Järjen riemuvoitto: Helsingin kaupunki kasteli (=sotki) eilen tiistaina kadut liuoksella, tarkoituksena sitoa katupölyä. Aine jota kylvettiin kadulle, oli kaliumkloridia, ei perus-suolaa edes eli natriumkloridia. Tuo töhnä kuulemma liukastutti kadut niin pahasti, että tapahtui ennätysmäärä liukastumisonnettomuuksia, muun muassa moottoripyöräilijät kaatuivat, samoin jalankulkijat. Kadut ehdittiin kastella mm. Ilmalassa, Pasilassa ja Kalliossa, itsekin työmatkallani jouduin likaamaan autoni tuossa liuospaskassa, ja tänä aamuna pesemään sen.
Kyllä on fiksua toimintaa kaupungin taholta! Eikö jumankeuta ne hiekat pitäisi ripeämpää tahtia poistaa OIKEASTI kaduilta harjakoneilla, eikä levitellä paskaa kadulle? Tänä aamunakin Hakaniemessä ajoi harjatraktori pöllytelen ilman vettä (!) katuhiekkoja, niin että nousi valtaisa pölypilvi. Hei haloo, missä se vesi on ennen harjausta kuten ennen tehtiin? Onko maastamme puhdas vesi loppunut, tuhansien järvien maasta?
Eipäs Helsingin Vihreät puutu tällaiseen ympäristörikokseen! Ollaan van syyttämässä nykyautojen pakokaasuja joka kohdassa, vaan hiekan ja myrkkyliuosten maahankylvöön ei puututa.
Helsinki liukastutti
6
579
Vastaukset
- The Rat
Lähdin eilen kahdeksan maissa illalla kalliosta hämeentietä kotiinpäin ajelemaan. Valot vaihtuivat vihreiksi joten painaisin kaasua kakkosella - ja pito lähti.
Tie näytti kuivalta, ei ollut hiekkaa, alla kesärenkaat...
Eikä autossa turhia tehoja ole. Perusdieseli. - pajavasaralla kylkeen
Hyvä veli tekee mitä hyvän veljen tulee tehdä. Sinä liukastat ja minä korjaan. Kiitos!
Olen nyt yhden velkaa ja muistan sen. - vahingot?
Jos tuon suolaliuoksen takia on sattunut autoilijoilla ja moottoripyörillä kolareita tai kävelijöillä liukastumista, niin kyllä mielestäni Helsingin kaupunki pitää olla vastuussa aiheuttamistaan ongelmista. Toivon mukaan kaupunki maksaa autojen korjaukset ja syntyneet vahingot. Tuohan on tahallista teiden liukkaaksi laittamista, joten korjausvaatimukset vaan Helsingille!
- toivottavasti
Toivottavasti syyllinen korvaa. En vain usko sitä...
Täällä pohjanmaalla tuo asia on tiedetty jo kymmeniä vuosia mitä tapahtuu kun kesällä suolataan asfalttia.
Joskus on vahingossa pettänyt suolaliuoskuljetusautosta purkuhana ja liokset pitkin asfalttia. Sen jälkeen tie jouduttiin HIEKOITTAMAAN jotta saatiin jonkinmoinen kitka tiehen. Lioksella tulee aivan sairaan luikas asfalttipinta ja varsinkin mootoripyörille paha.
Onko tiemestarit siellä etelänpäässä niin s..tanan tyhmiä vai onko ne jotenkin uusavuttomia etteivät kehtaa kysyä vanhemmilta tienhoitohenkilöitä mitä tapahtuu kun kesäkelillä suolataa pikitietä.- paikkako
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047