Miksi niin valitettavan usein on miesten vaikea keskustella naisten kanssa asiallisesti? Joko lyödään leikiksi, vihjaillaan seksuaalisesta mielenkiinnosta tai haukutaan naisten mielipiteet lyttyyn.
Mistähän kummasta tämä johtuu? Ja mitä se kertoo NÄISTÄ miehistä?
Kertokaas ystävät
48
2315
Vastaukset
- voi jutella
asiallisesti. Kauniiden naisten kanssa ei voi jutella asiallisesti, koska he ovat yksinkertaisia. Jos sattuisi niin, ettá kaunis nainen olisi oikeasti myös fiksu, mutta ei älyä antaa pillua, nousee miehen ärtymys käsittämättömiin mittasuhteisiin. "Minulle ei sttana anneta pakkeja" ajattelee mies tuimana. Saatanan lehmä, vitun huora, kukakohan tuokin luulee olevansa. Ainoa tapa, jolla mies voi kostaa kauniille ja fiksulle naiselle on huorittelu ja juurikin tuo "kaiken läskiksi lyöminen" ja mielipiteiden vähättely. Näistä mulla on kokemusta, suorastaan "järjettomyyksiin" asti.
- jorojukka-kukka
Eli tässä tullaan siihen, että mies ei näe NAISEN takana ihmistä, vaan *ei kehtaa kirjoittaa sanaa*.
- hehe..
Tai no ketään, sentään... mutta kuitenkin. Kun joku ei mulle anna, se on normaali tilanne. Siitä ei voi vetää hernettä nenään. Kyllä mulle jättää antamatta ihan niin rumat, fiksut kuin kauniitkin.
Toisaalta.. se ei haittaa. Ei seksiä tarvitse harrastaa ilman suhdetta. Käsi toimii. Mutta sitten haukutaan runkkariksi. :D
Kaunis ja fiksu nainen on kyllä epämukava kiistely kumppani, kun sitä toivoisi, että toinen pitäisi susta, mutta sen mielipiteet voi ollan sun asemaa halventavia. Ehkä kyse on tosiaan seksuaalisesta kelpaamisesta. Paras olisi kun ei tarvitsisi naisten kanssa riidellä. ;D Eikä mun onneksi tarvitse xD
- ei oteta vakavasti
Jos nainen pärjää tai ei pärjää, niin molemmat ovat huonosti. Jos nainen ei pärjää, tämä on tyhmä ja naurettava, jos nainen pärjää, tämä harmittaa miestä niin, että tämä on saatava naurunalaiseksi jollain tavalla.
Miehet näkevät naisen lähinnä seksuaalisena olentona itselleen, ei tasavertaisena ihmisenä. Erityisesti siis nämä sikamiehet. - Aina oikeassa oleminen
perustelematta sitä. Siinä SE. Mies on tottunut perustelemaan "väitteensä" ja toinen mies kuuntelee, edelleen vastaa ja perustelee jne...
Naiset vain "törkeästi" ovat "Oikeassa" perustelematta!! Ei semmoista kukaan fiksu ihminen siedä, se on ylijyräämistä. Kykenemättömyys "kompromisseihin" on taidon puutetta. Eli jämähdetään olen oikeassa asenteeseen, ei kyetä kompr. Häivytään paikalta, ja syytetään miestä, väärinperustein, saadaan turpiin, ja Taas ollaan uhrina oikeassa!! Kehä.
Kyky keskustella, tietoisuus väärässä olemisesta,
itselle rehellinen oleminen, kyky kompromisseihin, Nämä asit ovat "puutteellisia" useimmilla oppineilla naisilla. Siinä se! - hyvinkin
Seksuaalisesta mielenkiinnosta luonnollisesti vihjaillaan, jos sitä mielenkiintoa on olemassa. Tuossa edellä väitettiin, että ”miehet näkevät naisen lähinnä seksuaalisena olentona” ja niin onkin, aina ja luonnollisesti. Mutta tämä ei suinkaan sulje pois sitä, etteikö voi nähdä myöskin ” tasavertaisena ihmisenä”.
Ja jokainen järjissään oleva mies varmaan lopettaa ”seksuaalisen mielenkiinnon vihjailun” välittömästi, jos vastassa on hyytävä hiljaisuus. Kuvittelisin, että kevyt flirtti ryydittää ajatuksia ja mielialaa ja on kivempaa kuin ryppyotsainen kulmat kurtussa jankkaaminen.- aloituksessa
varmaan tarkoitettiin, että vaikka nainen puhuu asiaa, niin siihen miehet usein naureskelevat. Miksi silloin mies vihjailee seksuaalisesti? Ei se ole luonnollista asiatilanteessa. Mitenkähän mies vastaavasti suhtautuisi puhuessaan tärkeästi asiasta ja häneen vihjailtaisiin vain seksuaalisesti?
- raivostuttavaa
Tärkeä homma edessä, johon on keskittynyt ja mies vihjailee vaan seksistä, niin vihjaisi viimeisen kerran.
- kylkyl
aloituksessa kirjoitti:
varmaan tarkoitettiin, että vaikka nainen puhuu asiaa, niin siihen miehet usein naureskelevat. Miksi silloin mies vihjailee seksuaalisesti? Ei se ole luonnollista asiatilanteessa. Mitenkähän mies vastaavasti suhtautuisi puhuessaan tärkeästi asiasta ja häneen vihjailtaisiin vain seksuaalisesti?
Tajusin/tulkitsin vähän toisin/väärin ton aloituksen, sori !
- jorojukka-kukka
aloituksessa kirjoitti:
Tai killittäisi miehen varustuksiin. ;)
- Kurre_Orava
Lieneekö sinulla ystäviä? Hiukan kehtaan epäillä.
Sitä paitsi kyllä täällä saa asiallista keskustelua aikaiseksi kaikkien muiden paitsi sinun kanssa.- jopa minun?-(
Mielestäni ei ole kovinkaan asiallista keskustelua kysellä onko toisella ystäviä. Tarkoituksesi on loukata toista pahasti.
Nyt kun olen vähän aikaa lukenut palstaa, niin ihmettelen miten jjk viitsii lukea tällaista palstaa. Lähes jokaisessa viimeksi lukemassani viestissä on haukuttu häntä. - Ruosutar
tuli minullekkin.
Kaikkien muitten kanssa sujuu keskustelu hyvin.
Mielipide-erot eivät häiritse muita kuin Jukkaa. Ja Jukka häiritsee kaikkia, koska hän ottaa kaikki viestit ikäänkuin ne olisivat hänelle henklökohtaisesti kirjoitettuja, mitä ne yleensä eivät ole.
Tuosta syystä olisi parasta välttää vastailla lainkaan Jukan aloittamiin ketjuihin, koska Jukka tulkitsee jokaisen hänen aloittamaan ketjuun vastaanneen viestit ikäänkuin vastauksiksi hänen aloitusviestiinsä. - lisäys
jopa minun?-( kirjoitti:
Mielestäni ei ole kovinkaan asiallista keskustelua kysellä onko toisella ystäviä. Tarkoituksesi on loukata toista pahasti.
Nyt kun olen vähän aikaa lukenut palstaa, niin ihmettelen miten jjk viitsii lukea tällaista palstaa. Lähes jokaisessa viimeksi lukemassani viestissä on haukuttu häntä.Haukkujat ovat miehiä. Huom. eivät naisia.
- siinä sitten
lisäys kirjoitti:
Haukkujat ovat miehiä. Huom. eivät naisia.
juuri vaihtoi moni naisnimimerkkinä pidetty sukupuoltaan!
- saman nähnyt
Ruosutar kirjoitti:
tuli minullekkin.
Mielipide-erot eivät häiritse muita kuin Jukkaa. Ja Jukka häiritsee kaikkia, koska hän ottaa kaikki viestit ikäänkuin ne olisivat hänelle henklökohtaisesti kirjoitettuja, mitä ne yleensä eivät ole.
Tuosta syystä olisi parasta välttää vastailla lainkaan Jukan aloittamiin ketjuihin, koska Jukka tulkitsee jokaisen hänen aloittamaan ketjuun vastaanneen viestit ikäänkuin vastauksiksi hänen aloitusviestiinsä.olen samaa mieltä, pitää jättää vastedes väliin.
- joku toinen
siinä sitten kirjoitti:
juuri vaihtoi moni naisnimimerkkinä pidetty sukupuoltaan!
siinä on, että miehet feminismipalstalle kirjoittelevat naisen nimimerkillä? Tai edes uutta? Ajattelevat, että siten on helpompi hyökätä halveksumiaan naisia ja etenkin feministinaisia vastaan. Sanovathan feministit ajavansa naisten asiaa. Pelkuruutta se toki on. Jotkut kirjoittelevat aivan selviä provoja naisnimillä ja jotkut taas jaksavat vähän perusteellisemmin.
- se hörhö täälläkin
Ruosutar kirjoitti:
tuli minullekkin.
Tuosta syystä olisi parasta välttää vastailla lainkaan Jukan aloittamiin ketjuihin, koska Jukka tulkitsee jokaisen hänen aloittamaan ketjuun vastaanneen viestit ikäänkuin vastauksiksi hänen aloitusviestiinsä.Joka ketjua kun lukee, niin ruosu-ukko on lapsellisesti nälvimässä jöröjukkaa.
Sinulla on tosiaan pahemmanlaatuisia ongelmia. Sinä se tätä palstaa häiriköit. Se taitaakin olla antifeministien, eli sinun tarkoitus. Koitahan kasvaa aikuiseksi. - jorojukka-kukka
Oletko muuten koskaan yrittänyt?
- jorojukka-kukka
jopa minun?-( kirjoitti:
Nyt kun olen vähän aikaa lukenut palstaa, niin ihmettelen miten jjk viitsii lukea tällaista palstaa. Lähes jokaisessa viimeksi lukemassani viestissä on haukuttu häntä.Siitä, että tölväisin palstamme multinikkiä Ruosu-Aavetta.
- LauraN
että mies, joka kokee naisen älykkyyden/viisauden ym. uhaksi, pyrkii juuri haukkumisella/mollaamisella/vähättelemisellä saamaan naisen "maan pinnalle". Naisen itsevarmuutta halutaan horjuttaa.
Voit ajatella esim. Jos joku on epävarma omasta osaamisestaan, hän näkee automaattisesti punaista kun joku toinen (jota hän ei halua arvostaa) osaa selittää paremmin. Silloin on ymmärrettävää miksi kyseinen henkilö toimii kuvailemallasi tavalla.
Vaikka joku olisikin kateellinen toiselle, tuntee hän silti salaa pientä kunnioitusta kadehtimaansa henkilöä kohtaan. Sankaria kunnioitetaan mutta myös vihataan/kadehditaan/haastetaan.- Elastika
Toistan varmaan itseäni, mutta olen huomannut tämän saman ilmiön myös naisten kesken, ja naisen mieheen kohdistama.
Eli uskon kyseessä olevan nimenomaan joko mainitsemasi epävarmuuden tai sitten ylenpalttisen itsevarmuuden omasta täydellisyydestä ja kaikkitietävyydestä. Molemmat näyttävät saavan aikaan mainittua käytöstä molemmissa sukupuolissa. Eli kyse on ns. persoonan häiriöstä, ei sukupuoleen sidotusta toimintamallista. - LauraN
Elastika kirjoitti:
Toistan varmaan itseäni, mutta olen huomannut tämän saman ilmiön myös naisten kesken, ja naisen mieheen kohdistama.
Eli uskon kyseessä olevan nimenomaan joko mainitsemasi epävarmuuden tai sitten ylenpalttisen itsevarmuuden omasta täydellisyydestä ja kaikkitietävyydestä. Molemmat näyttävät saavan aikaan mainittua käytöstä molemmissa sukupuolissa. Eli kyse on ns. persoonan häiriöstä, ei sukupuoleen sidotusta toimintamallista.Olen samaa mieltä, persoonallisuus ehdottomasti. Minä vain vastasin Jöriksen kysymykseen, miksi juuri miehet tällä palstalla toimivat niin. Myönnän tosin huomanneeni naistenkin tekevät niin, ja tämä palsta ei ole poikkeus. Kyllä niitä löytyy muualtakin.
- jorojukka-kukka
Elastika kirjoitti:
Eli uskon kyseessä olevan nimenomaan joko mainitsemasi epävarmuuden tai sitten ylenpalttisen itsevarmuuden omasta täydellisyydestä ja kaikkitietävyydestä. Molemmat näyttävät saavan aikaan mainittua käytöstä molemmissa sukupuolissa. Eli kyse on ns. persoonan häiriöstä, ei sukupuoleen sidotusta toimintamallista.Erittäin suuressa mittakaavassa miehet vähättelevät naisten mielipiteitä esim. taloyhtiön kokouksissa, työpaikkapalavereissa jne. Mielestäni tämä liittyy feminismin esiintuomaan oletukseen naisesta, ettei häntä "tarvitse" kuunnella, eikä hänellä kuitenkaan ole mitään tähdellistä sanottavaa. Tästä lähtökohdasta juontuu paljon naisen elämään liittyvää ongelmallisuutta esim. työelämässä.
- nainen itse
jorojukka-kukka kirjoitti:
Erittäin suuressa mittakaavassa miehet vähättelevät naisten mielipiteitä esim. taloyhtiön kokouksissa, työpaikkapalavereissa jne. Mielestäni tämä liittyy feminismin esiintuomaan oletukseen naisesta, ettei häntä "tarvitse" kuunnella, eikä hänellä kuitenkaan ole mitään tähdellistä sanottavaa. Tästä lähtökohdasta juontuu paljon naisen elämään liittyvää ongelmallisuutta esim. työelämässä.
alentaa itsensä, näissä mainitsemissasi tapauksissa? Siitähän saa kelvon aseen miestä vastaan! Eikö?
- jorojukka-kukka
nainen itse kirjoitti:
alentaa itsensä, näissä mainitsemissasi tapauksissa? Siitähän saa kelvon aseen miestä vastaan! Eikö?
No miten se käytännössä tapahtuisi esim. työpaikkapalaverissa, jossa mietittäisiin uusien yhteistyökumppanien valintaa ja käytäisiin eri kriteerejä läpi?
- nainen itse
No miten se käytännössä tapahtuisi esim. työpaikkapalaverissa, jossa mietittäisiin uusien yhteistyökumppanien valintaa ja käytäisiin eri kriteerejä läpi?
"minua ei kuunnella, minua väheksytään, miehet ei ota huomioon, en saa tilaa, ikuinen itsensä alentaminen, jossa miehillä ei ole muuta osaa kuin teoreettinen syyllinen"
- Elastika
nainen itse kirjoitti:
"minua ei kuunnella, minua väheksytään, miehet ei ota huomioon, en saa tilaa, ikuinen itsensä alentaminen, jossa miehillä ei ole muuta osaa kuin teoreettinen syyllinen"
Tästä ihan samaa mieltä. Nykyisessä eräiden feministitahojen rummutuksessa on suuri riski, että nainen uhriutuu sen sijaan että alkaisi tiedostaa.
Kun tuutin täydeltä tulee miesten kaikkinaisen pahuuden toitottamista joka vastaa joihinkin naisen elämässä oleviin huonoihin kokemuksiin, alkaa nainen aivopestynä helposti ajatella juuri kuvaamallasi tavalla. Ja kun vastoinkäymisiä sitten tulee tai paikkoja - hetkiä, joissa voisi vaikuttaa toimii nainen aivopestynä västuusta vetäytyvällä tavalla "kun miehet on sikoja" "ei mua kuitenkaan kuunnella" jne. Eli sen sijaan että nainen ajattelisi itse, kyseenalaistaisi oppimaansa niin traditioita kuin feminististä propagandaa ja teoriaa, hän ulkoistaa vastuun omasta "epäonnistumisestaan", eikä edes yritä miettiä ratkaisua joka haastaa mutta myös kantaa jatkossakin -itsensä tuntemusta ja kehittämistä.
- petos elämäntapana
Nainen on ihmiskauppias ja mies pitää naista kurissa väkivallalla.
Nyt väkivalta on kielletty laissa mutta naisen petosta ei: kuljettaa huvittaa syöttää juottaa itseään miehen kustannuksella ja antaa ymmärtää mutta ei ymmärrä antaa.
Naisten tyypillistä toimintaa ihmiskaupassa ovat erilaiset petokset kuten ravintolapetokset jne. eli maksattavat itseään miehillä.
Monesti mies ei jaksa/viitsi/halua ... viihdyttää naista asiallisella vaan parempi olla välinpitämätön ja pitää hauskaa. - Ei mikää kukka
Miksi niin valitettavan usein on naisten vaikea keskustella miesten kanssa asiallisesti? Joko lyödään leikiksi, vihjaillaan seksuaalisesta mielenkiinnosta tai haukutaan miesten mielipiteet lyttyyn.
Mistähän kummasta tämä johtuu? Ja mitä se kertoo TEISTÄ naisista? Tähdennän heti, ettei tämä ole mitään provoilua, vaan tietämättömyyttä.
Mikä vetää nuoria tyttöjä ja naisia hevosharrastuksen pariin. Varmasti hieno harrastus toki ja huolehditaan hevosesta ym.
Mutta miksi tuo määrä naisia lähes 100% on hevosharrastuksen puremia.
Tuskinpa moni kaupunkilaistyttö lantaa lapioisi tai siivoskelisi "kotinurkilla" mutta harrastuksen kautta homma hoituu.
Mikä siinä hevosessa on se jokin?- aatos
osaatko sanoa takaisin. tekee tavallaan noin miehillekin. ei noista kannata hämmentyä.
- avecMaria
Vastasin sinulle valtataistelu kysymykseesi, mutta Härmän vapaa katsoi oikeudekseen poistaa sen näkyviltä- kahdesti näemmä. Jos sinua kiinnostaa viestini sisältö, joka oli ilmeisen hankalaa luettavaa, ota yhteyttä sähköpostiini, osoite galleriasivullani.
:) miehet eivät, keskustelemalla asiallisesti naisten kanssa, halua paljastaa miten vähän he ko. asiaa tuntevat tai ovat sitä ajatelleet.
Lisäksi tarkoituksena on tuottaa naiselle tunne, että hänessä itsessään JA hänen mielipiteissään on jotain pahasti vialla. Jos nainen saadaan tämä uskomaan, hänet on vaiennettu lopullisesti.
Naisen vaientaminen on tärkeää, sillä vain puhujat voivat saada valtaa. Hiljaiset saavat vain sen, mikä heille annetaan - jos annetaan.
Bacon & Eggs: poistin alkuperäisen viestini, joten sen alta vastauksesi on kadonnut. Kysyit, onko tarkoitus, että elämä on alituista valtataistelua.
Ei se minusta tarkoitus tai tavoite ole, mutta niin siinä vaan käy ennen pitkää. Se on ihmisluonto.
Valtaa voi onneksi tavoitella myös reiluilla, kaikkia hyödyttävillä keinoilla.- Soh-vi
Jos em. asiallinen keskustelu käy vaikeasti, niin olisikohan yhtenä syynä huomattavat erot yleissivistyksessä, pätevyydessä tms? Kun henkilö ajattelee, että statuksen pitäisi olla perinteen edellyttävästi vahva (mies), mutta kyseisessä sosiaalisessa tilanteessa hän kokeekin epävarmuutta. Tällöin miehen puolustusmekanismit laukaisevat vähättelyä, ivallisuutta jne. Asiaan ei vastata asialla, perustelemalla, vaan täysin ohiampuvasti kalastelemalla pisteitä muulla tavoin.
Yllä mainittu vain yhtenä syynä siihen, että asiallinen keskusteluyritys saa epäasiallisen vastaanoton. Toinen syyrypäs voi löytyä ehdollisten refleksien puolelta, joidenkin henkilöiden kaikenlainen vuorovaikutus torjutaan opitun ärtymyksen vallassa. Sääli.
Omassa työssäni ja tuttavapiirissä en sitten nuoruuspäivien ole juurikaan kohdannut erityistä asiattomuutta "asiallisissa" tilanteissa. Ikä tietenkin avittaa, mutta myös oma reagointi. Ylimieliseen alkuasenteeseen voi yrittää vastapuolen jähmeän "alustan" jonkinasteista horjuttamista. Esim. muinoin nuorna saatoin piruuttani tarjota bittiaivoja vähätteleville jästeille pätkän it-slangia lyhenteineen, vakavalla naamalla, ja päättää selostuksen kysyvään ilmeeseen. Lievän tyrmäyksen jälkeen kumpikin asettuu yleensä hissukseen rooliinsa ja alkaa puhua asiaa. Korostan kuitenkin, että it-asioissa selkokieli on ehdottomasti paras maallikoiden kanssa, muuten ollaan mettässä.
Mutta illanvietoissa ja kapakeissa - ja näillä väittelypalstoilla - on tietysti eri kujeet, silloin ainakin minun reaktioni on häipyä huonosta seurasta tai hakeutua juttusille niiden kanssa, jotka pystyvät keskustelemaan. Ihmisten käyttäytymismalleja ei lyhyellä aikavälillä muuteta.- Kurre_Orava
Tulikin teknobabblesta mieleeni:
http://www.sosiaalisestirajoittuneet.com/index.php?date=20050512
Ja siihen jatkona:
http://www.sosiaalisestirajoittuneet.com/index.php?date=20050513
Joskus kannattaa olla varovainen. - Soh-vi
Kurre_Orava kirjoitti:
Tulikin teknobabblesta mieleeni:
http://www.sosiaalisestirajoittuneet.com/index.php?date=20050512
Ja siihen jatkona:
http://www.sosiaalisestirajoittuneet.com/index.php?date=20050513
Joskus kannattaa olla varovainen... kelle puhuu ja mitä. Ja muistaa, että snobbailu ärsyttää, vaatii varovaisen annostelun (enintään tipottain).
- yksinkertainen
miten niin on? Mistä tämä nyt tuli?
- jorojukka-kukka
No mistä sen piti tulla?
- höhöhö
No mistä sen piti tulla?
eikai sen mistään tullakkaan pitänyt
HÖH ?
- vaan on.....
Täytyy yrittää olla keskusteltavan tasolla.
- I.Loyola
Mitäs se "asiallisuus" feministipiireissä on? Ad hominemien räkimistä miesten niskaan.
Sitten sanotaan, että "miesten on vaikea keskustella". Herätys vaan tähän päivään!- sinä
lista niistä räkimisistä miesten niskaan. Haluaisin nähdä.
- jorojukka-kukka
Aloitukseni koski kaikkia naisia. Tervetuloa tähän keskusteluun!
- jorojukka-kukka
sinä kirjoitti:
lista niistä räkimisistä miesten niskaan. Haluaisin nähdä.
Sen listan minäkin haluaisin nähdä. Sitä on usein täällä pyydetty, mutta ei vielä koskaan toimitettu. :D
- miksi miesten on vaikea
Aloitukseni koski kaikkia naisia. Tervetuloa tähän keskusteluun!
Höh, kysykää miehiltä!! Rohkeasti vaan!!!
- Nari_Säre
...en ole havainnut esim. työkontekstissani mitään vaikeutta (sukupuolesta riippuvaa) keskustella työkaverieni kanssa asiallisesti - joskus joidenkin miesten kanssa on ollut vaikea keskustella asiallisesti, joidenkin naisten, mutta se lienee johtunut yleensä heidän (tai minun) epäsosiaalisesta asenteesta.
Jossain iskupaikassa (joita itse esim. en harrasta) voinee olla vaikea keskustella kenenkään kanssa "asiallisesti"...
Tällä palstalla on tullut monta asiallista keskustelua miesten ja naisten välille - joista olen itsekin saanut iloa... samaten myös joskus ns. "kieli poskessa" -keskusteluista. Käsittääkseni kukaan nainen ei ole vihjaillut seksuaalisesta mielenkiinnosta suhteeni - tai päin vastoin :-)
Eli en nyt oikein tunnistanut tätä analyysia ainakaan suhteessa siihen todellisuuteen, jota elän. Mutta ehkäpä sinä liikut väärässä seurassa?
Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816