Tänään piti uuden laajakaistan olla käytettävissäni.
Eilispäivänä ei ollut vielä Telian uusi modeemi tullut, joten päätin
ottaa selvää missä vika.
Teliaan on mahdotonta saada e-postiyhteyttä. Heidän kotisivullaan
voi klikata e-postinäppäintä, mutta tavallisen e-postin sijaan saatkin
vastata kysymyksiin ja vastausten pitäisi olla riittäviä. Ja jos eivät
ole niin ainoa keino on soittaa heidän asiakaspalveluunsa.
Joopa joo. Koska yläkerran puhelinlinja on nyt modeemissa kiinni
niin menin alakertaan, missä minulla on vanhanajan punainen Dialog-
puhelin. Putsasin sormet kunnolla, että mahtuvat numerolevyyn ja
väänsin Telian numeron 90200. En muistakaan koska olisin viimeksi
käyttänyt lankapuhelinta.
Puhelinvastaaja otti vastaan: Jos asiasi käsittelee kiinteätä lankapuhelinta,
paina 1. Jos asiasi käsittelee matkapuhelinta, paina 2….bla-bla-blaa
Jos asiasi käsittelee laajakaistaa, paina 4.
Ja minä odottelen tavallisen, vanhanaikaisen puhelimen ääressä, missä
ei painella nappuloita, vaan VÄÄNNETÄÄN numerolevyä :-/ !!!
Koko litania toistui pariin kertaan. Sitten minut siirrettiin jonoon ja
sain kuulla että olen numero 39 jonossa.
Kun vihdoin viimein pääsin asiakaspalveluun, kävi ilmi ettei heillä
ollut laajakaistatilaustani missään! Luin heille tulostamastani kopiosta,
mitä olin tilannut ja koska kaiken pitäisi olla käytettävissäni!
Nyt jää sitten epävarmaan tulevaisuuteen, kuinka jatko toimii…
Nykyaika ei ole aina tehokkaampaa tietotekniikasta huolimatta. Ja meitä mänttejä vanhanaikaisten puhelimien kanssa on monta.
Numerolevyllinen puhelin jo museotavaraa
12
666
Vastaukset
- raksuttaa rahaa
soneralle
Joka puhelu maksaa maltaita.
Minä olen yrittänyt siirtää laskun maksua,
mutta aina tulee vastaus, että tälle laskun
numerolle ei ole avointa laskua. - M75*
Minä, joka olen Ruotsin ihailija, olen ällikällä lyöty. Niin kai se on ettei ole ihmisiä sielläkään, on vain laitteita. Taidan tulla Wasa-laivaa katsomaan Stockholmaan!
- Meikätyttö
Laajakaistan kuin apteekin hyllyltä. Kahden viikon kuluttua sopimuksen kirjoittamispäivästä luvattiin toimittaa ja niinhän se tuli. Oli niin ystävällistä palvelua, että harvoin nykyään tapaa.
- PellePeloton
... kun yrittää toimia Telia-Soneran kanssa. Eikös siellä Ruottissa ole oikeita operaattoreita?
Ja ne valintalevypuhelimet toimivat ns. impulssivalinnalla. Se ei pelitä näissä nykypalveluissa. Pitäis olla ns. äänitaajuusvalinta, joka on useimmissa kiinteän verkon näppäinpuhelimissa. Semmosen painallukset ne vastausrobotit tunnistaa.
Terv. PPAinakin puhelinmyyjien soitoista päätellen, kilpailu on kova.
Täällä on vikana se että Telia omistaa linjat, joihin uusien operaattoreitten on päästävä käsiksi ja sitä paitsi kilpailla hinnoilla.
Itse en lankapuhelinta käyttäisi laisinkaan jos ei olisi pakko pitää netille pääsyn takia.
Telialla on tällä hetkellä markkinoitten halvimmat laajakaistat (taajamien ulkopuolella) ja itse lankesin sellaiseen Telian tarjoukseen, jonka toimittaminen nyt takkuilee.
Kunhan on taas mahdollista saada laajakaista TV-kaapelin välityksellä, niin paiskaan puhelimen menemään. Kaupungissa minulla ei ollut muuta puhelinta kuin kännykkä ja hyvin pärjäsin ilman lankapuhelinta.- PellePeloton
MdK-MdK kirjoitti:
Ainakin puhelinmyyjien soitoista päätellen, kilpailu on kova.
Täällä on vikana se että Telia omistaa linjat, joihin uusien operaattoreitten on päästävä käsiksi ja sitä paitsi kilpailla hinnoilla.
Itse en lankapuhelinta käyttäisi laisinkaan jos ei olisi pakko pitää netille pääsyn takia.
Telialla on tällä hetkellä markkinoitten halvimmat laajakaistat (taajamien ulkopuolella) ja itse lankesin sellaiseen Telian tarjoukseen, jonka toimittaminen nyt takkuilee.
Kunhan on taas mahdollista saada laajakaista TV-kaapelin välityksellä, niin paiskaan puhelimen menemään. Kaupungissa minulla ei ollut muuta puhelinta kuin kännykkä ja hyvin pärjäsin ilman lankapuhelinta.... halvin ei läheskään aina ole paras. Kait sen huomasit tuossakin, - hm - "Pääsiäispesäjutussa"? Ymmärsin, että uusi "pyöröpesäsi" ainakin perinteisen hetekan ja pukkisängyn voitti.
Oli muutes ihan "sika-kiva" juttu se pääsiäispesäsi haudontoineen! ;) - uzma-m
PellePeloton kirjoitti:
... halvin ei läheskään aina ole paras. Kait sen huomasit tuossakin, - hm - "Pääsiäispesäjutussa"? Ymmärsin, että uusi "pyöröpesäsi" ainakin perinteisen hetekan ja pukkisängyn voitti.
Oli muutes ihan "sika-kiva" juttu se pääsiäispesäsi haudontoineen! ;)kultasi tuumasi hoyhen pesastasi?ole odotellut viestia paasiais hautomis jutustasi,oli kva juttu.
Mina en edes tieda mika ihmeen kapistus on laajakangas? MdK-MdK kirjoitti:
Ainakin puhelinmyyjien soitoista päätellen, kilpailu on kova.
Kunhan on taas mahdollista saada laajakaista TV-kaapelin välityksellä, niin paiskaan puhelimen menemään. Kaupungissa minulla ei ollut muuta puhelinta kuin kännykkä ja hyvin pärjäsin ilman lankapuhelinta.Täällä Españassa langat omistaa "kasvoton" Telefonica. Ainoa keino keskustella Telefonican kanssa on soittaa "Jos puhelusi koskee... paina..." numeroon. Kun sieltä saa inhimillisen vastaajan, on asiakas AINA väärässä. Eivät kuuntele vaan valistavat, kuinka pitäisi toimia, vaikka eivät edes tiedä ongelmaa.
Syksyllä meni 2 kuukautta ja 20 soittoa ennenkuin suostuivat uskomaan, että meille tulee puhelinlinja, joka pitäisi yhdistää. Kertoivat vain vastaukseksi, että puhelinta ei voi saada, kun ei ole linjoja! (onneksi numero on ilmainen) Muitakin operaattoreita on, mutta jos linja katkeaa, ollaan jonossa numerolla 1001. Monopolit ovat hauskoja ;-)- uzma-m
vaarivaari kirjoitti:
Täällä Españassa langat omistaa "kasvoton" Telefonica. Ainoa keino keskustella Telefonican kanssa on soittaa "Jos puhelusi koskee... paina..." numeroon. Kun sieltä saa inhimillisen vastaajan, on asiakas AINA väärässä. Eivät kuuntele vaan valistavat, kuinka pitäisi toimia, vaikka eivät edes tiedä ongelmaa.
Syksyllä meni 2 kuukautta ja 20 soittoa ennenkuin suostuivat uskomaan, että meille tulee puhelinlinja, joka pitäisi yhdistää. Kertoivat vain vastaukseksi, että puhelinta ei voi saada, kun ei ole linjoja! (onneksi numero on ilmainen) Muitakin operaattoreita on, mutta jos linja katkeaa, ollaan jonossa numerolla 1001. Monopolit ovat hauskoja ;-)hankin langattoman puhelimen ja sain ilmaisen netti yhteyden mukana,annas kattoo jostakin syysta puhelin oli mykka paripaivaa ja sitten omia aikojaan tuli takaisin mutta ei netti yhteys,eika ole vielakaan.Help line ja muut numerot ovat aina varattuja,tai sitten eivat puhu englantia eivatka ymmarra,on mielenkiintoista miten ne siella keskustelevat minusta keskenaan urduksi eivat tieda etta ymmarran sita,kun yritan puhua urduksi eivat ymmarra muka tai sitten taas saan listan numeroita joihin ei kukaan vastaa.
Nytkin ole pojan huoneessa kirjoittamassa,ulkona on yli 40 asteen helle en jaksa lahtea tuohon kauheaan liikenteeseen paakonttoriin valitus matkalle,odottelen sadetta silloin ilma viilenee. uzma-m kirjoitti:
kultasi tuumasi hoyhen pesastasi?ole odotellut viestia paasiais hautomis jutustasi,oli kva juttu.
Mina en edes tieda mika ihmeen kapistus on laajakangas?kirjoitin lyhyen kommentin alkuperäisen viestin alle. Kelaa pari sivua eteenpäin...
- uzma-m
MdK-MdK kirjoitti:
kirjoitin lyhyen kommentin alkuperäisen viestin alle. Kelaa pari sivua eteenpäin...
ihanaa kun molemmat nautitte hautomisesta kaikessa rauhassa,rakkaus on laadukkaampaa kypsassa iassa.
Teliaan kun avasin sanaisen arkkuni :-)
Olin Suomessa viikonlopun yli ja tänään oli postilaatikossa lappu, että voin käydä hakemassa postipaikasta uuden modeemin :D.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565430Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141637
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2391620- 931487
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231426Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681185Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91163Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3241150Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3241136