Pitääkö paikkansa, että kaikilla ns. jälkiasennetuilla varusteilla on vain 1 vuoden takuu. Eli koskee esim. lohkolämmitintä, vakionopeussäädintä, peruutustutkaa, navigointilaitetta, murtohälytintä jne
takuista
12
1589
Vastaukset
- varma tieto
Ainakin edellisessä autossani (Avensis Verso)olleella, Suomessa asennetulla, vakionopeussäätimellä oli kolmen vuoden takuu.
- kyllä lukee
että Suomessa asennettujen, maahantuojan hyväksymien lisävarusteiden takuu on yksi (1) vuosi. Takuuehdot löytyvät mm. Toyotan nettisivuilta.
- Makke
Että kun ostin uuden Toyotan -05 lopussa myyjä sanoi hyvin selvästi, kun moitin aluvanteiden, takaspoilerin, lohkolämmitin ym lisävarusteiden hintaa, että "huomioi myös se että kaikissa näissä varusteissa jotka autoosi asennetaan toimituksen yhteydessä on kolmen vuoden takuu kuten autossasikin, sitä ei muut tarvikemyyjät sinulle anna".
Joten ainakin minulla on selvä käsitys myyjän toimesta uuteen autoon asennettujen lisävarusteiden takuusta, jos taas 1 vuoden päästä ostopäivästä asennetaan jotain varusteita lisää niin takuu ei enää varmastikaan ole 3 vuotta. - tietoa
Autoa tilauksen yhteydessä toimitettavat lisävarusteet ovat 3 vuoden takuussa mukana. Luovutuksen jälkeen asennetuilla 1 vuoden takuu.
- Osat
Miten mahtaa olla varaosatakuun laita, siis alkuperäinen varaosa merkkiliikkeessä asennettuna. Onko takuu 3v tai 100tkm vai 1v?
- Höh
Osat kirjoitti:
Miten mahtaa olla varaosatakuun laita, siis alkuperäinen varaosa merkkiliikkeessä asennettuna. Onko takuu 3v tai 100tkm vai 1v?
Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???
Täällä on näitä inttämiskymyksiä aivan helvetisti ja sehän tarkoittaa sitä että kysytään kysymys kysymyksen perään eikä vielä silloinkaan tajuta mistä on oikein kysymys, perkules! - Lukija.
Höh kirjoitti:
Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???
Täällä on näitä inttämiskymyksiä aivan helvetisti ja sehän tarkoittaa sitä että kysytään kysymys kysymyksen perään eikä vielä silloinkaan tajuta mistä on oikein kysymys, perkules!"Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???"
Sulla itselläs taitaa olla lukihäiriö tai ymmärryksessä vikaa! Minä en ainakaan ymmärtänyt, enkä ole antanut sinulle lupaa vastata puolestani, eli puhu vaan omasta puolestasi.
Nimim. "Höh" ei tarvitse vaivautua vastaamaan seuraavaan!
Nimim. "Osat" kysyi varaosatakuusta, jonka minä ainakin ymmärrän aivan eri asiaksi kuin luovutuksen yhteydessä asennetun varusteen tai lisävarusteen takuun, joka luonnollisesti on sama kuin muulla autolla.
Varaosatakuu kiinnostaa esim. tapauksessa, että autoon asennetaan merkkiliikkeessä vaikka joku uusi nivel tai vaikkapa starttimoottori. Onko silloin osalla ja työllä 3v vai 1v takuu? Kaikissa eurooppalaisissa autoissa varaosatakuu on käsittääkseni 2v ilman km-rajoitusta auton iästä riippumatta. - Höh
Lukija. kirjoitti:
"Eikö tuo nyt mennyt kaaliisi jo ensimmäisillä vastauksilla, ainakin muut ymmärsivät että kaikessa mitä autossa on ostohetkellä on 3 vuoden takuu ja myöhemmin ostetuissa kamoissa normaali varaosatakuu eli 12kk, ei siis 3 vuotta.
Mitä ihmeen väliä sillä on tässä tapauksessa???"
Sulla itselläs taitaa olla lukihäiriö tai ymmärryksessä vikaa! Minä en ainakaan ymmärtänyt, enkä ole antanut sinulle lupaa vastata puolestani, eli puhu vaan omasta puolestasi.
Nimim. "Höh" ei tarvitse vaivautua vastaamaan seuraavaan!
Nimim. "Osat" kysyi varaosatakuusta, jonka minä ainakin ymmärrän aivan eri asiaksi kuin luovutuksen yhteydessä asennetun varusteen tai lisävarusteen takuun, joka luonnollisesti on sama kuin muulla autolla.
Varaosatakuu kiinnostaa esim. tapauksessa, että autoon asennetaan merkkiliikkeessä vaikka joku uusi nivel tai vaikkapa starttimoottori. Onko silloin osalla ja työllä 3v vai 1v takuu? Kaikissa eurooppalaisissa autoissa varaosatakuu on käsittääkseni 2v ilman km-rajoitusta auton iästä riippumatta. - Pekka´
Höh kirjoitti:
Näyttää euroautojen takuu varaosien osalta olevan tuplapitkä Toyotaan verrattuna.
- osa
Pekka´ kirjoitti:
Näyttää euroautojen takuu varaosien osalta olevan tuplapitkä Toyotaan verrattuna.
Varaosatakuun pituus vaihtelee myös euromerkeillä,joillakin se on 12 kuukautta toisilla 24 kuukautta.
- Jason.
Moi,
pitää paikkansa. Jos autossa on asennettuna esim. lohkolämmitin luovtutuksessa, sillä on 3 vuoden takuu, muuten vuden takuu.Itselläni ainakin Toyotasta peruutustutka korjattiin/vaihdettiin kahden vuoden kuluttua takuuseen. Kyseessä ennen luovutusta asennettu lisävaruste, jonka ruksasin siis listalta jo autoa tilatatessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047