Mistä tiedän, onko ilmastointi kunnossa? Kompressori pyörii, mutta mielestäni ilma ei ole tarpeeksi kylmää. Pitäisikö tähän aikaan vuodesta (päivällä 10..15 celsiusta) ilmastointikennon läpi tullut ilma olla todella kylmää, jos laite on täysillä, vai onko systeemissä (tavallisesti) termostaatti, joka estää liaan kylmän ilman tulon? Kyseessä on ei-automaattinen ilmastointi. Mitähän kylmäaineen lisäys maksaa? Auto on 01-mallinen astra, 200 tkm ajettu, merkkiliikkeessä huollettu. Huoltokirjassa ei ole erikseen mainittu ilmastoinnin huollosta, mutta ehkä niitä on tehty vuosihuollon yhteydessä, jos se huolto-ohjelmaan kuuluu. En ole jaksanut perehtyä huoltokirjan saloihin.
ilmastointi kunnossa?
4
1243
Vastaukset
kun auto on seissyt auringon paisteessa ja sisälämpö on jotain 50 asteen luokkaa. Laita auto käyntiin mutta älä lähde liikkeelle. Ilmastointi täysille niin minuutin päästä viimeistään kahden minuutin päästä on niin kylmä että on pakko lisätä lämpöä sekaan jos näin ei ole niin huoltoon.
Ite huollatin 4-vuotta / 70tkm ajttuani koska huomasin että ei tule niin hyytävän kylmää kuin uutena. Merkkihuollossa kylmä-aineet vaihdettiin ja taas oli teho kuten uutena.- Big Deal
Olisiko R134-aineella varustetun ilmastointilaitteen huoltoväli ollut 2 vuotta?Kylmäaineen mukana kiertävä öljy kerää(sitoo itseensä) epäpuhtaudet järjestelmästä,ja sen tähden huolto olisi suositeltavaa säännöllisin väliajoin,itse ilmastoinnin huoltolaitteessa on sitten suodatin joka kerää möhnät pois systeemistä ja laskee puhtaat kaasut tilalle.Toinen öljyn tehtävä on pitää tiivisteet kunnossa,ja huollon yhteydessä lasketaan luonnollisesti uudet öljyt systeemiin.Oma auto yli 10 vuotta vanha ja näillä eväillä ei ole tullut ylimääräsiä remontteja ilmastointiin.
- Experttiinozzz
Omasta japsista etsin viime kesänä vikaa ilmastoinnista ja saamlla jäi lämpömittarin anturi ilmastointikennoon kylkeen kiinni. Kun laittoi uudet kaasut viime syksynä, niin esim. tänään 16 asteen kelillä kenno meni -6,2 asteeseen! Ja kun ilmastointi napsuu päälle ja pois (kytkin kompuran päässä), niin se on terveen ilmastoinnin merkki. Kenno ei saa jäähtyä liikaa koska ondensoituva vesi jäätyy kennoon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565340Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1131592
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2311550- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91143Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3021105- 721047