Moro, mun pitäis skannata vaarista kuva sukulaisille. Alkup. kuva on surkealla paperilla ja hiton rakeinen. Kun saisi edes sen sellaisenaan siirrettyä valokuvapaperille, mutta tuntuu että tulos on vielä heikompi kuin alkuperäinen.
Huonontaako skanneri ilman muuta kuvan laatua, tekeekö siitä vielä rakeisemman? Olen kokeillut lisätä pikselimäärää, ei auta. Eihän niitä pikseleitä siihen alkuperäiseen mistään lisää saa.
Huonontaako skanneri aina kuvan laatua?
2
483
Vastaukset
- jos on huono
Jos alkuperäinen on huono niin ei se kopio siitä juuri parane.
Itse olen skannannut 4000 euroa uutena maksaneella skannerilla vanhoja mustavalkokuvia, editoinut ne ja lopputulos on ollut hyvä. Vaatii vain hieman aikaa ja vaivaa tuo editointi.
Kuvat olin sitten skannannut 9600*9600 dpi tarkkuudella ja kuvakoko oli jotakin yli 500M.
Skannerillakin on varmaan merkitystä... minulla on joutilaana yksi Umax powerlook III joka on käyttämätön (siis käyttämätön). Hintaluokka uutena tuo samainen 4000 euroa, nyt menee parillakympillä. - laadusta
Sinun täytyy hommata parempi kuva vaarista skannausta varten. Kuvaa ei saa millään konstilla paremmaksi, huonommaksi kyllä. Interpolointia ei yleensäkään kannata käyttää missään yhteydessä koska sillä vaan saadaan keinotekoisesti pikseleitä lisättyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041791
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151581- 1441549
- 1011475
- 791407
Vähäjärven koululla kouluampuminen/puukotus, 23 loukkaantunutta
Tekijä ilmeisesti mamu onko lisätietoa kellään221340- 1191249
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2761178- 691051
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o181034