Miten allergiatesteihin pääsee? lääkärin lähetteellä, vai miten? paljonko maksaa?
Korvaako vakuutus? jne...
Miten allergiatesteihin?
6
5786
Vastaukset
- Yksityiseltä...
Minä menin ensin yksityiselle lääkärille, joka sitten kirjoitti lähetteen allergiakokeisiin keskussairaalan ihotauti-poliklinikalle.
Kolmen päivän testit, joissa tehtiin prick-testi, eli se käsitesti, ja lapputesti, eli jossa selkään laitetaan ne lätkät ja niihin testattavia aineita.
Mulla ainakin vakuutus korvasi osan.. Hintaa en muista, olikohan jotain yli 60 euroa kumminkin.- hauveli-vauveli
..korvaa ainakin suurimman osan. Allergiatesteihin
kannattaa ehottomasti mennä jos aikoo ottaa
jonkun eläimen, tai jos on ollu jotain allergia
oireita.
- astmaatikko
Minulle on tehty prick-testi pari kertaa lähimmässä terveyskeskuksessa. Lääkärin kautta sinne pääsi kun oli allergiaoireita. Hintapuoli ei ole tiedossa.
- allergiatestiin
Juuri tilasin ajan allergiatestiin. Soitin omalle terveysasemalle ja sieltä varasin ajan peruslääkärille. Lääkäri laittaa lähetteen labraan (samalla päivälle) ja sillä selvä. Maksaa ainakin täällä stadissa 11e (eli normaalin käyntimaksun, labrahan on ilmainen).
Ole hyvä. Ja muistathan tutkia mahdollisen allegian ennen lemmikin hankintaa.
- että ne allergiatestit
ei aina näytä oikein. Eikä toimi kaikkien kohdalla.
Ja ammatti-ihmiset ei tideä kaikkea.- ei tiedä kaikkea
ja pitää luottaa siihenkin mitä itse tuntee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682650
- 622582
- 681772
- 241597
- 201520
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91460- 151372
- 381223
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81177- 251096