Voiko mies ja nainen olla vain ystäviä

Elävänleskenlehtinen

Niin; toistan, voiko mies ja nainen olla vain ystäviä ja ihan tosiaan vain ystäviä? Vai liikutaanko vaarallisilla vesillä, varsinkin jos molemmilla on enempi tai vähempi toimiva parisuhde. Kyselen siksi, että kohta lavat aukeaa ja mikäs sen parempi, kun olis jo valmis mies bongattuna parketille. Seisominen siinä lihatiskillä ei kiinnosta, eikä taas rohkeus riitä miesten hakemiseen ;)

En siis ole mikään syöjätär tyyppi ;)

39

3042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Felixman

ajan, mutta sitten on jo päästävä samojen lakanoiden väliin väliin väliin väliin (ilman sitoutumista).......

• joillakin voi olla enempi malttia ku eräillä...;))

• Felixman
        mii-su kirjoitti:

joillakin voi olla enempi malttia ku eräillä...;))

Heh, vai niin :) Oikein mukavaa vappua sulle sinne Suomen aurinkoisimman kaupungin suunnalle!

• Felixman kirjoitti:

Heh, vai niin :) Oikein mukavaa vappua sulle sinne Suomen aurinkoisimman kaupungin suunnalle!

sullekkin....:) Otahan iisisti...;)

• bluepoem

juttua aika-ajoin, kun en itse oikeen ole parkettien-partaveisti henk. syystä vaikka haluaisinkin.

Ystävälläni olisi kuitenkin mielestäni täysioikeus harrastaa tanssia.
      Mutta kuten Feliksman totesi, niin valtaosa miehistä ei kykene vetämään rajoja harrastuksen ja seksin välille.

Tietoisuus tuollaisesta asiaan suhtautmisesta saa minut kyllä miettelääksi.

Uskonkin vakaasti että ystävni vois vain tansia, mutta riippa siitä tanssikaverista hänelle ja minulle tulisi.

Kysymys on esitettävä, mainitsit myös että molemmilla on enemmän ja vähemmän toimiva parisuhde.
      Miksi ystäväsi ei kelpaa tanssipariksi??

• menetin hyvän ystävän, kun hyppäsimme noihin lakanoihin ja ystävyys lopahti siihen ....pikkuhiljaa.
      Täytyy tehdä todella asia selväksi itselle ja ystävälle, ettei kyse ole muusta kuin tanssimisesta, muuten voi käydä huonosti.
      Jos ei muuta halua....vai haluaako????

• tuottaa

nyt varmaan pettymys. En osaa tanssia, vaikka se on yksi monista unelmista ja kohtalaisen helppo toteuttaa. Ei ole tapana hypellä muiden kuin omien lakanoiden välin. Vaikka ei kai siinä hommassa lakanoita tarvitse edes olla vaikka kivahan se silkkilakanoidenkin välissä on
        "nukkua".

• vielä lisätä
        tuottaa kirjoitti:

nyt varmaan pettymys. En osaa tanssia, vaikka se on yksi monista unelmista ja kohtalaisen helppo toteuttaa. Ei ole tapana hypellä muiden kuin omien lakanoiden välin. Vaikka ei kai siinä hommassa lakanoita tarvitse edes olla vaikka kivahan se silkkilakanoidenkin välissä on
        "nukkua".

että ei ainakaan naisten kanssa.

• Jussi..

itse olen ystävä vain jos näen mahdollisuuden päästä pukille, jos nainen haluaa ystävän niin etsii toisen naisen tai hankkii lemmikin

• on kyllä

tyypilliset miehen putkiaivot. Ajattelet asian kerrallaan, ei sitten minkäänlaista soveltamistaitoa.

• luoja suojelkoon putkiaivoilta

...

• voi...

olla naiset keskenään, miehet keskenään ja myös mies ja nainen. Ystävyyshän on sitä että henkilöiden välillä on joku syvällisempi yhteys riippumatta siitä mitä mieltä he ovat ns. jokapäiväisistä asioista. Ystävyyssuhteissa riitelevät asiat eivät henkilöt. Ystävyys on kuitenkin aika syvällinen "sielujen yhteys" että luulisin sen syntymiseen menevän jonkin aikaa.
      Ystävä kulkee ystävänsä rinnalla hyvässä ja pahassa.

Kyllä kai tästäkin asiasta voisi kirjoittaa vaikka romaanin mutta vastaus omalta osaltani kysymykseen on että kyllä voi olla ystäviä ja ihan tosissaan ystäviä.

Vastakysymys mitä vaarallista vettä sinä ajattelet siinä olevan?

• bluepoem

viittaus tuohon, lakanoiden väliin päätymiseen.
        Minä ymmärsin avauksen niin että, parisuhteessa elävä nainen ei halua tai voi tanssia sen kanssa jonka kanssa elää parisuheesa ja pohtii, voiko tanssia harrastaa ystävyyspohjalta toisen miehen kanssa, niin ettei päädy ajastaan sänkyyn ja riko omaa suhdetaan.

Sinä tunut pohtivan nyt tavalasi kysymystä mistä erottaa ystävyys suhteen ja rakkaus suhteen.

• ole selvitetty jo ...
        bluepoem kirjoitti:

Minä ymmärsin avauksen niin että, parisuhteessa elävä nainen ei halua tai voi tanssia sen kanssa jonka kanssa elää parisuheesa ja pohtii, voiko tanssia harrastaa ystävyyspohjalta toisen miehen kanssa, niin ettei päädy ajastaan sänkyyn ja riko omaa suhdetaan.

Sinä tunut pohtivan nyt tavalasi kysymystä mistä erottaa ystävyys suhteen ja rakkaus suhteen.

kun on kuitenkin näinkin kauan täällä taaplattu.

ja tätä ei voi tulkita :

ottasitko myös oman lusikkasi nyt käteesi,
        niin minä käsittelen myös Sinun subjektiivisia optioitasi
        ja enkä tulkitse yhtään mitään, vaan toivotan HAUSKAA VAPPUA hyvien ystävien seurassa!

• mirham
        bluepoem kirjoitti:

aviossa eläviä ystäviä tässä muutama..joihin iski tämä tanssi kärpänen,koaka puolisoista ei saatu seuraa niin menivät yksin,ja eroon ovat päätyneet useimmat..kaippa siinä muutakin on ollut taustalla kuin vain tanssi...

• bluepoem
        ole selvitetty jo ... kirjoitti:

kun on kuitenkin näinkin kauan täällä taaplattu.

ja tätä ei voi tulkita :

ottasitko myös oman lusikkasi nyt käteesi,
        niin minä käsittelen myös Sinun subjektiivisia optioitasi
        ja enkä tulkitse yhtään mitään, vaan toivotan HAUSKAA VAPPUA hyvien ystävien seurassa!

HAUSKAA VAPPUA SINULLEKKIN ;)))

• AROSUSI-09

Vieläpä siten,että samassa sängyssä nukutaan ja kertoillaan hyvänyönsatuja,muttei naida.Ihmisen elo on niin ihmeellistä,että siihen mahtuu monenlaista.Myös nainen ihan vain ystävänä ja hyvänä sellaisena.*Puz*

• Mary-Lisa

Juu, ystäviä vaan, sanoi aviomies ja sittemmin olikin päädytty yhteisiin iloihin.Katson myös, että kaikki salaperäiset puhelut, tekstarit, sähköpostit ja yllättävät tapaamiset eivät kuulu ystävyyteen. Ei myös suutelu, käsikädessä kulkeminen,hipelöinti kuulu siihen.
        Ja puoliso on vain arkipäivän ylläpitäjä, tanssi siinä sitten.

• Mobiili

Itselläni on ollut montakin miesystävää eikä ole ollut mitään seksuaalista. No, ehkä kai siksi, kun ravintola-alalla monet viinurit ovat olleet homppeleita...

Mutta onpa joukossa pari heteroakin. Ei kai nyt pikku pussailu ja halailu tarkoita mitään sen kummempaa. Itse olen vähän isohko "äitihahmo" kiloineni kaikkineni. No, en tiedä sitten, jos olisin ollut hemaiseva blondi, kilot kohdallaan,
      hih.

Mutta tosi mukavaa on saada haleja. Tämä tietää myös ystäni "rotvalli", joka joskus kommentoi. Ja taitaapa tietää kenestä on kyse, hih

• Mary-Lisa

On se kivaa, kun halataan, mutta entäs se oma pari? Jospa ei hänelle riitä enään haleja, kun ystävä....

• Kokemuksen rintaääni
        Mary-Lisa kirjoitti:

On se kivaa, kun halataan, mutta entäs se oma pari? Jospa ei hänelle riitä enään haleja, kun ystävä....

Minä en usko, että nainen ja mies voivat olla vain ystäviä. Lausahduksen taakse on helppo piiloutua, jollei vielä tiedä, kehittyykö jutusta suhdetta eikä halua (tai voi olemassaolevan suhteen takia) sitä vielä koko maailmalle kuuluttaa. Aina on jotain "viritteitä" jommalla kummalla, se on luonnon laki...
        Ystäväpariskuntia voi olla - mutta silloin ollaankin reilusti oman parin kanssa liikkeellä.

• Rotwallitar

Juuri ne hali-työkaveri-miehet ovatkin edelleen ystäviäni, vaikka samassa työpaikassa ei ole oltu enää kuuteen vuoteen!
        Miehelläni ei koskaan ole ollut mitään turhia paineita asian suhteen, koska näistä miehistä (heteroita jokainen) on tullut meille myös perhetuttavia.

Harvemmin salasuhteessa elävät työkaverit julkisesti työpaikalla halivat.

Toisaalta (kahdenkymmenen vuoden aikana) enemmän minulle on miehiä kavereiksi työpaikoilta jäänyt kuin naisia...

• Jellona46

että sinun miehelläsi olisi harrastus, joka ei sinua kiinnosta - keksitään nyt vaikka esimerkiksi kalastus. Miehesi ottaisi kalakaveriksi mukaansa naisystävän, joka onkin innokas kala"mies"....
      miltä sinusta tuntuisi, olisiko ok?

• Elävänleskenlehtinen

Täytyy myöntää, että ehkäpä hieman epäröisin. Tai aika paljonkin.

• nainen kalassa

on varsin mielenkiintoinen aihe sinänsä, mutta mitä tuohon kalakaveriin tulee, niin jos se nainen ei tiedä kalastuksesta mitään ei ole syytä huoleen. Se ystävyys loppuu ennenkuin on kunnolla alkanutkaan. Kun se nainen huopaa väärällä airolla silloin kun ukko laskee verkkoa veneen kokassa seisten ja "pulskahtaa" järveen, juttu loppuu siihen paikkaan. Kalastus on taitolaji, luulisin ainakin.
        Se onkin sitten vähän harkintaa vaativa asia jos se nainen jotain kalastuksesta tietääkin, pitää miettiä.

• Felixman
        nainen kalassa kirjoitti:

on varsin mielenkiintoinen aihe sinänsä, mutta mitä tuohon kalakaveriin tulee, niin jos se nainen ei tiedä kalastuksesta mitään ei ole syytä huoleen. Se ystävyys loppuu ennenkuin on kunnolla alkanutkaan. Kun se nainen huopaa väärällä airolla silloin kun ukko laskee verkkoa veneen kokassa seisten ja "pulskahtaa" järveen, juttu loppuu siihen paikkaan. Kalastus on taitolaji, luulisin ainakin.
        Se onkin sitten vähän harkintaa vaativa asia jos se nainen jotain kalastuksesta tietääkin, pitää miettiä.

Entäs sitten, kun se veteen pulahtanut mies nousee ylös veneeseen ja alkaa munat paljaana vääntämään vaatteitaan kuivemmaksi (meinaa naurattaa?). Eihän mies kehtaa suuttua nais"ystäväänsä" siinä tilanteessa ja tarinahan jatkuu jatkuu jatkuu.........

• vaan ...
        Felixman kirjoitti:

Entäs sitten, kun se veteen pulahtanut mies nousee ylös veneeseen ja alkaa munat paljaana vääntämään vaatteitaan kuivemmaksi (meinaa naurattaa?). Eihän mies kehtaa suuttua nais"ystäväänsä" siinä tilanteessa ja tarinahan jatkuu jatkuu jatkuu.........

naurattaa. Hih..hih..

Mutta voihan siinä käydä niinkin että se nainen tietää miehen olevan äkkipikainen ja soutaa sen minkä airoista saa irti lähimpään rantaan. Se mies tietenkin joutuu uimaan sieltä sitten omia aikojaan tai joku naapuri pelastaa sen veneeseensä. Tarinahan loppuu silloin kuitenkin. Se on tuo kalastaminen aika vaikea taitolaji.

Nainen voi virvelöidessään sotkea sen miehen uistimet pusikoihin ja pohjahakoihin ja vaikkapa sen miehen rintakarvoihin (jos sillä semmoiset on)
        tai sitten korvanlehteen. Sinne kun menee muutamat Professorit sun muut uistimet ja lipat niin kyllä siinä naurut loppuu lyhyeen.

Tämä juttu käänty muuten jotenkin toisinpäin kuin mitä se alunperin oli.

Minäpä mietin kuitenkin vielä tuota toista vaihtoehtoa.

• niisku-myy46
        Felixman kirjoitti:

se on sitten vaan YSTÄVIÄ. Katos sillon ollaan neutraaleja kaikille kurveille yms. Toinen on tavallaan sukupuoleton ja silleen.

Vähän niin kuin lääkäri ja potilas. En minä mikään lääkäri olekaan, mutta en totta vieköön menis sellaiselle lääkärille, joka ihan selvästi olisi kiinnostunut minusta naisena, eikä potilaana. Hyi!

Oisko hyvä vertaus ;)

• bluepoem
        niisku-myy46 kirjoitti:

se on sitten vaan YSTÄVIÄ. Katos sillon ollaan neutraaleja kaikille kurveille yms. Toinen on tavallaan sukupuoleton ja silleen.

Vähän niin kuin lääkäri ja potilas. En minä mikään lääkäri olekaan, mutta en totta vieköön menis sellaiselle lääkärille, joka ihan selvästi olisi kiinnostunut minusta naisena, eikä potilaana. Hyi!

Oisko hyvä vertaus ;)

vertaus... ;)

• Elävänleskenlehtinen

Täytyy myöntää, että mieluummin minä tietysti oman "miesystäväni" kanssa tanssahtelisin. Mutta, jos toinen ei lähde ja vapaa-aika on vain tv:n tuijottamista, makoilua jne. niin hiukka kyllästyttää...teen työtä kotona ja arvaatkaas haluaisinko joskus tästä nelisnurkkasesta tuulettumaankin.

Ei ole yhteistä; minua ei kiinnosta kalastaminen, joka häntä taas kiinnostaa.

Siinä sitä ollaankin. Mutta näinhän se on, että erilaisuus on rikkautta ;)

• eivät voi olla

Itse olen nainen ja tulen hyvin toimeen miesten kanssa. Minusta on mukavaa jutella miesten kanssa. Olen jo usein luullut löytäneeni miespuolisen todellisen ystävän, mutta aina juttu siihen että mies käy ehdottelmaan seksiä.

Ei tule mitään ei...

• ei kyllä

ole mitään totuutta siihen ystävyyteen liittyen. Saahan sitä ehdotella eriasia saako. Joten se siitä. Paitsi jos on sattunut sotkeentumaan johonkin ...sitten ei kyllä tiedä miten siinä käy.

• jiwe

kauan kun molemmat owat warattuja :=)
      liikut waarallisilla wesillä jos olet suhteessa ja harkitset ns siwuloikkaa :=)

se yleensä naisissa onkin wikana ettei he woi olla ilman jonoa :=)
      jos ei yksi kelpaa pitää warastossa olla walmiiksi toinen jonosssa :=)

• (.)Y(.)

Kaikkiin kun kerta kaikkiaan,
      ei ole sitä ns. sexyy kemiaa.. ;)

• niin....

paljon hajontaa että sinun pitänee laskea tästä lukumääräisesti voiko ne olla ystäviä vai ei, siis ääntenlaskenta. Eihän tästä muuten saa mitään tolkkua.

• niisku-myy46

Miksei tietysti voi, mutta "omien suhteiden" täytyy olla tosi varmalla pohjalla. Voiko sitten kuitenkaan välttää mustasukkaisuutta? Jotenkin tuntuu siltä, että ei ole tarvetta mihinkään kovin "syvään" ystävyyteen toisen miehen/naisen kanssa, jos se läheinen ihminen siinä on sellainen, että hän on se paras ystävä. Juu, aina näin ei ole.

Riippuuhan se siitäkin, että mitä ystävän kanssa puuhastellaan. Joissakin tapauksissa on hyväkin saada mies/naisnäkökulmaa asioihin, mutta kaipa parisuhdejutskat pitäisi pystyä puimaan sen oman kumppanin kanssa, eikä naapurin miehen, vaikka hän kuinka ystävä oliskin.

Sehän se on, että mitä itselleen haluaa, se täytyy myös toiselle suoda. Tuttavana voi toinenkin osapuoli mennä ;)

Siis tosi kinkkinen juttu!

• eihän ystävyys ole kiinni onko nainen tai mies....kahden kauppa kaikessa....jos haluaa luoda jännitteitä..sekin molempien asia...
      kuten ystäväni ( nainen ) sanoo " ystäviä ei syödä "....:))...minä ainakin olen ylpeä naispuolisista ystävistäni....eikä ystävyys ole keneltäkään pois...

• miesten mies

mies ja nainen eivät voi olla vain ystäviä.

• nvm57

kyllä voi !
      Ja mikä sen ihanampaa kuin vakipartneri tanssilattialle jos oma kumppani ei ole tanssitaitoinen tai -haluinen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6926
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      680
      3008
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1290
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1265
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1150
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      203
      955
    Aihe