Home ongelma

ongelmia..

Minulla on Biolanin pikakompostori joka talvella jäätyi mutta nyt sain sen sulatettua ja käymään taas. (n.40 astetta) Möyhensin, laitoin herätettä ja kompostikuiviketta. Mikä meni vikaan kun komposti on aivan homeessa vaikka kuiviketta laitoin paljon. Alaosa haisee ja on todella tiivistä, ei siis "möyheää" multaa.Mitä voin tehdä??

1

1887

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pms68

ensiavuksi avaa vaikka se alaluukku jotta pääsee kuivumaan. Jos on mahdollista niin tyhjennä alta osa vaikka päälle uudelleen ja lisää sitä haketta sinne sekaan. Ilmeisesti ollut liian tiivistä tai/ja märkää jolloin ei maadu kunnolla vaan alkaa käydä ja homehtua liiassa kuumassa ja kosteassa. Jos biolaaniin lisää tavaraa viikoittainkin niin se ei jäädy kyllä toimiessaan millään.. Niin ja jos pinnastakin homeessa niin avaa sieltäkin kansi. Lämmin kevätpäivä kuivattaa mukavasti ja homma alkaa toimia.

Miten lisäät kuivikkeen? laitatko sen sekaisin tuoreeseen jätteeseen vai kerroksena jätteen päälle? Jälkimmäistä tapaa käytän itse ja silloin kerrosket eivät pääse liian tiiviiksi vaan ilmarako jää aina väliin. Toki sitä sekoitellan aina ennen kuin uutta tavaraa laitetaan, mutta sitten uusi päälle.

Harvoin pikakompostorista saa todella kunnon multaa toisesta päästä, se on vähän väärä käsitys.. Vuoden vanha komposti pitää laitaa vielä jälkikompostoitumaan vuodeksi jotta siitä tulee multamaista masssaa. Asia riippuu vielä paljon siitä mitä tavaraa sinen on laitettu..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2892
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2753
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1639
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1580
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      18
      1464
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe