Onko foorumilla kokemuksia uudesta Accordin Type-S versiosta? Etsiskelen hieman menevämpää sedania alle 40TEUR ja tuo näyttäisi olevan kohtuu suorituskykyinen ja hyvillä varusteilla hintaansa nähdän. Laittakaahan plussia ja miinuksia tai kovia vaihtoehtoja.
Accord Type-S
25
12525
Vastaukset
- vikkiikki
non tehty aika lyhytkasvuisille
- _o/
Ite kävin istumassa ko autossa oma pituus on 188cm.
Ihan hyvin mahduin.
Voihan olla et oon jollain mittapuulla lyhytkasvuinen..
- miinukset
Rivinelonen ja tuplaputket.
- -miinus
...korkeintaan keskinkertaisista ajo-omituisuuksista.
- _o/
-miinus kirjoitti:
...korkeintaan keskinkertaisista ajo-omituisuuksista.
Voitkos kertoa vähän tarkemmin näistä ajo-ominaisuuksista.
Miten auto käyttäytyi ?
Missä testasit ?
Mitä ominaispiirteitä löytyi esim äärikäytöksestä ?
(tosin veikkaan ettei sulta näihin tarkennuksia saa kun nopat, plastik padding ja spray maali vievät aikasi..)
- Mugen_Power
mutta kohta on kun kokeilen. Muuten sama kuin 2.0 sedan sport, mutta erona isompi moottori ja jäykempi alusta ja, jotain helmaa. Nykyisessa Accordissa on hyvä varustus, mutta face-lift Accordin kaiuttimet on huonommat kuin vanhassa.
Kaikkia muita Accordeja tuntuu löytyvän. Koeajoin 2.4 Executivea ja minun mielestäni alusta oli liian löysä suorituskykyiselle moottorille. Type-S:ssä on käsittääkseni jämäkämpi alusta ja isommat vanteet vakiona. Palaan asiaan, kun käyn toukokuun puolenvälin jälkeen ko. mallin koeajamassa. Ainakin nuo vanhemmat Sport-packilla varustetut Accordit ovat tosi siistin näköisiä, toivottasti ei kalpene uusi Type-S niiden rinnalla...
- Mugen_Power
james_burton kirjoitti:
Kaikkia muita Accordeja tuntuu löytyvän. Koeajoin 2.4 Executivea ja minun mielestäni alusta oli liian löysä suorituskykyiselle moottorille. Type-S:ssä on käsittääkseni jämäkämpi alusta ja isommat vanteet vakiona. Palaan asiaan, kun käyn toukokuun puolenvälin jälkeen ko. mallin koeajamassa. Ainakin nuo vanhemmat Sport-packilla varustetut Accordit ovat tosi siistin näköisiä, toivottasti ei kalpene uusi Type-S niiden rinnalla...
"Kaikkia muita Accordeja tuntuu löytyvän. Koeajoin 2.4 Executivea ja minun mielestäni alusta oli liian löysä suorituskykyiselle moottorille. Type-S:ssä on käsittääkseni jämäkämpi alusta ja isommat vanteet vakiona. Palaan asiaan, kun käyn toukokuun puolenvälin jälkeen ko. mallin koeajamassa. Ainakin nuo vanhemmat Sport-packilla varustetut Accordit ovat tosi siistin näköisiä, toivottasti ei kalpene uusi Type-S niiden rinnalla..."
En ole samaa mieltä - Accordin-jousitus on selvästi keskimääräisen autojen jousitusta kovempi ja 2.4 ei kuitenkaan mikään raketti ole. Omat kokemukseni ovat, että jousitus oli todella sopiva autoon ja renkaidenpaineilla tuntumaa saa muutettua.
Isommat vanteet ja no. leveämmät renkaat eivät ole face-lift osalta hyväasia. - madallettu
james_burton kirjoitti:
Kaikkia muita Accordeja tuntuu löytyvän. Koeajoin 2.4 Executivea ja minun mielestäni alusta oli liian löysä suorituskykyiselle moottorille. Type-S:ssä on käsittääkseni jämäkämpi alusta ja isommat vanteet vakiona. Palaan asiaan, kun käyn toukokuun puolenvälin jälkeen ko. mallin koeajamassa. Ainakin nuo vanhemmat Sport-packilla varustetut Accordit ovat tosi siistin näköisiä, toivottasti ei kalpene uusi Type-S niiden rinnalla...
Type-S mallissa on jäykempi alusta, mutta se ei ole madalettu, jolloin auto näyttää lähinnä huonolta vitsiltä matalaprofiilisten renkaiden kanssa. Vaikka se taitaa olla vain hyvä asia, ettei Hondan maahantuojaa ole päästetty sorkkimaan Type-S:n alustaa, kuten aikaisemmissa Sport-Pack malleissa. Nimittäin maahantuojan toiminta on vähintäänkin omituista, ellei peräti laitointa. Hondan maahantuojalla ei ole laitteita, joilla voisi säätää autojen ohjauskulmia ja siksi kaikissa maahantuojan madaltamissa hondissa on ohjauskulmat päin persettä. Normaalisti jälkiasennetut madallussarjat joutuu katsastamaan ja toimittamaan konttorille todistuksen kulmien säädöstä, mutta ei Hondan tapauksessa. Ei ole mikään ihme, että Accordin renkaat kuluvat nopeasti toisesta reunasta ja ajettavuus on heikko.
- Mugen_Power
madallettu kirjoitti:
Type-S mallissa on jäykempi alusta, mutta se ei ole madalettu, jolloin auto näyttää lähinnä huonolta vitsiltä matalaprofiilisten renkaiden kanssa. Vaikka se taitaa olla vain hyvä asia, ettei Hondan maahantuojaa ole päästetty sorkkimaan Type-S:n alustaa, kuten aikaisemmissa Sport-Pack malleissa. Nimittäin maahantuojan toiminta on vähintäänkin omituista, ellei peräti laitointa. Hondan maahantuojalla ei ole laitteita, joilla voisi säätää autojen ohjauskulmia ja siksi kaikissa maahantuojan madaltamissa hondissa on ohjauskulmat päin persettä. Normaalisti jälkiasennetut madallussarjat joutuu katsastamaan ja toimittamaan konttorille todistuksen kulmien säädöstä, mutta ei Hondan tapauksessa. Ei ole mikään ihme, että Accordin renkaat kuluvat nopeasti toisesta reunasta ja ajettavuus on heikko.
Kuka niin väitti - sanoi? Muuta tekstiä en kommentoi...
- hondra
madallettu kirjoitti:
Type-S mallissa on jäykempi alusta, mutta se ei ole madalettu, jolloin auto näyttää lähinnä huonolta vitsiltä matalaprofiilisten renkaiden kanssa. Vaikka se taitaa olla vain hyvä asia, ettei Hondan maahantuojaa ole päästetty sorkkimaan Type-S:n alustaa, kuten aikaisemmissa Sport-Pack malleissa. Nimittäin maahantuojan toiminta on vähintäänkin omituista, ellei peräti laitointa. Hondan maahantuojalla ei ole laitteita, joilla voisi säätää autojen ohjauskulmia ja siksi kaikissa maahantuojan madaltamissa hondissa on ohjauskulmat päin persettä. Normaalisti jälkiasennetut madallussarjat joutuu katsastamaan ja toimittamaan konttorille todistuksen kulmien säädöstä, mutta ei Hondan tapauksessa. Ei ole mikään ihme, että Accordin renkaat kuluvat nopeasti toisesta reunasta ja ajettavuus on heikko.
Kun ostat uuden hondan niin maahantuoja asentaa sarjan, mutta sen kulmiensäätö kuuluu piirimyyjille. Näin ainakin nykyään. En tiedä kauanko käytäntö on ollut näin. Näin sanoo hondamies
- Kuuluu
hondra kirjoitti:
Kun ostat uuden hondan niin maahantuoja asentaa sarjan, mutta sen kulmiensäätö kuuluu piirimyyjille. Näin ainakin nykyään. En tiedä kauanko käytäntö on ollut näin. Näin sanoo hondamies
Kulmiensäätö kuuluu kyllä piirimyyjille, mutta se tehdään vasta, kun asiakas ymmärtää sitä pyytää. Ja yleensähän kulmiensäätö ei tule ekana mieleen, kun on ostanut yli 30000 euron auton. Se tehdään takuuna, jos ymmärtää sanoa, että auto ei kulje suoraan. Kulmiensäätö pitäisi tehdä mielestäni ennen, kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle.
- tarpeesta säätää?
Kuuluu kirjoitti:
Kulmiensäätö kuuluu kyllä piirimyyjille, mutta se tehdään vasta, kun asiakas ymmärtää sitä pyytää. Ja yleensähän kulmiensäätö ei tule ekana mieleen, kun on ostanut yli 30000 euron auton. Se tehdään takuuna, jos ymmärtää sanoa, että auto ei kulje suoraan. Kulmiensäätö pitäisi tehdä mielestäni ennen, kun uusi auto luovutetaan asiakkaalle.
Eli onko tähän säätöön sitten ollut tarvetta? Itse oli aluksi talvirenkailla ehkä aavistuksen tyytymätön 06:seen, mutta muistelin Tuulilasinkin todenneen kestotestin yhteydessä ominaisuuksien valitettavasti heikentyvän talvirenkailla. Nyt kesärenkailla olen ollut selvästi tyytyväisempi, joskin Accord näyttäisi olevan aika herkkä tien pinnan suhteen; ts. ei ole sillä tavoin "immuuni" tien pinnan muutoksille huonompaan suuntaan kuin "luokan parhaat". Mutta ainakin itse siis olen ajatellut, että tämä on pikemminkin sellainen "omainaisuus", joka ei paljon kulmia säätämällä muuksi muutu, mutta miten on asia: onko toisilla toisenlaisia kokemuksia?
PS. Huonoimpina ominaisuuksina pidän kuitenkin rengasmelua karkeilla pinnoilla sekä kaiuttimia, joista valitettu muissakin viestiketjuissa. - tavallista
tarpeesta säätää? kirjoitti:
Eli onko tähän säätöön sitten ollut tarvetta? Itse oli aluksi talvirenkailla ehkä aavistuksen tyytymätön 06:seen, mutta muistelin Tuulilasinkin todenneen kestotestin yhteydessä ominaisuuksien valitettavasti heikentyvän talvirenkailla. Nyt kesärenkailla olen ollut selvästi tyytyväisempi, joskin Accord näyttäisi olevan aika herkkä tien pinnan suhteen; ts. ei ole sillä tavoin "immuuni" tien pinnan muutoksille huonompaan suuntaan kuin "luokan parhaat". Mutta ainakin itse siis olen ajatellut, että tämä on pikemminkin sellainen "omainaisuus", joka ei paljon kulmia säätämällä muuksi muutu, mutta miten on asia: onko toisilla toisenlaisia kokemuksia?
PS. Huonoimpina ominaisuuksina pidän kuitenkin rengasmelua karkeilla pinnoilla sekä kaiuttimia, joista valitettu muissakin viestiketjuissa.Kulmien säätö koskee vain autoja, joissa on jälkiasennetut madallusjouset. Ainakin 2005 oli saatavana varustepakettina madallus ja korisarja. Kun autoa madalletaan jousilla, niin ohjauskulmat muuttuu.
- on selvä
tavallista kirjoitti:
Kulmien säätö koskee vain autoja, joissa on jälkiasennetut madallusjouset. Ainakin 2005 oli saatavana varustepakettina madallus ja korisarja. Kun autoa madalletaan jousilla, niin ohjauskulmat muuttuu.
...
- Hawk
No nyt on koeajettu Type-S. Varsin jämäkälle ja ripeälle menijälle tuo tuntui. Auton ulkonäkö ja varusteet olivat kovastikin mieleen. Istuimessa ja ratissa riitti säädöt mielestäni paremmin kuin hyvin. Kaiuttimistakin ääntä kuului, vaikka ehkä vaihtuisi hieman laadukkaampiin jos tällainen kotiin tulisi. Moottori ja putkisto voisi pitää hieman möreämpää ääntä, mutta tämä on makuasia ja Hondat tunnetusti kiertävät (vinkuvat) enemmän kuin muut vaparit.
Ocun RS:ää, Jettaa ja Volvo S40T5:stakin tuli ajeltua, mutta eivät nekään vakuuttaneet niin että ostopäätös olisi samantien tullut. Turbokone toi em. kärryihin kivaa alavääntöä, mutta Hondassa oli mielestäni parempi laatuvaikutelma ja vähän erilaisuuden tuntua harvinaisempana autona. Joo, tuntuu tämä autonhankinta olevan vähän mielikuvien järjestämistä paremmuusjärjestykseen ja järki/fiilis/raha - perusteiden laittamista kolmiulotteiseen akseliin...ei oo helppoo...täytyy jatkaa testejä ja katsotaan mihin päädytään.- sporttisen
sedanin, jossa riittää ominaisuudet: Bmw 325i
- joujou
sporttisen kirjoitti:
sedanin, jossa riittää ominaisuudet: Bmw 325i
maksaa varmaankin 10.000e enemmän kuin nuo listalla olleet...
- _o/
sporttisen kirjoitti:
sedanin, jossa riittää ominaisuudet: Bmw 325i
honda accord type-s 33128 ,-
bmw 325i 46800,-
Niin 13672€:llä saattaa jotain eroa autoissa olla.
Mutta jatka sä sillä 80 luvun bemullas pässi.. - taitaa
_o/ kirjoitti:
honda accord type-s 33128 ,-
bmw 325i 46800,-
Niin 13672€:llä saattaa jotain eroa autoissa olla.
Mutta jatka sä sillä 80 luvun bemullas pässi..maksaa se 2.4 TypeS,
eikä 33 128e.
Totta puhut,onhan 325i:llä ja Accordilla eroa
kuin yöllä ja paivällä, enemmänkin kuin vaivainen
11 900e ero antaisi ymmärtää. - _o/
taitaa kirjoitti:
maksaa se 2.4 TypeS,
eikä 33 128e.
Totta puhut,onhan 325i:llä ja Accordilla eroa
kuin yöllä ja paivällä, enemmänkin kuin vaivainen
11 900e ero antaisi ymmärtää.Niin ovh on tosiaan toi 34900.
Mutta kun marssit rahat kädessä ilman vaihturia. On hinta toi ilmoittamani.
Näihin juupas eipäs parempi huonompi
keskusteluihin en välittäis osallistua.
Auton ostoon kun liittyy monesti muut kuin
järkisyyt.
Itseasiassa ei voi olla normaalille palkansaajalle idioottimaisempaa sijoitusta kuin yli 30k€ auto.
Ensin teet työlläsi rahan josta makselet keskimäärin 30% veroja/muita kuluja. Tämän jälkeen marssit autoliikkeeseen ja maksat yli 10k€ suoraan valtiolle, toiseen kertaan autoveron muodossa.
Todennäköisesti teet sen vielä velaksi(30%käsiraha) ja maksat seuraavat 3/4 vuotta korko muita kuluja 20k€.
Tähän vielä lisäät vakuutukset, käyttömaksut, huollot jne(=lisää veroja alv22). Puhumattakaan polttoaineesta jonka hintaan on sisällytetty yli 70% veroja. Kun olet saanut itsesi kuiville tästä täysin järjettömästä manooveeristä on silmäteräsi arvo laskenut n35%.. Kokonaiskustannuksia kukaan ei varmasti viitsi edes ynnätä.
Ja kaikki vain miellyttääksesi naapuriasi :P - jkalllista on....
taitaa kirjoitti:
maksaa se 2.4 TypeS,
eikä 33 128e.
Totta puhut,onhan 325i:llä ja Accordilla eroa
kuin yöllä ja paivällä, enemmänkin kuin vaivainen
11 900e ero antaisi ymmärtää.eipä taida bemun hinta jäädä tuohon kun lisätään tarvittavat lisävarusteet mm.
-vakionopeussäädin 480e
- metalliväri 1200e
- xenonit 990e
- kääntyvät takapenkit 540e (tästäkin saa maksaa, eikai ne nyt kiinteät muuten ole???) - yyyyyytöttöröööööööö
taitaa kirjoitti:
maksaa se 2.4 TypeS,
eikä 33 128e.
Totta puhut,onhan 325i:llä ja Accordilla eroa
kuin yöllä ja paivällä, enemmänkin kuin vaivainen
11 900e ero antaisi ymmärtää.on eroa joo toinen on laatu autoa ja saksmanni sähkö ym vikainen vähänkin vanhempana
- Yks Ilkka
_o/ kirjoitti:
honda accord type-s 33128 ,-
bmw 325i 46800,-
Niin 13672€:llä saattaa jotain eroa autoissa olla.
Mutta jatka sä sillä 80 luvun bemullas pässi..Vuosi sitten (2013) uutena ostettu typeS reippa 44 000e!
- Hcof
Joo se onki 8G eikä 7G.. types 😎👌
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565500Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212417Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2551685- 1141657
- 931497
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231436Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly101207Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681195Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3271195Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3341190