Näin äitiepäivän alla kysyn sinulta äitini miksi sinä minut hylkäsit ja käänsit selkäsi ? Olisit ylpeä pojastasi joka suoritti kaikille suomalaisille miehille kuuluvan asevelvollisuuden. Maanpuolustus on suomalaisten peruskallio ja kunnia-asia suomalaiselle miehelle.
Äidilleni avoin kirje
27
1726
Vastaukset
- Arskavain
siviilipalvelukseen ekkä herrojen tykinruoaksi
- M@k3
Aikuinen mies ja noin idioottimainen vastaus, ei kyllä uskoisi.
- Arskavain
M@k3 kirjoitti:
Aikuinen mies ja noin idioottimainen vastaus, ei kyllä uskoisi.
on sinutki herrat aivopesseet =))
- upseeri ja herrasmies
Mutta kun nyt minua puhutellaan "herra vänrikki" Se meistä "herroista".
- upseeri ja herrasmies
Arskavain kirjoitti:
on sinutki herrat aivopesseet =))
Sivarit ovat mielestäni täysiä pellejä ja lasken ne samaan kategoriian kun homot ja kommunistit.
- ihmiset
upseeri ja herrasmies kirjoitti:
Sivarit ovat mielestäni täysiä pellejä ja lasken ne samaan kategoriian kun homot ja kommunistit.
puolustavat tarvittaessa meitä naisia ja lapsia sekä vanhuksia eli niitä, jotka Jumala on teille arvokkaimmaksi omaisuudeksi antanut. Muut pötkivät pakoon, minkä ehtivät, kun kunnon miehet tekevät sen, mikä kuuluukin tehdä. Saa siinä pakoonpötkijät sitten kiitellä tosi paikan tullen Miehiä isolla ämmällä.
- ykkösluokan kansalainen
ihmiset kirjoitti:
puolustavat tarvittaessa meitä naisia ja lapsia sekä vanhuksia eli niitä, jotka Jumala on teille arvokkaimmaksi omaisuudeksi antanut. Muut pötkivät pakoon, minkä ehtivät, kun kunnon miehet tekevät sen, mikä kuuluukin tehdä. Saa siinä pakoonpötkijät sitten kiitellä tosi paikan tullen Miehiä isolla ämmällä.
sivarit ja on homoja (terv kummelit)
- Roikkuja
Mutta kun nyt minua puhutellaan "herra vänrikki" Se meistä "herroista".
Kuka sinua puhuttelee "herra vänrikki" sillä jos oikein muistan, niin vänrikkejä oltiin armeijassa vain viimmeisen päivän, siis tämä alin upseeriarvo.
Jos armeijaan jäi töihin, niin sotilasarvo putosi ylikersantti tai vääpeli asteelle ja reserviarvon onnistui säilyttämään vain jos pääsi kadettikouluun?
Yksi kaveri oli hetken vänrikki, muttei pääsnyt kadettikouluun ja oli työssä armeijassa, niin armeija pudotti sotilasarvon muistaakseni ylikersantiksi ja oli meillä muilla kotipaikkakunnalla nauramista, entiselle reservin upseerille.
PS. reservin upseeriarvot eivät ole paskankaan arvoisia, näin kertoivat meille TOSI upseerit ;-) - Roikkuja
Mitäs tykkäät tästä homosta, joka tuli vastaan kun hieman goooooglas.
Pete Vastaa88 / 337
31.01.2004, 14:05 Upseeri evp. (13 vuotta siinä firmassa, sotilaspoliisi, erikoisalana henkilösuojaus ja vastaterroritoiminta. Kapt. sittemmin YK:n Turvallisuushommissa jonkin vuoden mm. Kofin henkivartiotiimin pomona ja yksityisillä esim. vahtimassa Jenkkien lentokenttiä Saksassa.) Nyt kielenkääntäjä takaisin Kotosuomessa ja tyytyväinen.
http://ranneliike.net/keskustelu.php?act=rthrd&grpid=2&thrdid=30
Varo vain, ettei joku kolkkaa sinua upseeri-iltamissa ja sinä sitten heräät aamulla takapuoli kipeänä ;-) - Reserviaro
Roikkuja kirjoitti:
Kuka sinua puhuttelee "herra vänrikki" sillä jos oikein muistan, niin vänrikkejä oltiin armeijassa vain viimmeisen päivän, siis tämä alin upseeriarvo.
Jos armeijaan jäi töihin, niin sotilasarvo putosi ylikersantti tai vääpeli asteelle ja reserviarvon onnistui säilyttämään vain jos pääsi kadettikouluun?
Yksi kaveri oli hetken vänrikki, muttei pääsnyt kadettikouluun ja oli työssä armeijassa, niin armeija pudotti sotilasarvon muistaakseni ylikersantiksi ja oli meillä muilla kotipaikkakunnalla nauramista, entiselle reservin upseerille.
PS. reservin upseeriarvot eivät ole paskankaan arvoisia, näin kertoivat meille TOSI upseerit ;-)Mies on reservissä vänrikki jos on rukin käynyt. Vakinainen palvelusarvo ( sopimussotilas ?) tulee vakanssin (virkapaikan mukaan). Vielä vähän aikaa sitten valmistui Opistoupseereita vänrikkeinä. Voi olla, että viimeiset ovat vieläkin. Hatunnosto JT:n pojalle intin käymisestä, kuin myös Vänskälle. Kapu.
- Roikkuja
Reserviaro kirjoitti:
Mies on reservissä vänrikki jos on rukin käynyt. Vakinainen palvelusarvo ( sopimussotilas ?) tulee vakanssin (virkapaikan mukaan). Vielä vähän aikaa sitten valmistui Opistoupseereita vänrikkeinä. Voi olla, että viimeiset ovat vieläkin. Hatunnosto JT:n pojalle intin käymisestä, kuin myös Vänskälle. Kapu.
>>Mies on reservissä vänrikki jos on rukin käynyt.
Näin se menee, jos siirtyy reserviin heti intin jälkeen.
Omasta armeija-ajasta on jo 25-vuotta, joten en tiedä noista nykyajan kuvioista. Se vain jäi mieleen kun RUK-vänskä ei suostunut viimmeisenä palveluspäivänään erästä vääpeliä pokkuroimaan, vaan pyysi vääpeliä kunnioittamaan upseeriarvoa. upseeri ja herrasmies kirjoitti:
Juu pistetään kaikki samaan lootaan vaan täysin armotta, sivarit on perseestä! Ai niin, mutta meikäläinenkin taisi käydä siviilipalveluksen. Tosin näin myöhemmin kun on päässyt irti tuosta jeppulatouhusta niin olisihan tuon armeijankin voinut käydä.
Vaikka itse sivari olenkin niin voi veljet mitä porukkaa siellä Lapinjärvellä oli! Osa oli kyllä sellasta pohjasakkaa, että alta pois. Kattelin yhtenä päivänä ruokasalissa kun ykski liimanhaistelija kuori perunoita - käsin. En sinänsä ihmettele, että siviilipalvelusmiehillä on sellainen maine kun on, miehistymisä osa kyllä kaipaisi. Itse kun en pitänyt armeijaa mitenkään välttämättömänä miehistymisen kannalta. Ehkä sinunlaisesi sitä tarvitsevat, että osaavat pedata kotona sängyn ja pyyhkiä pölyt oven karmin päältä?
Sodan uhka perinteisessä mielessä on niin pieni nykyisessä globaalissa maailmassa länsimaiden keskuudessa, että ei ihme jotta puhutaan jo eduskunnassakin sen nykyisen mallin lakkauttamisesta tai radikaalista muuttamisesta, esim palkka-armeijaan.
Jäisi ehkä valtion kassaan enemmän käteistä kun ei tarvitsisi pitää reservissä niin järjettömän suurta päälukua, että aseetkaan eivät riitä likimainkaan kaikille.- oikein saanut
ykkösluokan kansalainen kirjoitti:
sivarit ja on homoja (terv kummelit)
ajatuksestasi kiinni. Mitähän mahdoitkaan tarkoittaa?
- sinä todella
t-i-u-k-u kirjoitti:
Juu pistetään kaikki samaan lootaan vaan täysin armotta, sivarit on perseestä! Ai niin, mutta meikäläinenkin taisi käydä siviilipalveluksen. Tosin näin myöhemmin kun on päässyt irti tuosta jeppulatouhusta niin olisihan tuon armeijankin voinut käydä.
Vaikka itse sivari olenkin niin voi veljet mitä porukkaa siellä Lapinjärvellä oli! Osa oli kyllä sellasta pohjasakkaa, että alta pois. Kattelin yhtenä päivänä ruokasalissa kun ykski liimanhaistelija kuori perunoita - käsin. En sinänsä ihmettele, että siviilipalvelusmiehillä on sellainen maine kun on, miehistymisä osa kyllä kaipaisi. Itse kun en pitänyt armeijaa mitenkään välttämättömänä miehistymisen kannalta. Ehkä sinunlaisesi sitä tarvitsevat, että osaavat pedata kotona sängyn ja pyyhkiä pölyt oven karmin päältä?
Sodan uhka perinteisessä mielessä on niin pieni nykyisessä globaalissa maailmassa länsimaiden keskuudessa, että ei ihme jotta puhutaan jo eduskunnassakin sen nykyisen mallin lakkauttamisesta tai radikaalista muuttamisesta, esim palkka-armeijaan.
Jäisi ehkä valtion kassaan enemmän käteistä kun ei tarvitsisi pitää reservissä niin järjettömän suurta päälukua, että aseetkaan eivät riitä likimainkaan kaikille.sinisilmäinen rauhan ajan lapsi. Ei uskoisi, että nykyaikana voi olla niin yliluottavainen, että uskoo meidän pärjäävän ilman puolustusvoimia. Se on voi voi, sitten jos tosipaikka tulee, kun sivarina ei ole oppinut puolustautumaan eikä puolustamaan perhettään.
sinä todella kirjoitti:
sinisilmäinen rauhan ajan lapsi. Ei uskoisi, että nykyaikana voi olla niin yliluottavainen, että uskoo meidän pärjäävän ilman puolustusvoimia. Se on voi voi, sitten jos tosipaikka tulee, kun sivarina ei ole oppinut puolustautumaan eikä puolustamaan perhettään.
>>sinisilmäinen rauhan ajan lapsi. Ei uskoisi, että nykyaikana voi olla niin yliluottavainen, että uskoo meidän pärjäävän ilman puolustusvoimia.
Onhan tässä jo pärjätty yli puolivuosisataa. Ei sillä, ettenkö kunnioittaisi suuresti sotiemme veteraaneja, mutta venäjän kaltaiset uhat on taakse jäänyttä elämää.
>>Se on voi voi, sitten jos tosipaikka tulee, kun sivarina ei ole oppinut puolustautumaan eikä puolustamaan perhettään.
En sitten tiedä, mutta väittäisin, että osaan puolustaa perhettäni kyllä aivan riittävästi, vaikka en ole armeijaa käynytkään. Ei tappamista tarvitse sillä tavalla opetella, kyllä jokainen sen halutessaan taitaa ja jos sattuu tarpeeksi tiukka paikka eteen.
Ja mitä mahdolliseen sotatilaan tulee niin tarvittaessa voi kouluttautua johonkin armeijan parhaaksi katsomaan toimenkuvaan. Eikä pidä unohtaa edellä mainittua tosiasiaa siitä, etteivät aseemme riitä likimainkaan jokaiselle reserviläiselle. Kaikkia ei voida sotatantereelle passittaa, vaikka haluttaisiinkin. Paitsi nimenomaan ns "toisarvoisiin" tehtäviin, jotka ovat kokonaisuuden kannalta yhtä tärkeitä kuin itse sotilaat.
- Ei koskaan hylätty
Juuri tämän takia en voi ymmärtää Jehovan todistajia. Uskovainen ihminen on suvaitsevainen.Ei Jeesuskaan kiltti ollut.
Jumalaa tulee rakastaa yli kaiken, mutta hylätä sen varjolla oma lapsi.
Itse oikeastaan uskon että oikea uskonto löytyy eläen tätä elämää. Kaikissa on hyvyttä, ateisteissakin. Tietämättään he saattavat olla täynnä Jumalan hyvyyttä. Ovat vaan itse päättäneet olla ateisteja. Hyvät teot ovat sanoja tärkeämpiä.
Oma uskovaisuuteni on aivan erilainen kun äitini. Silti äitini on sen hyväksynyt.Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
- Eri raamattu
Helmisen_Viljo kirjoitti:
Luuk. 14:26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni."
Luuk.14:26
Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
...minun raamatussani ei puhuta vihaamisesta mitään.
- jos olisit
poikani,olisin ylpeä Sinusta!!Minulla Jt.tytär joka hyljännyt minut.Ole ylpeä itsestäs ja minä arvostan kaikkia sotaväen käyneitä kuten myös sodan käyneitä suomalaisia ,siksi meidän on nyt hyvä tässä antaa vapaasti mielipiteitä,mutta sitä en ymmärrä että nuo sotaväenilkkujat ei ymmärrä että jos teitä ei olisi ,olisi heilläkin ,kuten meillä kaikilla ehkä tyystin erilaiset olot Suomessa.
- upseeri ja herrasmies
Kiitos sinulle kauniista sanoista ja lohdutuksesta. Vanhempiamme emme saaneet valita, valitettavasti.
- salaisuus?
"eikö JT kasvatukseen enää kuulu jokaisen vapaus valita vakaumuksensa??
JT:jia on aina syytetty lasten pakkokasvattamisesta uskoontoonsa! JT: ovat aina puolustautuneet, että aikuistuva nuori tekee itse päätökset vakaumuksestaan.
Neuvoisin sinua menemään äitisi srk:n vanhimmiston puheille ja ilmianna äitisi JT lainrikkomisesta. Samalla voit tietenkin tuoda esille, että myös JT järjestönä rikkoo omia opetuksiaan vastaan.
Kunnioita äitiäsi ihmisenä, älä hänen uskomuksia, joku päivä hän huomaa laittaa asiat oikeaan järjestykseen ja kunnioittaa sinua ihmisena ja omana poikanaan.- mistä hänen tulee
ilmiantaa äitinsä ? Ja kuinka JT järjestö rikkoo omia opetuksiaan vastaan ?
Etköhän nyt antanut sellaisia ohjeita,että jos joku niitä noudattaisi,tulisi noudattaja naurunalaiseksi!???
Jokaisella on tosiaan oma vapautensa valita,eihän ketään pakottaa mihinkään voi,mutta näyttää silti että viestin aloittaja on myös käyttänyt omaa vapauttaan valita,kyseessä ei kuitenkaan ole lapsi,vaan täysi-ikänen henkilö. - Oletko loiventamassa?
Sekavaa juttua punkee heti aamusta.
Sanokaas, missä kohdin avaaja on sanonut äitiään Jehovan todistajaksi? Hyökkäätte tuulimyllyjä vastaan pelkän asenteenne vuoksi. - ettei hän tosiaankaan maini...
Oletko loiventamassa? kirjoitti:
Sanokaas, missä kohdin avaaja on sanonut äitiään Jehovan todistajaksi? Hyökkäätte tuulimyllyjä vastaan pelkän asenteenne vuoksi.mutta herää kysymys,että jos näin ei ole,niin miksi hän tekee aloituksen JT sivuille ? Eikä hän myöskään kiellä sitä vastauksiin joissa oletetaan näin olevan.Ehkä silloin joku muukin kuin minä olen ymmärtänyt hänen äitinsä olevan todistaja.
No, emme voi ratkaista sitä. Siksi pyydänkin Sinua Upseeri ja Herrasmies,kerro meille, onko äitisi Jehovan Todistaja? - salaisuus?
mistä hänen tulee kirjoitti:
ilmiantaa äitinsä ? Ja kuinka JT järjestö rikkoo omia opetuksiaan vastaan ?
Etköhän nyt antanut sellaisia ohjeita,että jos joku niitä noudattaisi,tulisi noudattaja naurunalaiseksi!???
Jokaisella on tosiaan oma vapautensa valita,eihän ketään pakottaa mihinkään voi,mutta näyttää silti että viestin aloittaja on myös käyttänyt omaa vapauttaan valita,kyseessä ei kuitenkaan ole lapsi,vaan täysi-ikänen henkilö.JT julistavat aina lapsikastetta vastaan ja sanovat lastensa saavansa päättää omasta vakaumuksestaan. Käytännössä kuitenkin nuori usein suljetaan perheen ja "ystäviensä" ulkopuolelle valitessaan aikuisena/ aikuistuvana oman vakaumuksensa. Eikö se mielestäsi sodi JT opetusta vastaan???? Sitten kun JT järjestö opettaa: "emme hyväksy lapsikastetta vaan JT perheen lapset tekevät aikuistuessaan päätöksen vakaumuksestaan. Valitessaan jonkun muun kuin JT uskon, niin heidän täytyy ymmärtää joutuvansa JT perheen ja `ystäviensä` hylkäämäksi". Edellä olevan ajatuksen, kun näen JT julkaisussa, niin silloin järjestö ja JT tunnustuvat käytännössä olevan tosiasian!!
Ironia ja pieni pilkka on sallittua JT epäloogisia sääntöjä kohtaan. Vusikausien JT aikani pidin sisälläni näkemiäni vääryyksiä ja hömppä puheita, joten on nyt helppotus kun saa niistä avoimesti kertoa. - salaisuus?
Oletko loiventamassa? kirjoitti:
Sanokaas, missä kohdin avaaja on sanonut äitiään Jehovan todistajaksi? Hyökkäätte tuulimyllyjä vastaan pelkän asenteenne vuoksi.tällä palstalla ilmoittaa menneensä intiin ja pahoittaneensa näin äitinsä mielen, niin väkisinkin joudun vetämään johtopäätöksen JT äidistä?????????????????????????????
Jos näin ei ole intti kaveri tuli kirjoituksineen väärälle foorumille!!
Et sinä mikään tuulimylly ole, mutta tuuliviiristä varmaan käyt!!
- Vera
mun äitistä tuli 5 vuotta sit Jehovalainen... Mut isä joka on Porin Prikaatin komentajana ollu jo 10 vuotta ei suostunu monenhuudon jälkeen se otti eron... olin kahen vaiheilla jäädäkö äitin luo vai muutanko isän kans pois... Isä sanoi että mä voin jäädä aluks äidin luokse ja jos rupee tuntuu siltä ni myöhemmin isän luokse...
Tehtiin niin et jäin äitin luokse... No sehän rupes raahaan mua heti niihin kokouksiin... joka ei mua huvittanu yhtään!... mut sit se pamautti pommin...2kk jälkeen... Armeijaan ei yhteyksiä eikä isään yhteyksiä muuta kuin viikonloppuisin. otti päähä ku on aina ollu armeijan poikii/miehii kavereina.eipä tullu hymyä huulille."me olemme nyt jehovan todistajia"Mä karjasin että"mä en oo mikään JEHOVA sä saat mun puolesta olla mikä oot mutta mä en siihen touhuu rupee". Painuin ulos sateella sukkasillani 3 kilsan päähän isän luokse... Kerroin asiani ja sitte juttuu ruvettiin setvii oikeudessa ja mä sanoin suorat sanan lain edessä ja sain jäädä isän luokse.... nyt oon 17 wee ja heti ku täytän 18 aion mennä inttiin...
äidille soittelen joka toinen sunnuntai se meni jonku Jehova miehen kans naimisiin ja sil on nyt pieni poika....
ite seurustelen yhen kersantin kanssa joka palvelee Porin Prikaatin ... vähäx kivaa ainaski mun mielestä eikä mikään jehova tuu mun asioista päättään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.34413086Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951983- 931749
- 831663
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te451191- 951159
Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e273996Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21983Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73967Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista
Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi27944