Rakas Lähimmäinen.
Olen lukenut kirjoituksiasi aina hieman kriittisesti ja toisinaan vihaisesti tuhahdellen. Tänään minulle tuli mieleen että onhan sinulla kaikki hyvin? Ymmärrän että on raskasta olla Jehovan todistaja ja vakuuttaa olevansa oikeassa ja onnellinen. Täällä on paljon sellaisia jotka eivät pidä kirjoittelustasi, olin yksi sellainen. Mutta nyt minua painaa huoli hyvinvoinnistasi. Vaikutat joissakin viesteissäsi vihaiselta.. kerro.. tulkitsenko väärin. Toivon tulkitsevani koska viha ei tee yhdellekkään sydämelle hyvää.
Olen todella pahoillani jos ärsyynnyt olemassa olostani kun olen Luopio. En kyllä ymmärrä syytä, en minäkään ärsyynny sinusta vain siksi että olet todistaja. Oikeastaan en ärsyynny enää ollenkaa.. anteeksi että aikaisemmin ärsyynnyin. Nyt minä vaan huolestun. Huolestun koska joksenkin hehkuu ettei sinulla olisi kaikki hyvin.
Koita jaksaa. Toivottavasti Jumalasi siunaa sinua.
Jos kääntymällä hänen puoleensa saat apua.. toivon että hän tukee sinua kaikessa.
Tv : Filia
Lähimmäiselle toiselta lähimmäiseltä
17
913
Vastaukset
- Lähimmäinen.
Elän kyllä aivan tavallista elämää enkä ole tavallisesti vihainen mutta kun luen täällä esim. JT jotka viellä ovat mukana mutta kuitenkin parjaavat ja haukkuvat vanhimpia ja koko järjestöä niin kyllä siittä tällainen "hiljainen" ihminenkin hermostuu!
En ole koskaan kokenut JT olemista taakaksi, päinvastoin! taakat putosivat pois kun tulin JT.
Tiedän että te jotka olette jättäneet järjestön elätte normaalia elämää ja asianne ovat hyvin mutta monet ova myös jättäneet sen tärkeimmän: Uskon Jehovaan, eivät varmasti kaikki mutta oletan että useammat.
"Se portti on kapea ja tie ahdas, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka löytävät sen"
Matt 7:13,14,21
1 Kor 1:10- fiipii
Onko sinulla tahtoa rakastaa kaikkia lähimäisiäsi? Myös niitä, jotka ovat ikäänkuin vihollisiasi, kuten luopiot?
Jos sinä haluat oikeasti rakastaa kaikkia ihmisiä, niin miten sen pitäisi ilmetä? " niin kyllä siittä tällainen "hiljainen" ihminenkin hermostuu!"
Toisin sanoen menetät itsehillintäsi. Syy siihen on tietenkin sinun ulkopuolellasi - meissä muissa.
"mutta monet ova myös jättäneet sen tärkeimmän: Uskon Jehovaan, eivät varmasti kaikki mutta oletan että useammat."
Jos tarkoitat uskoa Jumalaan, niin näppituntuma on etteivät useimmat ole sitä menettäneet. Jos taasen tarkoitat uskoa siihen, että Jumalan nimi on Jehova, niin siihen minäkin olen menettänyt uskoni (Jahwe lienee lähempänä, w on puolivokaali eikä konsonantti).
"Se portti on kapea ja tie ahdas, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka löytävät sen"
Matt 7:13,14,21
Jos tuostakin kohdasta tiedettäisiin 100% onko sitä tarkoitettu muille kuin kuulijoilleen, ja mitä se merkitsee, niin sen lainaamisesta saattaisi olla hyötyä. Nyt se on vain syvällistä merkitystä vailla olevaa sanahelinää, koska muutkin uskonnot lainaavat samaa ja kuitenkin selittävät sen tarkoittavan muuta.- sööpäri.
Kiitos asiallisesta ja valaisevasta vastauksesta.
Niinhän se on, että asiat jotka kokee tärkeiksi, herättävät myös suurimmat tunteet. Sinänsä ihan mielenkiintoista lueskella sinunkin juttujasi, Eihän keskustelusta tulisi mitään, jos kaikilla olisi joka asiasta samanlainen mielipide. Tai keskustella tietenkin voisi, mutta mitään uutta kukaan ei oppisi koskaan.
Täytyy myöntää, että itsellänikin oli alussa aika tarkalleen samanlainen mielipide kirjoituksistasi kuin "Filialla", mutta kuitenkin ne oli aina pakko lukea ihan vain mielenkiinnosta.
Niin että jatkoja vaan sinne Ruotsiin.
Ps. Siitä piti vielä sanoa, että vaikka itseltäni jt-uskonto jäi jo muutama vuosi sitten, niin silti tällä palstalla tulee pyörittyä aina välillä. Onhan se kuitenkin niin, ettei 30v jt-porukoissa ihan hetkessä unohdu. Eikä liene syytäkään. Jokainen päivä elämässä on oppimista tulevaisuutta varten, eikös vaan. - Vihaavat?
"parjaavat ja haukkuvat"
Eli näytäpäs nyt niitä kohtia, vai onko tämä taas niitä tyypillisiä JT:n yleistyksiä, joille ei löydy katetta? - exät
>Matt 7:13,14,21
Lähimmäinen, lue myös jae 7:1.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.7.html
Ja ota ensin Vartiotorni pois omasta silmästäsi (vrt. 7:5). - Lähimmäinen.
exät kirjoitti:
>Matt 7:13,14,21
Lähimmäinen, lue myös jae 7:1.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/Matt.7.html
Ja ota ensin Vartiotorni pois omasta silmästäsi (vrt. 7:5).Luopumus
Määritelmä: Luopumus merkitsee Jumalan palvonnasta ja palveluksesta luopumista tai niiden hylkäämistä, itse asiassa kapinaa Jehova Jumalaa vastaan. Jotkut luopiot väittävät tuntevansa Jumalan ja palvelevansa häntä, mutta hylkäävät hänen Sanassaan esitettyjä opetuksia tai vaatimuksia. Toiset väittävät uskovansa Raamattuun, mutta hylkäävät Jehovan järjestön.
Tulisiko meidän odottaa, että kristillisen seurakunnan keskuudesta nousisi luopioita?
1. Tim. 4:1: ”Henkeytetty ilmaus sanoo nimenomaan, että myöhempinä ajanjaksoina jotkut luopuvat uskosta, kun he kiinnittävät huomiota eksyttäviin henkeytettyihin ilmauksiin ja demonien opetuksiin.”
2. Tess. 2:3: ”Älköön kukaan vietelkö teitä millään tavalla, sillä se [Jehovan päivä] ei tule, ellei luopumus tule ensin ja laittomuuden ihminen ilmesty, tuhon poika.” - exät
Lähimmäinen. kirjoitti:
Luopumus
Määritelmä: Luopumus merkitsee Jumalan palvonnasta ja palveluksesta luopumista tai niiden hylkäämistä, itse asiassa kapinaa Jehova Jumalaa vastaan. Jotkut luopiot väittävät tuntevansa Jumalan ja palvelevansa häntä, mutta hylkäävät hänen Sanassaan esitettyjä opetuksia tai vaatimuksia. Toiset väittävät uskovansa Raamattuun, mutta hylkäävät Jehovan järjestön.
Tulisiko meidän odottaa, että kristillisen seurakunnan keskuudesta nousisi luopioita?
1. Tim. 4:1: ”Henkeytetty ilmaus sanoo nimenomaan, että myöhempinä ajanjaksoina jotkut luopuvat uskosta, kun he kiinnittävät huomiota eksyttäviin henkeytettyihin ilmauksiin ja demonien opetuksiin.”
2. Tess. 2:3: ”Älköön kukaan vietelkö teitä millään tavalla, sillä se [Jehovan päivä] ei tule, ellei luopumus tule ensin ja laittomuuden ihminen ilmesty, tuhon poika.”>Toiset väittävät uskovansa Raamattuun, mutta hylkäävät Jehovan järjestön.
Väännät mutkalle selvän asian. Raamattuun uskova ei voi muuta tehdä kuin hylätä jehovantodistajien järjestön. Vartiotorniin uskominen on ihan eri asia kuin Raamattuun uskominen.
>Tulisiko meidän odottaa, että kristillisen seurakunnan keskuudesta nousisi luopioita?
Jehovantodistajien järjestö sopii hyvin noiden raamatunjakeiden kuvaukseen sillä se "eksyttää" ja "viettelee" ja on ilmaantunut nimenomaan "myöhempinä aikoina" eikä Paavalin aikoina.
- Lähimmäinen.
Vielä pari asiaa: Ihmetteln miten jotkut voivat palata Suureen Babyloniin ja uskoa esim:Kolminaisuusoppiin,helvettiin ym. mutta sehän on se helppo tie, leveä portti.
Joistakin tulee Helluntailaisia, he menevät heidän kokouksissaan eteen "todistamaan" latelevat valheita entisistä uskontovereistaan joita sitten saa oikaista kun tapaa Helluntailaisia ovelta ovelle työssä.
Tällä palstalla on 99% EX-Jt ja muita uskonnon edustajia, jos teillä asiat ovat kunnossa ja elätte "mainiota ihanaa elämää" niin miksi jaksatte roikkua tällä palstalla vuodesta toiseen?
Miltä luulette että minusta tuntuu kun meitä nimitellään Jehuiksi, Jehofiileiksi, Jehovalaisiksi ym. ja mitä Kaikkeuden Suvereeni Jehova ajattelee??- Alueveli
Ainakin minä olettaisin Kaikkeuden Suvereenin Jehova Jumalan kertovan ihan itse, miltä hänestä tuntuu ilmankin että veli Lähimmäinen tätä meille julistaa.
Jos ei julista, niin se on hänen vahinkonsa. Kuitenkaan Kaikkeuden Suvereenilta ei olisi kovin vaikeaa ilmaista erittäin selvästi tätä mielipidettään vaikkapa puoli ysin uutisissa. - Ohdake
>>Vielä pari asiaa: Ihmetteln miten jotkut voivat palata Suureen Babyloniin ja uskoa esim:Kolminaisuusoppiin,helvettiin ym. mutta sehän on se helppo tie, leveä portti.>>
Niinhän se Vartsikkakin ihmetteli, kun totesi, että ilman kirjallisuuttanne ja pelkkää Raamattua lukemalla palaa parissa vuodessa takaisin "kristikunnan" "harhaoppien" pariin.
On se vaan niin tärkeää se teidän kirjallisuus teille. Ajatteles nyt, jos lukisitte kaikki pelkkää Raamattua, niin kohta olisittekin kaikki Jeesuksen todistajia.
>>Joistakin tulee Helluntailaisia, he menevät heidän kokouksissaan eteen "todistamaan" latelevat valheita entisistä uskontovereistaan joita sitten saa oikaista kun tapaa Helluntailaisia ovelta ovelle työssä.>>
Ai oikaista samalla tavalla kun nyt joutuu koko ajan oikaisemaan teitä ev.lut kirkon opista. Esim. siitä, että Isä ja Poika ovat kyllä ihan eri persoonia.
On se kumma, että siitä huolimatta aina "latelette valhetta" ev.lut opista.
>>Tällä palstalla on 99% EX-Jt ja muita uskonnon edustajia, jos teillä asiat ovat kunnossa ja elätte "mainiota ihanaa elämää" niin miksi jaksatte roikkua tällä palstalla vuodesta toiseen? >>
Ehkä se on huoli niistä teidän sieluistanne, joihin ette itsekään usko.
Voitko kuvitella sitä, että joku kokisi teitä kohtaan rakkautta ja haluaisi että hylkäätte suorituskeskeisen uskonne ja voisimme olla kaikki sisaria ja veljiä kristuksessa?
>>Miltä luulette että minusta tuntuu kun meitä nimitellään Jehuiksi, Jehofiileiksi, Jehovalaisiksi ym. ja mitä Kaikkeuden Suvereeni Jehova ajattelee??>>
Jos Jumalan nimi olisi Jehova (uskon että nimi on Jahve), niin olettaisin että hän voisi ajatella, että juuri tämän takia hän kielsi nimensä turhan käytön.
Ehkä teidän olisi pitänyt nimetä itsenne vain todistajiksi. Mutta tehty mikä tehty - nyt voitte syyttää vain itseänne.
Itse käytän teistä lähinnä lyhennettä jt:t. - Lehtiveli
En ymmärrä ajattelutapaasi siitä, että kolminaisuuteen, helvettiin tms uskominen olisi sen helpompaa kuin VT seuran propagandaankaan. Sen olen kyllä huomannut että monista tulee jonkun suuremman kirkkokunnan jäseniä tai esimerkiksi helluntalaisia, mutta se, että he latelisivat valheita riippuu todennäköisesti näkökulmasta. Sinun mielestä erottamiskäytäntö on "rakkaudellista huolenpitoa" - erotetulle se ei todennäköisesti sitä ole. Ja muita vastaavia asioita löytyy paljon. Esimerkiksi palvelusvuosi == VT-seuran tilikausi. Kun palvelusvuosi vaihtuu, uusi tilikausi alkaa jenkkilän rekisteröidyssä "firmassa" (joka muuten sattumoisin päättyy lyhenteeseen inc joka tarkoittaa incorporated).
Se, että omaa asioista erilaisen näkökulman ei välttämättä tee niistä valheita, voi olla että levittelet itse valheita uskomalla kaikkiin selityksiin. Useimmat JT:t ovat erittäin mustavalkoisia eivätkä näe vartiotornilasien läpi muiden kuin omiensa mielipiteitä.
Palstalla roikutaan sen takia, että Jehovan todistajuus puhuttaa ja herättää ajatuksia myös eroamisen / erottamisen jälkeen. Se myös herättää muiden uskontokuntien edustajissa positiivista ja negatiivista huomiota. Näistä asioista keskustelemiseen tämä on melko hyvä paikka.
Nimittelyistä ei pitäisi kenenkään ottaa nokkiinsa. Mitä lähimmäinen ajattelet, miltä meistä tuntuu kun meitä haukutaan "saatanallisiksi luopioiksi", eksyttäjiksi, valehtelijoiksi? Suurin osa luopioista on aivan samanlaisia ihmisiä kuin JT aikoina, he vain ilmaisevat mielipiteensä avoimemmin. Mielestäni Vartiotorniseuran valheista ja epäraamatullisista tavoista pitää puhua. Niiden muuttuminen parantaisi sekä nykyisien että entisten jäsenien asemaa. Tätä harvat JT:t ymmärtävät, luopiothan ovat pohjimmiltaan kaikkien etuja hakevia. >>Tällä palstalla on 99% EX-Jt ja muita uskonnon edustajia, jos teillä asiat ovat kunnossa ja elätte "mainiota ihanaa elämää" niin miksi jaksatte roikkua tällä palstalla vuodesta toiseen?
Jos on ollut samassa työpaikassa esim 20 vuotta tai enemmän niin aina kun tuosta työpaikasta puhutaan tai mainitaan niin varmasti sitä erityisellä mielenkiinnolla kuuntelee ja ottaa keskusteluun osaa kun tuo työpaikka on vienyt niin suuren osan elämästään. Samalla tavalla voidaan ajatella vaikka mistä:
-jos on ajanut samalla automerkillä 20 v
-jos on ollut kanta-asiakas jossain liikkeessä 20 v
-jos on ollut naimisissa 20 v ja eronnut
-jos on ollut alkoholisti 20 v
-jne jne
Miksi on mielestäsi jotenkin ihmeellistä, että suurimman osan elämästään mahdollisesti todistajana viettäneenä kiinnostaa ihan sikana keskustella tuosta aiheesta? Varsinkin jos on päässyt eroon mielestään valheellisesta lahkosta. Totta ihmeessä tämän kaltaiset ihmiset haluavat keskustella itselleen väkisinkin läheiseksi tulleesta aiheesta ja mahdollisesti auttaa muita välttämään mielestään väärä oppi kaikkine muine lieve ilmiöineen.- se tapahtuu
Alueveli kirjoitti:
Ainakin minä olettaisin Kaikkeuden Suvereenin Jehova Jumalan kertovan ihan itse, miltä hänestä tuntuu ilmankin että veli Lähimmäinen tätä meille julistaa.
Jos ei julista, niin se on hänen vahinkonsa. Kuitenkaan Kaikkeuden Suvereenilta ei olisi kovin vaikeaa ilmaista erittäin selvästi tätä mielipidettään vaikkapa puoli ysin uutisissa.että Jehova tulee kertomaan miltä Hänestä kaikki nimittelyt tuntuu ja se ei tule olemaan Hänelle vaikea tehtävä ja KAIKKI tulevat sen silloin tietämään,Sinäkin,eikä siihen tarvita edes puol ysin uutisia.
- Alueveli
se tapahtuu kirjoitti:
että Jehova tulee kertomaan miltä Hänestä kaikki nimittelyt tuntuu ja se ei tule olemaan Hänelle vaikea tehtävä ja KAIKKI tulevat sen silloin tietämään,Sinäkin,eikä siihen tarvita edes puol ysin uutisia.
Eikös tämä tapahtunut jo 1914, 1925, 1975 jne? Kaikki kyllä tulivat tuntemaan Jehovan todistajat väärinä profeettoina.
Onkos muuten käynyt sellainen mielessä, että Jehova tulee kertomaan, mitenkä tyytymätön hän on Vartiotorniseuraan, kun se on ominut Jehovan pyhän nimen käyttöönsä ja tahrannut sen pedofiili- ja veriskandaaleilla, sekä väärillä ennustuksilla? - Lähimmäinen.
Alueveli kirjoitti:
Eikös tämä tapahtunut jo 1914, 1925, 1975 jne? Kaikki kyllä tulivat tuntemaan Jehovan todistajat väärinä profeettoina.
Onkos muuten käynyt sellainen mielessä, että Jehova tulee kertomaan, mitenkä tyytymätön hän on Vartiotorniseuraan, kun se on ominut Jehovan pyhän nimen käyttöönsä ja tahrannut sen pedofiili- ja veriskandaaleilla, sekä väärillä ennustuksilla?En ole koskaan ollut "vuosilukutodistaja" uskon siihen raamatun opetukseen että vain Jehova tietää koska loppu tulee.
- FiliaVentus
Olen pahoillani että hermostut. Vakuutan itse etten ole levittänyt yhtään valhetta vaan kertonu rehellisesti mitä olen itse todistajissa kokenut.
Sille en voi mitään etten usko enään Jumalaan. En tiedä onko se tietoinen valinta helpommasta tiestä.
Onko sinusta väärin että jaan täällä huonon kokemukseni samalla kun sinä jaat hyviä kokemuksia. Ainoa asia mitä toivon kertoessani omani että kun te todistajat jotka vielä olette todistajia puuttuisitte asiaan ettekä antaisi enää tälläisiä huonoja kokemuksia tulla.
Kaikki eivät kaipaa ikuista elämää, minä en kaipaa. En elä täysin raamatun normien mukaan.. mutta en pyri vahingoittamaan lähimmäisiäni, päin vastoin. Olen ilokseni kuullut olevani ns. ihana ihminen jolle voi avautua. Sanon tuon senkin uhalla että oma kehu haisee, mutta toivon todella ettei kukaan ajattele minun olevan paheellinen ja huono ihminen siksi etten ajattele enää samalla tavalla kuin ennen.
Tv: Filia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 kuoli kolarissa
Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.32111878Suomea odottaa karu kohtalo
Mitäs menitte uhkailemaan ja leikkimään kovaa. Ei mitään mahdollisuuksia Venäjää vastaan.4173343Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa
Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei951858- 891636
- 831623
- 921111
Onko kenelläkään tästä tietoo?
https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te411091Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin73937Ihastukselleni
Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn21923Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?
Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e253897