Hawkwind ja Lemmy

AssIam

Minkä nimisillä levyillä Lemmy oli Hawkwindissa?
Oliko Lemmy pääasiallinen biisintekijä ja oliko se alunperin Lemmyn kokoama ryhmä vai Lemmy mukaan otettu jäsen?

Olen kuullut Hawkwindin biisit "Motörhead" ja "Silver Machine" ja ne kuulostavat ikään kuin psykedeeliseltä Motörheadilta.... pidin kovasti ja aion hankkia lisää Lemmyn ajan Hawkwindia.

Kuulostaapa Lemmyn ääni kovin puhtaalta ja kirkkaalta jopa kimakalta.... laulaako tarkoituksella korkealta vai veikö rööki ja viski äänen myöhemmin möreäksi?

11

1054

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • punky-funk

Lemmy oli messissä ensin Silver Machine -sinkulla ja sen jälkeen seuraavilla levyillä:

Doremi Fasol Latido (Hawkwindin kolmas levy)
      Space Ritual
      Hall Of The Mountain Grill
      Warrior On The Edge Of Time

Sitten moottoripää narahti kiertueella huumeista ja sai lähteä basistin paikalta. Se on faktaa. Jotkut ovat väittäneet, että Lemmyn ero johtui "huumeellisista erimielisyyksistä". Ei ole mikään salaisuus, että Hawkwind on psykedeelinen trippi-spacerock bändi. Lemmy taas on speedfreak piripää, mistä Motörheadin nimikin jo kielii. Tiedä niistä todellisista syistä sitten. Pitäis lukea varmaan Lemmyn elämänkerta.

Lemmy on sittemminkin vieraillut Hawkwindin riveissä, ihan viime vuosinakin. Hawkwind säilytti tasonsa ainakin 90-luvun puoliväliin asti (sen uudempaa materiaalia en ole kuullut). Ainakin 90-luvun levyt Electric Tepee ja Alien 4 ovat sellaista Spacerockia, ettei paremmasta väliä.

• AssIam

Lemmy laulaa noi Silver Machine ja Motörhead biisit, mutta laulaako levyillä?
        Doremi Fasol Latido älpyllä ei laulaja ainakaan kuulosta Lemmyltä, vai onko sen ääni ollut joskus noin "poikainen"?.

Minähän innostuin tuosta Hawkwindistä tosissaan. Hieno levy on se nimikkoalbumikin vuodelta -70.

• punky-funk
        AssIam kirjoitti:

Lemmy laulaa noi Silver Machine ja Motörhead biisit, mutta laulaako levyillä?
        Doremi Fasol Latido älpyllä ei laulaja ainakaan kuulosta Lemmyltä, vai onko sen ääni ollut joskus noin "poikainen"?.

Minähän innostuin tuosta Hawkwindistä tosissaan. Hieno levy on se nimikkoalbumikin vuodelta -70.

hoilaavat molemmat niillä levyillä, joilla Lemmy on messissä. Brock oli päälaulaja ja sillä on tunnistettava, ehkä vähän nasaali ääni, Lemmy enemmän taustalla. Esim. Hawkwindin levyttämän Motorheadin laulaa Brock, vaikka se onkin Lemmyn biisi.

Nyt kun olet innostunut space-progesta, suosittelen sulle seuraavia. Noista on hyvä aloittaa:

Gong, Steve Hillage, Ozric Tentacles, Pink Fairies, Deviants

• Täystuho
        punky-funk kirjoitti:

hoilaavat molemmat niillä levyillä, joilla Lemmy on messissä. Brock oli päälaulaja ja sillä on tunnistettava, ehkä vähän nasaali ääni, Lemmy enemmän taustalla. Esim. Hawkwindin levyttämän Motorheadin laulaa Brock, vaikka se onkin Lemmyn biisi.

Nyt kun olet innostunut space-progesta, suosittelen sulle seuraavia. Noista on hyvä aloittaa:

Gong, Steve Hillage, Ozric Tentacles, Pink Fairies, Deviants

Lieneekö tuosta Hawkwindin Motorheadista sitten olemassa useampikin versio, sillä tuolla mitä minä olen kuunnellut, laulaa kyllä 95% varmuudella Lemmy, eikä missään tapauksessa Brock.

• punky-funk
        Täystuho kirjoitti:

Lieneekö tuosta Hawkwindin Motorheadista sitten olemassa useampikin versio, sillä tuolla mitä minä olen kuunnellut, laulaa kyllä 95% varmuudella Lemmy, eikä missään tapauksessa Brock.

Lemmyn laulama sinkku oli Kings Of Speedin b-puolella. Lemmyn laulama versio on myös levyn Warrior On The Edge Of Time bonuksena. Oikeassa olet siis.

Mulla on Hawkwindin Motorhead ainoastaan yhdellä kokoelmalla ja siinä sen laulaa Brock.

Hawkwind’s 1975 recording of “Motorhead” (though oddly it’s the Dave Brock remix version rather than the original version that featured Lemmy’s vocals).

• Täystuho
        punky-funk kirjoitti:

Lemmyn laulama sinkku oli Kings Of Speedin b-puolella. Lemmyn laulama versio on myös levyn Warrior On The Edge Of Time bonuksena. Oikeassa olet siis.

Mulla on Hawkwindin Motorhead ainoastaan yhdellä kokoelmalla ja siinä sen laulaa Brock.

Hawkwind’s 1975 recording of “Motorhead” (though oddly it’s the Dave Brock remix version rather than the original version that featured Lemmy’s vocals).

Kiitoksia selvennyksestä, meinasinkin jo että onko kuuloaisti kokonaan vanhalta kadonnut...

• m paattinen

Joo, joku sanoi niistä tyypeistä että "muusikoina he olivat loistavia mutta saada kaikki pysymään yhtäaikaa pystyssä lavalla oli mahdotonta".

• Sulevi

live vireona, ei ole porukaat nauttinu pelkkää kansalaasluattamusta siinä...

• Lemmy73

Kannattaa kuunnella Hawkwindin versio biisistä "The Watcher", siinä on äijällä ääni kohdallaan. :)

• Anonyymi

kuuntelin tänää hawkwindiä lemmy oli mestari

• Anonyymi

eikö toi hawkwind ollu eräällä tapaa esi motorhead

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      99
      3075
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1941
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      33
      1889
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      121
      1763
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      146
      1736
    6. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1679
    7. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1597
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      287
      1423
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      123
      1341
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1210
    Aihe