Muistojen biisi

NoitaNainen

Tuleeko mieleen muistoja,kun kuulet jonkun tietyn kappaleen radiosta tai jostakin?

Minä kiemurtelen Gary Mooren One Day - kappaleen edessä. Toinen on Suurlähettiläiden Kuka voisi kellot seisauttaa.

Muistoja muistoja.

26

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hansku83

Kyllä vain muistoja tuovia biisejä on paljon. Joistain ulkomaalaisista tulee mieleen jokin pieni asia tai tapahtuma elämäni varrella. Kotimaisista taas sanat ovat ehkä sopineet johonkin tiettyyn tilanteeseen ja biisin kun uudelleen kuuntelee niin muistot tulvahtavat mieleeni.

• CharlieChaplin

kappale real thing!

• eläviä muistoja

60-luvulta Summer in the City (Kesäkatu suom.)kun kävelin tyylin mukaisesti pitkin Hesan katuja paljasjaloin jalkapohjat kuumuudesta rakoilla. Joillain oli sentään hippityyliin jeesus- nauhasandaalit. Väliin jää kaikki 70-luvun kymmenet kipaleet, muistelen lisää myöhemmin.
      Hyppään 90-luvulle. Sieltä Rafaelin enkeli! Jo alkutahdit saavat muistot mieleen. Ihana kesäfiilis ja fiksuin mies ever! Kevyttä kesähauskaa ilonpitoa ja huumoria..ja ne sanat, eivät kangistu yhteen mielikuvaan vaan aina voi pohtia mitähän tuokin meinaa..yhä viel etsin merkityksiä mutta muistoissa liittyy vain yhteen tyyppiin.

• koivuniemen "Aikaan sinikellojen" ja Irwinin "ikuinen kapinallinen"...haikeita muistoja....

• Taikis

Oje Como Va (lieneekö oikein kirjoitettu..),siitä tulvii opiskelijaelämän railakkaita muistoja mieleen.

Elviksen you are my destony(?) taas nostattaa mieleen valtavia tunteita.

• yksitypy

July Morning. Kotimaisista Kasevan levyltä Monen vuoden jälkeen kappale: Kun maailma elää. Tällä levyllä tosin muitakin muistoja herättäviä kappaleita.

• Heeppihän

on Vaasassa heinäkuussa.Tervetuloa.

• poninhäntä

Kyllä tuo kappale pysäyttää minut vieläkin. Ja aivan sama, tulee se millä kielellä vaan.....

Joskus yli 20 (?) vuotta sitten minulle tuli hengästynyt puhelu; minulle kerrottiin, että piti peltotyöt jättää kesken ja tulla soittamaan, kun oli tuon kappaleen traktorin radiosta kuullut.---Noh....tiemme kuitenkin erosivat liki ennen alkuaan, ehkä näin oli paras.
      Onhan sitä vuosien varrella tullut kaikenlaisia muistoja eri kappaleista, mutta tuo mainitsemani on kyllä ylitse muiden......

• Rempula

tulee ihan nuoruus mieleen,entäs tää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bay_City_Rollers
        Se teinipimujen ruutuhuivivillitys johon minä ikinä en päässyt sisälle.Johtuu varmaan siitä että olen vanhana syntynyt,kätilö likimain lähetti eteenpäin eläkehakemukseni eikä syntymätodistusta.

• poninhäntä
        Rempula kirjoitti:

tulee ihan nuoruus mieleen,entäs tää:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Bay_City_Rollers
        Se teinipimujen ruutuhuivivillitys johon minä ikinä en päässyt sisälle.Johtuu varmaan siitä että olen vanhana syntynyt,kätilö likimain lähetti eteenpäin eläkehakemukseni eikä syntymätodistusta.

Onko meistä tullut vanhoja?----ei kait, älä nyt höpsi!

Vastahan se oli, siis se 70-luku !

• Rempula
        poninhäntä kirjoitti:

Onko meistä tullut vanhoja?----ei kait, älä nyt höpsi!

Vastahan se oli, siis se 70-luku !

mennä vilahti 70-luku ikkunasta pihalle.
        Mehän EI olla vanhoja,seuraavaksi täytän 25 (taas).

Muuten,ne istutukset mistä oli eilen puhe toin siltä reissultani,saas nähdä miten onnistuu mutta alut oli ainakin upeat.

Vuohenjuurta,iso kirvelipuskan juurakko ja saniaisia.
        Siinä mulla onkin tekeminen että estän itseäni tappamasta niitä.

• poninhäntä
        Rempula kirjoitti:

mennä vilahti 70-luku ikkunasta pihalle.
        Mehän EI olla vanhoja,seuraavaksi täytän 25 (taas).

Muuten,ne istutukset mistä oli eilen puhe toin siltä reissultani,saas nähdä miten onnistuu mutta alut oli ainakin upeat.

Vuohenjuurta,iso kirvelipuskan juurakko ja saniaisia.
        Siinä mulla onkin tekeminen että estän itseäni tappamasta niitä.

Sitten kiittämättä niistä, jos ne lahjaksi sait!

Eikös se jotenkin niin ollut, ettei saa kiittää, jos haluaa niiden kasvavan! Vai pitikö ne varastaa, että lähtevät kasvuun? Jotain sellaista kuitenkin!

• Rempula
        poninhäntä kirjoitti:

Sitten kiittämättä niistä, jos ne lahjaksi sait!

Eikös se jotenkin niin ollut, ettei saa kiittää, jos haluaa niiden kasvavan! Vai pitikö ne varastaa, että lähtevät kasvuun? Jotain sellaista kuitenkin!

meinasin kiittää mutta yhteinen ystävämme ehti estää.Ukkonsa ihmetteli kaivauksiemme jälkeen että oliko meillä tarkoitus kaivautua kiinaan kun oli kuoppia pitkin puutarhaa.

Me teoriassa siirrettiin tänään yhdessä tämän väkeni kanssa pyykkiteline,käytännössä jätin miesväen rehaamaan sitä betonimurikkaa ja livistin paikalta.
        Voi miten lihakset joskus eivät käsitä miten äly toimii.

• poninhäntä
        Rempula kirjoitti:

meinasin kiittää mutta yhteinen ystävämme ehti estää.Ukkonsa ihmetteli kaivauksiemme jälkeen että oliko meillä tarkoitus kaivautua kiinaan kun oli kuoppia pitkin puutarhaa.

Me teoriassa siirrettiin tänään yhdessä tämän väkeni kanssa pyykkiteline,käytännössä jätin miesväen rehaamaan sitä betonimurikkaa ja livistin paikalta.
        Voi miten lihakset joskus eivät käsitä miten äly toimii.

huomenna taas tuo fiskarssi-jumppa! Tänään oli siitä hommasta pekkas-vapaa! En tiennytkään, miten paljon minulla on lihaksia, mutta olen jo monta päivää lähes raajarikkona hoiperrellut. Eli tämä naisellinen pyöreys ympärilläni onkin lihaksia ! Ettäs tiedät !!!!--Eikä mitään dajm-suklaata !

• Rempula
        poninhäntä kirjoitti:

huomenna taas tuo fiskarssi-jumppa! Tänään oli siitä hommasta pekkas-vapaa! En tiennytkään, miten paljon minulla on lihaksia, mutta olen jo monta päivää lähes raajarikkona hoiperrellut. Eli tämä naisellinen pyöreys ympärilläni onkin lihaksia ! Ettäs tiedät !!!!--Eikä mitään dajm-suklaata !

on kuule mun sunnuntaini nyt,en oo edes nähnyt suklaata tänään.
        Ääneni huomasin menettäneeni,illalla alkoi temppuileen ja tänään on hiivatin hiljaista,kummaa pihinää kuuluu kun yritän puhua.

• naatuskalainen

..jopa niin paljon että tytöt tilasivat sen soittoääneksi kännykkään ja sitten jo ihmettelivät miksi en siihen heti vastaa :)

• Ofelia

Kappale julkaistiin 1984 joten tämän tämä muisto ja tapahtuma on vuodelta -84 tai -85.
        'Asuin' siihen aikaan Ravintola Hamletissa, Helsingissä, siellä ainakin joka sunnuntai ja tiistai. Stevien Wonderin kappale soi ja se soi ja kului levylautasella ilta illan jälkeen, monta kertaa illassa, ja se oli ihaaaaaana :) Kunnes eräänä iltana dj sai siitä tarpekseen. Dj kuulutti että nyt on I Just Called .. tullut tiensä päähän ja julisti sille tappotuomion. Juhlallisessa kulkueessa ( pelkkiä kundeja tietysti .. murrr.. ) levy kannettiin ulos Vilhonkadulle ja asetettiin raitiovaunukiskoille.
        Jonkin ajan kuluttua dj kylmän rauhallisesti ilmoitti että kolmosen raitovaunu on juuri murskannut levyn ja että levy 'I Just Called To Say I Love You' ei enää koskaan soisi Ravintola Hamletissa. Nyyh...
        Terveisiä vaan kaikille vanhoille Hamlettilaisille, ties vaikka joku toinenkin palstan lukija muistaisi ko traagisen tapahtuman.

• Kylli.Kyllä

jos Gary Mooresta puhutaan mut muuten on loputon jana lauluja joista tulee hyviä ja joskus huonoja juttuja mieleen.

McArthurs Park, esittäjää en muista "Someone left the cake out the rain, I don´t think that I can make it ´couse it took so long to bake it and I never have the recepi again" tms tms

No se tänään, huomenna joku muu. Vaiks "silmiisi katson, unohda en"

• Jonsanmaija...

Käytiin ennen tanssimassa. Oli todella kivaa! Ikivihreät tai muu tanssimusiikki saa jalkapohjat vieläkin liikkeelle..no...ainakin melkein. Nykyään sitä kuuntelee sujuvasti tanssimusiikkia. =)

• Väärä mies

Hurmaten huumaten.
      On jäänyt jotenkin mieleen samoin kun.Moonika moonika moonika alkoi soimaan,niin kengäkset alkoi kummasti liikehtimään:))

• suustani.....

puhumattakaan Teijo Joutselasta ja Humppaveikoista. Olen vannoutunut Teijon ihailija. Oli niin hauskaa tanssia humppaa, silloin nuorena.
        Avioon mentyäni en päässyt kertaakaan tanssimaan. =( Koko elämä meni pilalle, kun sekin hauskuus katosi. Mutt jäipähän muistot siitä aikaisemmasta tansseissakäynnistä.
        Se oli elämäni parasta aikaa ja kyllä sen tajusin jo silloin.
        Elämässä, oli se miten hyvä tahansa sattuu kaikenmoista ja kaikki arkistuu...
        En voi nyt sanoa, että elämäni olisi ollut ikävää, päin vastoin. Kai se on vaan sitä nuoruuden ihannoimista. Tarvitseisi voida kääntää viisaria taaksepäin tarpeeksi paljon. =)

• Väärä mies
        suustani..... kirjoitti:

puhumattakaan Teijo Joutselasta ja Humppaveikoista. Olen vannoutunut Teijon ihailija. Oli niin hauskaa tanssia humppaa, silloin nuorena.
        Avioon mentyäni en päässyt kertaakaan tanssimaan. =( Koko elämä meni pilalle, kun sekin hauskuus katosi. Mutt jäipähän muistot siitä aikaisemmasta tansseissakäynnistä.
        Se oli elämäni parasta aikaa ja kyllä sen tajusin jo silloin.
        Elämässä, oli se miten hyvä tahansa sattuu kaikenmoista ja kaikki arkistuu...
        En voi nyt sanoa, että elämäni olisi ollut ikävää, päin vastoin. Kai se on vaan sitä nuoruuden ihannoimista. Tarvitseisi voida kääntää viisaria taaksepäin tarpeeksi paljon. =)

Kävi Hesassa kulttuuritalolla tansseissa.
        Teijo Joutsela ja Henry Teel:hän siellä pikässä salissa tanssitteli.
        Juhlasalissa oli oma orkka ja joskus pikkusaleissakin omansa.
        Siihen aikaan täällä olikin paljon paikkoja rientoihin.
        Saispas ne ajat vielä takaisin.
        Taidankin huommenissa lähteä katsastelemaan vähän Pavin meininkiä.

• J-m
        Väärä mies kirjoitti:

Kävi Hesassa kulttuuritalolla tansseissa.
        Teijo Joutsela ja Henry Teel:hän siellä pikässä salissa tanssitteli.
        Juhlasalissa oli oma orkka ja joskus pikkusaleissakin omansa.
        Siihen aikaan täällä olikin paljon paikkoja rientoihin.
        Saispas ne ajat vielä takaisin.
        Taidankin huommenissa lähteä katsastelemaan vähän Pavin meininkiä.

asunut joskus Hesassa, vaan ei tullut käytyä missään riennoissa silloin enää. En ole nähnyt Teijo Joutselaa livenä, vain tuota radiosta kuuli ja nauhoitteli. Henry Theel ei oikein ole meikän suosikki, vaikka ihan kauniisti laulaa mm. Liljankukka (Oli enemmänkin isäni suosikki). Olavi Virta on myös suosikkini.
        Itse tykkäsin tanssia mieluummin valsseja kuin tangoja ja tietysti humppaa.
        Mutt kaikki on jäänyt ja nyt mieluummin kuuntelee sujuvasti. Voihan siitä nauttia siitäkin, vaikkei sitten saakaan liikuntaa. =)

• Ei voi mitään, mutta I Will Stay saa ainakin minut muistelemaan menneitä.

Kaunis ja herkkä biisi.

• Tutti frutti

oli ainakin tosi hauska. Kuulin sen eka kerran Ruotsissa autoradiosta. =)

• Pirre*

kappale oli Beatlesien Rock And Roll Musicista, se sai sukat pyörimään jaloissa - ja saa vieläkin :)

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3847
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2596
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      2025
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1751
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1556
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1521
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1331
    8. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      85
      1302
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      500
      1300
    10. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    Aihe