Tämän eilisen sivun katsauksen johdosta todettakoon,että joko osalla kirjoittajista on vakavan oloinen auringonpistos ,tai patti pään paikalla.
Me suomalaiset olemme tunnetusti suvaitsevaa kansaa.
Hyväksymme joukkoomme huivipäiset ja turbaanissa kulkevat.Sallimme kunkin elää tavallaan ja noudattavan kultejaan ja omia seremonioitaan. Puistoissamme saa harjoittaa kiinalaista aamuvoimistelua,tai meditoida jalat solmussa.
Meille voi opettaa ameriikkalaista rivitanssia ja muuttaa ruokailutottumuksemme mäkkärin makuiseksi,tai syöttää markkinoilla rasvassa kelluvia perunoita kebabin tikkujen kera.
Meidät saa helposti kokemaan häpeää ja alemmuutta kansallisuudestamme ja muuttumaan tuppisuiksi ,kun jotkut muut puhuvat sivistyneempää kieltä.
Sallimmeko noin vain tämän Kaffeen valtauksenkin?
Osa kirjoittajista oli luomassa tästä palstasta kiinostavan ja monipuolisen kirjoittamiseen inspiroivan keskustelupalstan. Ehkä kirjoittajia oli alkujaan vähän ,mutta taso oli kuitenkin hyvä.
Nytkö antaisimme tämän kaiken noin vain ilman pienintäkään vastarintaa huitaista olemattomuuteen.Näinkö on?
Eikö pitäisi paremminkin uusilla näkemyksillä olla rakentava ja henkeä kohottava vaikutus, kuin latistava ja innostuksen hehkun samuttava tympääntyminen?
Jos tämän palstan on tarkoitus olla keskustelupalsta ,niin siihen tulisi pyrkiä myös aloitusten suhteen.
Ei paljoa vaadi älyllistä ja verbaalista osaamista kirjoittaa yhden lauseen aloitusta tuollaiseen hölöpölötys muotoon.
Kirjoittaminen olisi syytä asettaa sille kuuluvaan arvostukseen ja turha hölöttely sinne minne se kuuluukin.
Ajatelma:
"Yleisö on pahimmassa tapauksessa niin yksinkertaista,että se mieluimmin lukee sitä,mikä on sen mielestä uutta,kuin sitä, mikä on hyvää ja ajatuksia herättävää."
Kirjoittamisiin: evp.pt.Carmenita
Maanantain Porinat
54
6138
Vastaukset
- max-life
Miltei poikkeuksetta jossain vaiheessa viikonloppua kehittyy joihinkin ihmisiin tila, joka suorastaan pakottaa heidät kirjoittamaan avauksia. Maanantaiaamuna tuota satoa sitten korjataan.
Ehkä kyse puhtaasta luomisvimmasta, itse veikkaan syynä olevan C2H5OH tai sen aiheuttama jälkitila. Kovinkaan pysyvästä vimmasta tuskin kuitenkaan kyse..=)- Carmerita
Voihan sitä kaksivuotiaan rutisteltua paperipalloa tai parin viivan thussipiirustusta ihastella luomisvimman tuotoksena, mutta eri asia on odottaa aikuisen* tälläisia taidenäytteitä* vakavasti otettavaksi esille laittavan.
Taiteen nimeenkin on tehty milloin mitäkin.Vaikkapa nyt pissin kiertoa putkistossa ja sitä pitäisi ymmärtää luovan toiminnan ilmaisuksi.
Miksi nyt pitäisi kättentaputuksin iloita keskustelupalstan aliarvioimisesta.
Jos ei mitään sanottavaa ole,niin onko se tosiaan ihan pakko käväistä hölötyksiä huutelemassa.
Tosiasia on ,että sotkettu seinä inspiroi tekemään lisää sotkua.Yhtälaisesti roskien heittely luontoon saa vain hälläväliä ajattelua.
Jos kerta tuo toinenkin teki noin ,niin miksen minäkin. Hulinointiin on puututtava jo siinä vaiheessa ,kun se on aloitettu.
Ei minua ainakaan yhtään naurattanut aamusella sivun avaaminen. Sefu oli tehtäviensä tasalla ja luuti pöydän puhtaaksi. Joten hänelle kaunis kiitos siitä:-) - siksi
Carmerita kirjoitti:
Voihan sitä kaksivuotiaan rutisteltua paperipalloa tai parin viivan thussipiirustusta ihastella luomisvimman tuotoksena, mutta eri asia on odottaa aikuisen* tälläisia taidenäytteitä* vakavasti otettavaksi esille laittavan.
Taiteen nimeenkin on tehty milloin mitäkin.Vaikkapa nyt pissin kiertoa putkistossa ja sitä pitäisi ymmärtää luovan toiminnan ilmaisuksi.
Miksi nyt pitäisi kättentaputuksin iloita keskustelupalstan aliarvioimisesta.
Jos ei mitään sanottavaa ole,niin onko se tosiaan ihan pakko käväistä hölötyksiä huutelemassa.
Tosiasia on ,että sotkettu seinä inspiroi tekemään lisää sotkua.Yhtälaisesti roskien heittely luontoon saa vain hälläväliä ajattelua.
Jos kerta tuo toinenkin teki noin ,niin miksen minäkin. Hulinointiin on puututtava jo siinä vaiheessa ,kun se on aloitettu.
Ei minua ainakaan yhtään naurattanut aamusella sivun avaaminen. Sefu oli tehtäviensä tasalla ja luuti pöydän puhtaaksi. Joten hänelle kaunis kiitos siitä:-)sefu poisti ne koska minä ne ilmoitin. Siinä oli todella iso työ ilmoittaa ne kaikki asiattomina. Haluan kirjoitella täällä, en halua että täällä riidellään tai pelleillään, kuten eilen illalla pelleiltiin. Mukana oli myös kaffeen vakikirjoittajia niitä "töherryksiä" availemassa, ei pelkästään siis muualta tulleita pakolaisia. Oma suu variksenpojan surma. Toivottavasti tässä ei käynyt nyt minulle niin? :)
- Lekuri
olemme valmiina amputoimaan kaikki rönsyt! Ja aivan erikoishintaan.
- Väärä m
Kosketa.Jos sattus vielä joskus olemaan käyttöä:-)
- Taikis
Väärä m kirjoitti:
*kiinnostuu rönsystä* :D
- Carmerita
Väärä m kirjoitti:
..se sinun rönsyilysi oikein on?
Onko kysymyksessä ihan patentoitu tuotos? - Väärä mies
Carmerita kirjoitti:
..se sinun rönsyilysi oikein on?
Onko kysymyksessä ihan patentoitu tuotos?Kantakirja ja paperi tuotos.
Tulosta kumminkin syntynyt:-)
Viimme aikoina laihoilla tuloksilla:)
- Pikku.musta
täällä on sefu joka toimii kun pitää =)
- ex vak
noin 120 asiatonta viestiä illalla ja jotkut uudestaan vielä aamulla. Olisi kumma jos ei toimisi?
- Lekuri
kehuskella klinikkamme tehokkuudella, mutta erikoisalanamma on nopeat amputaatiot M.O.T.
- sola*
Ja missäs se lekuri nyt taas kuppaa (ja ketä...;))
- sola*
mutta kyllä se eilinen aloitusten-tehtailunne näytti aika hassulta.
Mut pointti varmaan tuli kaikille (???) selväks, kun noin hyvin rautalangasta väänsitte... ;) Olen useasti huomauttanut, että suhtautumisemme toisiin, myös toiselta palstalta tulleisiin olisi oltava symmetrinen. Jos meidän on sopeuduttava näiden kirjoittajien sääntöihin heidän palstoilla, heidän on myös sopeuduttava meidän tapoihimme meidän palstalla.
Jos taas väitämme että meidän ”lukutaitoisempi ja sivistyneempi ja viisaampina on annettava periksi lukutaidottomille ja tietämättömille joilta ei parempaa voi odottaa (olemme jo nähneet mihin he pystyvät), syyllistymme ankaran lajin itsepetokseen ja tässä vaiheessa olemme menettäneet kaffeen..
Tätä asiaa on turha vääntää rautalangasta, jos vastapuoli ei ole varustettu toimivilla ja ennen kaikkea vastaanottavaisilla aivoilla.- Pikku.musta
joskus vierailet palstallamme,tuttu nikki =)Mutta please,älä toitota palstaa,meidän häirikköä te ETTE halua,pilaa kaiken ilon palstan hengestä.
- Nimetön
Pikku.musta kirjoitti:
joskus vierailet palstallamme,tuttu nikki =)Mutta please,älä toitota palstaa,meidän häirikköä te ETTE halua,pilaa kaiken ilon palstan hengestä.
täällä sitä kahvitellaan jo ihan täyttä päätä?
Itse laitoin pannun vasta päälle... - naatuskalainen
Nimetön kirjoitti:
täällä sitä kahvitellaan jo ihan täyttä päätä?
Itse laitoin pannun vasta päälle...enhän toki ole nimetön vaan tietysti naatuskalainen, rekisteröinti vaan ei ehtinyt tulla mukaani edelliseen viestiini :)
- Pikku.musta
naatuskalainen kirjoitti:
enhän toki ole nimetön vaan tietysti naatuskalainen, rekisteröinti vaan ei ehtinyt tulla mukaani edelliseen viestiini :)
kantsi kirjoitella että nimikin hukkuu matkasta =)Kahvit on juotu aikaa sitten,kohtahan sitä jo lisää saa keitellä ;)
- max-life
Sitaatteja kirjoituksestasi:
"..heidän on myös sopeuduttava meidän tapoihimme meidän palstalla."
Meidän palsta?
"..syyllistymme ankaran lajin itsepetokseen ja tässä vaiheessa olemme menettäneet kaffeen.."
Menettäneet kaffeen?
Eikö tuo ole jo melkoista kuppikuntaisuutta? En näe kenelläkään olevan oikeutta omia tahi laatia ehtoja tai normeja sille, että suomi24:n (eniron) omistuksessa olevalle palvelimelle saa kirjoittaa vain tietyllä tavalla ja tietyt henkilöt.
Mikäli "vastapuoli", kuten varsin provokatiivinen määritelmäsi kuuluu, haluaa kirjoittaa jollakin tavalla, ei ainakaan minulla ole oikeutta enkä edes haluaisikaan vaatia heitä kirjoittamaan toisin. Ette kait halua tästä palstasta uutta virtuaalin Sun Cityä, jonne toivotetaan tervetulleiksi vain ns sopiva aines.. ettehän?
Ajan mittaa palstat muuttavat muotoaan. Sinulla on tyylisi, minulla omani enkä ainakaan henkilökohtaisesti koe kenenkään muun tavan kirjoitella tai kommentoida olevan jotenkin minulta pois. Päinvastoin.
Jos ja kun turhaa palstan täytettä esiintyy, niin mielestäni Control on hoitanut hänelle annetun tehtävänsä varsin mallikkaasti. Keskitytään me naputtelijat naputuksen sijaan keskusteluun, kommentointiin ja siihen, että kynnys kirjoittaa on kaikille mahdollisimman matala. =) - taskurapu
max-life kirjoitti:
Meidän palsta?
"..syyllistymme ankaran lajin itsepetokseen ja tässä vaiheessa olemme menettäneet kaffeen.."
Menettäneet kaffeen?
Eikö tuo ole jo melkoista kuppikuntaisuutta? En näe kenelläkään olevan oikeutta omia tahi laatia ehtoja tai normeja sille, että suomi24:n (eniron) omistuksessa olevalle palvelimelle saa kirjoittaa vain tietyllä tavalla ja tietyt henkilöt.
Mikäli "vastapuoli", kuten varsin provokatiivinen määritelmäsi kuuluu, haluaa kirjoittaa jollakin tavalla, ei ainakaan minulla ole oikeutta enkä edes haluaisikaan vaatia heitä kirjoittamaan toisin. Ette kait halua tästä palstasta uutta virtuaalin Sun Cityä, jonne toivotetaan tervetulleiksi vain ns sopiva aines.. ettehän?
Ajan mittaa palstat muuttavat muotoaan. Sinulla on tyylisi, minulla omani enkä ainakaan henkilökohtaisesti koe kenenkään muun tavan kirjoitella tai kommentoida olevan jotenkin minulta pois. Päinvastoin.
Jos ja kun turhaa palstan täytettä esiintyy, niin mielestäni Control on hoitanut hänelle annetun tehtävänsä varsin mallikkaasti. Keskitytään me naputtelijat naputuksen sijaan keskusteluun, kommentointiin ja siihen, että kynnys kirjoittaa on kaikille mahdollisimman matala. =)Olipa hyvä että lukaisin kirjoituksesi ennenkuin pistin mitään paperille; olen näet koko lailla samaa mieltä kanssasi.
Minulle on aivan sama mitä kukin palstoille kirjoittelee, kaikkea ei ole pakko lukea ja on helppo ohittaa kiinnostamattomat kirjoitelmat.
Vakikirjoittajien "meidän palsta"- jutut sen sijaan saavat karvan hieman nousemaan.
Luulen, ja olen aivan varma, että en kuuna päivänä alkaisi ohjeistamaan jonkun toisen omistaman ja hallinnoiman foorumin käyttöä; se ei millään muotoa kuulu minulle eikä kellekään muulle kirjoittajalle.
En todellakaan aina pidä vakikirjoittejien tarinoista, en kuitenkaan niitä arvostele, ainoastaan siis tämä "omistusjuttu", "meidän palsta", herättää minussa ihmetystä.
Jatkakaa, olkaa hyvät. max-life kirjoitti:
Meidän palsta?
Menettäneet kaffeen?
Jos ja kun turhaa palstan täytettä esiintyy, niin mielestäni Control on hoitanut hänelle annetun tehtävänsä varsin mallikkaasti. Keskitytään me naputtelijat naputuksen sijaan keskusteluun, kommentointiin ja siihen, että kynnys kirjoittaa on kaikille mahdollisimman matala. =)Kuppikuntaisuutta tai ei, mutta seison omien mielipiteitteni takana nyt ja tulevaisuudessa. Minulla ei todellakaan ole oikeutta sanoa kuinka täällä naputellaan, mutta minä kyllä sanon mitä olen asioista mieltä.
Tietysti olen valmis korjaamaan näkökantojani, vain mikäli näen tarvetta siihen. Tai sitten tulee joku, ja perustelee omansa, paremman kantansa johon voin samaistua. Kirjoitukseni provosoiva osuus oli suunnattu sille epämääräiselle palstantäytteelle, johon olen itsekin vähäisessä määrin syyllistynyt.
Olen ihan tyytyväinen että ”taskuravulla” nousi karvat pystyyn, ainakin vastineeni herätti jonkinlaisia tuntemuksia. Ja mikä tärkeintä, sai hänet esittämään oman kantansa asiasta.- max-life
Waffen-ss kirjoitti:
Kuppikuntaisuutta tai ei, mutta seison omien mielipiteitteni takana nyt ja tulevaisuudessa. Minulla ei todellakaan ole oikeutta sanoa kuinka täällä naputellaan, mutta minä kyllä sanon mitä olen asioista mieltä.
Tietysti olen valmis korjaamaan näkökantojani, vain mikäli näen tarvetta siihen. Tai sitten tulee joku, ja perustelee omansa, paremman kantansa johon voin samaistua. Kirjoitukseni provosoiva osuus oli suunnattu sille epämääräiselle palstantäytteelle, johon olen itsekin vähäisessä määrin syyllistynyt.
Olen ihan tyytyväinen että ”taskuravulla” nousi karvat pystyyn, ainakin vastineeni herätti jonkinlaisia tuntemuksia. Ja mikä tärkeintä, sai hänet esittämään oman kantansa asiasta.Keskustelupalstat latistuisivat ilman haastavuutta, provokatiivisyyttä tai miksi sitä sitten halutaankaan kutsua. Mielestäni heinänkorren sohaisut muurahaiskekoon synnyttävät, värittävät ja ylläpitävät keskusteluja.
Kommenttisi me-henki oli lähinnä se asia, mitä kritisoin. Se, että yksilöistä muodostetaan joukkoja, leirejä ja kärjistäen sanottuna poteroidutaan asemasotaan me vastaan nuo muut.
Arvostan ihmisiä, kuten sinua, jotka kertovat mielipiteensä. On vaikeaa saada aikaan keskustelua ihmisen kanssa, jolla niitä ei ole tai jos on niin ne myötäilevät aina muiden mielipiteitä.
En tiedä keneen tai mihin viittaat termilläsi "taskurapu", mutta olisiko vielä parempi nimitys "erakkorapu"? Se kun vaihtaa suojakuortaan ja pitää jatkuvasti tyhjiä vaihtokuoria tarjolla, joiden avulla suojanaamiota voi tarpeen mukaan vaihdella. ;) - sukkapuikko
max-life kirjoitti:
Keskustelupalstat latistuisivat ilman haastavuutta, provokatiivisyyttä tai miksi sitä sitten halutaankaan kutsua. Mielestäni heinänkorren sohaisut muurahaiskekoon synnyttävät, värittävät ja ylläpitävät keskusteluja.
Kommenttisi me-henki oli lähinnä se asia, mitä kritisoin. Se, että yksilöistä muodostetaan joukkoja, leirejä ja kärjistäen sanottuna poteroidutaan asemasotaan me vastaan nuo muut.
Arvostan ihmisiä, kuten sinua, jotka kertovat mielipiteensä. On vaikeaa saada aikaan keskustelua ihmisen kanssa, jolla niitä ei ole tai jos on niin ne myötäilevät aina muiden mielipiteitä.
En tiedä keneen tai mihin viittaat termilläsi "taskurapu", mutta olisiko vielä parempi nimitys "erakkorapu"? Se kun vaihtaa suojakuortaan ja pitää jatkuvasti tyhjiä vaihtokuoria tarjolla, joiden avulla suojanaamiota voi tarpeen mukaan vaihdella. ;)...on erittäin normaalia ja jopa luonnollista, että sellaiset ihmiset joilla tuntuu olevan toisiaan kiinnostavia juttuja, kerääntyvät yhteen juttelemaan. Siitä syntyy väistämättä jonkinlainen me-henki ja minusta dorkaa ajatella, että siinä olisi jotain ongelmallista.
Myös laiffin puolella peli menee ihan samanlailla; Juttuseura valikoituu, tottakai niin tapahtuu. - väistämättä
sukkapuikko kirjoitti:
...on erittäin normaalia ja jopa luonnollista, että sellaiset ihmiset joilla tuntuu olevan toisiaan kiinnostavia juttuja, kerääntyvät yhteen juttelemaan. Siitä syntyy väistämättä jonkinlainen me-henki ja minusta dorkaa ajatella, että siinä olisi jotain ongelmallista.
Myös laiffin puolella peli menee ihan samanlailla; Juttuseura valikoituu, tottakai niin tapahtuu.Että nimikkomukia sun muuta jaetaan kaikille ohikulkijoille. :D
- max-life
sukkapuikko kirjoitti:
...on erittäin normaalia ja jopa luonnollista, että sellaiset ihmiset joilla tuntuu olevan toisiaan kiinnostavia juttuja, kerääntyvät yhteen juttelemaan. Siitä syntyy väistämättä jonkinlainen me-henki ja minusta dorkaa ajatella, että siinä olisi jotain ongelmallista.
Myös laiffin puolella peli menee ihan samanlailla; Juttuseura valikoituu, tottakai niin tapahtuu.Me henki onkin ok, mutta tarvitaanko me vs muut-henkeä?
Keskustelupalsta virtuaalissa, paikka, jonne kuka tahansa voi kirjoittaa ja kommentoida. Täysin vapaa, ei-kenenkään-maalla sijaitseva foorumi, tarvitaanko siellä vastakkainasettelua?
Minusta ihmiset voivat ilman muuta kirjoittaa palstalle me-hengessä ja samaan aikaan sallia kaikenlaisen muunkin kirjoittelun. Control hoitaa sitten asiattomuudet bittien hautuumaalle.
Juttuseura valikoituu livessä, toki, mutta kiellätkö tai ohjaatko siellä liven torikahvilassa muiden juttelua, jos ei aihe tahi sävy miellytä sinua ja sopivaksi valikoitunutta yhteisöäsi?
Hiukka avarakatseisuutta, pyydän...=) - ei kukaan
max-life kirjoitti:
Me henki onkin ok, mutta tarvitaanko me vs muut-henkeä?
Keskustelupalsta virtuaalissa, paikka, jonne kuka tahansa voi kirjoittaa ja kommentoida. Täysin vapaa, ei-kenenkään-maalla sijaitseva foorumi, tarvitaanko siellä vastakkainasettelua?
Minusta ihmiset voivat ilman muuta kirjoittaa palstalle me-hengessä ja samaan aikaan sallia kaikenlaisen muunkin kirjoittelun. Control hoitaa sitten asiattomuudet bittien hautuumaalle.
Juttuseura valikoituu livessä, toki, mutta kiellätkö tai ohjaatko siellä liven torikahvilassa muiden juttelua, jos ei aihe tahi sävy miellytä sinua ja sopivaksi valikoitunutta yhteisöäsi?
Hiukka avarakatseisuutta, pyydän...=)sekaannukaan toisten juttuihin, jokainen pysyy porukoissaan, samanhenkisten kanssa. Jos sekaantuu ja ikävällä tavalla, sellainen henkilö tulee varmasti poistetuksi. Inhoan noita "avarakatseisuus" höpinöitä.
- sukkapuikko taas
max-life kirjoitti:
Me henki onkin ok, mutta tarvitaanko me vs muut-henkeä?
Hiukka avarakatseisuutta, pyydän...=)...toi on mielestäni pelkkää jeesustelua eli pyytele mitä pyytelet =)
En edes viitti asiasta enempää edes jatkaa jos tuntuu sulle noin vieraalta. - max-life
sukkapuikko taas kirjoitti:
...toi on mielestäni pelkkää jeesustelua eli pyytele mitä pyytelet =)
En edes viitti asiasta enempää edes jatkaa jos tuntuu sulle noin vieraalta.Tämä on eniron virtuaalinen keskustelupaikka, jossa kukin voi vapaasti valita sen, mitä lukee, mihin kommentoi ja miten kommentoi vai kommentoiko lainkaan.
Mielipiteitä siitä, millainen palstan tulisi olla saa esittää, luonnollisesti, mutta viime kädessä sinunkin tyydyttävä Controlin linjauksiin. Jos avaus/kommentti istuu palstan sisällön määritelmään, ei minusta ole syytä sitä poistaa vain siksi, että joku instanssi kokee sen kotirauhanrikkomisena.
Tuon sietämisessä avarakatseisuus, sietokyky, joustavuus ovat hyviä ominaisuuksia.. eivät jeesustelua.. kokeileppa! ;) - sukkispuikkis
max-life kirjoitti:
Tämä on eniron virtuaalinen keskustelupaikka, jossa kukin voi vapaasti valita sen, mitä lukee, mihin kommentoi ja miten kommentoi vai kommentoiko lainkaan.
Mielipiteitä siitä, millainen palstan tulisi olla saa esittää, luonnollisesti, mutta viime kädessä sinunkin tyydyttävä Controlin linjauksiin. Jos avaus/kommentti istuu palstan sisällön määritelmään, ei minusta ole syytä sitä poistaa vain siksi, että joku instanssi kokee sen kotirauhanrikkomisena.
Tuon sietämisessä avarakatseisuus, sietokyky, joustavuus ovat hyviä ominaisuuksia.. eivät jeesustelua.. kokeileppa! ;)Jotenkin tuntuu nololta lukea juuri sun kirjoittamina tuollaisia latteuksia. Kyllähän sen nyt hitto jokainen tietää minne tässä kirjoitellaan ja millä evaillä ja oikeuksilla.
Ihan kaikessa rauhassa saa kaikki tänne skeidansa suoltaa jos control ja herra suo. Mutta:
Sinä et valitettavasti saa mua muuttamaan käsitystäni siitä, että millaisessa seurassa haluan kirjoittaa. Siellä torikahvilassakin siirtyisit itse pois pöydästämme ihan vaan ilmeidemme vuoksi, uskoks? =) ja vielä :) ja eiku ;) - max-life
sukkispuikkis kirjoitti:
Jotenkin tuntuu nololta lukea juuri sun kirjoittamina tuollaisia latteuksia. Kyllähän sen nyt hitto jokainen tietää minne tässä kirjoitellaan ja millä evaillä ja oikeuksilla.
Ihan kaikessa rauhassa saa kaikki tänne skeidansa suoltaa jos control ja herra suo. Mutta:
Sinä et valitettavasti saa mua muuttamaan käsitystäni siitä, että millaisessa seurassa haluan kirjoittaa. Siellä torikahvilassakin siirtyisit itse pois pöydästämme ihan vaan ilmeidemme vuoksi, uskoks? =) ja vielä :) ja eiku ;)Haluaminen on eri asia kuin saanti.
Äläkä suotta sorru myötähäpeään, eiköhän omastakin takaa löydy aiheita riittämiin.. ;) - sukkapuikkis ite
max-life kirjoitti:
Haluaminen on eri asia kuin saanti.
Äläkä suotta sorru myötähäpeään, eiköhän omastakin takaa löydy aiheita riittämiin.. ;)Vetää sitä näköjään kieleensä fiksummatkin...ilo havaita. Tai suru. :) eiku :(
Sulla riittää paljon hommia. Lopulta kaikki sitten hymyilee onnellisina kunhan olet valmis. - Carmerita
..eiköhän tämä palsta ole ylläpidollisesti nimetty selkeästi keskustelupalstaksi.
Jos Koululaitos lakkautettaisiin ja yleissivistykseen ei kuuluisi enää luku -ja kirjoitustaito,niin ehkäpä ei tälläisia palstojakaan olisi.
Tosiasiassa ei Ylläpito itseään varten tälläista kirjoittamisen ilmaisuun suunattua foorumia tarvitse. Palsta on nähdäkseni suunnattu meidän sitä käyttävien tarpeisiin ja me" sen loppuviimein päätämmekin,kuinka palsta elää. - animattiN
Carmerita kirjoitti:
..eiköhän tämä palsta ole ylläpidollisesti nimetty selkeästi keskustelupalstaksi.
Jos Koululaitos lakkautettaisiin ja yleissivistykseen ei kuuluisi enää luku -ja kirjoitustaito,niin ehkäpä ei tälläisia palstojakaan olisi.
Tosiasiassa ei Ylläpito itseään varten tälläista kirjoittamisen ilmaisuun suunattua foorumia tarvitse. Palsta on nähdäkseni suunnattu meidän sitä käyttävien tarpeisiin ja me" sen loppuviimein päätämmekin,kuinka palsta elää.Nyt olet pikkasen väärässä. Kyllä vain meitä tarvitaan, koska meille mainostetaan tuotteita tai palveluita joka avauksessa. Nämä maksavat meidänkin kirjoittelun osaksi ja me laajakaistan tai muun palvelimen muodossa.
Eihän tämä täysin ilmaista ole. - sukkapuikkona
max-life kirjoitti:
Haluaminen on eri asia kuin saanti.
Äläkä suotta sorru myötähäpeään, eiköhän omastakin takaa löydy aiheita riittämiin.. ;)...vielä tarkentaa väärinkäsitysten vältöksi, että tarkoitin tuolla torikahvilan pöydällä juuri omaa pöytäämme siellä, eikä liity se kahvipalstaan.
Siinä pöydässä istuu vaihtelevasti väkeä purppuranpunaisesta hiilensysimustaan, mutta sormea heristelevä vinolainen maailmansyleilijä ei siinä sakissa ole yleensä kauaa tohtinut viipyä...
Viisaampi väistää, niinhän sitä sanotaan... max-life kirjoitti:
Meidän palsta?
Menettäneet kaffeen?
Jos ja kun turhaa palstan täytettä esiintyy, niin mielestäni Control on hoitanut hänelle annetun tehtävänsä varsin mallikkaasti. Keskitytään me naputtelijat naputuksen sijaan keskusteluun, kommentointiin ja siihen, että kynnys kirjoittaa on kaikille mahdollisimman matala. =)Olen sanonut tämän monta kertaa aikaisemmin ja sanon jälleen kerran ja tulen aina sanomaan:
Sinulla on paljon viisautta ja sydämensivistystä max-life.
Toistan tähän vielä viisaat sanasi:
"En näe kenelläkään olevan oikeutta omia tahi laatia ehtoja tai normeja sille, että suomi24:n (eniron) omistuksessa olevalle palvelimelle saa kirjoittaa vain tietyllä tavalla ja tietyt henkilöt."
"Ajan mittaan palstat muuttavat muotoaan. Sinulla on tyylisi, minulla omani enkä ainakaan henkilökohtaisesti koe kenenkään muun tavan kirjoitella tai kommentoida olevan jotenkin minulta pois. Päinvastoin."
"Keskitytään me naputtelijat naputuksen sijaan keskusteluun, kommentointiin ja siihen, että kynnys kirjoittaa on kaikille mahdollisimman matala."- Carmerita
Mariet kirjoitti:
Olen sanonut tämän monta kertaa aikaisemmin ja sanon jälleen kerran ja tulen aina sanomaan:
Sinulla on paljon viisautta ja sydämensivistystä max-life.
Toistan tähän vielä viisaat sanasi:
"En näe kenelläkään olevan oikeutta omia tahi laatia ehtoja tai normeja sille, että suomi24:n (eniron) omistuksessa olevalle palvelimelle saa kirjoittaa vain tietyllä tavalla ja tietyt henkilöt."
"Ajan mittaan palstat muuttavat muotoaan. Sinulla on tyylisi, minulla omani enkä ainakaan henkilökohtaisesti koe kenenkään muun tavan kirjoitella tai kommentoida olevan jotenkin minulta pois. Päinvastoin."
"Keskitytään me naputtelijat naputuksen sijaan keskusteluun, kommentointiin ja siihen, että kynnys kirjoittaa on kaikille mahdollisimman matala."..parhaalla tahdollanikaan näe mitään ihanteellisuutta "matalaotsaisuudessa" ,mikäli se liittyy kirjoittamiseen.
On aivankin kaksi täysin toisistaan eroitettavaa tapaa kirjoittaa pelkästä muiden lukijoiden ja kirjoittajien aliarvioimisesta käsin, kuin vaikkapa yrityksestä ilmaista mielipiteensä ,vaikka se nyt ei olisikkaan niin viimeisen päälle hiotunut.
Enkä epäile etteivätkö ne toisistaan erottusi.
Palstaa täällä kukaan kirjoittajista tuskin edes kykenisi omimaan. Mutta miksi pitäisi katsella sormien läpi tätä hölönpölökään puuttumatta siihen mitenkään?
Eivätkö tälläiset hörhöilijät* aivan yhtälaisesti pyri omimaan* palstan itselleen?
Max-Life on tokikin mielestäni viisas ja ajatteleva ja yksi täällä kirjoittavista näitä myötätuntoisempia ja sallivimpia persoonia.
Eikä siinä mitään,että palsta elää ja muuttuu.
Ei se kuitenkaan mielestäni tarkoita etteikö jo täällä pitempään kirjoittaneilla voisi olla edelleenkin tarvetta ilmaista mielipiteensä.
En minä tuhkassa itseäni ryvetä, enkä siihen kuole" jos tämäkin palsta muuttuisi pelkäksi huuhailuksi . Mutta en kyllä viihtyisikkään enää.
Olkoonkin ,että tarpeeni kirjoittamiseen ei välttämättä ole suuremman joukon mittapuuhun mukautettua.Mutta jos täällä kerran kirjoitan, niin en myöskään joojoolaiseksi ryhdy.
Keskustelua syntyy vain ja ainoastaan, kun monenlaista ajattelua tulee julki.
Seison sanojeni takana, kunnes asia toisin tulee todistetuksi. - hurlumi
Carmerita kirjoitti:
..parhaalla tahdollanikaan näe mitään ihanteellisuutta "matalaotsaisuudessa" ,mikäli se liittyy kirjoittamiseen.
On aivankin kaksi täysin toisistaan eroitettavaa tapaa kirjoittaa pelkästä muiden lukijoiden ja kirjoittajien aliarvioimisesta käsin, kuin vaikkapa yrityksestä ilmaista mielipiteensä ,vaikka se nyt ei olisikkaan niin viimeisen päälle hiotunut.
Palstaa täällä kukaan kirjoittajista tuskin edes kykenisi omimaan. Mutta miksi pitäisi katsella sormien läpi tätä hölönpölökään puuttumatta siihen mitenkään?
Eivätkö tälläiset hörhöilijät* aivan yhtälaisesti pyri omimaan* palstan itselleen?
Max-Life on tokikin mielestäni viisas ja ajatteleva ja yksi täällä kirjoittavista näitä myötätuntoisempia ja sallivimpia persoonia.
Ei se kuitenkaan mielestäni tarkoita etteikö jo täällä pitempään kirjoittaneilla voisi olla edelleenkin tarvetta ilmaista mielipiteensä.
En minä tuhkassa itseäni ryvetä, enkä siihen kuole" jos tämäkin palsta muuttuisi pelkäksi huuhailuksi . Mutta en kyllä viihtyisikkään enää.
Olkoonkin ,että tarpeeni kirjoittamiseen ei välttämättä ole suuremman joukon mittapuuhun mukautettua.Mutta jos täällä kerran kirjoitan, niin en myöskään joojoolaiseksi ryhdy.
Seison sanojeni takana, kunnes asia toisin tulee todistetuksi.Olen tässä samoilla linjoilla. Minusta tässä on nyt taas kummaa hurskastelua asian tiimoilta, vaikka ainut asia, jota vastaan kritisoidaan on avausten muuttuminen tehtailuksi, jonninjoutavaksi hölynpölyksi, jota keskustelua en tahdo millään tavoin tukea. Sitä varten on tosiaankin olemassa huuhaapalsta. Tiedetään, ei ole pakko lukea ja tiedetään, sorrun varsin usein itsekin hölynpölyyn, mutta päivästä päivään? Puolustan sinun tavoin sitä osaa tänne kirjoittavista, joilla on halu avauksia tehdessään pohtia niiden sisältöä ja potentiaalia kiinnostavuutta. Eikä suoltaa suustaan, mitä sylki tuo, joka näytetään varsin usein miellettävän nykyisin ainoaksi vapaan keskustelun kriteeriksi. Ei tämä ole chat, eikä toivottavasti siksi muutukaan. Ja sinun tavoin ajattelen: vaikka tänne rajattu aihealue onkin vapaa, niin ei kirjoittajien silti tarvitse olla kuin pellossa. Vailla mitään itsekritiikkiä ja vastuuta siitä, mitä tänne kirjoittaa.
hurlumi kirjoitti:
Olen tässä samoilla linjoilla. Minusta tässä on nyt taas kummaa hurskastelua asian tiimoilta, vaikka ainut asia, jota vastaan kritisoidaan on avausten muuttuminen tehtailuksi, jonninjoutavaksi hölynpölyksi, jota keskustelua en tahdo millään tavoin tukea. Sitä varten on tosiaankin olemassa huuhaapalsta. Tiedetään, ei ole pakko lukea ja tiedetään, sorrun varsin usein itsekin hölynpölyyn, mutta päivästä päivään? Puolustan sinun tavoin sitä osaa tänne kirjoittavista, joilla on halu avauksia tehdessään pohtia niiden sisältöä ja potentiaalia kiinnostavuutta. Eikä suoltaa suustaan, mitä sylki tuo, joka näytetään varsin usein miellettävän nykyisin ainoaksi vapaan keskustelun kriteeriksi. Ei tämä ole chat, eikä toivottavasti siksi muutukaan. Ja sinun tavoin ajattelen: vaikka tänne rajattu aihealue onkin vapaa, niin ei kirjoittajien silti tarvitse olla kuin pellossa. Vailla mitään itsekritiikkiä ja vastuuta siitä, mitä tänne kirjoittaa.
Kirjoituksesi kolahti. Itselläni ei ole ollut kummemmin itsekritiikkiä. Sohin kommentteja sinne sun tänne, chatkustelen, hölötän jonninjoutavaa, harvoin asiaa. Enkä edes poista niitä.
Eli ei enää avauksia tälle palstalle, ja muutenkin kynnys tänne kirjoittamiseen on nostettava.- hurlumi
Mariet kirjoitti:
Kirjoituksesi kolahti. Itselläni ei ole ollut kummemmin itsekritiikkiä. Sohin kommentteja sinne sun tänne, chatkustelen, hölötän jonninjoutavaa, harvoin asiaa. Enkä edes poista niitä.
Eli ei enää avauksia tälle palstalle, ja muutenkin kynnys tänne kirjoittamiseen on nostettava.ei todellakaan ollut kohdistettu millään tavoin kirjoituksiisi. Ja uskon/tiedän, että tiedät, millaista kynnystä, itsekritiikkiä tarkoitin. Sen verran olen sinuakin oppinut tuntemaan, että kirjoittamattomat kriteerit toimivat toisilla luontaisesti tänne kommentoidessa. Sinulla yhtä hyvin kuin minullakin ja suurimmalla osalla tänne kirjoittavista. On sääli, jos otit henkilökohtaisesti. Se ei ollut tarkoitukseni, mutta en rauitalangastakaan vääntämään ala.
hurlumi kirjoitti:
ei todellakaan ollut kohdistettu millään tavoin kirjoituksiisi. Ja uskon/tiedän, että tiedät, millaista kynnystä, itsekritiikkiä tarkoitin. Sen verran olen sinuakin oppinut tuntemaan, että kirjoittamattomat kriteerit toimivat toisilla luontaisesti tänne kommentoidessa. Sinulla yhtä hyvin kuin minullakin ja suurimmalla osalla tänne kirjoittavista. On sääli, jos otit henkilökohtaisesti. Se ei ollut tarkoitukseni, mutta en rauitalangastakaan vääntämään ala.
tarkennuksesta. Se vaan jotenkin kolahti, koska olen kirjoittanut tänne hmmm... kaikenlaista.
- max-life
Carmerita kirjoitti:
..parhaalla tahdollanikaan näe mitään ihanteellisuutta "matalaotsaisuudessa" ,mikäli se liittyy kirjoittamiseen.
Seison sanojeni takana, kunnes asia toisin tulee todistetuksi.Oleellista on, onko kirjoittajalla tai kommentoijalla halua aidosti osallistua keskusteluihin vaiko vain rikkoa niitä. Kielellisen ilmaisun tasolla tai millään henkisillä kehitysasteilla ei ole tai ei saisi olla merkitystä.
Ajan mittaa ihminen varmasti niilläkin saroilla kehittyy, jos halua on ja vaikka ei kehittyisikään, niin mitä sitten? Kunhan se asenne kirjoitteluun on kunnossa.
Jokainen joka haluaa saa ja toivon mukaan myös kirjoittaakin ja kommentoikin, kunhan sävy ei pelkästään rikkova ja repivä. Avaustehtailu on juuri tuota pikkunilkkien räksätystä, mikä palstalle ei kuulu, mutta muutoin en lähtisi julistamaan palstasta henkisyyden, sivistyksen tai kirjoittamisen yliopistoa.
Tänne ei ole pääsykoetta, mielestäni halu kommentoida ja kirjoittaa suht' asiallisesti riittää. - Carmerita
max-life kirjoitti:
Oleellista on, onko kirjoittajalla tai kommentoijalla halua aidosti osallistua keskusteluihin vaiko vain rikkoa niitä. Kielellisen ilmaisun tasolla tai millään henkisillä kehitysasteilla ei ole tai ei saisi olla merkitystä.
Ajan mittaa ihminen varmasti niilläkin saroilla kehittyy, jos halua on ja vaikka ei kehittyisikään, niin mitä sitten? Kunhan se asenne kirjoitteluun on kunnossa.
Jokainen joka haluaa saa ja toivon mukaan myös kirjoittaakin ja kommentoikin, kunhan sävy ei pelkästään rikkova ja repivä. Avaustehtailu on juuri tuota pikkunilkkien räksätystä, mikä palstalle ei kuulu, mutta muutoin en lähtisi julistamaan palstasta henkisyyden, sivistyksen tai kirjoittamisen yliopistoa.
Tänne ei ole pääsykoetta, mielestäni halu kommentoida ja kirjoittaa suht' asiallisesti riittää...samasta asiasta,mutta eirilaisesta näkökulmasta.
Tuskin tälläisien palstojen tarkoituskaan on pyrkiä kirjoittamisen ,tai sivistyksen oppiarvojen suorittamiseen.
Toisaalta taas ,miksi kielellisesti lahjakkaampien olisi syytä anteeksipyytelyyn osaamistaan?
Enkä suinkaan tarkoita,että lahjattomampia pitäisi nolata ,tai heidät tulisi eliminoida pois palstoilta.
Mutta en edelleenkään näe mitään puolusteltavaa siinäkään,että keskustelun aloitus on pelkkä hölö huutelu,tai täyttää palsta ,joko huomion ,taikka kiusanteko tarkoituksenaan.
Asennevamma on varmaankin se näkyvin ,mikä tulee ilmi kirjoittaessa ,jos tuota sydämen sivistystä on puutteellisesti.
Sivistystäkin nähdäkseni voi tarkastella sen seitsämästä näkökulmasta.Eikä pelkkästään oppiarvo ja sivistyssanojen käyttö vielä mikään ihmisyyden mitta ole.
Ihmettelen vain,että mikä saa ihmisen edelleenkin kokemaan sen "kaikkien oman" HÄLLÄVÄLIÄ ajateltavaksi. Yleisen veskin saa sotata.Kaikkien yhteistä luontoa saa roskata. Jopa yhteisen maapalommekin saa turmella. Tässä mielestäni on se oleellisin vika,jos nyt vaikkapa ajatellaan tälläisiä kaikille avoimia kirjottamiseen ja keskusteluun suunnattuja palstoja. - yksi naisnikki
Carmerita kirjoitti:
..samasta asiasta,mutta eirilaisesta näkökulmasta.
Tuskin tälläisien palstojen tarkoituskaan on pyrkiä kirjoittamisen ,tai sivistyksen oppiarvojen suorittamiseen.
Toisaalta taas ,miksi kielellisesti lahjakkaampien olisi syytä anteeksipyytelyyn osaamistaan?
Enkä suinkaan tarkoita,että lahjattomampia pitäisi nolata ,tai heidät tulisi eliminoida pois palstoilta.
Mutta en edelleenkään näe mitään puolusteltavaa siinäkään,että keskustelun aloitus on pelkkä hölö huutelu,tai täyttää palsta ,joko huomion ,taikka kiusanteko tarkoituksenaan.
Asennevamma on varmaankin se näkyvin ,mikä tulee ilmi kirjoittaessa ,jos tuota sydämen sivistystä on puutteellisesti.
Sivistystäkin nähdäkseni voi tarkastella sen seitsämästä näkökulmasta.Eikä pelkkästään oppiarvo ja sivistyssanojen käyttö vielä mikään ihmisyyden mitta ole.
Ihmettelen vain,että mikä saa ihmisen edelleenkin kokemaan sen "kaikkien oman" HÄLLÄVÄLIÄ ajateltavaksi. Yleisen veskin saa sotata.Kaikkien yhteistä luontoa saa roskata. Jopa yhteisen maapalommekin saa turmella. Tässä mielestäni on se oleellisin vika,jos nyt vaikkapa ajatellaan tälläisiä kaikille avoimia kirjottamiseen ja keskusteluun suunnattuja palstoja.joka saisi tutkia asennettaan.Ihme ettei nyt ole paikalla kun täällä on säpinää vaan keskustelee ihan itsekseen yleensä tai tunkee joka väliin saamatta paljoa vastakaikua.
- max-life
Carmerita kirjoitti:
..samasta asiasta,mutta eirilaisesta näkökulmasta.
Ihmettelen vain,että mikä saa ihmisen edelleenkin kokemaan sen "kaikkien oman" HÄLLÄVÄLIÄ ajateltavaksi. Yleisen veskin saa sotata.Kaikkien yhteistä luontoa saa roskata. Jopa yhteisen maapalommekin saa turmella. Tässä mielestäni on se oleellisin vika,jos nyt vaikkapa ajatellaan tälläisiä kaikille avoimia kirjottamiseen ja keskusteluun suunnattuja palstoja.Olemme oikeastaan siis täysin samaa mieltä.
Olen peräänkuuluttanut juuri tuota, että jokaisella on oikeus, kunhan sävy ok ja muut huomioidaan.
Näinhän tämä menee, suomi24:n kymmenien tai satojen keskustelupalstojen yhden avauksen parissa kommentissa siirrymme avaustehtailusta globaaliin saastumiseen ja kummankin pikkuongelman lähtökohdat samat: Muiden kunnioituksen ja huomioinnin puute =) - tarkoitat?
yksi naisnikki kirjoitti:
joka saisi tutkia asennettaan.Ihme ettei nyt ole paikalla kun täällä on säpinää vaan keskustelee ihan itsekseen yleensä tai tunkee joka väliin saamatta paljoa vastakaikua.
bonnie bombommia vai ex-tähtistä?
- tuo oli
yksi naisnikki kirjoitti:
joka saisi tutkia asennettaan.Ihme ettei nyt ole paikalla kun täällä on säpinää vaan keskustelee ihan itsekseen yleensä tai tunkee joka väliin saamatta paljoa vastakaikua.
puskasta huudella, sano rehellisesti nimiä niin ei tarvitse lueskella tuollaisia v****maisia vihjailuja.
- Judge
Kuka saa heittää ensimmäisen kiven? xD
- Taikis
miksi minulle tulee assosisaatio korppikotkasta...;D
- Judge
Taikis kirjoitti:
miksi minulle tulee assosisaatio korppikotkasta...;D
Olisikohan se tänne kirjoittelu niin haaskaa hommaa. xD
- pingpong
...tasosta...Mut niin on käynyt, että monet joiden huumori mulle kolahti ovat vaan täällä lopettaneet ja se on aika surullista. Tai pari on jäljellä mutta niistäkin toinen menettänyt huumorinsa.
Se on kyllä aika vaikeaa taas löytää sellaista foorumia jossa viihtyisi.- Rauha
uteliaisuuteni pakottaa kysymään, että ketkä?
- CharlieChaplin
nyt en ymmärtänyt! onko nyt maanantai! no ei se mitään, mulla on tämä viikko lomaa! Mutta totuushan on se , että ei mies voi koskaan ymmärtää Naista! (ehkä otin,ehkä en)!
- ehkä´
välähtänyt mielessä, etteivät nämä (tämäkin) keskustelu palstat ole mitään kaunokirjallisuuspiirejä, tai akateemisten syvällisiä (mukamas) filosofisointi jorinapalstoja..ollako vai eikö olla, kas siinäpä ropleemia kerrakseen.
- Carmerita
..täälläkin on näköjään luudat heiluneet:-D
Ketjusta on poistettu 84 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa1363847- 122596
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos372025Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly211751Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?
Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?311556- 1251521
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul101331- 851302
Se oli siinä sitten
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo5001300- 141266