Suolirakko

Paljon kärsinyt

Hei, onko täällä ketään kohtalotoveria. Sairastin erittäin vaikea-asteista interstialis cystitis-sairautta. Venytyksiä, huuhteluita ja runsasta lääkehoitoa kokeiltiin, mutta tilanne vain paheni. Jouduin sairaudesta huolimatta opiskelemaan ja käymään töissä ilman mitään helpotuksia. Lopulta minulle tehtiin suolirakko. Virtsarakko poistettiin ja ohutsuolen pätkästä tehtiin korvaava rakko. Tämä tapahtui ja 80-luvun alussa. Olin silloin 26-vuotias. Ei se paljon ole minua auttanut. Elämäni on ollut vaikeaa näiden sairauksien kanssa. Olisin hyvin iloinen, jos joku toinen henkilö, kuka vaan, jolle on tehty suolirakko tai vastaava jostain syystä, kertoisi kokemuksistaan ja sopeutumisestaan rakkoon. Kirjoita aluksi vaikka tähän palstalle, voimme ehkä myöhemmin keskustella yksityisemmin. Mutta tärkeintä olisi saada tietoa kohtalotoverista. Voisinko jollain tavalla helpottaa elämääni?

5

4175

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joutsen

asiasi on hankala ja varmaan sinua invalisoiva mutta tässä en voi antaa sinulle vertaistukea. vain myötätuntoa ...

• kyynel

Suolirakkoa Ei itselläni ole . En suostunut siihen . Kokemukset eivät olleet mitä sain mitenkään positiivisia . Moni katui miksi suostui , toisilla ei ollut vaihtoehtoa .
      Sairastiuin ja sairauden edetessä jouduin asian eteen . Tietoa vaadin , keskustelua vaihtoehtoisten hoitojen mahdollisuudesta . Itse päädyin avanteeseen , toinen jo toinen menee vatsalaukkuun . Kaikesta huolimatta Gystofix oli se johon myönnyin . Se oliko ratkaisu oikea en tiedä . Ongelmitta en ole säästynyt tämänkään kanssa , mutta parempi näin . On vähän ns. vertaistukea, missä saisi puhua vaihtaa ajatuksia asian tiimoilta . Pitäs vain patistaa järjestämään vuosittain kursseja , johon koottais erityyppisiä näistä asioista potevien ihmisten ryhmiä . Eri ikäluokkia . Kirjoissa menee kaikkiok , joihin en todellisuutta täysin kokemuksien jälkeen peilaa . Kyllä ne on parhaita asiantuntijoita jotka itse ovat kyseisten asioiden kanssa tekemisissä .

• Erja

suolirakko. Tehtiin -94. Olin pitkään kärsinyt inkontinensista ja tämä leikkaus helpotti huomattavasti elämääni. Nykyään joudun kyllä katetroimalla tyhjentämään rakkoni, mutta se ei tuota minulle ongelmaa. Pissatulehduksiakaan ei ole kummemmin ollut.
      Itse olin kyllä todella helpottunut kyseisestä operaatiosta, koska apua siitä vaivaani sain

• Anonyymi

Pahanlaatuinen virtsarakkosyövän johdosta minulle tehtiin suolirakko 6 kk sitten. Pidätyskyky ei ole hyvä öisin. Nyt on kai jonkinsorttinen tulehdus päällä kun hana vuotaa 24/7 hieman ja on myös arkuutta ja kipua. Odotan Tyksin soittoa parhaillaan. Olen 65-vuotias ja muuten terve.

• Anonyymi

En ole koskaan kuullut puhuttavankaan suolirakosta ihan uusi asia minulle.
      Miten se ilmeni käytännössä kun se alkoi vaivaamaan .
      Myötätuntoni myöskin sinulle, ei varmaan ole helppo asia , ja sairaus vetää usein mielenkin matalaksi .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      36
      4686
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      481
      1413
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      913
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      47
      736
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe