honda 350 cb twin -72

petev

Olisko kellään tietoa miten moottorin jakomerkit sais kohdalleen ? niitä kun on niin monta kampi-akselilla laturin päässä.

6

801

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Js.

      Ettet vaan huseeraa koneen väärällä puolella,ainakin isommissa vehkeissä esim CB 750 tuutissa ne merkit on koneen oikealla puoleella,eli missä on sytky,ei laturin puolella.
      Ja sitten pitää olla epäkeskosäädin kiinni.Siinä on merkitty sytky ja nokkien ajoitusmerkit.

      • petev

        Kyllä ne merkit tässä koneessa on laturin puolella. Ja selvis jo oikee merkkikin.


      • GSF
        petev kirjoitti:

        Kyllä ne merkit tässä koneessa on laturin puolella. Ja selvis jo oikee merkkikin.

        Oliko se niin,että paksuin piste viivalle siellä pyörijällä, kun nokkaketjurattaassa viivat kannesuuntaisesti?
        Joskus oon tommosen 73 mallisen kanssa ähräilly.
        Tein mäntärempan,kun savutti ja öljyä kului.Vika oli sitten tietty venttiilien kumeissa,mutta tulihan tehtyä.


      • honda
        GSF kirjoitti:

        Oliko se niin,että paksuin piste viivalle siellä pyörijällä, kun nokkaketjurattaassa viivat kannesuuntaisesti?
        Joskus oon tommosen 73 mallisen kanssa ähräilly.
        Tein mäntärempan,kun savutti ja öljyä kului.Vika oli sitten tietty venttiilien kumeissa,mutta tulihan tehtyä.

        ohjurin kumit 350 twinissä.... ei oo ainakaan vm 71 minkäänlaisia ohjureitten kumeja. että näin.


      • ovuet

        veteraanimoottoripyöräklubin sivuilla oli tosi hyvä viestiketju kolmipuokin säädöistä. Kannattaa käydä katsomas.


    • Rassaaja

      Pistä ykköspytylle työtahti päälle(imu ja pakovenat kiinni).Käännä moottoria,että mäntä tulee noin 2-3mm. ennen yläkuolokohtaa.Laita ohut paperiliuska ykköspytyn kärkien väliin(tai käytä kynälamppua).Käännä kärkilevyä niin paljon,että paperiliuska irtoaa kärkien välistä(kipinä tulpalle).Nyt sulla on säätö noin suurin piirtein oikein,eli voit katella,mitkä merkit lähinnä täsmää kampuran päässä.Tee kakkospytylle sama ajoitustarkastus.Oliskohan nokka-akselin päässäkin merkit,niiden ajoituksen toteamiseksi,vaipitikö nokkarattaan pulttien olla sytytyshetkellä vaaka vai pystytasossa,tätä en kyllä muista,mutta se selviää yllämainittua menettelytapaa käyttämällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2962
    2. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      68
      2837
    3. Muutama syy

      Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

      Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1679
    5. Onko kaivatullasi

      Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

      Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1602
    7. Estitkö sä minut

      Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    8. Tiedätkö tykkääkö

      Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

      Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

      Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1269
    Aihe