Koeajojen jälkeen Hayabusa on vakuuttanut ominaisuuksillaan ylitse muiden.
Mitä tyyppivikoja busseissa on jos lasketaan pois takarunko ja aiemmissa malleissa viallinen nokkaketjun kiristäjä?
Paljonko vie keskimäärin öljyä muutama kymmenen tkm ajettuna?
Mitä kannattaa ostaessa erityisesti huomioida?
Toimiiko Hayabusa?
4
2191
Vastaukset
- tdipd ja hajis
samoilla linjoilla olen minäkin ajettuani nyt bussilla 13tkm. Öljyä ei ole alun jälkeen tarvinnut lisätä. Alussa tosin ihmetytti (alle 3000km ajettuna) se että paikallaan "kaasutellessa" putkesta pöllysi sinistä aika roimasti! Se onneksi hävisi en sit tiedä vaikuttiko öljymerkin vaihto vai kilometrit.
Nokkaketjun kanssa ei ole ollut ongelmia (vaihdettu kaikkiin virallisesti maahantuotuihin takuuna). Takarunko on ongelma, tosin 363euroa maksaa teräksinen ja -01 malleissa se on jo vakiona. Ajoasento on ihan ok ainakin minulle, vaikka hieman ihmetytti se, että asento on matalampi kuin gsxr1000 mallissa! Kate"lasi" on ihan perästä; se kannattaa vaihtaa heti. Alkkis on liian matala ainakin nopeaan ajoon euroopassa ja esim. minä en nähnyt ko. lasilla edes mittareista kun puolet alareunasta. Toimii kivasti myös 2 kamat päällä. Painopiste kuormalla on huomattavasti parempi kuin esim. XX Hondassa, jossa kuorma jäi liian taakse ja ylös. Jarrut olivat aluksi jotenkin oudot, pysähtyi, mutta ei pienellä voimalla kuten honda. Tosin tuokin tuntui korjaantuvan kilsojen myötä. Voimaa on upeasti: kylmällä renkaalla saa olla varovainen jo pienilläkin kierroksilla kun meinaa lipsua, lämmettyään keulii helposti, joten sitäkin saa hieman varoa jos ei halua pahennusta herättää...
Lisäksi kannattaa tehdä tuo vastuskikka, niin pääsee eroon pienien vaihteiden epämääräisestä kaasusta. - Lartsa
Kyllä mä sanoisin, että käytetyssä busassa tulisi katsoa ensin, kulutus-osat (kettarit, rattaat, jarrupalat ja renkaat). En ole kuullutmitään ns. tyyppivikoja busassa olevan, eikä niitä varmaan kauheesti olekkaan. Se takapaan heikkous on myös aika kakspiippuinen juttu. Kuulemma 1-2 tapausta Suomes. Eli tuolloinkin on ahdettu takapää ja koko fillari täyteen tavaraa ajattelematta kokonais massaa ja siihen päälle vielä 100kg eukko kyytiin täys varustuksella, niin hajoohan sitä helpommallakin, kun vetäsee vielä pomppuisalle asfaltille.
Busa on kyllä ehdottomasti paras pyörä tuollaiseen allround ajeluun. Soveltuu hyvin matka-ajoon ja kapunkiin. Helposti 1000km ajaa päivässä, eikä tunnu missään. tietysti pitää olla tottunut pyöräänsä ja matka-ajoon, että voi pidempiä matkoja tehdä ilman särkyjä. Ketterä kuin mikä vaikka akseliväli onkin iso ja massaa riittävästi. TuplaKuplalla, saat ajoviiman pois pläsiltäsi ja tankkilaukultasi kokonaan. Löytyy vielä todella siistejä värivalikoimiakin. TuplaKuplan (visiiri) näät mun sivuilta esim ns. kisa kuvista. http://www.lartsa.com - Goldwingi
Mikäs se on ettei kestä kuormaa laittaa kyytiin? Eli ei sovellu siis matkapyöräksi?
- OngelmaPoisAjatSitten
14 vuoden aikana joka on kulunut tämän keskusteluketjunaloittamisesta on Hayabusan ensimmäisen mallisarjan heikko takahäkki korjattuajat sitten. Kaksipäällä ajettaessa ja sivu/takalaukut päällä kovassa vauhdissa saattoi "takahäkki" revetä rasituksesta johtuen. Todella vaarallinen vika mutta maahantuoja ne korjasi muistaakseni jo 2000-luvun alussa heti ongelman ilmettyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1041831
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla151601- 1441589
- 1031539
- 801447
- 1191259
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n2811236Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o241090- 691081
- 381032