Miksi Raamattu ei puhu mielisairauksista?

08/15

Eikö siksi, ettei lääketieteellistä tutkimustietoa tuolloin ollut saatavissa, joten kaikki henkiset ja psyykkiset poikkeavuudet selitettiin pahojen henkien ja riivaajien aikaansaannoksiksi. Taustalla on ilmeisesti juutalaisuuden yksijumalisuudesta huolimatta jonkinlainen animistisen ajattelun jäänne. Mikäli näin on, uskovaiset, pahoja henkiä siellä tai tuolla nähdessään "syyllistyvät" edelleen luonnonuskontoihin kuuluvaan animismiin.

29

1096

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marxilainen

Uskonto on oopiumia kansalle se jos mikä tekee ihmisen mielisairaaksi.Raamattu on vain historian kirja.Eläköön Karl Marx.

• oikeassa:

senhän soittaa selvästi nykyinen kiihkokapitalistinen maailmanmeno.

• ELÄÄ
        oikeassa: kirjoitti:

senhän soittaa selvästi nykyinen kiihkokapitalistinen maailmanmeno.

Suuri lankeemus on se, että kuvitellaan Raamatun olevan vain joku kirja. Raamattu on Jumalan Sanaa ja sen takia se myös toimii ja elää.
        Minun elämäni on täysin tasapainoista ja vapaata, koska uskon Sanaan.
        Olen kulkenut täällä muutamia kuukausia silloin tällöin ja todennut, että täällä kulkee muutama uudesti syntynyt, jotka yrittävät parhaansa mukaan saada teitä tuntemaan Jeesusta, jotta tekin saisitte siirtyä Jumalan valtakuntaan.

Jos Sanan uskoo, niin kuin se on kirjoitettu, niin tapahtuu ihmeitä. Ihmiset paranevat vaikka mistä sairauksista ja vapautuvat kaikista taakoistaan.

• k

EHKÄ SE USKONTO TEKEEKIN MIELISAIRAAKS KOSKA USKONTO ON IHMISEN TEKEMÄ JA TÄYTTÄ P#SKAA MUTT ELÄVÄ USKO JEESUKSESSA EI TODELLAKAA AIHEUTA MIELISAIRAUTTA VAA ENNEMMIN TÄÄ MAAILMA JA SEN KAIKKI P#ASKA

• sairastavat!

Minä uskon Jumalaan ja Hänen pelastukseensa ihmiskunnalle ja siihen, että jokainen joka haluaa saa armahduksen.
      Tiedän myös sen, että Saatana toimii tuhotakseen.
      Mielisairaudet ja masennukset ovat muutamassa vuodessa lisääntyneet kovasti ja sen takia Jeesus on lähettänyt meitä uudesti syntyneitä kertomaan teille, että Jeesuksessa on terveys.

Ei ole sairastuneen itsensä syy useinkaan mielenterveydelliset sairaudet, vaan ympäristö on suurelta osalta syyllinen.
      Tämä aika, jolloin Jumala on haluttu kieltää, kouluissa, kodeissa, työssä ja kaikkissa mahdollisissa paikoissa on ollut pimeyden aikaa, joka on monen ihmisen mielen murtanut ja vienyt perusturvan pois.
      Sain kauan aikaa sitten parantajan lahjan Jeesukselta ja sen kautta Jeesus on parantanut monia vaikeasti mieleltään sairaita ihmisiä. Nämä ihmiset todistavat elämällään terveydestä. He ovat jälleen kykeneviä työelämään ja tasapainoiseen kokonais elämään. Niin suuri on Herra.
      Epäusko on varsinainen sairauden aiheuttaja ja siksipä suuri osa kansastamme sairastaa, sillä Suomi on ollut Jumalan mukaan, muutaman vuosikymmenen hylkääjän tiellä. Se rakkaus Jumalaan, joka oli esivanhemmillamme, on poljettu jalkoihin ja lokaan.
      Tehkää parannus ja uskokaa mitä Jumala Sanassaan ilmoittaa, tulette vapaiksi.

• tina tuhkaan?

"Sain kauan aikaa sitten parantajan lahjan Jeesukselta ja sen kautta Jeesus on parantanut monia vaikeasti mieleltään sairaita ihmisiä."

Tunteeko joku tämän parantajan ja hänen parantamansa ihmiset? Missähän päin Suomea tämä ihmeparantaja toimii ja pitää vastaanottoaan?

Pitäisihän asiasta olla muutakin tietoa kuin vain parantajan sanat. Valitettavasti vain aina käy niin, että kun ryhdytään kyselemään tarkempia tietoja, niin parantaja ja parannetut katoavat kuin tina tuhkaan.

Tässäkin tapauksessa taitaa käydä niin kuin eräälle muutama vuosi sitten kovalla metelillä kerrotulle jutulle. Keski-Suomessa oli kuulemma monen todistajan läsnäollessa kasvanut henkilölle uusi jalka amputoidun tilalle.

Kun faktoja kyseltiin, niin ko. henkilö oli jo kuollut, kaikki hänen sukulaisensa olivat kuolleet, kaikki tapauksen nähneet olivat kuolleet ja itse tapahtumakyläkin oli autioitunut niin, että yhtään kylän asukkaan sukulaistakaan ei enää elänyt missään päin maailmaa.

Oli siis käynyt kumma joukkotuho, vaikka väitetty jalankasvu oli tapahtunut joskus 50-luvulla.

Asiaan palatakseni on muuten täysin sairasta kuvitella ja luulotella toisillekin, että psyyken sairaudet ovat saatanan aiheuttamia. Ihmisten mielenterveyden puoskarointi on jostakin syystä helluntailaisten mielipuuhaa, kuten tämänkin kirjoittaja osoittaa. Mikähän siinä kiehtoo? Kai syynä on manipuloinnin halu, on kiva pitää toista ihmisitä pelon vallassa.

• vapaasti!
        tina tuhkaan? kirjoitti:

"Sain kauan aikaa sitten parantajan lahjan Jeesukselta ja sen kautta Jeesus on parantanut monia vaikeasti mieleltään sairaita ihmisiä."

Tunteeko joku tämän parantajan ja hänen parantamansa ihmiset? Missähän päin Suomea tämä ihmeparantaja toimii ja pitää vastaanottoaan?

Pitäisihän asiasta olla muutakin tietoa kuin vain parantajan sanat. Valitettavasti vain aina käy niin, että kun ryhdytään kyselemään tarkempia tietoja, niin parantaja ja parannetut katoavat kuin tina tuhkaan.

Tässäkin tapauksessa taitaa käydä niin kuin eräälle muutama vuosi sitten kovalla metelillä kerrotulle jutulle. Keski-Suomessa oli kuulemma monen todistajan läsnäollessa kasvanut henkilölle uusi jalka amputoidun tilalle.

Kun faktoja kyseltiin, niin ko. henkilö oli jo kuollut, kaikki hänen sukulaisensa olivat kuolleet, kaikki tapauksen nähneet olivat kuolleet ja itse tapahtumakyläkin oli autioitunut niin, että yhtään kylän asukkaan sukulaistakaan ei enää elänyt missään päin maailmaa.

Oli siis käynyt kumma joukkotuho, vaikka väitetty jalankasvu oli tapahtunut joskus 50-luvulla.

Asiaan palatakseni on muuten täysin sairasta kuvitella ja luulotella toisillekin, että psyyken sairaudet ovat saatanan aiheuttamia. Ihmisten mielenterveyden puoskarointi on jostakin syystä helluntailaisten mielipuuhaa, kuten tämänkin kirjoittaja osoittaa. Mikähän siinä kiehtoo? Kai syynä on manipuloinnin halu, on kiva pitää toista ihmisitä pelon vallassa.

Sinä voit uskoa tuon uskosi mukaan, se on vapaa valintasi. En todellakaan halua julkisuutta, koska minä itse en ole ikinä pystynyt ketään parantamaan, mutta olen saanut olla Jeesuksen kanavana, kun Hän on parantanut. Näillä netti palstoillakin heistä muutamat kulkevat ja todistavat Jeesuksen suuruudesta ja siitä armosta mikä heitä on kohdannut.

Maailma tekee tutkimuksiaan ja harhautuu syvemmälle epäuskossaan, sillä maailma ei saa meistä tietoa. Lue Raamatusta. Me pysymme maailmalle salassa, mutta me itse voimme kaiken tutkiskella, sillä Jumalan Henki antaan meille näön ja tiedon.

Sanoin, että se, että ihminen ei usko, tuottaa sairauksia, psyyken alueelle, mutta se tuottaa sairautta myös fyysiikan alueelle ja sanoin, että ei ole hetikään aina ihmisen oma syy, kun sairastuu, vaan se on siitä johtuvaa, että ympäristö ei usko.
        Rahan rakastajat tuhoavat ympäristöä vauhdilla välittämättä, että ohessa tuhoutuu ihmisiä. Tv:ssä oli ohjelma, miten San Franciskon maanjäristyksestä oli 1900-luvun alussa varoitettu tiedemiesten toimesta, mutta miten liikemies oli piilottanut tiedon ja siinä järistyksessä kuoli n. 3000 henkilöä. Tämä vain siksi, että ymmärrät miten raha määrää. Ahneuden henki on todellinen henki, joka valtaa koko ajan tilaa.

Meitä, Jeesuksen parantamia on paljon, mutta vaikka tulisimme eteesi ja näyttäisimmme itsemme ja terveytemme, et sinä uskoisi, sillä asennoitumisesi on vahingoittanut sinua.

• niinhän se on
        vapaasti! kirjoitti:

Sinä voit uskoa tuon uskosi mukaan, se on vapaa valintasi. En todellakaan halua julkisuutta, koska minä itse en ole ikinä pystynyt ketään parantamaan, mutta olen saanut olla Jeesuksen kanavana, kun Hän on parantanut. Näillä netti palstoillakin heistä muutamat kulkevat ja todistavat Jeesuksen suuruudesta ja siitä armosta mikä heitä on kohdannut.

Maailma tekee tutkimuksiaan ja harhautuu syvemmälle epäuskossaan, sillä maailma ei saa meistä tietoa. Lue Raamatusta. Me pysymme maailmalle salassa, mutta me itse voimme kaiken tutkiskella, sillä Jumalan Henki antaan meille näön ja tiedon.

Sanoin, että se, että ihminen ei usko, tuottaa sairauksia, psyyken alueelle, mutta se tuottaa sairautta myös fyysiikan alueelle ja sanoin, että ei ole hetikään aina ihmisen oma syy, kun sairastuu, vaan se on siitä johtuvaa, että ympäristö ei usko.
        Rahan rakastajat tuhoavat ympäristöä vauhdilla välittämättä, että ohessa tuhoutuu ihmisiä. Tv:ssä oli ohjelma, miten San Franciskon maanjäristyksestä oli 1900-luvun alussa varoitettu tiedemiesten toimesta, mutta miten liikemies oli piilottanut tiedon ja siinä järistyksessä kuoli n. 3000 henkilöä. Tämä vain siksi, että ymmärrät miten raha määrää. Ahneuden henki on todellinen henki, joka valtaa koko ajan tilaa.

Meitä, Jeesuksen parantamia on paljon, mutta vaikka tulisimme eteesi ja näyttäisimmme itsemme ja terveytemme, et sinä uskoisi, sillä asennoitumisesi on vahingoittanut sinua.

"Tv:ssä oli ohjelma, miten San Franciskon maanjäristyksestä oli 1900-luvun alussa varoitettu tiedemiesten toimesta, mutta miten liikemies oli piilottanut tiedon ja siinä järistyksessä kuoli n. 3000 henkilöä. Tämä vain siksi, että ymmärrät miten raha määrää."

Tuollaiseen kommenttiin en voi sanoa muuta kuin yhden vanhan sanalaskun: voi Jumalan pyssyt ja puukuulat! Tai melkein sama latinaksi: sancta simplicitas!

• tuossa
        niinhän se on kirjoitti:

"Tv:ssä oli ohjelma, miten San Franciskon maanjäristyksestä oli 1900-luvun alussa varoitettu tiedemiesten toimesta, mutta miten liikemies oli piilottanut tiedon ja siinä järistyksessä kuoli n. 3000 henkilöä. Tämä vain siksi, että ymmärrät miten raha määrää."

Tuollaiseen kommenttiin en voi sanoa muuta kuin yhden vanhan sanalaskun: voi Jumalan pyssyt ja puukuulat! Tai melkein sama latinaksi: sancta simplicitas!

oli noin vaikea selkoista. Etkö todella näe, miten ympäristöä tuhotaa ja jopa kilvan. Onhan toki luotu ihmismieltä tyynnyttäviä ympäristön suojelu ohjelmia, mutta siitä huolimatta maailmaa tuhotaan valtavalla vauhdilla. Toisaalla suojellaan ja toisaalla tuhoaminen jatkuu kiihtyvällä vauhdilla. Yksikään uudesti syntynyt, Jumalan valtakuntalainen ei ole niissä tuhoteoissa mukana. Meille riittää se mitä Isä meille antaa ja koen, että elämmä yltäkylläisyydessä, vaikka emme ikinä mitään vääryydellä ota, emme ota edes vastaan jos meille tarjotaan vääryydellä hankittua.

Tässä valtakunnassa, jossa elän on kaikki hyvin.

• Raamatussa

Jer. 29:26

Herra on asettanut sinut papiksi pappi Joojadan sijaan, että olisi järjestyksen valvojia Herran temppelissä kaikkien hullujen ja ennustajain varalle, ja niin sinä voit panna sellaiset jalkapuuhun ja kaularautaan.

5. Moos. 28:28
      Herra lyö sinua hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella.

• SANA!

Kyllä nämä ilmiöt tunnetaa myös täällä Uuden liiton ajassa, mutta tähän liittoon on tuotu Jumalan taholta ehdoton kielto puhua "hullusta."

Jumala ei luonut sairautta tai Hän ei halunut yhdenkään ihmisen joutuvan henkivaltojen uhriksi ja senpä takia Hän on lähellä meitä, että Hän voi vapauttaa jokaisen, joka itse haluaa. Jumala odottaa lupaa parantamiselleen, sillä Hän ei omaa päätöstään särje, sitä päätöstä, että ihminen, joka luotiin Jumalan kuvaksi saa itse valita puolensa.
        Hän kyllä toimii meidänkin, jotka uskomme, kautta, jopa heissä, jotka eivät tänään tunne Jeesusta. Kun me esirukoilemme tälläisen ihmisen puolesta, niin henkivaltojen on väistyttävä ja Jumalalle ei peitettynä voi pysyä esirukouksen lapset.
        Hän parantaa ja varjelee heidätkin usein, jotka Hän edeltä tuntemisensa kautta tuntee omikseen, vaikka nämä ihmiset vielä ovat valinnassaan maailmanhengen puolella. Sen jälkeen, kun nämä ihmiset suullaan tunnustavat Jeesuksen Herrakseen, tunnustaa Jeesus heidät Jumalan enkelien edessä ja sen siitä hetkestä he ovat erikoisasemassa ja täysin turvassa. Sattuma ei enää ole heihin osallinen.

Ihminen, joka on tunnustanut Jeesuksen suullaan Jumalan Pojaksi ja uskoo Hänen armotyöhönsä, on jo pelastettu ja siirretty Jumalan valtakuntaan. Tämä valtakunta on täysin turvallinen paikka, sillä täällä ei ole muita Kuninkaita kuin Jumala.

Jokainen uudesti syntynyt tuntee vapautta ja rauhaa ja se rauha on niin syvä, että vaikka maailma ympärillä melskaa ei se voi Jumalan rauhaan koskea. Jumalan valtakunta, joka ei näy ulkopuolisille, koska se on sisäisesti meissä, on rauhaa ja iloa.
        Yksikään ainut täällä valtakunnassa elävä ei joudu henkivaltojen uhriksi.

On muistettava, että hulluksi ei saa ikinä ketään sanoa, sillä se sana on kauhistus Jumalalle. Toisaalta, mikä se hullu edes on? Tälläinen ihminen saattaa mahdollisesti olla vain jonkin hengen uhrina, jonka Jeesus yhdeällä Sanalla ajaa hänestä poissa ja tämä ihminen voi itsessään olla mitä hienoin persoonallisuus. Tiedän tämän todeksi, sillä olen nähnyt, miten Jeesuksen työn jälkeen ihminen on muuttunut itsekseen ja ollut todella hieno persoonallisuus. Olen nähnyt usein.

Niin paljon Jumala rakastaa meitä, että antoi ainoan Poikansa meidän puolestamme uhriksi, että synti lihassa tulee tuomituksi.

• laista ei katoa
        SANA! kirjoitti:

Kyllä nämä ilmiöt tunnetaa myös täällä Uuden liiton ajassa, mutta tähän liittoon on tuotu Jumalan taholta ehdoton kielto puhua "hullusta."

Jumala ei luonut sairautta tai Hän ei halunut yhdenkään ihmisen joutuvan henkivaltojen uhriksi ja senpä takia Hän on lähellä meitä, että Hän voi vapauttaa jokaisen, joka itse haluaa. Jumala odottaa lupaa parantamiselleen, sillä Hän ei omaa päätöstään särje, sitä päätöstä, että ihminen, joka luotiin Jumalan kuvaksi saa itse valita puolensa.
        Hän kyllä toimii meidänkin, jotka uskomme, kautta, jopa heissä, jotka eivät tänään tunne Jeesusta. Kun me esirukoilemme tälläisen ihmisen puolesta, niin henkivaltojen on väistyttävä ja Jumalalle ei peitettynä voi pysyä esirukouksen lapset.
        Hän parantaa ja varjelee heidätkin usein, jotka Hän edeltä tuntemisensa kautta tuntee omikseen, vaikka nämä ihmiset vielä ovat valinnassaan maailmanhengen puolella. Sen jälkeen, kun nämä ihmiset suullaan tunnustavat Jeesuksen Herrakseen, tunnustaa Jeesus heidät Jumalan enkelien edessä ja sen siitä hetkestä he ovat erikoisasemassa ja täysin turvassa. Sattuma ei enää ole heihin osallinen.

Ihminen, joka on tunnustanut Jeesuksen suullaan Jumalan Pojaksi ja uskoo Hänen armotyöhönsä, on jo pelastettu ja siirretty Jumalan valtakuntaan. Tämä valtakunta on täysin turvallinen paikka, sillä täällä ei ole muita Kuninkaita kuin Jumala.

Jokainen uudesti syntynyt tuntee vapautta ja rauhaa ja se rauha on niin syvä, että vaikka maailma ympärillä melskaa ei se voi Jumalan rauhaan koskea. Jumalan valtakunta, joka ei näy ulkopuolisille, koska se on sisäisesti meissä, on rauhaa ja iloa.
        Yksikään ainut täällä valtakunnassa elävä ei joudu henkivaltojen uhriksi.

On muistettava, että hulluksi ei saa ikinä ketään sanoa, sillä se sana on kauhistus Jumalalle. Toisaalta, mikä se hullu edes on? Tälläinen ihminen saattaa mahdollisesti olla vain jonkin hengen uhrina, jonka Jeesus yhdeällä Sanalla ajaa hänestä poissa ja tämä ihminen voi itsessään olla mitä hienoin persoonallisuus. Tiedän tämän todeksi, sillä olen nähnyt, miten Jeesuksen työn jälkeen ihminen on muuttunut itsekseen ja ollut todella hieno persoonallisuus. Olen nähnyt usein.

Niin paljon Jumala rakastaa meitä, että antoi ainoan Poikansa meidän puolestamme uhriksi, että synti lihassa tulee tuomituksi.

laista ei katoa pieninkään piirto

Juud. 1:8

Yhtä kaikki nämä hurmahenget tekevät samalla tavoin. He saastuttavat ruumiinsa, halveksivat Herraa ja hänen valtaansa ja herjaavat henkivaltoja. [2. Piet. 2:10]

• puhutaan

Esim. kuningas Nebukadnessarin mielisairaudesta puhutaan Danielin kirjassa.

• ...

Mielisairaita oli, mutta harvassa. Esim. Nebukadnessarin sekoaminen mainitaan. Hullut tunnistettiin kyllä hulluiksi, ja heitä pidettiin Jumalan rankaisemina mutta huom! ei koskaan henkien riivaamina. Yhdessäkään Raamatun mainitsemassa riivaustapauksessa ei edes esiinny mielisairauksille ominaisia piirteitä.

• VAPAUTUA!

Miksi Nebukadnessar joutui kokemaan sen hirveän olon, jolloin hän joutui elämään sairaana ja yksinäisenä, erotettuna ihmisistä, ikään kuin villinä.
        Hän vastusti Jumalaa kaikessa ja tässä asemassa oleva ihminen sai puolellensa lukemattomat muut. Sen takia Jumala salli hänen ajautuvan kylvönsä niittämiseen jo ajassa, mutta valmisti hänelle vapautuksen.
        On selvä, että jos ihminen kylvää anteeksi antamattomuutta ja katkeruutta, siitä on aina seurauksena vapauden menetys ja sairaus. Jos toimii Jumalan Sanaa vastaan joutuu vangituksi vääryyteen ja Jumalan lapselle kuuluva vapaus jää saavuttamatta.
        Sen takia on luettava Sanaa ja uskottava mitä Sana neuvoo ja ohjaa tekemään. On täysin varma, että ihminen, joka uskoo sen, että ei anna minkään katkeruuden kavalan juuren tehdä pesää, eikä ole anteeksi antamaton, hän on jo suuresta vaarasta pelastunut, mahdollisuudesta sairastua kamalaan katkeruuteen, joka on tuhoava elämän, sillä se saattaa mennä niin tuhoisaksi, että ihminen sairastuu mieleltään. Katkeruus on henki, josta jokaisen tulisi pyytää Jeesusta vapauttamaan itsensä.

Pahaa henkeä kyllä riittää: riitaa, kaunaa, katkeruutta, vihaa, anteeksi antamattomuutta, ilkeyttä, panettelua, juoruilua, itsekkyyttä, aina oikeassa olemista ja vaikka mitä Saatanasta ja lihasta lähtevää.

Sana on meidän hyväksemme annettu ja sitä noudattamalla pysyy vapaudessa ja rauhassa.

• Anonyymi

Mielenkiintoista, miten Suomi24:llä ikivanhat kirjoitukset osataan kytkeä nykyisiin kirjoittajiin. Kun kirjoitin äskettäin uuden aloituksen, tämä vuoden 2006 ketju nousi samalla tyhjästä ensimmäisten uusien joukkoon ja tähän sitten joku vastasi loppupäähän. Johtuen siitä, että tuo vastaus 2006-05-17 09:02:45 on minulta. Kun vuoden 2006 kirjoittaja kirjoittaa v. 2025 tänne jotain uutta, se aiheuttaa samalla ilmiön, jossa nousee keulille hänen joko vanha aloituksensa tai sitten ketju, jossa on hänen vastauksensa. Aika hyvin joku jossain osaa yhdistää kirjoittajan tietoja, vaikka kirjoittaisi anonyyminä, VPN:n kautta ja aivan eri ip-osoitteella eri maasta kuin joskus muinoin. Isoveli totisesti valvoo, olkoon sitten Supo, CIA, Echelon tai Venäjän tekoäly.

• Lukihäiriöinen

Minä olin katkera, kaunainen, pitkävihainen, kateellinen,itsekeskeinen, rakaus oli vajavainen. Jeesus on minut uudistanut puhdistanut. Nämä tunteet ovat nyt toisinpäin tunnen raikkaita tunteita tunnen olevani iloinen ja vapaa, kiitosmielinen olen jaksanut olla niinäkin aikoina jolloin, tuteita pudistettin. Ei ollut helppoa mutta sitä suurempi on kiitollisuuteni Jeesusta kohtaan. Jokainen aamu kun, ylös nousen, sanon Jeesukselle siunaa askeleeni. Ja askeleet ovat lähimäisille, ajasta antamista. Ja sitä enemmän mitä, mitä minä annannan aikaa läimmäisilleni, saan itselleni. Herra on rikas antaja. En vahtaisi pois ytäkään päivää, jonka olen saanut olla Herran yhteydessä. Meleltä sairaat ihmiset ovat, todellisuus tänä päivänä, ihmiset sairstvat, itsekeskeisen ajattelun myötä. Ennen kakkea kun, Jeesus on kaukainen eikä, tunnusteta taikka tunnisteta omia heikkouksia. Ei anneta Jeesuksen puhdistaa sovintoverellään. Meillähän on vapaa tahto.

• teettää

Tämäkin viestiketju osoittaa, miten hirvittävää olisi olla helluntailainen, jolla on jonkinlainen mielen sairaus tai masennus.

Päähänpotkijoita ja saatanan vallassa olevaksi nimittelijöitä kyllä löytyy ja lisäksi löytyy sitten näitä itseään ihmeparantajiksi nimittäviä puoskareita.

Mahtaa se olla menoa helluntaiseurakunnissa, kun sairaita höykytetään porukalla. Vuoroin solvataan ja parannellaan ja aina välillä kysytään, että lähtikös se perkele jo pihalle. Ei ole ihme, että helluntailaiset ovat vähiten koulutettu ja taikauskoisin ihmisryhmä Suomessa.

• helluntalaisia!

En ole helluntalainen, vaan olen silloin tällöin lähetettynä työssä tälläkin palstalla. Tässä ketjussa olen kirjoittanut useita viestejä: "Sana elää, suomalaiset sairastaa, valitse vapaasti, mikäs tuossa, kielletty sana ja pahasta on lupa vapautua" ja yhdessäkään niistä ei potkita ketään päähän ja kaikissa niissä on pelkästään totuus ja kaikissa niissä tuodaan toivo ihmiselle.
        Menepäs vierailulle mielisairaalaan, niin näet, kuinka toivottomia ihmiset voivatkaan olla ja kuinka kykenemättömiä ihmiset voivatkaan olla auttamaan näitä sairaita.
        Mutta, Jeesukselle ei ole mitään toivotonta olemassakaan ja Hän on parantanut juuri heitä, jotka muuten olisivat kuolleet sairauteensa.

Sinun lihasi haluaa vastustaa Jeesuksen vapauttavaa ja rakastavaa työtä ja siksi jopa lukemisen ymmärtäminen on selkeästi heikkolaatuista.

Jumala on luvannut kutsua jokaista yhteyteensä, mutta monet eivät halua tulla. Jos Jeesus esittää sinulle kutsun, vastaa myöntävästi, sitten vasta voit ymmärtää Jumalan valtakunnan asioita. Täällä ei ole lainalaisuuksia, jotka estäisivät paranemisihmeitä, vaikka sairaus olisi mikä, täällä valtakunnassa se paranee. Täällä ei ole olemassakaan toivottomuutta.

• tarvis

poikalapsi se siinä pepa kipeenä höhöhöhö

• vbn
        tarvis kirjoitti:

poikalapsi se siinä pepa kipeenä höhöhöhö

Arvasit väärin. Täällä on kaikenlaista taikauskoa ja ihmeparantajia kammoava vbn.

Minua surettaa aina, kun uskovaiset käyvät yhtenä rintamana hyökkäykseen jotakin ihmisryhmää vastaan. Tässä keskustelussa kohteena ovat olleet mielenterveydellisistä oireista kärsivät ihmiset. Fundamentalistisissa uskonnoissahan kaikki pään ja mielen sairaudet masennusta ja epilepsiaa myöten ovat saatanan syytä: sairauden demonit jylläävät.

Siksi surkuttelen edelleenkin näitä ihmeparantajien käsiin joutuvia sairaita, jotka saattaisivat saada nopeankin lievityksen sairauksiinsa tai masentuneisuuteensa oikean lääketieteen avulla.

Mutta eihän se ole niin yksinkertaista, koska ihmeparantajien on saatava mainetta ja sulat hattuunsa, vaikka sairaus ei mihinkään lähtisikään.

• Kadun-nainen

m-sairaat olivat eristyksissä yhteiskunnasta
      kuten leprapotilaat. Tuohon aikaan sairaita pelättiin enemmän koska ei ollut hoitometodeja
      rukouksien ja taikauskon lisäksi. Pelättiin pahojen henkien vaikutusta ja tarttumista.
      Noista ajoista on pitkä matka nykyajan mielialalääkkeisiin ja aivokirurgiaan. Silti
      mielen hoitoon liitty yhä paljon mystiikkaa ja taikauskoa erit. katolilaissa maissa

• kiltti

kun oikein asiaa ajatellaan, niin eipä ole ajat paljoa muuttuneet. vieläkin perheissä hullut laitetaan jonnekin vinttikamariin, ja heistä ei puhuta. yhtä paljon taikauskoa ja mystiikkaa kuuluu kuvioihin tänäänkin! uskonnollisissa piireissä varsinkin, kun monet asiat joita ei voida tuoda päivänvaloon, diagnostisoidaan sopivilla nimikkeillä ja ihminen eliminoidaan kemiallisesti niin tehokaasti, että järki ei enää tule mistään päin. mitä kirkkaampi uskonnon glooria, sitä tärkämpi on sen kiillon säilyttäminen , hintaan mihin hyvänsä. riivaajien kanssa touhuavat ovat vaan suosion kipeitä, eivät he mitään tee rakkaudesta lähimmäiseensä. fanatismi on sitä suloista käärmeen myrkkyä, mikä leviää, ja sitä myöten mystiikkakin, veljesrakkauden nimissä.

• Markku Tampio

ne psykkiset sairaudet ovat myös uskovien piireissä lisääntyneet, koskapa moni pörrää seurakunnissamme pami-linjoilla edelleenkin, vaikka esirukousalttari, jossa Jeesus odottaa, on avoinna yötä päivää..

• kiltti

mikä ihme se on, jos mielialan sairaudet, lisääntyy, kun epäraamatullinen julistus on lisääntynyt? ihmiset eivät enää pääse paranemaan vaivoistaan ja traumoistaan ja kuka ties mistä, kun evankeliumia Jeesuksesta Kristuksesta ei enää julisteta. juu, kyllä julistusta on, ja siinä jokunen raamatun sanakin kelluu, mutta ei sitä Jumalan voimaa, mitä raamattu kutsuu Jumalan voimaksi. on vaan matkimista, että ihminen itse saa olla esillä tekemässä ihmeitä ja ajamassa niitä riivaajia, joita ne saarnaajat itse siunaavat niihin, joista niitä sitten ajavat pois. siksipä sitä sanotaan, että sirkus vaan pyörii. esirukouspalvelua haluavia on tuhansia, mutta mitä se hyödyttää, kun ei ole oikeaa Jumalan Henkeä, ei antikristuksen henki mitään paranna, vaikka kuinka rukoiltaisiin ja ajettaisiin niitä psyykkisiä sairauksia pois.
        Pami-linja vaan lisääntyy, ole siitä ihan varma, kun ihminen voi huonosti, eikä saa apua ihmisiltä eikä "jumalalta", onko ihme jos hän sitten siirtyy Pami-linjalle? jos kansa kääntyisi ihmisen palvonnasta Jumalan luokse, ja palaisi Raamatun Sanaan, niin paraneminen voisi alkaa. mutta se nöyrtyminen ja parannuksen tekeminen onkin kaikkein vaikeinta, mieluimmin kärsitään ja nautitaan Pameja.

• Anonyymi

Sairaudet ovat lisääntyneet koska varsinkin kirkossa ja väärissä hengellisyyksissä ei uskota oikein niinkui raamattu opettaa. Rauhanyhdistyksellä ei esiinny mielisairauksia koska siellä on pyhä Henki

• Anonyymi

Tänä päivänä monet psyykkiset oireet nimetään jonkin tieteellisen tutkimuksen mukaan vaikka ne ovat nimenomaan demonien aiheuttamia. Eli mennään pieleen oikein kunnolla. Pimeyden juoni sekin että demonit kielletään ja leimataan niistä puhuvat ihmiset..

"Deu 28:28  Herra lyö sinua hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella. "
      Tässä on siis kyse lähinnä kirouksen alla olevasta ihmisestä.

• No tulihan se raamatun mielisairaus sieltä!😹👍🍌❤️

• Anonyymi

RAAMATTU EI OLE MINKÄÄN TIETEEN ALAN OPPIKIRJA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1831
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1601
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1589
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1539
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      80
      1447
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1259
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      281
      1236
    8. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1090
    9. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1081
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      38
      1032
    Aihe