Jehovan todistaja - koska olet auttanut?

Jehovan todistaja, koska olet antanut viimeksi yleiseen hyväntekeväisyyteen varojasi? Auttaaksesi samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin, jossain maailman toisella puolella, että he saisivat kiittää samoin jumalaansa joka päiväisestä leivästään kuin tekin?

20

830

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keräykseen

Annoin viimeksi vapun aikoihin, taisi olla Unicefin keräys. Yleensäkin annan erilaisiin keräyksiin joko katastrofi tai sitten vain Suomessa olevien vähäosaisten hyväksi.

• Mutta tiedätkö mitä mieltä järjestösi on asiasta?

Ja mistä syystä järjestö ei katso mielellään kovinkaan suopeasti "maailmaan" lahjoittajia?

• halutessaan
        t-i-u-k-u kirjoitti:

Mutta tiedätkö mitä mieltä järjestösi on asiasta?

Ja mistä syystä järjestö ei katso mielellään kovinkaan suopeasti "maailmaan" lahjoittajia?

Minulla on sellainen käsitys, että jokainen voi lahjoittaan rahojaan miten parhaaksi katsoo jos ei tue toista uskonnollista järjestöä.
        Olen lahjoittanut joskus myös yhteisvastuu keräykseen, en katso siinä tukevani toista uskonnollista järjestöä koska rahat menevät köyhien auttamiseen. Sellainen on minun omatuntoni.

• YK..

Tiedät varmaankin että Unicef on YK:n lastenjärjestö. VT:seuran opetuksen mukaan siis annoit rahaa ilmestyskirjan pedolle. Mitähän seurakuntasi vanhimmat sanoisivat jos tietäisivät...

Muuten on tietysti mukava kuulla, että olet lahjoittanut hyvään asiaan rahaa.

• käärmeenpolkijalta

Vuosittain olen tehnyt ja aion edelleen tehdä vapaaehtoisesti lahjoituksen pelastushelikopterin toiminnan tukemiseksi.

• On kyllä mukava kuulla, että suhtautuminen hyväntekeväisyyteen on kenties positiivisesti muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Seuran julkaisuissa silti maalaillaan uhkakuvia siitä kuinka hyödytöntä on lahjoittaa rahojaan minnekään ja että paras tapa on antaa seurakunnan lippaaseen, jossa lukee: maailmanlaajuiseen työhön.

• että ei tällä kertaa
        t-i-u-k-u kirjoitti:

On kyllä mukava kuulla, että suhtautuminen hyväntekeväisyyteen on kenties positiivisesti muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Seuran julkaisuissa silti maalaillaan uhkakuvia siitä kuinka hyödytöntä on lahjoittaa rahojaan minnekään ja että paras tapa on antaa seurakunnan lippaaseen, jossa lukee: maailmanlaajuiseen työhön.

Surku hyvää hukkaan mennyttä aloitusta kun et päässytkään riekkumaan että onpa ne kamalaia kun ei ne edes toisia auta.... :(

Näin sen näin

• että ei tällä kertaa kirjoitti:

Surku hyvää hukkaan mennyttä aloitusta kun et päässytkään riekkumaan että onpa ne kamalaia kun ei ne edes toisia auta.... :(

Näin sen näin

Älä nyt suotta pahoillasi ole. Kaikki asiat, jotka vievät tätäkin uskontoa inhimillisempään ja parempaan suuntaan ovat vain hyvästä. Olisin enemmän kuin onnellinen jos en pääsisi "riekkumaan" yhtään mistään.

• keräykseen
        t-i-u-k-u kirjoitti:

On kyllä mukava kuulla, että suhtautuminen hyväntekeväisyyteen on kenties positiivisesti muuttunut viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Haluan myös tukea seurakuntaamme sekä antaa lahjoituksia maailmanlaajuiseen työhön, millä kirjallisuus mm. rahoitetaan.
        Haluan tarjota ihmisille tervehenkistä lukemista.

• keräykseen kirjoitti:

Haluan myös tukea seurakuntaamme sekä antaa lahjoituksia maailmanlaajuiseen työhön, millä kirjallisuus mm. rahoitetaan.
        Haluan tarjota ihmisille tervehenkistä lukemista.

>>Haluan tarjota ihmisille tervehenkistä lukemista.

Haiskahtaa halvalta provosoinnilta.

• johnu

eiköhän todistajil ole oma auttamis ketju...
      ja kyl rahaa antais jos menis varmati perille..... että näin.

• taram2

vuotta 1996 ollut mitään "auttamisketjua".
        Jos nykyään on niin,HYVÄ!

Kyllä kaikenlainen ulkopuolisten auttamishalu oli 0!
        Seurakunnan sisällä olevatkin saivat ennen lähinnä apuja siitä,miten mennään "sossuun" hakeen toimeentulotukea.
        Ja,jos laitapuolenkulkija tuli vastaan ja vippas markkaa,oli kanta selvä:"viinaan se kumminkin menee".Tosin ei voinut sanoa että:"mene pelastusarmeijan tai Ada:n ta Hurstin ruoka jonoon."

TOIVOTTAVASTI se ei ole enää samanlaista nämä "Jt avut."
        Kyllä Jeesuskin piti huolta kuulijoidensa ruokkimisesta.

• >>eiköhän todistajil ole oma auttamis ketju...

Kerro lisää.

>>ja kyl rahaa antais jos menis varmati perille

Koska on olemassa mahdollisuus, että osaa rahoistani ei käytetä siihen mihin haluan niin en auta sitten ollenkaan, niinkö?

Käsittääkseni myös seura on kehoittanut jäseniään olla "korvamerkitsemättä" lahjoituksiaan, mistä tämä mielestäsi kertoo?

• taram2
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>eiköhän todistajil ole oma auttamis ketju...

Kerro lisää.

Koska on olemassa mahdollisuus, että osaa rahoistani ei käytetä siihen mihin haluan niin en auta sitten ollenkaan, niinkö?

Käsittääkseni myös seura on kehoittanut jäseniään olla "korvamerkitsemättä" lahjoituksiaan, mistä tämä mielestäsi kertoo?

en osaa sanoa mitään.

Olenhan ollut sieltä pois jo 10 vuotta.Mutta kyllä minulla on hienoinen aavistus,että oikeaan suuntaan siellä ollaan menemässä.Hyvä niin jos niin on.

Yleensäkin minun rukoukseni on että,Jeesuksen mallin mukainen auttamishenki tulisi heillekin uudelleen käytäntöön ja yleensäkin muutokset.

Voi olla että rukouksiini ei tässä tapauksessa vastata.

• johnu
        taram2 kirjoitti:

vuotta 1996 ollut mitään "auttamisketjua".
        Jos nykyään on niin,HYVÄ!

Kyllä kaikenlainen ulkopuolisten auttamishalu oli 0!
        Seurakunnan sisällä olevatkin saivat ennen lähinnä apuja siitä,miten mennään "sossuun" hakeen toimeentulotukea.
        Ja,jos laitapuolenkulkija tuli vastaan ja vippas markkaa,oli kanta selvä:"viinaan se kumminkin menee".Tosin ei voinut sanoa että:"mene pelastusarmeijan tai Ada:n ta Hurstin ruoka jonoon."

TOIVOTTAVASTI se ei ole enää samanlaista nämä "Jt avut."
        Kyllä Jeesuskin piti huolta kuulijoidensa ruokkimisesta.

kyl ainaki tsunamin uhreille annettiin apua...

• johnu
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>eiköhän todistajil ole oma auttamis ketju...

Kerro lisää.

miten kävi sen yhden syöpä sairaille omistetun keräyksen.... tais mennä omaan taskuun.
        olen itse antanu vaatteita venäjälle vietäväksi yms.
        ja jokainen saa antaa rahaa mihin haluu...

• taram2
        johnu kirjoitti:

miten kävi sen yhden syöpä sairaille omistetun keräyksen.... tais mennä omaan taskuun.
        olen itse antanu vaatteita venäjälle vietäväksi yms.
        ja jokainen saa antaa rahaa mihin haluu...

niin olet tehnyt.Sellaisella on Herran Jeesuksen tuki ja Pyhä Henki voi avata sinulle uusia mahdollisuuksia olla avuksi.
        Kyllä Jumala näkee tälläiset työt mitä teet.

Jumalan siunausta sinulle!!!

• johnu
        taram2 kirjoitti:

niin olet tehnyt.Sellaisella on Herran Jeesuksen tuki ja Pyhä Henki voi avata sinulle uusia mahdollisuuksia olla avuksi.
        Kyllä Jumala näkee tälläiset työt mitä teet.

Jumalan siunausta sinulle!!!

noh

• johnu kirjoitti:

kyl ainaki tsunamin uhreille annettiin apua...

>>kyl ainaki tsunamin uhreille annettiin apua...

Mutta oliko pääpaino kuitenkin siellä, missä todistajiakin oli?

Toivon mukaan muillekin ihmisille tarjottiin apua, mutta et voi väittää etteikö sellainen apu olisi enemmänkin epätodennäköinen poikkeus kuin käytäntö.

• johnu
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>kyl ainaki tsunamin uhreille annettiin apua...

Mutta oliko pääpaino kuitenkin siellä, missä todistajiakin oli?

Toivon mukaan muillekin ihmisille tarjottiin apua, mutta et voi väittää etteikö sellainen apu olisi enemmänkin epätodennäköinen poikkeus kuin käytäntö.

pääasiallisesti varmaan todist. mut kyl muillekkin... ja vaik oiski vain omilleenki niin mitä värää???

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe