Jehovan todistajat hylkäsivät

Sebastian

Olen itse Jehovan todistaja. Veljeni kanssa tutkittiin.Sitten hän sairastui demetiaan,silloin kaikki todistajat hylkäsivät hänet. Minulle sanottiin että ei hänen kanssaan kannata tutkia kun ei muista mitään. Hän tarvitsisi juuri nyt kaikkien apua arkipäivän toiminnassa. Seurakunta hylkäsi hänet kokonaan. Yksin en jaksa häntä hoitaa.Nyt harkitsen että jätän koko Jehovan todistajien veljesseuran. Totuus paljastui minulle veljeni sairastuttua.Olen luottanut että todistajat auttavat mutta toisin kävi. Tämä tapahtui itä-helsingin vanhimmassa seurakunnssa,toivottavasti joku tunnistaa itsensä tästä. Onko muualla tapahtunut tällaista?

43

2509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • taram2

..kohdistuu sinulle.Se on niin sanottu esirukous.

"Älä pelkää"..siitä puhutaan raamatussa.

Valitettavasti tämä oli niin yleistä jo 10 vuotta sitten kun jätin Jehovan todistajat.
      Olen nyt uskossa ja työni on tänä päivänä vastaavissa tapaksissa auttaminen,eli olen hoito-ja sosiaalityössä.

Nyt neuvon.
      Ota maanantaina yhteyttä seurakuntasi esivalvojaan ja jos hän ei anna mitään apua jätä erokirje.
      Perustele se sillä että Jeesus auttoi sairaita ja heikkoja ja jos ei apua "tosiseurakunnasta" JT:t ei ole Jeesuksen seuraajia!!!

Sitten ota paikkakuntasi kunnan sosiaaliaputoimistoon yhteyttä ja pyydä apua sieltä.
      Ja kas kummaa,nämä "suuren babylonin,väärän uskonnon jäsenet" auttavat sinua.
      Ehkä JT:n jutut kristikunnasta ei pidäkään paikkansa?

Apu tulee sieltä minkä JT:t sanoo tuhoutuva Jumalan vihasta.Suomeksi sanottuna "valhe".

• ljh

tosi outoa....

• Sebastian

Olen jo ottanut yhteyttä Suuren Babylonin rattaisiin. Apu tulee sieltä. Veljeni ja minä olemme veronmaksajia. Nyt on aika tehdä jotain suhteeseen Jehovan järjestöön.

• salaisuus?

tyypillistä JT toimintaa.

• hkm

Näin tapahtui myös veljelleni. Hän sairastui vakavasti ei 40:täyttäneenä, tosin ei dementiaan.
      Missä oli auttavat kädet? Kyynärpäitä myöten taskuissa. Sellaista heidän "aito ja tosi" rakkaus on käytännössä. Apua heiltä ei heru eikä edes sympatiaa. Sinuna tekisin pesäeron näihin idiootteihin.

• Sebastian

Ei ole nyt kaukana pesäeron tekeminen. Ihmetyttää että itä helsingistä ei tule vastauksia. Täsmennän että kyseessaä on Herttoniemen srk.Ehkä joku nyt tuntee piston sydämmessä kun veljeäni ei auteta seurakunnan kautta.

• auttavat vain vahvoja
        Sebastian kirjoitti:

Ei ole nyt kaukana pesäeron tekeminen. Ihmetyttää että itä helsingistä ei tule vastauksia. Täsmennän että kyseessaä on Herttoniemen srk.Ehkä joku nyt tuntee piston sydämmessä kun veljeäni ei auteta seurakunnan kautta.

Jehovan toditajissa ei sanat ja teot kohtaa tänäpäivänä . Puhutaan että todistajat auttavat pulassa olevia veljiä ja sisaria mutta missä on apu . Jos voimat loppuu ei ole veljiä eikä sisaria olet YKSIN . Rikkaat eivät jaa omastaan jos olet taloudellisesti ahtaalla ja on rikkaita veljiä on turha odottaa apua . Jos sairatut kukaan ei ole kiinnostunut OLET YKSIN . Jos menee hyvin ja ostat jotain itsellesi katsotaan kieroon , olisit voinut panna nekin rahat lahjalaatikkoon .

• Saddu ;-)

...hanki oikea elämä peelo !!!
      Jätä toki nuo idiootit ja herää todellisuutteen,kö ?!?
      lol
      ;-)

• Olisiko syynä kylmästi sellainen vt-seuran oire, että kun hänestä ei todennäköisesti tule olemaan seuralle mitään hyötyä niin turhaa olisi häneen panostaakaan...?

• timotei

tavoitteissan voittoa tavoitteleva liikeyritys, jonka markkinoijat laskevat taaloja ja euroja y.m. valuutoja. millään muulla ei ole väliä.

• timotei kirjoitti:

tavoitteissan voittoa tavoitteleva liikeyritys, jonka markkinoijat laskevat taaloja ja euroja y.m. valuutoja. millään muulla ei ole väliä.

>>Onko vt-seura timotei tavoitteissan voittoa tavoitteleva liikeyritys, jonka markkinoijat laskevat taaloja ja euroja y.m. valuutoja. millään muulla ei ole väliä.

Näinkin voitaisiin todeta. Ja joku on jo asiasta tehnyt artikkelinkin. Tosin markka aikana, mutta pääpaino ei kai ole muuttunut miksikään.

http://www.veljesseura.org/lahjoitus.php

• luovuta

Älä jätä totuutta!Mene sen vanhimman luo joka on sinun kirjantutkisteluryhmässä ja lyö vaikka nyrkkiä pöytään ja sano että nyt: TARVITSEN APUA!
      Ja jos ei auta niin mene esivalvalvojan tai kierrosvalvojan puheille.
      Jos ei auta niin naapuri seurakuntaan ja siellä esivalvojaan tai kierrosvalvojaan.
      Niin kun "maailmassa"täytyy olla itse aktiivinen.
      Jehovan siunausta sinulle ongelmissasi.

• äskeiseen

Äläkä unohda rukousta.

• timotei

ainoa oikea totuus toteudukaan jokaisessa seurakunnassa, vaan pitää menneä anelemaan oikeutta naapurista.

Tiedät varmaan, että tieto kulkee ja avun hakeminen naapurista on turhaa!!!!

• uskossa lujana
        timotei kirjoitti:

ainoa oikea totuus toteudukaan jokaisessa seurakunnassa, vaan pitää menneä anelemaan oikeutta naapurista.

Tiedät varmaan, että tieto kulkee ja avun hakeminen naapurista on turhaa!!!!

Niin kaikki ollaan epätäydellisiä.
        Sama se on "maailmallisissa"asioissakin.Jos ei olla paikallisiin vallanpitäjiin/päätöksiin tyytyväisiä niin silloin haetaan oikeutta ja päätöksiä naapurista.Missä ehkä on sellaisia ihmisiä joilla on kokemusta tai tietoa esim.Edellä mainittuun/sinun asiaan.

• Markku_Meilo

>> Onko muualla tapahtunut tällaista?

Kysymyksesi osoittaa, että et tutkimisesta ja kääntymisestä huolimatta ole vielä ehtinyt "Vartiotorniseuran täsmälliseen tuntemiseen".

Lähtökohtaisesti Vartiotorniseura ei avusta yksityisiä seurakuntalaisia heidän arkisessa hädässään. Minulle opetettiin, että parasta apua lähimmäisille voidaan antaa ainoastaan soittelemalla heidän ovikellojaan ja yrittämällä käännyttää heidät. Jonka jälkeen käännytetylle syntyy vastuu käännyttää jne.

Seurakunnan yhteydessä on toki annettu apua sitä tarvitseville jäsenille, mutta tämä on käytännössä täysin seurakunnan jäsenten omaa aktiviteettiä. Siis juuri sitä samaa, jota vaikka ateistikin osoittaa lähimmäisiään kohtaan.

Joissakin tapauksissa Vartiotorniseura on toiminut aktiivisesti kollektiivisen avun antamisessa toisen alueen jehovantodistajille.

Kokonaan oma lukunsa oli Vartiotorniseuran AidAfrique-tyylinen näytösluontoinen apu.

Tilanteessasi voisi olla viisainta kääntyä mahdollisimman nopeasti sellaisten tahojen puoleen, joilla avunannon kriteereinä ei ole yhteneväisten rintamainoskilpien kantaminen ja siinä välissä tietyissä kokouksissa näyttäytyminen, raportoinnista puhumattakaan.

• nekku

kaikil on ongelmia.... eihän jt ole mikään hyväntekeväisyys järj. tuskin kirkkokaan auttais jos joku hätä tulis... daa

• Markku_Meilo
        nekku kirjoitti:

kaikil on ongelmia.... eihän jt ole mikään hyväntekeväisyys järj. tuskin kirkkokaan auttais jos joku hätä tulis... daa

>>kaikil on ongelmia....

Näin on, mutta Vartiotorniseura haluaa antaa ulospäin kuvan, että kilpailee Pohjois-Korean kanssa maailman onnellisimman kansan tittelistä.

>> eihän jt ole mikään hyväntekeväisyys järj.

Haluat siis kumota asian jota en ole esittänyt?

Vartiotorniseura parhaimmillaan erottaa jäsenensä joka hyväntekeväisyysjärjestössä toimisi. Tämä aihe lähti liikkeelle siitä, että Vartiotorniseuraan saattaa liittyä siten, että saa väärän kuvan Vartiotorniseuran harjoittamasta ehdollisesta lähimmäisenrakkaudesta.

>> tuskin kirkkokaan auttais jos joku hätä tulis... daa

Muitakin mielipiteitä asiasta on.

• timotei

Oikea kohde on sosiaalitoimisto. Siellä kohdellaan asiakkaina asiakkaina ja jos joku ihminen todella tarvitsee apua, hän myös sen saa, toivon mukaan.

Jos on vaikeuksia kommunikaatiossa, eli puhumisesssa, ehdottaisin kääntymistä oikeusaputoimiston suuntaan. Varaton saa avun ilmaiseksi ja jos varoja on, on varmaankin kohtuullista maksaa avusta.

Tämä on minun maallinen näkemykseni. Onb turha luottaaa oman edun tavoittelemiin uskonnollisiin yhdistyksiin. Ainoa on Pelastusarmeija, mutta se tuskin on teidän tapauksessanne oika osioite.

Pelastusarmeija auttaa heikkoja väliinputoajia j.n.e.

• am.ha_arets

Kuulla tämänkaltaisista tapauksista. Olen törmännyt hieman samanlaisiin tapauksiin. Eräs hyvä ystäväni jäi pois totuudesta sairastuttuaan. Hänet "jätettiin" yksin. Omatuntoni soimaa minua jatkuvasti siitä etten osannut ja pystynyt oman elämäntilanteeni takia häntä auttamaan.

On totta, että nykyään ei osata huolehtia lähimmäisistä. Kaikilla ihmisillä on kuitenkin omat murheensa eikä seurakunta ole kuitenkaan mikään sosiaalitoimisto. Seurakunnassa on paljon jäseniä ja kaikki tarvitsevat huomiota.. valitettavaa on, että vanhimpien huomio kohdistuu niin usein selvitettäviin asioihin kuin heikoista huolehtimiseen.

Jos et pysty itse veljestäsi huolehtimaan niin hae apua.. yhteiskunnalle sinä maksat veroja ja sieltä sinä saat apua veljesi hoitamiseen. Älä sysää siitä vastuuta seurakunnalle. Seurakunnan päävastuu on kuitenkin se hengellinen puoli.

>>>>Minulle sanottiin että ei hänen kanssaan kannata tutkia kun ei muista mitään.

Tämän sanonut henkilö on ääliö! Mutta mikset sinä tutkisi sitten hänen kanssaan. Kompastutko jonkun muun sanomisiin. Tee se mikä on sinun käsissäsi.

Minulle voit aina kirjoittaa.

Minä kuuntelen ja jos tarvitset apua, älä epäröi pyytää, voin tulla auttamaan sikäli kun pystyn!

answer@rock.com

• am.ha_arets

Minä olen Jehovan todistaja pääkaupunkiseudulta, jos se puoli jäi vielä hieman epäselväksi.

• nimimerkki....

kertoi asian raadollisen ja oikean puolen. Turha yrittää turvautua taloudellisissa asioissa minkään seurakunnan apuun. On olemassa yhteiskunta, jonka varoista maksetaan yksilön välttämätön toimeentulo. Ei muuta. Jopa kuitteja voidaan vaatia. Mihinkään kossupulloon ei avustusta ole tarkoitettu, vaan vuokraan ja elintarvikkeisiin.

Jos osaa ja omatunto antaa myöten voi lähteä kerjäämään vaikka minne, esim. Valtakunnansalille3. Ehdottaisin, että joku muu seurakunta olisi helpommin höynäytytevissä.

• am j.n.e.
        nimimerkki.... kirjoitti:

kertoi asian raadollisen ja oikean puolen. Turha yrittää turvautua taloudellisissa asioissa minkään seurakunnan apuun. On olemassa yhteiskunta, jonka varoista maksetaan yksilön välttämätön toimeentulo. Ei muuta. Jopa kuitteja voidaan vaatia. Mihinkään kossupulloon ei avustusta ole tarkoitettu, vaan vuokraan ja elintarvikkeisiin.

Jos osaa ja omatunto antaa myöten voi lähteä kerjäämään vaikka minne, esim. Valtakunnansalille3. Ehdottaisin, että joku muu seurakunta olisi helpommin höynäytytevissä.

selvennykseksi ja pahan mielen poistamiseksi.

• am.ha_arets
        nimimerkki.... kirjoitti:

Mutta tuota ystävien "avuliaisuutta" kyllä ihmettelen.... Meidän seurakunnassamme toimii kyllä muuten tosi hyvin vanhemmista ja sairaista henkilöistä huolehtiminen. Ehkä poikkeus vahvistaa säännön.

Täällä pääkaupunkiseudulla tuppaa olemaan vain semmonen mentaliteetti, että jokainen huolehtii omista asioistaan ja jos nähdään jonkun kärsivän, ajatellaan, että kyllä joku muu hoitaa tai sitten ei vain osata mennä tarjoamaan apua!!

Lähinnä ketjun aloittaja varmaankin tarvitsisi tukea ja seurakuntalaisten huomiota, koska toisesta aikuisesti ihmisestä huolehtiminen on raskasta. Henkinen tuki on varmasti se tärkein mitä seurakuntalaiset voisivat hänelle tarjota.

Ja minullekkin saa edelleen kirjoittaa! :)

answer@rock.com

• am.ha_arets
        am j.n.e. kirjoitti:

selvennykseksi ja pahan mielen poistamiseksi.

kommenttisi hieman epäselväksi.. tarkennatko?

Vai oliko tämä tarkoitettu minulle??

• Nero

Sebastian:
      "Olen itse Jehovan todistaja. Veljeni kanssa tutkittiin.Sitten hän sairastui demetiaan,silloin kaikki todistajat hylkäsivät hänet. Minulle sanottiin että ei hänen kanssaan kannata tutkia kun ei muista mitään."

- "Olen itse Jehovan todistaja."

Oletko vihkiytynyt ja kastettu Jehovan todistaja?
      Koska olit kasteella Jehovan todistajaksi? Mikä vuosi?

- Veljeni kanssa tutkittiin.

Tutkitko veljesi kanssa?
      Kuinka kauan veljesi tutki?

- Sitten hän sairastui demetiaan,silloin kaikki todistajat hylkäsivät hänet.

Miten pitkään sairauden kehittyminen pääsi etenemään, jolloin kylkäämisreaktio tapahtui?

Millä tavoin hylkääminen tapahtui, siis mistä asetelmasta (tilasta) mihin asetelmaan (tilaan)?

- Minulle sanottiin että ei hänen kanssaan kannata tutkia kun ei muista mitään.

Miten veljesi edistyi tuona aikaa Raamatuntutkimisessaan?

Tutkitko hänen kanssaan?

- Hän tarvitsisi juuri nyt kaikkien apua arkipäivän toiminnassa. Yksin en jaksa häntä hoitaa.

Auttavatko lähisukulaisesi veljeäsi, entä onko hänet saatettu kunnallisen kodinhoitaja/kotisairaanhoidon piiriin?

- Seurakunta hylkäsi hänet kokonaan.

Oletko ottanut veljeäsi mukaasi kokouksiin ja konventtiin?

• Roikkuja

>>Minulle sanottiin että ei hänen kanssaan kannata tutkia kun ei muista mitään.

Jehovantodistajat ovat oikeassa tässä asiassa, sillä muistihäiriöisen ihmisen kanssa tutkiminen on vaikeaa sekä tutkijalle, että muistihäiriöiselle, joka ei muista tutkimastaan yhtään mitään ja sama tutkistelu alkaisi ikäänkuin aina alusta.

>>Hän tarvitsisi juuri nyt kaikkien apua arkipäivän toiminnassa.

On vaikea velvoittaa vieraita ihmisiä auttamaan vaikean sairauden hoidossa, sillä dementia vaatii omaisten aktiivisuuden lisäksi hoitoalan ammattilaisia.

>>Yksin en jaksa häntä hoitaa.

Suomessa on kotisairaanhoito/kotiapu järjestetty julkisin varoin, oletko ollut yhteydessä kunnan palveluntuottajiin?

>>Olen luottanut että todistajat auttavat mutta toisin kävi.

Liikaa vaadittu yhteisöltä, jolla ei ole hoidollisia ja lääketieteellisiä valmiuksia hoitaa sairautta, jossa alan ammattilaisetkin ovat lujilla.

Kyllä on syytä odottaa, että kohtuullista apua annetaan ihmisten resurssien rajoissa, mutta se mitä itse tiedän dementtiasta, niin en todellakaan lähtisi itse ottamaan vastuuta ihmisestä, joka tarvitsee ammatillista apua.

• Sebastian

Kiitos kaikkille jotka vastasivat. En pyytänyt todistajilta rahaa tai terveydenhuoltoa.Olisin toivonut virkistäviä käyntejä hänen luonaan. Mutta tulos oli totaalinen hylkäys.

• Nemo

Olen kokenut tapaturman, joka vie mahdollisuuteni kulkea omin avuin kokouksissa. Auto minulla on pihassa, mutta en kykene sillä ajamaan.

En päässyt edes muistonviettoonkaan. Enkä alueilleni saarnaamaan.

Luonteeni estää minua kerjäämästä huomiota, virkistäviä käyntejä, kyytiä kokouksiin. Lehtiä en ole saanut kuukausiin. Kukaan ei ole kysynyt, miten jaksan, toivun tai vointiani.

En kuitenkaan syyllistä hengellisiä veljiäni ja sisariani, sillä heillä on omat huolensa kullekin päivälle. Miksi siis änkeäsin heidän lisätaakakseen?

Onhan minulla rukousetu, Raamattu, WT-CD kirjasto, ja kenttänä keskustelupalstat, chatt, msn, sekä luonani vierailevat sukulaiseni.

• theos
        Nemo kirjoitti:

Olen kokenut tapaturman, joka vie mahdollisuuteni kulkea omin avuin kokouksissa. Auto minulla on pihassa, mutta en kykene sillä ajamaan.

Luonteeni estää minua kerjäämästä huomiota, virkistäviä käyntejä, kyytiä kokouksiin. Lehtiä en ole saanut kuukausiin. Kukaan ei ole kysynyt, miten jaksan, toivun tai vointiani.

En kuitenkaan syyllistä hengellisiä veljiäni ja sisariani, sillä heillä on omat huolensa kullekin päivälle. Miksi siis änkeäsin heidän lisätaakakseen?

Onhan minulla rukousetu, Raamattu, WT-CD kirjasto, ja kenttänä keskustelupalstat, chatt, msn, sekä luonani vierailevat sukulaiseni.

...teatraalista ja aivopesun tuotosta!

>>Luonteeni estää minua kerjäämästä huomiota, virkistäviä käyntejä, kyytiä kokouksiin. Lehtiä en ole saanut kuukausiin. Kukaan ei ole kysynyt, miten jaksan, toivun tai vointiani.

• Eräs lukija
        Nemo kirjoitti:

Hei,
        Kirjoitit, ettet ole saanut lehtiä kuukausiin. Minä voisin tuoda/lähettää uusimpia lehtiä, jotka olen jo lukenut.

Jos haluaisit lehtiä, ilmoittaisitko jonkin sähköpostiosoitteen, että voidaan sopia toimitustavasta.

Varmaankin päätoimistosta voisi saada lehtiä kirjoittamalla sinne. Itsekin sain sieltä joskus lehtiä ihan lähettämällä pyynnön saada lehtiä.

• Nemo
        theos kirjoitti:

...teatraalista ja aivopesun tuotosta!

>>Luonteeni estää minua kerjäämästä huomiota, virkistäviä käyntejä, kyytiä kokouksiin. Lehtiä en ole saanut kuukausiin. Kukaan ei ole kysynyt, miten jaksan, toivun tai vointiani.

THOOS:
        "En kuitenkaan syyllistä hengellisiä veljiäni ja sisariani, sillä heillä on omat huolensa kullekin päivälle. Miksi siis änkeäsin heidän lisätaakakseen?

• Nemo
        Eräs lukija kirjoitti:

Hei,
        Kirjoitit, ettet ole saanut lehtiä kuukausiin. Minä voisin tuoda/lähettää uusimpia lehtiä, jotka olen jo lukenut.

Jos haluaisit lehtiä, ilmoittaisitko jonkin sähköpostiosoitteen, että voidaan sopia toimitustavasta.

Varmaankin päätoimistosta voisi saada lehtiä kirjoittamalla sinne. Itsekin sain sieltä joskus lehtiä ihan lähettämällä pyynnön saada lehtiä.

Tänään aamupäivällä lopulta soitin pitkäaikaiselle ystävälleni (veli), ja hän sanoi tuovansa mun lehdet, samalla kun käy toisen veljen kanssa mua katsomassa. Heillä pitääkin nyt kiirettä, ovat osa-aikaisina tässäkin kuussa. :)

Mutta nythän muistinkin:
        Yksi sisar (joka on ainakin joskus kirjoitellut tällä palstalla)lähetti mulle lehtiä postitse aiemmin tapahtuneen tapaturmani aiheuttaman "kotiarestin" johdosta/aikana. Kerroin hänelle onnettomasta tilanteestani chatissa. Kiitos hänelle siitä :)

• AApinoitaa oomme kaikki

Olisiko pitäny lyödä kolmen viikon ulkomaanmatkat
      kouraan vai minkälaista apua olisit tarvinnut? kumpi teistä apua tarvitsi? sinä vai läheisesi?
      Dementiaan tarvitaan ammattiapua jota ei mikään järjestö voi antaa. Heittäköön se ensimmäisen kiven joka on synnitön... että ei muuta ku porukalla kivittäkää niin paljon kun sielu sietää.
      jos tarvii lisää kiviä ni tulkaa hakemaan mun takapihalta.. iha reippaasti vaan.. heitelkää kiviä, siinä se pelastus ja taivaspaikka aukeaa.. on jopa semmone pistelaskuri... mitä enemmän kiviä heitätte, sitä lähemmäksi Jumalaa pääsette

• ja niin totta

Kokemusta on, olen köyhä ihminen ja jt:t etenkin eräs sisar kävi vähän väliä luonani ja leuhki omien sukulaistensa ja lapsiensa menestystä ja rikkauksia ja muisti muistuttaa minua, että olen köyhä jolla ei ole
      edes mahdollisuutta parempaan, jt opin mukaan kun köyhä ei saa edes haaveilla mistään paremmasta onnesta.. yleensä sanotaan älä haaveile sellaisesta mitä et voi saada.

• vielä..

Jollain kieroutuneella tavalla kys. sisar oli kade minulle sen huomasi monista asioista, esim. siitä kuinka hänen ilmeensä meni todella kateellisen näköiseksi kun kerroin jostain mitä olin saanut tai mistä haaveilin hän yleensä heti romutti haaveeni tai meni leuhkimaan heti omien lapsiensa vielä suuremmasta mesestyksestä. Yleensä hän rivien välistä sanoi, että minunkaltaisella ei ole mitään mahdollisuukisa yhtään mihinkään, että olen täydellinen luuseri ja sellaiseksi myös jään ja haukkui rivien välistä myös vanhempani jotka ovat täydellisiä luusereita, heidän mielestään lapsistakin tulee yleensä samanlaisia kuin vanhemmista. Omasta mielestään hän oli miehensä kanssa kasvattanut täydelliset lapset jotka tuovat heille menestyksellään sitä mistä itse jäivät paitsi.

• HennaMiraTaija

Voisitko kertoa siitä uskonnostasi? Mitä te oikeasti olette? :-) Tarvitsen tietoa uskonnon esitelmään. Olisimme hyvin kiitollisia! 24.5.2006 asti olisi aikaa..

• Sivusta näkijä

että hoksasit miten Jehovan todistajat hyväksyvät vain täydelliset ihmiset.
      Naapurinani asuu Jehovalaisperhe. Olemme käyneet monet keskustelut vuosien aikana miten he eivät usko omista lapsistaan mitään negatiivista, vika on aina toisten lapsissa. Ovat täydellisiä kasvattajia. Mutta yksi asia joka minua tympii eniten, he puhuvat toista ja toimivat toisin.
      Hyvin sekavaa...

• masa

heihin hyvin.
        "Enkös ookkin hyvä kun TEEN näin ja noin"-asenne.
        Ennemmin pitäis löytyä asenne:"ole minulle syntiselle armollinen".

Siunausta pohdinnoillesi!
        masa

• *huok*
        masa kirjoitti:

heihin hyvin.
        "Enkös ookkin hyvä kun TEEN näin ja noin"-asenne.
        Ennemmin pitäis löytyä asenne:"ole minulle syntiselle armollinen".

Siunausta pohdinnoillesi!
        masa

Masa, nyt sinä itse toimit Luukkaan 18:9:ssä mainitun fariseuksen tavoin tuomiten Jehovan todistajat lähes samoin sanoin fariseuksen kanssa :"’Oi Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, kiristäjät, epävanhurskaat, avionrikkojat, enkä myöskään niin kuin nämä Jehovan todistajat. "

Kuljet maatakiertäen herjaamassa Jt:ien omaksumaa uskoa, Jehovan palvontaa. Mutta korostat korottaen omaa asemaasi Jumalan edessä, Jt:iin nähden.

• masa
        *huok* kirjoitti:

Masa, nyt sinä itse toimit Luukkaan 18:9:ssä mainitun fariseuksen tavoin tuomiten Jehovan todistajat lähes samoin sanoin fariseuksen kanssa :"’Oi Jumala, minä kiitän sinua, etten ole niin kuin muut ihmiset, kiristäjät, epävanhurskaat, avionrikkojat, enkä myöskään niin kuin nämä Jehovan todistajat. "

Kuljet maatakiertäen herjaamassa Jt:ien omaksumaa uskoa, Jehovan palvontaa. Mutta korostat korottaen omaa asemaasi Jumalan edessä, Jt:iin nähden.

mitään asemaa muutoinkun asema evankelista Jeesuksesta.
        Järjestöt unohtakaa.

• salaisuus?

ei kestä arvostelua saatikka spekulointia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 4 kuoli kolarissa

Kenen vastuulla tienhoito? Sohjoa ja vettä tie täynnä. Oliko säästetty tienhoidossa? Järkyttävä onnettomuus.
      Joensuu
      424
      16487
    2. Nainen, moraali on koetuksella sun kanssa

Koen nyt olevani rappiolla ja kyllä, omaa syytäni ja itsekontrollin puutetta, mutta olethan kyllä puoleensavetävä, ettei
      Ikävä
      140
      2630
    3. Kuka on oikein

Kaivattusi?
      Ikävä
      94
      1966
    4. Mikä on lempikuvasi

Kaivatustasi?
      Ikävä
      86
      1839
    5. Onko kenelläkään tästä tietoo?

https://www.haapavesi-lehti.fi/artikkeli/lukijalta-ilkka-repo-etsii-nimettoman-kirjeen-lahettajaa Olisi tärkeä saada te
      Haapavesi
      47
      1403
    6. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      98
      1295
    7. Suomussalmi News -valvontakameran tunnisteet pojista

Pojat on aina poikia, mutta kiusanteko ja muu ilkivalta ei ole hyväksyttävää. Suomussalmi News -ryhmässä on uunituore vi
      Suomussalmi
      34
      1230
    8. Ovatko miehet niin heikkoja ja lahjattomia, etteivät siedä tasa-arvoa?

Muutenhan ei ole mitenkään perusteltavissa, miksi miesten pitäisi saada etuoikeuksia ja etumatkaa. Sehän tarkoittaisi, e
      Maailman menoa
      290
      1224
    9. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      83
      1189
    10. Ihastukselleni

Kun viimeksi nähtiin, niin sisälläni repesi myrsky ja salamat iskivät kuin rajuilma. En halunnut katsoa sinua, en halunn
      Ikävä
      21
      1153
    Aihe