Variantin takalasin pesuri

vuotaa..

Mistähän johtuu -02 Golf Variantissa, kun takalasin pesuri vuotaa pesunesteet takaluukun verhoilun sisään? Onko ainoa korjauskeino uusia pesuri vai saako osia pesulaitteeseen?

4

1926

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halusivat vaihtaa

Itselläni oli aikanaan -00 variantti ja sama vika. Takuun juuri umpeudutta vikaa korjauttelin. Kuulemma vesi menee akselin läpi takalasille ja rikkoontuu, jos pyyhkii takalasia sulkajäässä. Pelkkää akselia ei kuulemma saanut vaihettua. En tiedä oliko niitä Stokmann-auton "nyt kun tämä on tässä esillä niin kannattaa vaihtaa koko moottori..." Itse tosin vaihdoin koko auton, kun ei osaa romikselta löytnyt. Vaihdoin kyllä myös merkkiä ;)

• Make-70

Lienee letku irronnut sieltä moottorin juuresta. Ne lähtee aika herkästi irti ne letkut jos neste pääsee jäätymään sinne letkuun.

• golffi

jos takalasinpesimensuutin on pyörähdellyt varren mukana jo pitempäänkin niin voit olla varma et moottori menee kokonaan vaihtoon.on meinaan vettä sisällä. Oonpa nähnyt senkin kun on takaluukku palanut verhouksineen tuli kuulemma omistajalle pieni paniikki kun oli koira kontissa koiraverkon takana eikä luukkukaan auennut ulkoapäin no sai kuitenkin koiran ulos kun repi selkänojat auki.Eli jos on vuotanut pitempäänkin niin kannattaa katsoa kaikki sähköliitokset pesimen alapuolelta etenkin lukon kolme pientä johtoliitosta on varmaankin aika hapettuneet. Pesimen akselia pitkin kulkee ohut kupariputki joka hapettuu jumiin akselille,ja katkeaa kun akseli rupeaa sitä pyörittämään.Suutin on kiinni tuossa putkessa ja sen ei kuulu pyöriä varren mukana.TÄMÄ ON FAKTA.

• Anonyymi

Sama mutta vuosimallia 04

ja täysin sama vika edelleen. Määräaikaishuollosta auto palautui maininnalla että takalasin pesuri on vialla. Tosin huoltoon olin määritellyt mitkä huoltotoimenpiteet tehdään. Eo. teksti kertoo sanatarkasti mikä on suutinsysteemin rakenne ja mihin suunnittelivirhe johtaa eli PAHIMMILLAN AUTON PALOON vanhassa autoyksilössä ja tai auton takapään ruostumiseen.
      Vikamekanismi on kait sellainen että varsinainen teräsakseli, joka pyörii ja pyörittää pyyhkimensulkaa alkaa ruostua sisällään olevan reiän sisäpinnalta. Tämä ruoste syö liikeväljyyden kupariputken ulkopinnan ja itsensä väliltä. Lopulta kupariputki katkeaa tai irtoaa seurauksena nestevuoto takaoven sisään eo. surauksin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2902
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2763
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1812
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1649
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1647
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1590
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      19
      1488
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1287
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1249
    Aihe