Neuvokaa nyt kokeneet kärhönkasvattajat,kunka se oikeaoppisesti istutetaan? Pystyyn vai vinoon ?
Minulla on lumikärhö, Piilu,ja Jackmanii taimet
Asun 5 vyöhykkeellä.Menestyvätköhän?
Istutusohjeita
6
1660
Vastaukset
- Clematis hybr. `Lasurstern`
Aina vinoon kohti tukea! Ja riittävän syvään. Muista myös istutuskuopan pohjalle sepeliä tms. salaojitukseen, ettei juuristo likoa vedessä. ja usimmat köynnökset tarvitsevat "tyvelleen" / kintuilleen peittokasvia pitämään maan kosteana.
Isokukalliset kärhöt vaativat usein myös talvisuojauksen.
Ja muistathan, että ei kannata istuttaa talon seinustalle, vaan on jätettävä reilu "tuuletusrako" köynnöstuen ja seinän väliin, muuten kasvi "paistuu".- vinoon ??
mikä itu siinä on ??
- Joksunen
vinoon ?? kirjoitti:
mikä itu siinä on ??
Silloin köynnös luontaisesti kasvaa itsestään tukea kohti, ilman että sen versot joutuvat "tekemään" mutkia päästäkseen esim. ritilään. Thats why.
- ..penthele..
Joksunen kirjoitti:
Silloin köynnös luontaisesti kasvaa itsestään tukea kohti, ilman että sen versot joutuvat "tekemään" mutkia päästäkseen esim. ritilään. Thats why.
Täälä yks muori on jo istuttanut reippaasti pystyasentoon. Voiko sitä esim. ohjailla tukikepeillä oikeaan suuntaan?
- ellit
..penthele.. kirjoitti:
Täälä yks muori on jo istuttanut reippaasti pystyasentoon. Voiko sitä esim. ohjailla tukikepeillä oikeaan suuntaan?
No voi,en ole koskaan istuttanut vinoon vaan suoraan ja aina se ritilään on mennyt ;)
- Onko niitä ?
ellit kirjoitti:
No voi,en ole koskaan istuttanut vinoon vaan suoraan ja aina se ritilään on mennyt ;)
Ostamillani kärhöillä on ilmeisesti sattumalta jotkut äly- tai tuntonystyrät uusissa versoissaan, ne ovat ihan itsestään ymmärtäneet tarttua kiinni aina lähimpinä oleviin tukiin tai entisiin oksiin, vaikka olen ne istuttanut pystyyn (väärin) tietämättä ollenkaan (oikeista) istutusohjeista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743022
- 712901
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171709- 241667
- 261642
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279