että poliisi saa tuomioistuimesta luvan teletunnistetietojen hankintaa. Eli olen soittanut parikertaa erääseen liittymään ja uhkaillut väkivalla liittymän omistajaa, yksi meni vastaajaan josta minut voidaan myös tunnistaa. Mutta saako poliisi luvan tutkia että puhelu on tullut minun liittymästä?
kuinka paljon häiriöpuheluita
9
1001
Vastaukset
- n/a
Kyse ei nyt ole tavallisista häiriösoitoista, kyse on laittomista uhkauksista ja viranomaiset tulevat kyllä selvittämään asian ja joudut teoistasi vastuuseen. Häiriösoittojakaan ei koske mikään minimimäärä, mutta vielä vähemmän se koskee uhkauksia.
Ryhdistäydy ja käyttäydy vastuullisemmin! Aivan suotta täällä vingut ja toivot lakien olevan puolellasi. - Beagle Boy
Kyse on kahdesta aivan eri asiasta, jotka eroavat toisistaan kuin yö ja päivä. Nimittäin puhelinkuuntelu ja teletunnistetietojen hankkiminen.
Puhelinkuuntelun aloittamiseen tarvitaan tuomioistuimen lupa.
Teletunnistetiedoilla tarkoitetaan sitä, että operaattori ilmoittaa poliisille mistä numerosta po. soitot kyseiseen numeroon ovat tulleet.
Sitä varten operaattori tarvitsee rikosilmoituksen ja kirjallisen pyynnön pidättämiseen oikeuttavalta viranomaiselta. Tämä viranomainen sitten harkitsee ennen pyynnön esittämistä, onko aiheellista po. lupaa pyytää.- Ja....
huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa, tai siis kuuluvuus rätisee.-kokemuksesta;)
- Beagle Boy
Ja.... kirjoitti:
huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa, tai siis kuuluvuus rätisee.-kokemuksesta;)
Niin ja tiedät olevasi melko suuren luokan konna tai ainakin melkoisen rikoksen epäillyn alainen.
- pit.olla.
Mistähän rikoksista poliisi saa nuo teletunnisteet ja kuuntelut?
- Beagle Boy
pit.olla. kirjoitti:
Mistähän rikoksista poliisi saa nuo teletunnisteet ja kuuntelut?
Mistä rikoksista ?
Tiivistä tekstiä parin sivun verran löydät pakkokeinolain 5a luvusta. - Mika0800
Ja.... kirjoitti:
"huomaat kyllä jos puhelintasi kuunnellaan. Nimitäin se rupee rätisemään soitettaessa"
täyttä kusetusta!
Jos puhelintasi (laittomasti) kuuntelee joku amatööri, voi hyvin olla, että asiattomat häiriöäänet saattavat paljastaa tällaisen kuuntelun.
Mutta jos poliisi tekee laillista telekuuntelua, voit olla 100% varma, että minkäänlaisia ylimääräisiä häiriöääniä ei tällaisesta kuuntelusta aiheudu. Tilanne on voinut olla aiemmin toinen (analogisten keskusten aikakautena), mutta nykyisten digitaalikeskusten aikakaudella poliisin laillisesti operaattorien teknisellä avustuksella tapahtuva telekuuntelu ei todellakaan tuota mitään ylimääräisiä ääniä.
- varten...
...olet uhkaillut toista ihmistä väkivallalla?
Tiesitkö, että väkivalta on laitonta?
Tai että väkivallalla uhkaaminenkin on laitonta?
Millä oikeudella uhkailet toisia? Miksi sinua ei saisi tunnistaa? Oletko vellihousu? - Anonyymi
Ottaa päähän! Minulle tulee jokapäivä 3-4 englanninkielistä puhelua, aina eri numerosta, koska kiellän puhelun jälkeen yhteyden kyseisestä numerosta.
Laskin, nyt on tullut 68 puhelua aina eri numerosta.
Mikähän rikollisliika mahtaa olla, kyseessä, koska numeroita riittää.
Niitä tulee myös yöllä.
En voi laittaa äänettömäksi, koska tärkeitä soittoja voi tulla. Lapsilta, lapsenlapsilta
Antakaa hyvä neuvo.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih374955Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j5051587Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens771090Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä359998- 77933
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä53901- 59850
- 228804
Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.49776Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58728