Anervan -lääke migreeniin

Leena

Minkälaisia kokemuksia teillä on Anervan-nimisen migreenilääkkeen kanssa migreenin hoidossa. Oma lääkärini määräsi migreeniin ko. lääkettä burana 800:n otettavaksi samaan aikaan. Kyseessä ilmeisesti aika vanha lääke ja joillekin auttaa.

Kuulin kuitenkin sairaanhoitajatutultani, että kyseessä on kasvismyrkky ja mitään myrkkyjä en haluaisi kehoon enää lisää. Lääkäri määräsi myös sellaista nenäsuihketta otettavaksi ensioireisiin, mut kun se on niin kallis........ Montakohan suihkaisua ko. pullostakin tulee? Onko kokemuksia, onko ko. nenäsuihke auttanut teitä kohtauksen alussa. Luulen kuitenkin päätyväni suihkeen puoleen, eli ostavani sen.

6

4841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • potilas

Anervan sisältää ergotamiinia, jota käytettiin pitkään migreenin hoidossa. Sitä täytyy ottaa heti ensimmäisten oireiden tullessa. Sillä on verisuonia supistava vaikutus, ja migreenihän on jotenkin tekemisissä aivojen verisuonten laajenemisen kanssa.
      Ergotamiini on jo väistymässä tai peräti kokonaan väistynyt lääke. Anervan lienee vielä ainoa myynnissä oleva sitä sisältävä valmiste.
      Triptaanit ovat tulleet tilalle ja ovat tehokkaita mutta kalliita. Ne ovat täsmälääkkeitä, jotka vaikuttavat vain aivojen verisuoniin ja niiden toimintaa sääteleviin systeemeihin. Niitä saa tabletteina, peräpuikkoina ja myös nenäsuihkeina.

Käytin itse aikoinaan Cafergotia, joka oli melkein samaa tavaraa kuin Anervan. Nyt käytän Imigrania, jota tarvitsen enää kovin harvoin. Migreenini on iän myötä ruvennut helpottamaan. Olen kuuttakymppiä lähestyvä mies.

• Jerry

Anervan on klassinen migreenilääke.Mulla on paha migreeni ja tuo sun yhdistelmä auttas ainakin mulle,eli ihan hyvät lääkkeet sulla.Mulla on nyt Panacod 1-2tarv,tai ketoriiniä.Minulla on niin sanottu klassinen migreeni,eli ensioireet näköhäiriöineen ja sitten tulee kova toispuoleinen särky.Olen 44-vuotias mies.

• migreeni mimmi

Anervan hyvä migreenilääke,auttaa myös kuumiin aaltoihin samalla.Minulla tehonnut hyvin,ilman muita särkylääkkeitä yhtäaikaa.Jotta Anervan vaikuttaa hyvin,täytyy olla levossa että menee ohi.

• toukokuu 13

Anervan PARAS migreenilääkkeet !! Meda Oy tuo sitä maahan , vaikka Eu maat kieltää sen nyt, erityisluvalla saa edelleen lääkäriltä ...

• Marraskuu 14

Ollessani parikymppinen 1980-luvulla migreeni alkoi vaivata. Onneksi jo vuoden tai parin kuluttua ensimmäisistä kohtauksista sain Anervania, migreeni lähti pysyvästi, ensimmäisestä pakkauksesta jäi osa käyttämättä. Pikkuveljelläni vaiva alkoi hieman myöhemmällä iällä eikä ole kuulemma koskaan kokeiltu Anervania, niinpä hän kärsii yhä migreenistä.

• 1043

Olen jo mummoikäinen. Nuorempana minulla oli usein migreenikohtauksia. Anervan oli ainoa, joka auttoi. Olin lapsen kanssa kahden eri paikkakunnalla, kun mieheni vielä opiskeli. Sen huomasin, että peräpuikkoa en voinut silloin ottaa, koska sen jälkeen nukahdin ja nukuin aina monta tuntia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      36
      4686
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      481
      1413
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1080
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      998
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      913
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      891
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      830
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      804
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      47
      736
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      57
      707
    Aihe