Nyt kävi tälle

onkö paha juttu?

Ajateltiin ostaa meijän akvaarioon sellanen iso kotilo syömään levää mutta akvaario kaupassa ei ollu enää sellasia. Aateltiin sitte et ostetaan joku levän syöjä monni. No sit vertailtiin siinä niitä monneja ja päädyttiin partamonniin. Siinä lapussa luki et se kasvais 5 senttiseks. No kotona sit etin netistä siitä kuvaa ni netissä kaikilla sivuilla lukee et siitä tulee 10-15 cm pitkä ja tarvii väh. 100 litran akrun. Ja meijän on vaa 60 litraa!

Eli kuinka paha juttu on? Nii ja ostettiin vaan 1 partamonni

4

482

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

Lahjoita se pois muutaman kuukauden kuluttua. Se jää kitukasvuiseksi noin pienessä. Niin ja kuormittaa akvaariota koska sontii sitten isona paljon...

• Partamonni

Akvaariokauppiaisiin(Ainakaan kaikkiin) ei kannata luottaa, nehän myy vaikka mummonsa kunhan rahaa saavat. Älä osta mitään heräteostoksena!
      Harrastajan tulee itse ottaa selvää haluamansa lajin tiedot, vesivaatimukset, aikuiskoko jne.
      Netistä löytyy nykyään hyvin ja päivitettyä tietoa kaikenlaisista lajeista. Tällaista ei pääsisi tapahtumaan.

Partamonni kannattaa luovuttaa isommille vesille.

• hätäile

Meilläkin on partamonni alle sadan litran tankissa (80l) jo parisen vuotta eikä se ole kuin viitisen senttiä pitkä, eli kasvavat aika hitaasti. Sitten kun, partis alkaa olla liian iso 60 litraseesi, hommaa sille uusi "koti".

• noin

Vanhemmilla ollut kaksikin partista 60L (altaalla tosin pituutta 80cm, liekö vaikuttanut asiaan?) ja kummatkin ovat kasvaneet kunnioitettavaan kokoon. Ensimmäinen ukkeli kasvoi n. 12-13cm ja sen akka on jopa 15cm. Tämä akka on ollut aika kauan yli 6 vuotta jo vanhemmillani.

ps. akka partis asuttaa nykyisin 150L allasta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      73
      2815
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      64
      2703
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1637
    5. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      16
      1580
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1570
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1412
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1267
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1243
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1229
    Aihe