Milloin yösyötöt pois?

epäileväinen

Milloin ootte jättäneet yösyötöt pois vauvaltanne ja oletteko silloin selvasti huomanneet, että vauva ei enää herää yöllä nälkäänsä vaan ihan tavan vuoksi?

Meillä 3-kuinen vauva ja syö 2 kertaa yössä, mutta välillä tuntuu, että syöminen on vain sellaista lusustusta. (Rinta myös rauhoittaa.) Välillä sitten syö yöllä ihan kunnolla. Ihmettelen tässä vaan, kun jotkut kertoo täällä jättäneensä yösyötöt pois jo parin kuukauden iässä. Vai onko se vain niin, että heidän vauvansa ei vain herää enää syömään yöllä.

20

9822

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

taisi olla niin, et 3 kk:den iässä lapsi alkoi nukkua yönsä heräämättä, mutta se autuus loppui kyllä sen kuukauden jälkeen. Eli 4 kk kun tuli täyteen, niin alkoi tiheän imun kausi, jolloin lapsi alkoi heräillä 1-2 x yössä syömään. Siitä ne sit lähti pikkuhiljaa vähenemään, mut kyl varmaan lähes 8 kk:den ikään asti lapsi saattoi herätä kerran aamuyöllä syömään. Taitaa olla niin, et kun täytti tuon 8 kk., niin jäi tuo yksikin kerta pois.
      Tosin meillä on käyty koko ajan myöhään nukkumaan, eli lapsen saa yöunille vasta n. 22.30-23.30, se varmaan vaikuttaa myöskin. Ihan varmasti heräisi yöllä syömään, jos kävisi esim. 20-21 nukkumaan.

• Meillä käydään nukkumaan 20-20.15 ja herätään 00.30-01.30 ja sit vasta 03.30- 04.30. ja 6 herätys. et aika hyvin nukkuu. Ei ähise ym.

• Tuimaliini

En tiiä olenko ihan väärin käsittänyt, mutta yli 1/2 vuotiasta ei tarvitse enää välttämättä yöllä syöttää. Mulla on 6,5 kk tyttö, joka on kyllä ikänsä syönyt vähintään kerran yössä. Lienee osittain tapakin, mutta en aio vielä vieroittaa, koska yösyötöt ei minua rasita sen kummemmin, kun niihin on tottunut. Moni kokeneempi äiti on minulle sanonut, että lapsi jättää yösyönnin sitten kun imetys loppuu.

• mmm

Meillä vauva syö 2-3 tunnin välein yöllä. Nukkuu vieressäni eikä tisuttelu minua mitenkään rasita joten en ole yrittänyt rytmiä muuttaa. Vauva on vajaa 10 kiloinen puolivuotias ja on tähän mennessä ollut pelkällä rintaruokinnalla. Lähipäivinä ajattelin aloittaaa jonkin kiinteän ruuan antamisen.

• :c)

Ihan kuin mun kirjoittama. Pilkulleen :)

• poika

alkoi nukkua yönsä kokonaan 2 kk iässä ja sitä kesti 6kk asti.. mutta sitten alkoi yöheräilyt. en tiiä mistä johtui mutta näin vain kävi, nyt poitsu 8kk ja herää vieläkin ainakin 1 kerran yössä. tosin koitettu nyt jättää tissittely pois koska se todellakin on vaan tapa lutkuttaa sitä..

• uuuuuu

täällä..ikää tytöllä nyt 8 kk ja aina, aina samaan aikaan yöllä herää vinkumaan. sitten nukutaankin loppuyö vierekkäin..tissillä edelleen.

• böö..

poika itse lopetti yö syönnit 3kk iässä ja imemisen kokonaan 5 kuisena,tyttö taas 6kk iässä ei kaivannut yöllä tissiä ja siitä 2vkoo niin lopetti kokonaan imemisen...molemmilla kerroilla maito tais vaan loppua,kuka sitä tyhjää "pulloo" jaksaskaa imeskellä;)

• Kati

yösyötöt vajaan 6kk:n ikäisenä kun siirrettiin omaan huoneeseen. Kerran kokeiltiin että rauhottuuko tuttiin ja siihen sitten lopetti huutamisen ja nukahti takaisin... Siinä meni muutama yö tutin kanssa pelaten, mutta yöheräilytkin jäi sitten siihen... Ei olla sen jälkeen edes viitsitty pulloa tarjota yöllä.

• Kati

Sekin vaikutti myös varmaan aika paljon että annettiin illalla puuro ja pullollinen maitoa tai sitten velli...

• tiitu

Meillä heitettiin yösyötöt pois kun poika oli 6kk. Laitoin vain tutin suuhun eikä ole sen jälkeen tarvinut yöllä syöttää. Jos heräilee tutti vaan suuhun.

• Miulla on kans reilu 3kk poika ja sillä alkaa ja olemaan sitä, että ei aina ole kunnolla nälkä kun herää. Meinasin alkaa tassuttelemaan ensyönä. Se vaatii äidiltä mut sit saa iteki nukkua kokonaiset yöt.

• ...

Meillä nyt koitetaan ottaa se yksikin herääminen pois. Menee sänkyyn 21-22 ja herää 4-5 aikaan. Varmasta pärjää siitä sen parituntiakin ilman. Tottunut vaan saamaan.

• söi näin

Meidän vauva söi öisin 2-3 h välein 13 kk ikäiseksi. Sitten ei enää vain heränny syömään, nyt jo yli 2 vuotias ja tosiaan lopetti kertaheitolla yösyömiset itse ilman mitään unikoulua.

7 kk ikäisestä eteenpäin tarjosin ekana tuttia, jos ei kelvannu (sylki pois) niin annoin tissiä (en koskaan huudattanut). Nukahti minuuteissa takas uneen. Nukkui vieressäni, joten ei rasittanu.

• hiputin

meillä yösyötöt loppui noi 9kk iässä

• kenzu~

En ehkä ite noin pieneltä yrittäisi jättää vielä yösyöttöjä pois. Eikös se ole niin, että vasta puolivuotiaasta eteenpäin ei tarvitse yösyöttöjä enää, jos on kuitenkin illalla ja päivällä syönyt hyvin.

• 1+5

eiköhän se oo jo tuokin lapsi 6 vuotiaana jo tarpeeksi iso että vois vierottaa... mikäli ap:lle vastasit...

• mom

loppui 11kk iässä

• 154

Meidän vauva jätti yösyötöt itsestään pois n. 3 kk iässä. Sitä ennen söi 1-3 kertaa yössä.

• kerrrttttuuu

kyllä nuon pieni useimmiten tarvii vielä yöllä ruokaa. meillä meni niin, että 5,5kk ikäisenä opetin pois klo 3 yösyötöstä. jäljelle jäi aamuyön klo 5 syöttö,jonka lopetti itte 6,5kk ikäsenä heti sen jälkeen kun imetys loppui. jos ei olisi itte lopettanut aamuyön syöttöä, olisin opettanut siitäkin pois. mielestäni vauva ei tarvi enää yli 6kk ikäsenä yöllä ruokaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5450
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      244
      1637
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1487
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      327
      1164
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1163
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      322
      1157
    Aihe