Paluu lähiöön

Loistava.polku

Muutin juuri perheineni Kalliosta lähiöön ja ällistyin sitä jo unohtunutta asumiskulttuurin erilaisuutta.

Hissiä odotellessa ohikulkijat moikkailivat kuin hyvääkin tuttua, jo ekana päivänä pikkutytöt olivat oven takana ja halusivat ulkoiluttaa meidän koiraa ja pihalla kukkia istuttava mummo kyseli kaikki kuulumiset.

Keskustan kerrostaloissa naapurit lipuivat toistensa ohi ikäänkuin huomaamatta, joskus harvoin vähän päätään nyökäten.

En ole vielä päättänyt kummasta pidän enemmän.

11

649

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mysteriet

Hauskoja nämä asumiskulttuurit... ;D
      Itse asun pinellä paikkakunnalla, jossa kaikki moikkaavat (tuntemattomatkin) vastaantullessa :D
      Kuitenkin asuminen on sen verran väljää, että varsinaista naapuriyhteisöllisyyttä ei liiemmin ole... huomaisiko kukaan jos olisin kuukauden poissa..?
      Toisaalta, kuvitelmakin siitä että joku pitäisi koko ajan silmällä menemisiäni - hrrrrr
      Kuitenkin kuuluminen johonkin, yhteisö, perhe - luo turvallisuudentunteen...

Vaikeahan sitä on päättääkään - sopeutua voi kuitenkin aina :D

• Loistava.polku

Onneksi muutto on jo ohi! Tosin kaikki tavarat edelleen hukassa ja suurin osa vielä purkamatta.

Eilen oli yhtä juhlaa kun löydettiin viimein lautaset. Kahvinkeitin ei ole ilmestynyt esiin vieläkään. Ja jostain oli ilmaantunut muuttokuormaan ylimääräinen lääkekaappi - odotan jännityksellä mitä muuta sieltä putkahtaa.

• Mysteriet
        Loistava.polku kirjoitti:

Onneksi muutto on jo ohi! Tosin kaikki tavarat edelleen hukassa ja suurin osa vielä purkamatta.

Eilen oli yhtä juhlaa kun löydettiin viimein lautaset. Kahvinkeitin ei ole ilmestynyt esiin vieläkään. Ja jostain oli ilmaantunut muuttokuormaan ylimääräinen lääkekaappi - odotan jännityksellä mitä muuta sieltä putkahtaa.

Tavaroita kun alkaa purkamaan... kummallisia tavaroita löytyy - valettuja uudenvuodentinoja, oudonnäköisiä vaatteita, liian pieniä kenkiä (!), astioita joita ei tiennyt olevan olemassakaan... ;D toisaalta kaikki hyödyllinen hukassa - pureksi siinä sitten algaselzeriä pahimpaan kahvinhimoon ;D

Vähin äänin ja matalalla profiililla vain tavarat paikoilleen - osa samanlaiseen piiloon kuin missä ovat ennenkin olleet - löytyvät sitten taas kun muuttaa jälleen :D - ja saa taas miettiä... :D

• harmaaraita
        Mysteriet kirjoitti:

Tavaroita kun alkaa purkamaan... kummallisia tavaroita löytyy - valettuja uudenvuodentinoja, oudonnäköisiä vaatteita, liian pieniä kenkiä (!), astioita joita ei tiennyt olevan olemassakaan... ;D toisaalta kaikki hyödyllinen hukassa - pureksi siinä sitten algaselzeriä pahimpaan kahvinhimoon ;D

Vähin äänin ja matalalla profiililla vain tavarat paikoilleen - osa samanlaiseen piiloon kuin missä ovat ennenkin olleet - löytyvät sitten taas kun muuttaa jälleen :D - ja saa taas miettiä... :D

kannattaa käydä tavarat läpi ettei turhaan kanna mukanaan tarpeetonta roinaa

• iloinen asia...

Pääsee eroon liiasta rojusta ja keljuista naapureista. Aikoinaan tuli muuteltua vähän turhankin usein ettei kerinnyt juurtumaan oikein mihinkään.

Mielessä käynyt joskus, miksi ihmisen pitää tehdä niskalimassa töitä tavaroitten takia. Alussa nimittäin pääsi muuttamaan henkilöautolla, sitten useammalla sellaisella, sitten pakettiautolla... Viimeksi tultiin rekalla. Ja kun karavaani lähtee aikanaan takaisin pohjoisiin pitää vissiinkin hankkia kaksi rekkaa >:/ Loppujen lopuksi melkein kaikki on kokolailla tarpeetonta. No juu kirjat, mutta niitähän voi lainata kirjastosta.

Olet siis jo tutustunut uteliainpiin naapureihesi. Tavallaan hyvä asia. Kas mielestäni uusiin naapureihin pätee sama kuin uudentyöpaikan uusiin työkavereihin. Hankalimmat esittäytyvät ensiksi.

Senverran käpykylästä olen kotoisin että suorastaan nautin kun ei tarvitse kokoajan olla ihmisiä morjenstelemassa. Samaten lievästi etäisenä ei tarvitse sotkeentua ihmisten riitoihin eikä lainailla "sokeria".

Hah, olen asunut tässä jo kymmenen vuotta ja vasta viime viikolla juttelin tuossa vieressä asuvan patun kanssa. Sen verran uteliaan oloinen oli että ajattelin jotta riittää jos sitten kymmenen vuoden kuluttua taas juttelisi jotain ympäripyöreää :)

Jaajaa. Piti jotain lyhyesti kommentoimani vaan kun olen tässä ollut kuukauden bännissä suomen keskusteluihin niin taisin intoutua >://

=DW=

• Loistava.polku

Tuossa yks päivä ihmettelinkin mihin olet oikein hävinnyt. Hauskaa että olet hengissä kuitenkin.

Se sun naapuripatu varmaan harmittelee kun on moisen turhanhöpisijän kanssa sattunut samaan taloon.

• harmaaraita

Juuri "käpykylässä" lapsuuden maisemissa kaikki tunsivat ja tuntevat edelleenkin toisensa,täällä suurkaupungissa olen aika nimetön vaikka olen asunut samassa talossa jo yli 30 vuotta

• Oletpa päässyt asumaan ihanaan paikkaan....minäkin poppooni kans just muuttanut ja kyllä täytyy sanoa,että meidänkin uudessa paikassa naapurit kyllä tervehtivät....paitsi naispuoliset...mutta olen iloinen että edes miehet,koska vanhassa kerrostalossa kun asuttiin,niin ei kukaan moikannut..

• muutto tulossa, ja täysin erilaisiin maisemiin , mihin olen tottunut.17 vuotta omakotitalossa ja nyt kerrostaloon, parin paritalossa vietetyn vuoden jälkeen.Hieman hirvittää, mutta kaikkeen tottuu kun on pakko.
      Niin ja en ole vielä edes aloittanut pakkaamista, pitäisköhän jo ryhdistäytyä????
      Onnea uuteen asuntoon!!!!

• harmaaraita

kysymys? Tuntuu kuin olisit matkustanut ajassa 40 vuotta taaksepäin:)))

• Loistava.polku

Kysymys on Helsingin Kontulasta.

En ollut käynyt paikassa koskaan aikaisemmin ja nyt olen äimän käkenä: upeita puistoja ja luontoa, siilit juoksentelevat suunnilleen jaloissa ja oravat kesyjä kuin Seuriksessa. Ja suurinta ihmetystä herättää iltojen hiljaisuus, kun olin jo tottunut kantakaupungin yöllisiin spurgukuoroihin.

Ennkkoluuloinen mielikuvani oli ollut ihan pielessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      51
      6976
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      688
      3039
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      83
      1300
    4. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      98
      1281
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      84
      1275
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      61
      1164
    7. Miten saisin

Sinut omakseni?
      Ikävä
      89
      1160
    8. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      237
      1130
    9. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      72
      1022
    10. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      210
      999
    Aihe