lakialoite

kaikille....

metsänomistajille tulisi tehä nopeasti!!!
Eli kaikki tuet mitä istutuksesta, nuorenmetsän hoidosta ym. ym. johtaisivat siihen että jollei metsänomistaja myy vuosittain (jos hakkuurakenne sen vain sallii) vähintään vuotusen kasvun edestä myyntipuuta ja jollei niin erotuksesta joka tapaukses kolahtaa 28% veroseuraamus postilaatikkoon!!! Joku tolkku tähän täytyy saada ettei yhteiskunnan elätit pysäytä yhtä maan suurimmista tukijaloista ainoastaan yksilölliseen ahneuteen vedoten.

12

800

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katohan peiliin

En ota tukia, enkö minä saisi myydä metsää milloin haluan??
      Kaikki tuet pois ja myynnistä 28% vero pois.
      Kyllä ne metsät hoituisi, sillä raha on hyvä konsultti..
      Ainakin itse teen metsänhoitotyötä ihan huvikseni ja on halpaa huvia..

• sekin

eräänlainen laki, sillä merkkasivat 10 ha metsää noin vaan eikä valituksista mitään apua, yritä nyt siinä saada puuta kiertoon ja valtion tukijalkoja pyörimään...!

• metsänpeikko 2

huoli tukia, mutta en näillä hinnoilla ja nykyisillä metsänkäsittelytavoilla myy puutakaan. Sitäpaitsi olen suojellut vapaaehtoisesti puolet metsistäni, ja toista puoltakin saa käsitellä vain ilman isoja hakkuuaukkoja. Jos esittämäsi rangaistusvero tai kiinteistövero säädetään, suojelen loputkin metsistäni.

Epäilemättä teitä kateellisia toisen omaisuuden sosialisoijia tässä maassa riittää, mutta jos sosialisoimaan ruvetaan, tehdään se sitten perusteellisesti koskien muutakin omaisuutta. Rangaistusvero niillekin, jotka eivät kuluta riittävästi, ja sillä tavalla pidä yhteiskunnan pyöriä pyörimässä.

• jos......

Se olisi aivan sama jos vaadittaisiin kaikkien pankissa, osakkeissa ja muissakin sijoituksissa rahoja säilyttävä,lahjoittamaan määrätyn osuuden pääomastaan yhteiskunnalle. Sillä metsäkin on sijoiotus ja kuuluu markkinatalouden piiriin.
      Tällä hetkellä kuitupuun myynti on täysin lahjoitusta teollisuudelle. Jos hinta ei miellytä puunmyyjää, niin ei pakollakaan voi vaatia puunmyyjiä lahjoittamaan näillä hinnoilla puuta.
      Kyllä kauppa käy jos hinnat ovat kohdallaan.

• Paalinpyörittäjä

Hyvässä muistissa on vielä 80 luvun alkuvuodet, jolloin teollisuus vaatimalla vaati hintasuosituksista luopumista ja halusi markkinoiden määräävän puunhinnat!
      Nyt saa mitä tilaa!

• itse ...

Teollisuus halusi itse määrätä minkä verran nimellishintaa se maksaa raakapuusta.
        Kyllähän se hätä tulee teollisuusjohtajille, jos raakapuun hintaa joutuvat nostamaan, koska se syö teollisuusjohtajien optiomiljoonia.

• lainen

järjestelmä ruotsissa on metsän omistajiin nähden. Muistissani on, että siellä on ainakin ollut velvoite myydä metsää. En tiedä onko nykyisin.

• metsänpeikko2

voi vapaassa maassa pakottaa myymään omaisuutta. Horiset nyt ihan joutavia.

• metsänpeikko2 kirjoitti:

voi vapaassa maassa pakottaa myymään omaisuutta. Horiset nyt ihan joutavia.

Siihen nyt vaan touhutaan jonkin näköstä keppiä ja porkkanaa,että puukauppa rupeaisi vilkastumaan.Jokainen saa itse päättää ,onko se pakottamista vai simänlume suostuttelua.

• pihlajapuutyttö

Aikaisempi systeemi - eli pinta-alaperusteinen verotus - turvasi mielestäni paremmin tasaisen puunsaannin teollisuudelle. Tätä eivät teollisuuspiirit ehkä kunnolla tajunneet.

• pulaa

Jos jostain on pula, niin hinnat nousee, mutta nythän ne vain laskee.
        Tällä osastolla kaikenkarvaiset kaikkitietävät ovat kehuskelleet, että tukkiakin menee selluksi ja muka ostaja saa tukin hinnan(jota epäilen suuresti), kyllä se on kusetusta.
        Voisihan sitä maksaa kuidustakin kunnon hinnan, niin puuta löytyisi.
        Nyt on etelä-Suomessa suurimmat aukot 50 vuoteen, siis kaikki suuret puut on myyty yksityisten metsistä pina-alaverotuksen loputtua, mistä ne uudet metsät nyt on tukiksi kasvaneet??

• Metsänpeikko2
        pulaa kirjoitti:

Jos jostain on pula, niin hinnat nousee, mutta nythän ne vain laskee.
        Tällä osastolla kaikenkarvaiset kaikkitietävät ovat kehuskelleet, että tukkiakin menee selluksi ja muka ostaja saa tukin hinnan(jota epäilen suuresti), kyllä se on kusetusta.
        Voisihan sitä maksaa kuidustakin kunnon hinnan, niin puuta löytyisi.
        Nyt on etelä-Suomessa suurimmat aukot 50 vuoteen, siis kaikki suuret puut on myyty yksityisten metsistä pina-alaverotuksen loputtua, mistä ne uudet metsät nyt on tukiksi kasvaneet??

metsänhoitosuositukset kehottavat tekemään päätehakkuita keskenkasvuisiin metsiin. Näin saadaan silmänlumeeksi uutta päätehakkuu"tukkia". Kuinkahan moni metsänomistaja menee lankaan ja hakkuuttaa parhaassa kasvussa olevat metsänsä.

Olen myös sitä mieltä, että ainakaan Etelä-Suomessa ei ole enää paljonkaan kunnon tukkimetsää sellaisissa metsissä, joiden omistajat ovat valmiita myymään näillä hinnoilla. Niin on aukeeta ja nuoren metsän risukkoa ainakin lähiympäristöni lukuunottamatta omia metsiäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5460
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2387
    3. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      249
      1652
    4. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1647
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1497
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1426
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1185
    8. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      324
      1181
    9. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1173
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      330
      1171
    Aihe