Saako yksinäinen poikasia?

Nimetön...

Minulla on yksi kotilo. Se on sellainen pieni enkä ole varma vielä lajista. Pystyykö se saamaan munia yksin vain tarvitseeko se siihen seuraa?

11

540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku--93

sen verran oon keskusteluja seurannut, että on tullut selväksi ETTEI yksinäinen kotilo voi hedelmöittää omia muniansa VAIKKA se pystyykin (hyvin pienellä mahdollisuudella) munimaan. Eli munista tuskin mitään kiuoriutuisi.

• joku--93

Että voi munia itsensä kanssa mutta hedelmöittyvätkö munat, eivät.

• olen kotilo-fani
        joku--93 kirjoitti:

Että voi munia itsensä kanssa mutta hedelmöittyvätkö munat, eivät.

Itselläni on käynyt niin yhden koko elämänsä (1mm asti) eläneen touhukotilon kanss aja poikasia tuli joku 50. On erittäin harvinaista!

• kotilo-ja-gekkofani
        olen kotilo-fani kirjoitti:

Itselläni on käynyt niin yhden koko elämänsä (1mm asti) eläneen touhukotilon kanss aja poikasia tuli joku 50. On erittäin harvinaista!

tarkoitit kenties 1 cm, etkä 1 mm xD Ja oliko touhu koko elämänsä ajan yksin, eli mahdollisuutta paritteluun ei ole ollut ikinä?

• olen kotilo-fani
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

tarkoitit kenties 1 cm, etkä 1 mm xD Ja oliko touhu koko elämänsä ajan yksin, eli mahdollisuutta paritteluun ei ole ollut ikinä?

Tarkotiin 1mm koska silloin olin aloitteleva harrastaja ja siirsin tarkkaan poikaset omiin purkkeihinsa. "Pelastin" tai pikemminkin löysin sen aikuisten joukosta lasista sitten se kasv ja kasvoi ja lopulta muni.

Korjaus se oli muunnosliamkotilo. xD

• kotilo-ja-gekkofani

Tarkotiin 1mm koska silloin olin aloitteleva harrastaja ja siirsin tarkkaan poikaset omiin purkkeihinsa. "Pelastin" tai pikemminkin löysin sen aikuisten joukosta lasista sitten se kasv ja kasvoi ja lopulta muni.

Korjaus se oli muunnosliamkotilo. xD

Luultavasti oli jotenkin onnistunut parittelemaan aikuisten kanssa..Mutta miten pystyit siirtämään millimetrin kokoisen kotsun omaan terraansa?? O__o'

• olen kotilo-fani
        kotilo-ja-gekkofani kirjoitti:

Luultavasti oli jotenkin onnistunut parittelemaan aikuisten kanssa..Mutta miten pystyit siirtämään millimetrin kokoisen kotsun omaan terraansa?? O__o'

En itsekkään tiedä mutta eihän s ekuitenkaan voi olla sukukypsä koska oli vastakuoriutunut.

Lopulta (Piki nimeltään) kuoli ja tuli poikasten syömäksi.

• vivi

En itsekkään tiedä mutta eihän s ekuitenkaan voi olla sukukypsä koska oli vastakuoriutunut.

Lopulta (Piki nimeltään) kuoli ja tuli poikasten syömäksi.

sääli että se kuoli.ajatus tulla omien poikasten syömäksi ei ole mukava

• vivi

epätodennäköistä että se pystyy saamaan poikasia yksin.mahdollisuus on olemassa mutta se on pieni.todella pieni.

• Anti-Q

Ainakin touhukotilot lisääntyvät itsensä kanssa ilman suurempia ihmettelyjä.

• vivi
        Anti-Q kirjoitti:

Ainakin touhukotilot lisääntyvät itsensä kanssa ilman suurempia ihmettelyjä.

mä puhuin maakotiloista.ois kai pitäny kirjottaa tarkemmin kumpia tarkoitan=)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2600
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2562
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1752
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1577
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1500
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1440
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1362
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1213
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1167
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1086
    Aihe