Inssi ei läpi

kokelas87

Ei menny inssi ekalla kerralla läpi. Taskuparkkeerauksen pisti tekemään ja siihenhän se kosahti. Ajo oli muuten virheetöntä, mutta jollain keinollahan se hylsy piti saada. Yks sadasta joutuu kuulemma tekemään taskuparkin inssissä ja meikäläisen paskaa tuuriahan se oli=(

7

2253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heleppo

hehehe oma inssi oli pyörimistä maantiellä ja yhessä liikenneympyrässä. Ei mäkilähtöä, taskuparkkia, kaistan vaihtoja, siinä vaan keskusteltiin knapsun inssin kanssa saunomisen SM-kisoista(?) ^^

• ----

ei aikoinaan edes taskua opetettu autokoulussa.

• . . . . .

Ei minullekaan, äskettäin kävin autokoulun. Ei tarvinut inssissäkään taskua suorittaa.

• taskuparkkia
        . . . . . kirjoitti:

Ei minullekaan, äskettäin kävin autokoulun. Ei tarvinut inssissäkään taskua suorittaa.

Ihme juttuja. Mun kavereista (aika monta) vain yhdelle on opetettu taskuparkkeeraus autokoulussa.

• No johan on ihmeelisiä autokouluja????
      Että ei taskua opeteta.
      Sen oppiminen on paljon helpompaa kuin ruutuun parkkeeraus. Siihen löytyy ihan selvä "nuotti". Ja jos sen mukaan peruuttaa, niin EI VOI mennä kiveyksille, liian lähelle toista autoa tai jäädä liian kauas ajoradasta.

Minä suurest´ imhettelen, koska ko. pysäköinti kuukuu JOKAISEN AUTOKOULUN OPETUSOHJELMAAN. Ja ope vielä merkkaa ajo-opetuskorttiin, että aihe on:
      a). esitelty oppilaalle
      b). oppilas on sitä harjoitellut
      c). oppilas on sitä soveltanut omatoimisesti.

Nämä löytyy ojo-opetuskortin kohdasta 2 A 10.

Opeja on monenlaisia, mutta jos hän on merkinnyt korttiin, että ko. aihe on käyty läpi, eikä oppilas ole kuitenkaan ko. hommaa harjoitellut, niin sehän on mielestäni jo petos.

• Opetusluvalla!

Noi autokoulut nyt näköjään opettaa mitä sattuu ja miten sattuu. Se on huomattu. Rahastuspaikkoja!

Mulle ainakin äiti opetti kaiken mitä pitikin (oppikirjat ja selkeät ohjeet on) ja vielä aina välillä tarkasti, että olen oppinut.

Mutta eihän autokoulun minimitunneilla tohon pysty!

Dädää itellenne! Opiskelkaa kunnolla, älkää menkö rahastettavaksi.

• Opetusluvalla! kirjoitti:

Noi autokoulut nyt näköjään opettaa mitä sattuu ja miten sattuu. Se on huomattu. Rahastuspaikkoja!

Mulle ainakin äiti opetti kaiken mitä pitikin (oppikirjat ja selkeät ohjeet on) ja vielä aina välillä tarkasti, että olen oppinut.

Mutta eihän autokoulun minimitunneilla tohon pysty!

Dädää itellenne! Opiskelkaa kunnolla, älkää menkö rahastettavaksi.

Hienoa, että äitisi on huolehtinut sinusta noin hyvin.
        Ja vielä tarkistanut asiat. Kyllä opetuslupaopettajistakin löytyy tosi hyviä opettajia. Kumpa kaikki olisi samanlaisia. Mutta totuus on, että kun ei vaan ole.

Johtuneeko siitä, että opettamisessa on kysymys omien tietojen, taitojen ja asenteiden siirtämisestä toiselle. Ja monella opetuslupalaisella nämä seikat ja varsinkin tiedot ja asenteet ovat jo unohtuneet.

Mainitsit, että minimitunneilla ei autokoulu siihen pysty...Hmmm...
        Sen opetus imaisee aikaa noin kymmenen minuuttia, koska siihen on selvät nuotit. Toisinkuin esim. peruutettaessa ruutuun, jossa ei ole viereisillä paikoilla ketään.

Jokainen oppii, mutta toiset hitaammin ja toiset nopeammin. On paljon oppilaan asenteesta kiinni, pärjääkö hän minimitunneilla. Myös "pohjat" vaikuttaa asiaan, kuten myös paikkakunnan koko.

Vertaa vaikka Espoo - Nurmes.

Tosin Espoossa jos otettais yhtä tiukka linja ajokokeessa, kuin Nurmeksessa, niin hylsyprosentti olis kaamee.
        Pienimmillä paikkakunnilla, missä liikennettä ei juuri ole ja liikenneympäristö on helppo, niin jopa pieni ryhmitysvirhe (ajolinja puoli metriä pielessä) tai moottorin sammuttaminen pari kertaa johtaa hylkäykseen.

Koska AKE:n mielestä hylkäysprosentti täytyy olla lähespitäen sama koko maassa.
        Et sillai.

Ps. Ei ne autokoulut rahasta. Kulut vain ovat täällä niin korkeat, että katetta yrittäjälle ei tahdo jäädä millään. Tätä ei monikaan ajattele. Entisenä ak-yrittäjänä ei kyllä käy kateeksi nykyisiä yrittäjiä. Toivon vaan, että heidän terveys kestää yhteiskunnan luomat paineet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1889
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1608
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1424
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1377
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1285
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1181
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1068
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      961
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      919
    Aihe