Vaihdoin kaverin Primeraan jarrunesteet ja pääsi hörppäämään ilmaa. En saanut enää jarrupoljinta kovaksi, samanlaiseksi kuin ennen, käyttämällä normaalia ilmausmenetelmää; pumpataan painetta, ilmaruuvi auki ja kiinni ja taas painetta....
Onko Primeran jarruissa jokin erikoisuus, jota en ottanut huomioon ilmatessani jarruja. Samaan ongelmaan olen törmännyt huoltaessani Sunnyä.
Pliis, asiallisia vastauksia.
Jarrujen ilmaus
4
3680
Vastaukset
- letkua
Ilmaa letkua käyttäen niin voi ilmauksen tehdä vaikka itse (yksin).
Eli pätkä kirkasta letkua. Toinen pää ilmaus ruuvin päähän ja toinen lasiseen kippoon jossa on jarrunestettä. Nippa auki ja poljinta kevyeesti polkemaan. Ei höri ilmaa takaisin järjestelmään.
Sitärataa kaikki kiertäen. - tein
Itselläni kävi samoin ja poljin jäi hieman pehmeäksi toistuvista ilmausyrityksistä huolimatta. Ajan oloon poljin kovettui, muutama tuhat kilometriä (tai sitten siihen tottui). Olisiko niin,että pitäisi ilmata paineella (paineilmaa jarrunestesäiliöön) ?
- täälläkin..
Paineilmaa piti käyttää. Luultavasti pääsylinterin tiivisteissä jotain vikaa. Paineilman avulla sai polkimen kovaksi, muuten ei kyllä onnnistunut mitenkään.
- Ilmajarrut
Novoi stana, vaihtelin kans jarrunesteet ja siinä ilmaillessa pääsi säiliö melkeen tyhjäksi. Auton peräpää oli vähän korkeammalla niin että hörppäsi sieltä säiliön perältä kai toiseen piiriin vaikka se etummainen imureikä olikin nesteen peitossa ja nyt se poljin on sellanen pehmeä. Luin että akusta pitäis ottaa kenkä pois niin että abs-systeemi menee johonkin perustilaan niin että ilmaus onnistuis paremmin? Ei kai se auta kuin kokeilla uusiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 682550
- 592492
- 681732
- 211512
- 201450
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91400- 151312
- 381183
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81127- 251056