Mistäs slöytäisin tietoa ajokortin aikaistamisesta? Yritin poliisinkin sivuilta etsia, mutta minä mitään löytänyt..
Eli kuinka paljon sitä voi aikaistaa, minkäläiset syyt kelpaavat jne...
Kiitos
Ajokortin aikaistaminen
4
1184
Vastaukset
- ...
Olympiavoitolla!
Mitähän tämä aikaistaminen tarkoittaa??
Kenties sitä, että voit saada B- tai BC-ajo-oikeuden ennen kuin täytät 18-vee?
Siihen on mahdollisuus, mutta todella pieni.
Syyt täytyy olla vakuuttavat ja perusteelliset.
Ja jos saat erikoisluvan, niin se on sit ajettava vain lupaan määrätyllä autolla ja määrättyjä reittejä noudattaen.Näin yleensä. Toki poikkeuksia luvassa saattaa olla.
Vastaile noihin kysymysmerkkeihin, niin saatat saada lisää tietoo.
Yks. linkki on:www.ake.fi.
Ja sieltä kuljettajantutkinnot ja sitten erikoisluvat tai muu asia, joka poikkeaa tutkinnoista.
Jos et löydä, niin voin sit ettii sulle lakikirjasta pykälän.
Mut etsi ensin. Ja vaikka Googlesta: Ajokortti, erityismääräykset tvs.
Vaikeeks menee.- tekila
..että tommosen luvan saa ainekin, jos esim äiti/isä on semmoses kunnos,että tarttis kyydittäjää.
tekila kirjoitti:
..että tommosen luvan saa ainekin, jos esim äiti/isä on semmoses kunnos,että tarttis kyydittäjää.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1990/19900845.
Sieltä voi niitä erikoislupia etsiskellä.
Mitä minun kohdalleni on autokouluelämässä sattunut, niin niitä on yli 20-vuoden ajalta alla 10.
Yleisin syy on maatilan omistajan perinnöllinen, jolta maatalousyrittäjä (elikkä yleensä isä)on kuollut.
Sellaisissa tapauksissa lupa on tullut, mutta lupaehdot ovat kovat. Ja lupaa ei käsittääkseni voi edes paikallinen poliisi myöntää.
Lupa on haettava LM:stä. Siis liikenneministeriöstä ja siihen kyllä paikallinen poliisi antaa ohjeet.
Voit kysellä lisää...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391909En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos291622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81191
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80929