MIKSI DOGIN KORVAT NOSTETAAN KUVISSA AINA PYSTYYN??

annuska-leena

Haluisiko ihmiset että doggi olisi pystykorvainen vai mikä siinä on syynä.. Jotenkin tyhmän näköistä!

7

1673

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joskus halutaan saada kaula pidemmän näköiseksi jonka takia korvat nostetaan ylös.
      Lisäksi joskus dogilla saattaa olla kaulanahkaa liikaa joten se häviää kun korvia nostetaan.
      Eihän sitä enään harrasteta niin paljon kuin aiemmin jolloin jopa näyttelykehässä korvat nostettiin ylös.

• nostetaan

muuten vieläkin dogin korvat pystyyn.. jotta saadaan kaulalinja selvemmin näkyviin..

• kehäkettu
        nostetaan kirjoitti:

muuten vieläkin dogin korvat pystyyn.. jotta saadaan kaulalinja selvemmin näkyviin..

Korvat nostetaan kehässä juuri sen takia ylös, että saadaan pään profiili esiin paremmin.

Yleensä kanssakilpailijat nostavat korvia ylös varsinkin silloin, jos kehässä satttuu olemaan typättykorvainen koira samaan aikaan.

Joskus tuomarit pyytävät nostamaan korvat ylös, tosin ihan vastavuoroisesti pyytävät jotkut tuomarit laskemaan ne korvat alas.

• typpäilijä

Ne korvathan pitäisi typistää.

• Kehäraakki

Itse nostan korvat hetkeksi MIKÄLI kehässä myös typätty samanaikaisesti. Muutoin annan olla alhaalla ja KOSKAAN ei ole tuomari pyytänyt nostamaan korvia, päinvastoin,monetkaan tuomarit eivät pidä korvista riiputtamisesta ;) Myös sen olen huomannut etteivät kaikki osaa nostaa korvia! Näkee jos minkälaista pupujussityyliä ja koiran pää näyttää ihan hirveeltä! Suosin korvien nostamattomuutta kaikki tyyni!

• .....................
        Kehäraakki kirjoitti:

Itse nostan korvat hetkeksi MIKÄLI kehässä myös typätty samanaikaisesti. Muutoin annan olla alhaalla ja KOSKAAN ei ole tuomari pyytänyt nostamaan korvia, päinvastoin,monetkaan tuomarit eivät pidä korvista riiputtamisesta ;) Myös sen olen huomannut etteivät kaikki osaa nostaa korvia! Näkee jos minkälaista pupujussityyliä ja koiran pää näyttää ihan hirveeltä! Suosin korvien nostamattomuutta kaikki tyyni!

Olen tuomarin pyynnöstä joutunut nostamaan dogin korvat ylös monta kertaa.

Vastavuoroisesti on tuomari pyytänyt laskemaan korvat alas.

Tyylihän on vapaa. Jos haluaa nostaa korvat ylös, niin kannattaisi ehkä harjoitella sitä kotona ensin peilin edessä, että tekee sen oikein, eikä pilaa sillä koiran päätä.

• ---

Typistys on nykyään Suomessa kiellettyä, ja vuoden 2001 alun jälkeen typistetyt koirat eivät saa käydä näyttelyissä/kokeissa yms.

Musta on kauniimpaa jos koiralla annetaan olla korvien olla luonnollisesti, eli alhaalla. (paitsi sitten jos juuri on typistetty)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe