APUA JA ÄKKIÄ!

Jenna ja Lohmo

APUAA!! Olin kotiloni kanssa ulkona n. 24°c asteessa. Istuin sellasessa paikkaa missä aurinko paistaa ihan mukavasti mutta suojasin kotiloani kädelläni tuulelta ja liialta auringolta. Pitkäkarvainen kissani pyöri siinä ympärilläni ja kääntyessään huitasi vahingossa kotiloani hännällään naamaan ja kotilo meni osittain kuoreensa mutta tuli pian pois. Ihan hetken päästä huomasin että sen oikea tuntosarvi oli paisunut ihan muodottomaksi, se oli vain sellainen ''vuoren'' muotoinen möykky ja silmä törrötti sen keskellä. Olin ihan paniikissa ja vein kotilon heti sisälle varjoon ja suihkutin sitä suihkupullolla. Emme olleet auringossa varmaan kahta, kolmea minuuttia kauempaa. Auttakaa siis! Uskallanko enää viedä kotiloani ulos? Varjoon en uskalla sitä laittaa, koska pelkään etten nää nurmikolla vipeltäviä kusiaisia.

3

279

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotilo-ja-gekkofani

Ei johtunut luultavasti ulkoilusta, vaan kissasi hännän huiskautuksesta tuo silmän turpoaminen. Jos kotilo on pirteä ja syö ja liikkuu ihan mukavasti, sillä tuskin on kovia kipuja ja voi jatkaa elämäänsä ihan normaalisti tuollaisena "silmärikkona". Mutta jos sitä selvästi sattuu ja se vaikuttaa erittäin apaattiselta, ei syö ollenkaan jne. olisi ehkä armeliaampaa lopettaa se, jos on vielä suht pieni yksilö. isoa kotiloa voi olla vaikeampaa tappaa..

• Jenna ja Lohmo

Se silmä on jo normaali, onneksi. Vien sen ulos faunaboksissa että sen voi laittaa välillä sinne. Kiitos avusta. Lohmon lopettaminen olisi ollut hankalaa, kun se on jo täysikasvuinen.
        P.S. Olisi mukavaa kuulla, miten pikkuiset jaksaa, erityisesti varaamani Dragonfly? Olisin laittanut tekstiviestiä mutta saldo on toistaiseksi kiinni. :)

• kotilo-ja-gekkofani
        Jenna ja Lohmo kirjoitti:

Se silmä on jo normaali, onneksi. Vien sen ulos faunaboksissa että sen voi laittaa välillä sinne. Kiitos avusta. Lohmon lopettaminen olisi ollut hankalaa, kun se on jo täysikasvuinen.
        P.S. Olisi mukavaa kuulla, miten pikkuiset jaksaa, erityisesti varaamani Dragonfly? Olisin laittanut tekstiviestiä mutta saldo on toistaiseksi kiinni. :)

pikkuiset voivat hyvin, napostelemassa kurrkua koko konkkaronkka ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      68
      2570
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      62
      2522
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1742
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      21
      1522
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1470
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1420
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1332
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1203
    9. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1147
    10. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      25
      1066
    Aihe