Huapavesj, Huapavesj

Minäkin kävin kerran Haapavedellä ja meinasin tukehtua nauruun.

Heti sinne saapuessani vastaani käveli kolme ukkoa verkkareissa, hankkijan lippis päässä ja lasolpullo kourassa. Ukot olivat niin seilingissä että luulivat katutolppaa naiseksi ja kyhnyttivät tolppaa joukolla.

Eräs puliukoista huusi että "Katsokaa, tuolla mennöö huapaveen viisain ukko" Käännyin katsomaan ja siellä käveli 148cm pitkä pygmikääpiö linssisoppa rinnuksilla ja kuola valui suupielestä. Äijä huuteli jotta "mualimanloppu tulloo ja bannaanit on tarjouksesa"

Huhhuh ajattelin että pitäisiköhän lähteä menemään sillä ei paljon näy sivistynyttä elämää.

Poislähtiessä törmäsin ensimmäiseen mukavanoloiseen ja sivistyneen tuntuiseen naiseen. Päätin jututtaa tätä naista ja kysyinkin jotta aika heikoilla kantimilla on huapaveen elämä? Nainen röhähti nauruun ja sano jotta niin miustakkii enkä ikinä tuu savosta ennee tiällä käymään. No se selittikin sen sivistynneen naisen, ei ollunna paikkakuntalainen.

Huonosti mennöö teillä siällä huapaveillä mut elekee lannistuke. 80 vuotta etteenpäin ja työkii suatte ensimmäisen radion ja töllöttimen kyläle.

20

2413

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAHAHAHAA

Savolaisen viesti osui kuin nyrkki silmään, totuusprosentti on 100

Aion lähteä täältä heti kun juna tulee tai edes saavat raiteet rakennettua. Olisihan meillä tietysti hevonen mutta kun sillä ei ole kun kaksi jalkaa kun syötiin kaksi viime jouluna.

• Kitisijöitä

on tarpeeksi vaikka muillekkin jakaa.

• Kitisijöitä kirjoitti:

on tarpeeksi vaikka muillekkin jakaa.

Haapavedellä ja sinun tuttavapiirissä siis kitisijät jaetaan?

Kuinka tämä tapahtuu käytännössä vai onko se smurffikylänne suurin salaisuus?

• jos...
        SavoRULES kirjoitti:

joku on niin tyytymätön että haluaa pois. Parempihan se on kaikille, että on hyvä olla. Sitä paitsi rasittava kuunnella näitä jatkuvasti kitiseviä. Soisi heidänkin löytävän mieluisamman paikan asua.

Vaikkakin olen sitä mieltä, että se tyytymättömyys johtuu omasta mielestä, ja sitä ei voi jättää matkasta....

• kalevi49
        SavoRULES kirjoitti:

Taidat olla oman kylän poikia, vai mihin se murre unohtui? Aika totuuden mukainen kuvaus muuten, paitsi lippisten kohdalta.

• omaa kylää
        kalevi49 kirjoitti:

Taidat olla oman kylän poikia, vai mihin se murre unohtui? Aika totuuden mukainen kuvaus muuten, paitsi lippisten kohdalta.

vähän kieltä väänsin.

• Lonely_Wolf

varmasti kulunut aikaa. Lippikset on vaihtuneet Valmet merkkisiin ja haalaritkaan ei ole entiset. Tää vastaus taitaa tulla hitaasti, kun tuo mummon lennätin ei ole ihan huipputehokkainta mallia.

Lähettäisitkös nuo kolmen herrasen tuntomerkit Haapaveden poliisille. Pylväs kärsi niin, että se asia menee edesvastuuseen. Eihän täällä oikeudessa tuota pahempia juttuja ratkotakaan. Onhan syrjäkylissä hyvätkin puolensa, edes verkottuminen ei ole täällä niin vahvaa.

Tulehan sie kuule ukko uuestaankin. Tule turvesoutujen aikaan ja kesämarkkinoille. Tehhään tehotiimi. Soua ja hupaa sinä, minä pidän perrää ;).

Nyt siirrän vastuun kuulijalle ja meen kesän viettoon. Kiva kun kävit, tervetulloo toistekin Puijon mies.

Perrään sanottuna älä välitä tosikoista, kirjoituksesi oli hyvä lisä tähän palstaan.

PS 2: oon minäkin käyny Puijolla kaksikin kertaa, mahtavia maisemia.

• sinä

olet savolainen niin minä olen miljoonnäärrii

• umpikänni

savolainen. Täys persjalka. Niin lienet sinäkin!

• onneksi
        umpikänni kirjoitti:

savolainen. Täys persjalka. Niin lienet sinäkin!

ole olen ihan rehellinen pohjois- pohjanmaalainen, joten vastuu ei siirry kuulijalle.

• toinen...

Laitapas profiilisi julkiseksi ja oma nimi kehiin, niin katsotaan mikä olet miehiäsi/naisiasi. :)

Eikä kun: Tervetuloa Haapavedelle. Me pidämme sinustakin, kuten kaikista muistakin, joista muut eivät välttämättä pidä. We have this thing called "Lähimmäisen rakkaus", you know.

No nyt ihan oikeasti, ilman kettuiluja: Tule ihmeessä tutustumaan meihin haapavetisiin. Meitä on varmasti muutama ihan normaalikin ihminen olemassa. Ja joka paikassa ne on ne omanlaisensa asukit.

• hölökyn kölökyn

tällä vilikkaalla savolaispoijalla on ne nahkahousut.

• yllä ja alla

Lopetahan lähentelyt ajoissa. Lähimmäisen nahkalle ei kannata pyrkiä!

• muaha

aika paska puhetta sanon minä :D

• selevä tapppaus

tumpelomerkkinen!

• haapavesi

Haapavesi ei ole tuollainen kuin tuossa kuvailit. Osuit vain paikalle väärään aikaan. ME haapaveden nykynuoret ei olla mitään tyhmiä, ja haapaveden asiat eivät ole huonosti. Myönnän että tänne en jää, kun peruskoulun olen käynyt, mutta tämä on minun kotiseutuni.

• Tämä on fiksu paikka

Ja tosi kaunis, asiat on moniin naapureihin
        nähden hyvin.

• kovin

tosissaan ottaa noin ylimitoitettua provoa!
        Lieneekö kirjoittaja koskaan käynytkään paikkakunnalla?

• uusmaalainen

on se ikävää kun sen Pönttövuoren tunnelin aikoinaan avasivat.....
      Joutaisivat ne savolaiset juopot piällysmiehet pysymään ihan omassa reservaatissaan.

aurinkoista kesän jatkoa kuitenkin kaikille, niin savolaisille kuin ei-savolaisille :-)

• siellä

Pönttövuoressa tunneli olla, eihän savolaiset pääsis muuten ollenkaan Suomeen.Vanha Pönttövuoren tunneli on pois käytöstä,toimii savolaisten oksennus ja kakkannus paikkana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5877
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      610
      2326
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      82
      1181
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1048
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      1023
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      54
      1006
    7. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      61
      946
    8. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      61
      915
    9. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      844
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      778
    Aihe