Huippuautojen koeajo liikkeissä

Köyhää

Vaatiikohan tuommoisten kalliimpien huippumerkkien (esim. Porsche) autokaupat jotain tiettyjä ehtoja "ostajalta", että päästävät koeajolle liikeessä, kuten vanhempaa ikää tai jotain tietoa siitä että varmasti on aikeissa ostaa autoa, vai riittääkö että on ajokortti..

Perusliikkeissähän nyt Toyotia ja Mitsuja saa kai kokeilla kuka vaan, mutta miten vaikka juuri AutoCarrerassa mahtavat suhtautua kun pyytää koeajoa, eikä todellakaan olisi ikinä varaa ostaa moista autoa!

..olisi vaan kiva kokeilla jotain muutakin kun omaa japsikärryä :(

15

6376

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajokortti..

Eu:n ihmisoikeussopimuksen mukaan kaikkia ihmisiä on kohdeltava samanarvoisesti.
      Ajokorttia näyttämällä on koeajo onnistuttava.
      Itse käyn kerran viikossa nautiskelemassa Porscheilla ja Ferrareilla ym.

• perusoikeus?

Onko siinä sopimuksessa määritelty, että autoja pitää saada koeajaa ennen ostamista?
        Kysehän on ostosta. Teollisuushyödykeissä on usein tapana, että yksi koeajo kuuluu tarjoukseen, mutta muista joutuu maksamaan. En tiedä, eroaako kuluttajakauppa moisesta oleellisesti? Olettaisin, että myyjällä on oikeus vaatia vakuutta? Tai koeajon varausta etukäteen, siloin voisi vedota "kiireisiin". Ja voisi olettaa, että koeajo on tarkoitettu ostaville asiakkaille. Jos liike tekee virhearvioinnin, niin heidänpä on moka.

Millaista muuten on suhtautuminen kymmenellä kerralla, kun haet samaa urheiluautoa koeajoon, etkä ole vielä kauppoja tekemässä?

• tuollaisten takia

juuri sinunlaistesi "kokeilijoitten" takia niitä koeajomahdollisuuksia on ollut tarpeen rajoitettaa

eli ajeltaisiin kyllä autoliikkeiden bensoilla mutta ikinä ei olisi varaa ostaa mitään

• Ei kokeilija

Kyllä, kyllä, tervetuloa nuorimies koeajamaan meidän Bentleytä.

P.S.
      Miksi muuten haluat kokeilla autoa jota ei ole aikomustakaan ostaa.

• niitä

Kyllä niitä pääsee, mutta itse en halua kokeilla autoja joita ei pysty koskaan ostamaan.

• suustani

Se kyrsii jättää se Ässä-Mersu Vehon pihalle ja luikkia takaisin omaan ysikutoseen Nissan Sunnyyn..

Eihän siitä tule kuin paha mieli!

• Jumppi
        suustani kirjoitti:

Se kyrsii jättää se Ässä-Mersu Vehon pihalle ja luikkia takaisin omaan ysikutoseen Nissan Sunnyyn..

Jokunen kuukausi sitten olin aikeissa vaihtaa ameriikan autoni ee mersuun mutta koeajon jälkeen totesin ettei ole mitään järkevää syytä vaihtaa epämukavampaan. Vaihtoon olisi mennyt tietystikin rahaa rutosti joten mersut unohtui aika sujuvasti.

• S.... persaukiset !
        Jumppi kirjoitti:

Jokunen kuukausi sitten olin aikeissa vaihtaa ameriikan autoni ee mersuun mutta koeajon jälkeen totesin ettei ole mitään järkevää syytä vaihtaa epämukavampaan. Vaihtoon olisi mennyt tietystikin rahaa rutosti joten mersut unohtui aika sujuvasti.

Yksikään teistä EI PÄÄSE ajamaan kunnon autoja, jos liikkeen pihalle tulette 1985 Nissanilla. Sosiaalihuolto on IHAN ERI OSOITTEESSA !

• Erkki_
        suustani kirjoitti:

Muute meni oikein, mutta ei mersun jättämisestä tulee pahaa mieltä kun en laske sitä premium-autoksi. Mutta esim. Audi RS4 tms. niin sitten tulee paha mieli.

• sacumanni

En edes haluausi! Tilanne missä menet lakki kourassa anomaan koeajomahdollisuutta ökyautolle joltain ylimieliseltä 2-metriseltä pukupelleltä on jo kuvottavan ahdistava. Saisi osakseen kenties vittuilua, tivauksia tms, ja vaikka lupa heltiäisi olisi vittumainen olotila viimeistään autoa palauttaessa, kun myyjä alkaisi tivaamaan kaupantekoa ja joutuisi selittämään että tää on vasta alustava kierros.

• olet oikein oivaltanut

Kysymys kuuluukin, kuka SINÄ olet kokeilemaan 100.000€ auton hyvyyttä ? Verrattuna omaasi.... Älkää häpäistä itseänne, menkää delta-autoon koeajamaan ja makkaroita syömään.

• Sacumanni
        olet oikein oivaltanut kirjoitti:

Kysymys kuuluukin, kuka SINÄ olet kokeilemaan 100.000€ auton hyvyyttä ? Verrattuna omaasi.... Älkää häpäistä itseänne, menkää delta-autoon koeajamaan ja makkaroita syömään.

Juu, ei kuules huvita astua jalalla premium-liikkeeseen jossa tosiaan ylpeän ylimieliset pukupellet myyjinä ja golfia harrastavat leuhkat paskiaiset asiakkaina, en totea todellakaan kuuluvani tuohon joukkoon joten asioin vain kansankärryjä myyvissä liikkeissä omieni parissa. Ja olen oikeasti onnellinen!

• Hyvinhän se istuu
        Sacumanni kirjoitti:

Juu, ei kuules huvita astua jalalla premium-liikkeeseen jossa tosiaan ylpeän ylimieliset pukupellet myyjinä ja golfia harrastavat leuhkat paskiaiset asiakkaina, en totea todellakaan kuuluvani tuohon joukkoon joten asioin vain kansankärryjä myyvissä liikkeissä omieni parissa. Ja olen oikeasti onnellinen!

Sä oot vaan kateellinen. Mutta sitten myös fiksu koska et mene munille potkittavaksi. Tänään sitten vaihdetaan tuo sinua harmittava puku BOSS shortseihin. Jos tapaat minut tuolla finska vikenillä sellaisessa 15 metrisessä valkoisessa paatissa, tule ottamaan konjakit. Hyvää jussia sulle sacumanni !

• modis

Mä haluaisin koeajaa formula ykköstä, mitenkähän onnistuisi? ;-) hohhoijaa sun juttujasi

• Itse olen viime aikoina koeajanut useita erimerkkisiä arvokkaitakin autoja ja ainakaan omalla kohdallani kieltävää vastausta ei ole vielä tullut. Tähän vaikuttaa varmaankin se, että nykyinenkään autoni ei ole kovin halpa tai ikäloppu ja vaimoni on lähes aina mukana. Varmaan elintasomahakin ja yli 30 vuoden ikä auttavat koeajoauton saamisessa. Nyrkkisääntönä pidän itselläni sitä, että koeajettava auto ei saa olla yli 50% nykyistä kalliimpi eli jos haluan koeajaa 100000 euron autoa, niin kurvaan liikkeen pihaan vähintään 50000 euron arvoisella autolla. Ajokorttiakaan ei muuten kovin usein kysytä... paitsi pääkaupunkiseudulla.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe