Kysymyksiä sinulle, koulukiusaamisesta!

Mariaana

Jos sinua on kiusattu ala-asteikäisenä, pyytäisin sinua käyttämään muutaman minuutin näihin kysymyksiin vastaamiseen. Teen opinnäytetyötäni aiheesta "koulukiusaaminen ja siihen puuttuminen kiusattujen näkökulmasta" ja tarvitsen siihen sinun apuasi.
Kerro minulle ainakin seuraavat asiat:
- ikäsi
- milloin sinua on kiusattu?
- miten sinua on kiusattu?
- miten kiusaamiseen tulisi mielestäsi puuttua?
- onko sinun kiusaamiseesi puututtu?
- kenen tulisi mielestäsi puuttua kiusaamiseen?

Kiitos jo etukäteen!

11

872

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hollowman

-14
      - n. vuosi sitten
      - siittä kun pukeudun mustaan ja minulla on oma tyylini >:| saatanan paskahousut!
      - aikuisten
      - no joo... saatanan paskahousut, haukuin niitä takas... joha hiljeni saatanan paskahousut
      - aikuisten,opettajien jne..!! ja paskahousut itse!

• ...kiusattu

Ikä: 15
      Milloin: ykkösestä nyt yläasteelle
      Miten: haukuttiin, tönittiin, joskus potkittiin ja myös syrjittiin. melkein kaikki tämä jatkuu edelleen.
      Miten puuttua: en usko mihinkään jälki-istuntoon, koska se ei ole tarpeeksi ankaraa. mielestäni paras tapa on erottaminen määrätyksi ajaksi.
      Puututtu? : ei, koska en halunnut kertoa siitä kenellekkään, se hävettää niin paljon.
      Kenen puuttua? : ehdottomasti rehtorin!

• minä se vain..

- ikäsi 16
      - milloin sinua on kiusattu? koko ala-aste ja seiskaluokka
      - miten sinua on kiusattu? henkistä kiusaamista, ilkeita, omaatuntoa loukkaavia sanoja jne..
      - miten kiusaamiseen tulisi mielestäsi puuttua? antaa kiusaajille kunnon rangaistus, ei pelkkä puhuminen mitään auta.
      - onko sinun kiusaamiseesi puututtu? ei. ala-asteellani opettajat olivat kusipäitä, eivät tajunneet tilanteen vakavuutta.
      - kenen tulisi mielestäsi puuttua kiusaamiseen? koulussa rehtorin, kuraattorin ja terveydenhoitajan, kotona vanhempien.

• vanhapiru

Minua kiusattiin sekä ala-että ylä-asteella.

Haukuttiin hakattiin,kiristettiin.

Koulussa asiaan tulisi puuttua opettajan jonka pitäisi ilmoittaa vanhemmille. Vanhemmat ovat ainoat joilla on valta puuttua kiusaamiseen ja lopettaa se. Minun kiusaamiseen ei puututtu(rakkaudesta se hevonenkin ptkiityyliin...)Tietty jos kiusaajalla on itsellään rohkeus antaa kiusaajilleen turpiin niin se kyllä lopettaa kiusaamisen. paitsi ,että kuka nyt vahvempaansa kiusaisi? Myös opettaja voi olla kiusaaja...

• yarrrr

- ikäsi
      15v.
      3-6 luokat.
      Enimmäkseen ns. hauskanpitoa kustannuksellani. Myös nimittelyä, perättömiä juttuja, nälvimistä, syrjimistä ja monen laista pilkkaa.
      Puhuttelu reksin kansliassa tuskin usein auttaa.. Tarvitaan vielä kovemmat otteet. Jonnekkin ammattiauttajalle kaikki kiusaajat, -heillähän kuitenkin on jotain omia ongelmia, niin pääsisivät siellä purkamaan, niin ei viattomaan ihmiseen tarvitsisi purkaa pahaa oloa.
      Ei. Asia vaivaa minua yhä, mutta koska kyseiset tyypit ovat niin totaalisesti jättäneet minut rauhaan ja kiertävät kaukaa, niin oletan, että taitavat hävetä.
      KAIKKIEN! Ei ole väliä kuka!

• koulukiusattu

ikä: 16

milloin sinua on kiusattu: ala-asteella

miten: haukuttu, syrjitty, piiloteltu tavaroita ja levitetty päättömiä huhuja

miten tulisi puuttua: hmm... ei ainakaan jättää kiusattua yksin

onko minun kiusaamiseeni puututtu: ei

kenen pitäisi puuttua kiusaamiseen: no minä yritin ainaki opettajia saamaan huomaamaan asiaa

• - ikäsi
      *20

*ala-asteella ja yläasteella

*on ollut sekä henkistä, että fyysistä kiusaamista. Yläasteella enemmänkin vain nimittelyä ja seläntakana haukkumista.

*puhumalla esimerkein, siitä miten jotkut kiusatut ajautuvat itsemurha-ajatuksiin.

*on, kerroin ala-asteella yhdelle aikuiselle, joka lopetti kiusaamisen.

*kaikkien. Eli jos joku näkee kiusaamista, on se jokaisen velvollisuus mennä väliin.

Olen ollut pohjalla ja kiusaaminen oli siihen yksi syy. Vakavat masennukset on käyty läpi, eikä oikein helpota, jäi se itseluottamus sekä muihin ihmisiin luottaminen vähiin.

• **Hömppis**

ikäsi; 23-v
      miloin kiusattu: ala-asteella 2-6 luokan ajan
      miten kiusattu; niin fyysisesti kuin psyykkisestikin
      miten kiusaamiseen tulisi mielestäsi puuttua; Kuten moni sanonutkin, mikään reksin kansliassa käyminen ei todellakaan asiaan vaikuta. Ehdottomasti kiusaajan vanhemmat kouluun palaveriin (jotta ne vanhemmat sai tietää millainen se meidän enkelimäinen pikkuLiisa oikeestikin on), kenties poliisit paikalle (jos niin pahana) ja sit nää kriisi terapia-tyypit yms., jotka vois kertoa kiusaajille niitä faktoja, miten se kiusattuun vaikuttaa. Toisiin (ainakiin itseeni) se kiusatuksi tuleminen jättää ikuiset jäljet ja vaikuttaa loppuelämään, ja jos kiusatuilla on jotain omia onkelmia niin vois nekin saada apua;)) Ja jotain sen suuntaista, mut aikuisten ja opettajienkin pitäis saada jonkin näköistä koulutusta tohon touhuun. Kaikki kiusaami´nen ei tietysti ole aina vain kiusaajasta lähtöisin,mutta se että asioihin TÄYTYY PUUTTUA!!!!!
      Onko sinun kiusaamiseesi puututtu; ei koulussa opettajat eikä reksikään ottanut kuuleviin korviinsakaan. kenellekään en uskaltanut kertoa, mutta kun olin koko päivän koulussa istunut toisessa huoneessa, niin johan ne sitten soitti kotiin että minut vois joku tulla ottamaan pois sieltä;) (turvallista olla itsekseen) Sitten sai vanhemmat tietää ja mun vanhemmat otti sitten poliisiin yhteyttä kun koulussa ei asiaa vielä vanhempien taholtakaan kuunneltu. Eli siis joo, jossain vaiheessa..
      Kenen tulisi mielestäsi puuttua kiusaamiseen; Ehdottomasti kaikkien, etenkin aikuiset on mielestäni suuressa vastuussa siinä suhteessa.Mutta kuka vaan näkee kiusaamista, pitäisi asiaan jollain tavalla puuttua. Jos ei rohkene suoraan puuttua, pitäisi asiasta sitten edes jollekin toiselle kertoa, joka sitten sais jotain enemmän aikaan..

Ääh ja pläjäys.. Tulikin taas tekstiä:) Mutta toi aihe vaan on sellainen pinnan alla edelleen kummitteleva, ja siihen jotenkin haluaa saada jotain parannusta aikaan.

• .HäiRiKKö.

-14
      -Kiusataan koko ajan
      -koko ajan koulussa vähän vapaa ajallakin
      -tuupittu,haukuttu.. PAHASTI
      -emt
      - EI
      - EI MITÄÄN TIETOA :'(

• meikä

13v
      kiusattu 1-2 luokalla
      jouduin open silmätikuksi, syytä en tiedä ja sit kun pelkäsin open käytöstä,en pystynyt keskittyyn esim. kokeessa.Myöhemmin luokkalaisetkin alkoi kiusaan,se oli nimittelyä ja haukkumista,mulle nauramista,kukaan ei ollu mun kans ja jos menin jonnekin muut lähti pois,joskus kaaduin kun kampattiin jne
      puuttua pitäis siten että otettais tosissaan eikä heti ajateltais et kiusattu on itse syypää siihen jotenkin
      mun kohdalla vanhemmat soitti opelle,mut ei se ees kuunnellut vaan sano et ei oo mitään perää,sit isosisko tuli kerran sellaseen tilanteeseen ja sano et nyt se loppuu tai hän etsii sellasen tahon joka puuttuu tähän ja ne kai säikähti ja lopetti
      kaikkien koulussa olevien aikuisten kuuluisi puuttua kiusaamiseen niin kauan että se loppuu!!

• Perttisetä

- ikäsi Olen 16 vuotias
      - milloin sinua on kiusattu? koko peruskoulun ajan
      - miten sinua on kiusattu? tönitty ja nimitelty ja viime aikoinas pistelty haaruukalla ruokalassa ja yksi rinnakkaisloukan tyttö ahdistelee mnua seksuaalisesti poikakaverinsa kanssa (olen itse poika)
      - miten kiusaamiseen tulisi mielestäsi puuttua? ei siihen mikään kuitenkaan auta
      - onko sinun kiusaamiseesi puututtu? en ole kertont siit' kenellekääm
      - kenen tulisi mielestäsi puuttua kiusaamiseen? kiusatun itse pitää otaa ensimmäinen askel ja kertoa asaista

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5497
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      566
      2018
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      80
      1142
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1038
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      993
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      971
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      833
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      758
    Aihe