Oliko sinun Juhannus sellanen kun toivoitkin sen olevan? Minun Juhannus oli alku hässäkästä huolimatta mukava. Kun nuoriso oli saatettu omille teilleen laskeutui ihana hiljaisuus ja rauha meidän huussolliin.Oltiin vaan ja nautittiin luonnon äänistä,asun maalla ja täällä Juhannusruusut kukkii samoin monet muutkin kesän kukat. Niiden tuoksu on suorastaan huumaava.Tuotiin koivut oven pieliin ja muutama oksa huoneisiin tuoksua antamaan. Syötiin jotain kevyttä ja otettiinpa lasilliset viiniäkin. Ei kauheesti kirpassu kukkaroa nämä meidän eväät,mutta tyytyväisiä oltiin.
OLIKO MIELEKÄS JUHANNUS?
16
1318
Vastaukset
- Yksin eläjä
Olin yksin kotona ja oli ihanan rauhaisa juhannus, kaupunki on todella hiljainen, vain innut laulavat.
- sitroen.
juhannus. Kävin katsomassa paikallisen ulkoilmajuottolan luona juoppoja. Alle 10 tunsin, puheisiin en päässyt kenenkään kanssa. Aikaa meni ehkä 10 minuuttia.
Sitten kävin toisessa paikassa katsomassa, miten palokunta taisteli 15 minuuttia saadakseen lautalle rakennetun kokon palamaan. Kolme tuttua näin, kaksi näistä ei ollut tuntevinaan minua. Sitten kämpälle nukkumaan.
Ihan oli normaali sinkun juhannus.
- Markeliina
perinteisesti tuli katsottua. Hauskaa oli. Laulettiin ja tanssittiin.
Monet kokot paloivat iloisesti ja morsiusparikin nähtiin, kuten aina Seurasaaressa juhannuksena.
Humalaisia ei ollut, mikä on paras muutos viime aikoina.
Paljon ulkomaalaisia ja lapsiperheitä. Kaikilla näytti olevan oikein hauskaa.
Siis vastaan, että aivan mielekäs oli juhannusaatto. Niin myös nämä pyhäiset päivätkin.
Aika on mennyt pyöräillessä ja grillatessa.
Niin, ennenkaikkea kesästä nauttimisessa. - angi
Juhannus meni kuten kaikki pyhät. Vesi kolisteli rännejä välillä sitten taas pilkahti aurinko. Kävi kova tuuli, puut huojui kaksinkerroin ja naapuri yritti saada grillinsä palamaan että olisi saanut grillata. Olivat ostaneet uuden hienon grillinkin niin totta sitä halusivat Juhannuksena käyttää. Sitten he humaltuivat ja rupesivat kinaamaan ja nahistelemaan pienen riidan polikasen kanssa. Meillä oli miehen kanssa mukavaa kun seurasimme heidän touhujaan. Viimeinen vieras sammui noin neljältä aamulla silloin mekin päästiin nukkumaan. Kun heräsimme seuraavana aamuna noin puoli 8 oli kaikki vieraat häipyneet koteihinsa.
- Tanssimassa kivaa
Kivaa, olin tanssimassa Pavilla. Humalaisia en nähnyt. Valoisassa yössä mukava ajella kotiin.
- Likka
Vanhan kaavan mukaan mökillä juhannusta vietettiin kolmen sukupolven voimin. Lapsenlapset saunoivat ja uivat aamusta iltaan ja tulivat aina vain mustemmiksi savusaunan noesta. Siiten he löysivät liiteristä vanhat vesisukset ja yrittivät saada mummon vielä kokeilemaan niitä, kun ovat nähneet minusta valokuvia vesisuksilla.Vävypoika antoi pienen esityksen lopulta. Itse asiassa nykyisin inhoamme kaikkia vesillä päriseviä hökötyksiä.Katiskasta saimme hyvänkokoisia ahveniakin ja hiilostimme niitä vanhaan tapaan ensin märkään voipaperiin ja sitten sanomalehteen käärittynä nuotiossa.
- PLm/Etu-Töölö
Juhannus saaressa. Uudet perunat, silli lohikala jne ja ehdottomasti jääkylmä snapsi.
- juhannusvieras
maatilamatkailu järjestää joka vuosi mökkivieraille ja lähialueen asukkaille latotanssit ja pientä ohjelmaa. Yksi humalainen, vaikka taskumatteja näytti olevan eväänä useammallakin.
Kokko jäi sytyttämättä tällä kertaa. - katriina64
Muuten oli toivotun kaltainen. Menimme mökille saunaan sateen lakattua, minä mies ja koiramme.
Oli hyvin rauhallista ja rentouttavaa istua saunan jälkeen kuistilla, grillata, juoda kahvia
Ja ihailla kaunista kesäistä maisemaa.
Joku sanoisi, että olipa tylsä juhannusaatto. Ei meistä. Seuraava päivä oli vauhdikkaampi. Lapset kävivät elämnkumppaneineen ja heillähän on aina puhuttavaa asioistaan, jotka ovat nuorempien, menevien ihmisten elämään kuuluvia.
Sunnuntaina sitten kävimme samanlaisen "tylsän", itsemme kaltaisen tuttavapariskunnan luona kylässä.
Sanoisin, oikein hyvä juhannus!TAAS työntouhussa ,oli rauhallia nuoria humalaisia,meno oli vauhdikasta !Aurinko loisti kilvan napakorujan kanssa.HUUMAAVA meteli(musiikki)palaneen makkaran ,selkä ,mahanahan ,oluen tuoksunkera mikä TUNNELMA !R M J Rauma...Sunnuntaina kotona JUSSI sauna emäntä hienoilma OK...
- a-woman1
Menin jo keskiviikkona mökille länsirannikolle, 300 km:n päähän valmistelemaan juhannusta (nurmikon ajaminen yms.). Juhannusvieras tuli torstai-iltana :).
Aattona lounasnokosten jälkeen kävimme keräämässä juhannuskukat: Koiranputkia sylillinen isoon ruukkuun mökin kuistille, leinikkejä, niittykellukoita, puna-ailakkeja, hiirenvirnoja ja sulkasaniaisia maljakoihin.
Iltakuudelta Suomen lippu nostettiin salkoon juhlistamaan aurinkoista, lämmintä juhannustamme.
Iltamyöhällä menimme puulämmitteiseen saunaan; Juhannusvieras oli tehnyt vastan minulle ja vihdan itselleen. Ihana koivunlehtien aromi kruunasi saunomisemme!
Kuuntelimme radiosta musiikkia, katselimme merta ja nautimme luonnon hiljaisuudesta.
Juhannuspäivänä söimme uusia perunoita, silliä, katajanmarjoilla maustettuja silakoita, graavia lohta, salaatteja kera punaviinin.
Ohjelmana oli petanqueta (jonka annoin Juhannusvieraani voittaa, olin kohtelias emäntä). Illemmalla hyttysten vallattua piha-alueen vetäydyimme sisälle pelaamaan canastaa ja kuuntelemaan juhannusmusiikkia. Saunominen kuului joka ilta ohjelmaan, koska mökkioloissa ei muuta pesupaikkaa ole; merivesikään ei vielä ollut houkuttelevan lämmintä.
Juhannukseni oli toivomani mukainen ja näytti Juhannusvieraskin viihtyvän!- lea
Ne silakat sai tän sillin suun muikeaksi. Olen heikkona kalaruokiin ja noi katajanmarjasilakat,kuule kerro minulle niistä lisää.Pitäskö sinun kitjoittaa minun omaan postiin ettei joku vähemmän kalaruokien ystävä vetäse herneitä nenuun kun mennään kirjottelemaan ruokareseptejä?Sinulla oli tosi upea juhannus ja näinhän se on,että tässäkin pätee sanonta,niin makaa kun petaa.Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle.
- a-woman1
lea kirjoitti:
Ne silakat sai tän sillin suun muikeaksi. Olen heikkona kalaruokiin ja noi katajanmarjasilakat,kuule kerro minulle niistä lisää.Pitäskö sinun kitjoittaa minun omaan postiin ettei joku vähemmän kalaruokien ystävä vetäse herneitä nenuun kun mennään kirjottelemaan ruokareseptejä?Sinulla oli tosi upea juhannus ja näinhän se on,että tässäkin pätee sanonta,niin makaa kun petaa.Mukavaa alkanutta viikkoa sinulle.
...toi Juhannusvieras tullessaan. Oli ostanut jostakin matkan varrelta. Otan selvää tekijästä ja ostopaikasta ja ilmoittelen sitten.
- lea
a-woman1 kirjoitti:
...toi Juhannusvieras tullessaan. Oli ostanut jostakin matkan varrelta. Otan selvää tekijästä ja ostopaikasta ja ilmoittelen sitten.
Kiitos jo etukäteen. Jään odottelemaan.
Sekoiteltiin suomalaisia ja ruotsalaisia juhannusperinteitä.
Juhannusruokina tietenkin mm uudet perunat, erilaisia sillisortteja, savulohta, kermaviilikastiketta ym. Jälkiruoaksi kahvia ja mansikkakakkua.
Tietenkin saunomista tuoreilla saunavastoilla, uimista, grillaamista saunan jälkeen, hyvää oloa kaikella tavalla.
Sitten juhannuksena retki saaristoon uudella purjevene "Selemalla". Päivä autiolla saarella aurinkoa ottaen ja pohjolan kesästä nauttien.- Savosta naitu
Selema kyllä viittaa Savoon. Itse olen suomenruotsalaisen kanssa naimisissa ja perinteitä sekoitetaan iloisesti. Juhannussalkokin pystytettiin ja joka snapsin jälkeen laulettiin - ja samma på finska.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496545Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6612791Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831239Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.921197- 841195
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä611113- 891100
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä2361089- 72992
- 228875