Harvinaisen paha HYTTYSKESÄ!

Kesämökkimies

Biologien mukaan tämä kesä on harvinaisen paha hyttyskesä. Ja se tuli huomattua. Kävin kesämökillä Tampereen lähellä. Juhannuksen saldo: 38 hyttysenpistoa ihossa. Nykyään on myytävänä huipputeknisiä, amerikkalaisia, kaasulla käyviä hyttyshoukuttimia, jotka matkivat ihmisihon eritteitä. Tutkitusti päteviä, mutta maksavat 600 euroa kappale. Ei ole varaa. Pitää kärsiä.

75

15436

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aikamoiset

paukamat tuli kyllä.

• Hyttys-!-houkutin

kuortaneel olin mökillä.kaikki hyttyset oli vaan ja ainoastaan mun kimpussa. jopa paarmat puri. en jaksa edes laskea hyttysen puremia. olin viikon mökillä ja monet verenimijät ehti hyökätä. tosin niillä oli turhan raaka loppu kerrottavaks ;P

• piinaa
        Hyttys-!-houkutin kirjoitti:

kuortaneel olin mökillä.kaikki hyttyset oli vaan ja ainoastaan mun kimpussa. jopa paarmat puri. en jaksa edes laskea hyttysen puremia. olin viikon mökillä ja monet verenimijät ehti hyökätä. tosin niillä oli turhan raaka loppu kerrottavaks ;P

hirveästi. valtavia.
        hyökkäävät juuri öisin, en tiedä onko se yleistä. heti kun valot sammutetaan ja kääriydytään peittoihin -jos kesäkuumalla peittoa sietää päällään- niin 5 minuutin sisällä ensimmäinen inisee korvan juuressa.
        olen tappanut tähän mennessä tänä kesänä enemmän hyttysiä kuin viime kesänä yhteensä.

• Nukun hyvin nyt
        piinaa kirjoitti:

hirveästi. valtavia.
        hyökkäävät juuri öisin, en tiedä onko se yleistä. heti kun valot sammutetaan ja kääriydytään peittoihin -jos kesäkuumalla peittoa sietää päällään- niin 5 minuutin sisällä ensimmäinen inisee korvan juuressa.
        olen tappanut tähän mennessä tänä kesänä enemmän hyttysiä kuin viime kesänä yhteensä.

Hanki hyttysverkko petisi ympärille niin hyttyset eivät sinua häiritse.

• Samaa Mieltä.
        piinaa kirjoitti:

hirveästi. valtavia.

Totta, Porvoossa kauheesti hyttysiä =(.

Kauhulla ajattelen niitä "hulluja", jotka josssain pohjoisessa (Lapissa?) kilpaa saalistavat niitä ja kun ne alkavat olla vähissä, niin pitää istuttaa verenimijöitä lisää luontoon... *ei ymmärrä*..

• etelän pellet!
        Samaa Mieltä. kirjoitti:

Kauhulla ajattelen niitä "hulluja", jotka josssain pohjoisessa (Lapissa?) kilpaa saalistavat niitä ja kun ne alkavat olla vähissä, niin pitää istuttaa verenimijöitä lisää luontoon... *ei ymmärrä*..

sano mitä vittua sie selität...en oo koskaan kuullu jostain hyttysen kasvattajista...

• piinaa
        Samaa Mieltä. kirjoitti:

Ei kai niitä nyt istuteta luontoon, vaikka jokainen suomalainen tappaisi niitä kilpaa niin ruotsista tulee lisää, ei niitä pysty sukupuuttoon tappamaan sitten millään.

• ei erityisemmin
        Samaa Mieltä. kirjoitti:

Tulin just Inarin rannalta. Siinä on suota paljon ympärillä eli hyttysille otollista maastoa. Pari pattia polvessa oli hetken, mutta ei muuta.

Viime vuonna hyttysiä oli tuolla paljon enemmän. Hyttyset kuuluu tiettynä aikana lapin luontoon, eikä niistä nyt tarvi niin kauhuissaan olla. Suurempi uhka me ihmiset ollaan luonnon tasapainolle kuin itikat. Ei luonto kuulu vain meille sillai että siellä pitäisi kaiken olla kuten meille sopii.

Räkkä on pian ohi, eikä lapissa ole silloin hyttysiä.

Kotkassa on metsässä nyt hiukan sääskiä, mutta se on niin pientä, että ei sitä edes huomaa.

Kauhulla ajattelen niitä "hulluja" jotka ei edes tiedä miten paljon hyttysiä on missäkin vaan olettavat jonkun yleistyksen pitävän paikkansa.

• hassu

siellä tuuli puhaltaa harvat inisijät huitsin nevadaan.
      eikä siellä saarissa niin ihmeellistä populaatiota kehkeydykään.
      kalaa kuitenkin tulee ja hyvä niin.

• Sianporsasko sijaissyötiksi...

Vinkatkaa, miten ennakkoon voi torjua mökin ympäriltä kehittyvää hyttyspopulaatiota. Vesakonraivaukset yms. on jo kokeiltu. Onko konstia torjua ne jo lähtökuoppiinsa? eli ympäristössä sijaitseviin seisovan veden lätäköihin ja rantahetteikköön.

• hassu

ja levitä ne jokaiseen lätäkköön ja sellaiseenkin minkä epäilet joskus, sellaiseksi muodostuvan.
        mitä enemmän öljyä, sitä parempi tulos.
        onhan se aprillisillikin oljyssä, eikä ole hyttysiä.

• osapäiväerakko

rysän tai katiskan muotoinen tiheäverkkoinen pyydys,johon laitat sopivan syötin (anoppi,vähemmistöryhmäläinen tms.)Ilmastointiteippi syötin suun edessä estää ininän ja aamuisin keräät itikat iholta.Valmista tästä raaka-aineesta hydraulitunkilla proteiinipuristeita ja myy hyvällä tuotolla Hauhon kesäpihan markkinoilla elokuun lopussa.

• tepsii,

Kalkitse kaikki mahdolliset vesilammikot ja -puturat. Myös sellaiset joihin voi epäillä joskus vettä kertyvän.
        Kalkki ei ole haitallista luonnolle, päinvastoin. Levitä sitä oikein rutkasti. Halvinta on hakea irtokalkkia peräkärryllä tehtaalta.

• vaari

KONSTI NO:1 temppu on laiton mutta tehokas öljyä veen pinnalle.Toukat ei kehity hyttysiksi.

• koiso

Eivät taida viihtyä avoimella paikalla, missä pienikin tuuli pitää huolen siitä, että eivät pääse vaivaamaan... Ainakin jonkin verran itellä ollut apua siitä, että mökin pihapiiri on iso ja enimmäkseen nurmikolla. Pahimpia paikkoja lienevät hyttysten suhteen metsäiset erämökit ja muut keskellä korpea sijaitsevat lomapaikat.

• tee kuten floridassa

No heitä myrkkyy sinne ojiin kuten Floridassa tehdään. Ja kokeile samalla, miten nopeesti saat syövän.

• AINUTTAKAAN HYTTYSTÄ VIELÄ

Minä olen tosi paukamilla hyttyspistoista, joten en siinä mielessä kaipaa näitä ihania mökkilomia. Ehtii näitä pistäviä ystäviä vielä marjametsässä näkemään myöhemmin kesällä.

• miina

Älähän vielä kehu...

• meidän pihaan

Helsinkiin. Täällä ne kai on, matkalla autosta ovelle (10 metriä) sain 46 puremaa kun oli shortsit jalassa.

• Kysytään vaikka tätä

tyhmä kysymys, mutta kun kesällä ei paljon tapahdu ja pitäisi saada kansa notkumaan linjoilla.

• notkut.

Hyvin näyttää tepsivän ainakin sinuun.

• HOO

Oon kans kuullut tuosta "ennusteesta" mutta onkohan totta... ite kärsin aika pahoin puremista ja kutina on sietämätön, mutta juhannus mökillä ei ollut ollenkaan paha. Tottahanb hyttysiä on joka kesä, mutta ei musta nyt ainakaan tavanomaista enemmän.... taisin olla hyvässä paikassa :) onneks ei pahemmin kutise!

• honda monkey

oli juhannuksenaki paljo enemmä ko enne... ei voinu koiraakaa laittaa ulos ko hyttyse olis syäny sen elävält xD mut sit ne läht yht äkkii

• Pohjoisenmies - ei ohvia

38 pisto koko juhannuksen saldo? Voi mikä vitsi.

Täällä voit mennä illalla pihalle, niin saat 10 sekunnin aikana tuon 38 pistoa.

• Nanna -67

Ainakin tähän mennessä mielestäni hyttysiä on ollut ihan normaali määrä. Tulevia punkki- ja hirikärpäsiä odotan kauhulla. Niitäkin on povattu runsaasti.

• missä...

ei ole kuulunut eikä hyttysiä näkynyt.Harvinaisen vähän on ollut hyttysiä tänä kesänä keski-suomessa.Hyttysten katoamiseen on kait syynä erittäin viileä kevät.

• Täällä Espoosa on myös paljon hyttysiä, vaikka asun saaristossa. Itselläni on vain 2-3 pistoa (johtuukohan nopeista reflekseistä) mutta esim. isälläni on jalat aivan taynna paakkuja.

• folkgdfjl

Ihan sairaasti noita itikoita... Ärsyttää, ku tulevat inisemään korvan viereen keskellä yötä!!...

• no hyttysiä

Eipä oo hyttysiä täällä länsirannikolla pari hassua on näkyny. Mutta ne vanhat konstit on parhaimpia HUIDO ja KÄYTÄ OFFia ei tuu patteja.
      Mitenkäs on pohjoisen suomen tilanne viime kesänä oli ainakin paikallisten asukkien mukaan tosi paljon sääskiä.Miten on tänä kesänä?

• Ruohoa niitin

En ikinä muista olleen näin paljon mäkäröitä kuin nyt ja vielä näin aikaisin tulleet.Viikkoa ennen juhannusta olimme ylä-karjalassa mäkäröitä ja itikoita kyllä riitti ja paljon, päälle kävivät urakalla,miehelle tuli satoja puremia käsivarsiin ja silmän nurkkiin puusavotassa.En enää jaksanut laskea toisena iltana, ensimmäisenä iltana oli vajaa viisikymmentä.Koirammekin paineli niitä karkuun kellarin suojiin, viisain porukasta varmaan.

• Kanuunan ampuja 4

Jos saisin toivomuksen,tappaisin kaikki sääsket :D

• olin koko viime viikon mökillä,kyllä hyttyset inisi,mutta en välittänyt niistä.Hyvä konsti on välttää hikoilua

• ...
        hessuliki kirjoitti:

olin koko viime viikon mökillä,kyllä hyttyset inisi,mutta en välittänyt niistä.Hyvä konsti on välttää hikoilua

Mökillä on paha välttää hikoilua, kun pitää sahata ja halkoa saunapuut, lämmittää sauna, kantaa vedet kaivosta jne.

• paikkansa
        hessuliki kirjoitti:

olin koko viime viikon mökillä,kyllä hyttyset inisi,mutta en välittänyt niistä.Hyvä konsti on välttää hikoilua

huomasin sen itsekkin ihan vasta kun lapioitiin velimiehen kanssa 20 kuutiota multaa lapioilla ja kottikärryillä ja siirrettiin ne eri paikkaan yhessä yössä. aluksi offi tehosi mutta sitten kun kunnolla hikoili niin hyttyset ei välittäneet vaikka miten laitto sitä. hyttysethän aistii juuri hien ja hengityksen. kun hikoilee tarpeeksi niin offikaan ei auta.

• sääsket

Mitähän sääsket mahtaisivat toivoa jos saisivat toivomuksen?

• Mambo

Lapissa kyllä itikoita on ollut normaalia enemmän, mutta muualla Suomessa ei itikoita tunnu olevan. Ainakaan Savossa ei itikoita ole enemmän kuin edellisinä kesinä, ehkä jopa vähemmän.

• Ei-hyttysten-suosikki

Minusta hyttysiä ei ole sen enempää kuin normaalisti. Paarmat nuo alkavat kohta enemmän häiritä, mutta en kyllä koskaan muista niiden minua purreen. Itikatkin harvemmin ja vaikka purisi niin en minä huomaa mitään.
      Eiköhän noita hyttyskarkoitteita löydy ihan tarpeeksi kaupasta, kokeilkaa niitä elektronisia hyttysten tappajia. Melko tehokkaita jopa kuistilla oven läheisyydessä vaikka ei uskois.
      Onneksi en ole hirvikärpäsiin vielä törmännyt näin korvessa kun asun.
      Ne vasta pahoja ovat, unohtakaa itikat inisemään vaan.
      Viime vuonna niitä löytyi melkein aina päästä ja vaatteista.

• tummia/

mustia vaatteita :) hirvikärpäsenperkeleet tykkää tummasta, käytä siis vaaleita vaatteita jos liikut jossain metikössä tms.

• pidä
        tummia/ kirjoitti:

mustia vaatteita :) hirvikärpäsenperkeleet tykkää tummasta, käytä siis vaaleita vaatteita jos liikut jossain metikössä tms.

Vaatteiden väri ei vaikuta siihen, kiinnostuuko hirvikärpänen vai ei. Kokeiltu on.

• k0rh0nen

Kyllä ne itikat kestää, mutta tänään tuli työmaalla västäräkin kokoinen paarma, joka puraisi jalasta kilon palasen pois ja meni syömään sitä koivunoksalle. Kaikenlaisia öhkömönkiäisiä tuli nähtyä tänäänkin joo...

• hgdfsdf

niitä varten sais keksiä jonku laitteen jolla ne kuolis kaikki

• hyttyshoukutin

olen samaa mieltä että hyttysiä varten pitäis keksiä joku keino jolla tappais kaikki!!

• miina

Joo entäs saako yöllä nukuttua kun aamulla kattelee kasvot voi että jo on paukamia ja pitkin vartaloa. Vaikka on ikkunaverkot ikkunassa.onko mitään konstia häivyttäs itikat huoneesta? Minä ostin kokeeks pistorasiaan jonkin värkin katotaan joskohan tuo toimii..

• Jamppavaan

Olen lapissa eräässä hotellissa töissä jonne hankittiin tollanen kaasulla ja sähköllä toimiva perämoottorin näköinen kapistus. On muuten melkoisen mahtava laite! Joka päivä saa tyhjentää sellasen neljän desin kokoisen ruumisarkun joka on ammuttu täyteen noita luomakunnan pirullisimpia lennokkeja. Eli toimii oikeasti hyvin! Pysyy terassi hyttysistä vapaana. Yksi vanha konsti on myös tehdä itsestään immuuni pistoksille eli syötät itsesi alkukesästä oikein kunnolla noilla pikkupörriäisillä niin eipä kohta enää vaikuta ollenkaan vaikka miten ison kärsän sisään työntäis... Hubaa kesää kaikille! =)

• kati

syö b-vitamiinitabletteja esim.1 päivässä, hyttyset jättävät rauhaan. Siitä on vuosien kokemus

• Kaasuttaja

Olinkin kuullut jostakin kaasuttajasta, joka päästi näkymätöntä kaasua --> Tappaa hyttyset n. sadanmetrin säteeltä. Mutta mitä syövät linnut sen jälkeen?

Itse olen erittäin yliherkkä hyttysille. Korvaan kun pistää yksi, niin on kyllä niin punainen, että. Yhdeltä kesältä jäi arpi pikkusormeen, kun oikein mojovasti pisti.

Ainut hyvä syy olla hyttysiä on --> linnunruokaa!

• Nimetön
        Kaasuttaja kirjoitti:

Olinkin kuullut jostakin kaasuttajasta, joka päästi näkymätöntä kaasua --> Tappaa hyttyset n. sadanmetrin säteeltä. Mutta mitä syövät linnut sen jälkeen?

Itse olen erittäin yliherkkä hyttysille. Korvaan kun pistää yksi, niin on kyllä niin punainen, että. Yhdeltä kesältä jäi arpi pikkusormeen, kun oikein mojovasti pisti.

Ainut hyvä syy olla hyttysiä on --> linnunruokaa!

Se suihke on jokin hyttyskarkote. Olen myös hyvin allerginen hyttysenpistoille, tuoksuille ym. B-vitamiinista on hyötyä myös muutenkin, itselläni mustelmia ei tule niin helposti, eikä lihaskramppeja jalkoihin. Olen kokeillut b-vitamiinin käyttöä 17 vuoden ajan. Jos olen käyttämättä, tulevat mustelmat ja krampit takaisin. Hyttyset eivät pidä ilmeisesti ihon tuoksusta

• jullijalmari

Olen nähnyt hyttysen Raisiossa.

• en mää ainakaa

yhe vaa??!!!???

• jullijalmari
        en mää ainakaa kirjoitti:

yhe vaa??!!!???

niin yhen vaa ja sit mun naki yhen pelhosenki.

• JTB
      • loistava idea!

Maltan tuskin odottaa, että pääsen askartelemaan ja kokeilemaan toimivuutta. Hyvä koululaiset maailman äärissä!

• Olen samaa mieltä... aivan liikaa noita verenimijöitä... :D Itse kun on niin allerginen kaikelle melkeimpä, niin tuollainen pieni, milligrammoja painava elikko saa tämmöisenkin jätkän synkistymään. Onneksi nuo hyttyssavut, yms. keinot ovat jtn apua tuonneet, mutta huitoa saa ja saa ottaa myös offia, jos meinaa ulkona grillailla ja syödä. :P

• hyttyshoukutin

hyttyset on niin ärsyttäviä!! varsinkin metsän vieressä olevassa talon pihassa niitä kuhisee kuin muurahaiset keoissa!!

• Kepi3456789

jaa jaa mun mielestä niitä on ollu paljon tavallista vähemmä liikkeellä.. koko juhannus 3päivää ulkona nummijärvellä ja saldo oli 0 hyttysenpuremaa

• paljon ulkona

jos on näitä mäkäräisiä(näitä on täällä meillä päin hirveesti) ja tehoaa myös hyttysiin,ulkona ollessa laitan ruokaöljyä iholle reippaasti ja näin saa tehdä puutarha hommansa rauhassa. tulevat kyllä mutta eivät käy puremaan, kokeilkaapa. eikä ole paha voide ihollekkaan.

• iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Mistä paukamista te puhutte? onha minuuki pistetty varmaa sata kertaa tänä kesänä mökillä ja järvellä ja asunkin järven rannalla. Mutta en näe mitään paukamia missään, ja voi varmaa toi kutinaki vituttaa teit mut mua ei onneks vaivaa :D

• hyttysiä

kohtalaisesti,mutta mitä olen pannut merkille viimeiset 10 vuotta,niin määrä suoraan verrannollinen tulvaan.

• ei harmia hytttysistä

Minusta hyttyset eivät tosiaankaan ole kiinnostuneita. Haluaisin tietää onko muita kaltaisiani? Olisi myös ihan kiva päästä selville, miksi hyttyset karttavat minua?

• Ei rekatulla nicillä ;)..

Että, B-vitamiinin syöminen aiheuttaa jonkinlaisen veri/ihoinhon hyttysille.
        B-kombin strongia otin yhden tai kaksi päivässä ja sain olla ihan rauhassa hyttysiltä.
        Nykyään veriarvoni eivät ole entisellään, on alhainen hemoglobiini ym. ja hyttyset ovat kimpussani heti.
        Täytyy kai alkaa B-vitamiinia popsimaan taas =).

-H_R_M-

• aikku-54
        Ei rekatulla nicillä ;).. kirjoitti:

Että, B-vitamiinin syöminen aiheuttaa jonkinlaisen veri/ihoinhon hyttysille.
        B-kombin strongia otin yhden tai kaksi päivässä ja sain olla ihan rauhassa hyttysiltä.
        Nykyään veriarvoni eivät ole entisellään, on alhainen hemoglobiini ym. ja hyttyset ovat kimpussani heti.
        Täytyy kai alkaa B-vitamiinia popsimaan taas =).

-H_R_M-

Minua itikat ei kans syö ollenkaan,ei etelässä eikä lapissa.Olen aina sanonut ei aneminen veri ei kelpaa niille,mut taitaa olla valkosipulilla osa syy.Eli meillä syödään valkosipuli-kuuri viikon verran ennen pohjoisen reissua ja jatketaan syömistä reissun ajan.

• myöskin

Minua myös kiinnostaa, miksi hyttyset puree joitain ja toisia ei. Minua syödään kyllä jos olen yksin liikkeellä. Mutta jos on mies ja koira lähettyvillä, hyttyset ei tule minuun.

Joku väitti että hyttyset tulee estrogeenin, naishormonin perässä. Kumma juttu mutta minussa varmasti on enemmän estrogeenia kuin miehessäni ja uroskoirassamme.

Tietääkö joku tarkemmin näistä syistä, miksi toisia syödään ja toisia ei?

• sitä olisi

markkinoilla niitä kärpäslätkiä, jotka hyttyseen, kärpäseen tai muuhun pieneen ötökkään osuessaan antavat meihin ihmisiin nähden pienen, mutta ötökkään nähden suuren sähköiskun. Käyhän se tietty muihinkin lentäviin yökötyksiin, mutta jos pörriäinen on iso, se vain tuupertuu.

• dilledong

koko juhannuksen saldo 38 hyttysenpistoa..! Eipä ole paljon. Pohjois-Karjalassa vietetyn juhannuksen jälkeen sekä minä että poikaystäväni laskettiin toistasataa hyttysenpistoa molemmilta. Ja kokoajan poltettiin ns.lehmisauhua ja seistiin siinä savussa. Ne itikat ei OFF:ista välittäneet ja siihen vielä lisäksi ne millimetrin kokoiset mäkärät, jotka tulivat kaikista vaatteista läpi..

• hyttysenvihaaja..

nice.. jo onki ehtiny 13 hyttystä pistämään vasempaan käteen.. ja aika nopsaankin.. pari viikkoa sitten,ei ollu vielä yhtäkään.. nyt,olen kaameannäköinen.. olen vielä kaiken lisäksi allerginen.. pistoista tulee mielettömän isoja.. ja varmaan kutiavatkin tuplasti enemmän..pari olen jo repinyt rikki :/ ei tunnu kivalta..

• Zake

Moikka! Kyllä tänä kesänä hyttysiä on aivan tarpeeksi asti mokomatkin riesat, ikkunoita ja ovia ei voi pitää kesäkuumalla auki ollenkaan etteikö heti inisijät hyökkää sisälle verta imemään,olen kanssa kyllästynyt näihin otuksiin tavattomasti ja karkottimet ja myrkyt maksavat ja nekään kun ei auta kuin hetken aikaa. Mutta pakko se vaan on nyt inisijöitä kestää. Hyvää ja lämmintä kesää sinulle. :) Terveisin Jarkko

• collector

keräämään ja kuivattamaan maksavat niistä 10.000 euroa kilo.Ja tää ei ole mikään joke

• Mitäs linnut syö?

Pieni määrä antihistamiinia saa kutinan lakkaamaan, apteekissa on useita valmisteita kaupan, myös siveltäviä salvoja lötyy.

Hyttysten pitää antaa elää niidenkin, ne ovat lintujen ruokaa!

• pepex78

kuin viime vuonna, jolloin asuin ensimmäistä kesää uudella alueella omassa talossani ja en nähnyt juurikaan yhtään hyttystä.

nyt olen saanut jo varmasti päälle sata pistoa, inhoan hyttysiä yli kaiken. mutta kyllä noihin pistoksiin jo tässä vaiheessa kesää alkaa tottumaan. ei niitä yleensä ole enää heinäkuussa, mutta saas nähä kuin kauan ne tänä vuonna kiusaa.

• viisi kesää sitten

onko nämä päijänne hyttyset pahempia,itsellä kait
      toista sataa pistosta.tosin en varma onko kaikki
      hyttysiä.pirulisia kutisemaan.kohta en tule päijänteen rannalle.

• niitä on paljon

hyttynen? :O tyhmin sana mitä oon koskaan kuullu..

• sisu

eka kesä pitkään aikaan, ettei ole juurikaan HYTTYSIÄ näkynyt tai tuntunut. joten ennustukset on perseestä.

• sisu
        sisu kirjoitti:

eka kesä pitkään aikaan, ettei ole juurikaan HYTTYSIÄ näkynyt tai tuntunut. joten ennustukset on perseestä.

edellisen viestin tarkitus oli siis valottaa, että eikös itikka tarkoita lehmää ainakin jossain pohjanmaalla??

• ja menoksi
    • Anonyymi

Nyt on taas hyttysiä Tampereella. Hyökkääviä ovat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      46
      5347
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      548
      1899
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1110
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1028
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      963
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      941
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      880
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      834
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      813
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      748
    Aihe