Auto maksaa yli 50 tonnia ja olen nyt melkein vuoden pystynyt pitämään sen täysin klommottomana.
Tänään se sitten tapahtui kun jätin 15 minuutin ajaksi auton ison parkkipaikan laidalle niin, että kaikkiin suuntiin oli hehtaarikaupalla tilaa. Tänä aikana joku mulkvisti oli käynyt jollain riisikupilla vieressä, avannut oven päin autoani ja saanut aikaan todella v...maisen kolhun.
On se s...tana merkillistä, kun toisten omaisuutta ei pätkän vertaa kunnioiteta.
Voin sanoa, että ottaa pattiin. Ihan v...tusti.
Ja ihan turha lohduttaa, että ei se "pikkukolhu" ajamista haittaa.
Nyt on yksi klommo
17
2791
Vastaukset
- tampereella-homot-lommottaa
Hei, mulla meni vain viikko lommon saantiin.
- kuitenkin
Ei se "pikkukolhu" ajamista haittaa.
- Jumppi
Ikävä juttu mutta eipä noilta voi välttyä. Kohtuu korvauksella noista kuitenkin pääsee jos ei ole ihan hirmu paha lommo. Esim. http://www.autodent.fi/
- jhanna
No höh. Harmi. Lohdutukseksi totean että onneksi et asu Keski-Euroopassa, kuten Saksassa. Siellä syntyy lommoja. Toisaalta siellä 50 kilolla saa messevämmän autonkin :-)
- ovat ne
pahimmat lommottajat !
Auto kun saadaan vekslattua ekaks parkkiin , useimmiten vinoon kuin maitohammas ni sit levähtää ovet auki mitään kunnioittamatta , yleensä takaovien sivumutka on lommojen syypää eli lommo sijaitsee n. 10 cm ikkunatiivisteen alapuolella !- yleistä
Meidän perheen lapset eivät koskaan avaa itse ovea, ei sisältä eikä ulkoa, juuri tuon vaaran takia.
- luigi
yleistä kirjoitti:
Meidän perheen lapset eivät koskaan avaa itse ovea, ei sisältä eikä ulkoa, juuri tuon vaaran takia.
Tyttökään ei avaa suapin ovea - paitsi silloin kun on todistetusti teinituuninki marketin lapsipaikalla. Silloin isi vähän jeesaa että saadaan tuuninki merkattua.
- Klommoton
Klommothan syntyvät tosiasiassa siitä, että auton ovien avausmekanismissa ei ole mitään vauhdinrajoitinta, vaan suorastaan päinvastoin: jotta oven saa pysymään auki, se pitää työntää pienellä voimalla jonkin jousimekanismin yli, jonka jälkeen sama jousimekanismi antaa ovelle vielä lisää vauhtia. Lisäksi takaovien takareunan muotoilu on usein järjetön klommojen synnyttämisen kannalta.
Yhdysvalloissahan tämä klommoilmiö olisi selvästi ryhmäkanteen paikka autotehtaita vastaan. Suomessa ei moista ole, mutta laitetaanko adressi liikenteeseen tilanteen korjaamiseksi?- Fat boy
Noinhan se on ja sitten kun vielä lapsi sitä ovea aukaisee ,niin se osuu varmasti naapuriauton oveen ,jos on pysäköity liian lähelle.
- sinivilkku
Fat boy kirjoitti:
Noinhan se on ja sitten kun vielä lapsi sitä ovea aukaisee ,niin se osuu varmasti naapuriauton oveen ,jos on pysäköity liian lähelle.
erään marketin parkkipaikalla tulimme juuri kassien kanssa auton luo, kun automme oikealle puolen tuli kolmiovinen, eli suustaladattava riisikippo. Suunnilleen minunikäiseni nainen sieltä avasi oven.....mieheni sai käden väliin, olisi näet tullut varmasti komea klommo oveen muuten.
Mieheni ihan kauniisti sanoi, että kannattaisi olla hieman varovaisempi noiden ovien kanssa, voipi käydä kalliiksi kukkarolle jos tulee klommoja.
Nainenhan otti kauheat piuhat ja sätti meidät sen vuoksi, että parkkiruudut ovat niin kapeita, kun ovi ei pysy auki, ellei sitä avaa kunnolla.
Totesin siihen sitten vaan, että oli miten oli, jos olisi klommo tullut, niin olisin maksattanut sen hänellä.
Mieheni taas totesi vaan rauhallisesti, että katsotaanpa sitä ovea, siinä on varmasti jotain vikaa.
No eihän siinä mitään vikaa ollut, nainen ei vaan tiennyt, että on siinä jo aiemminkin kohta, missä ovi pysyy auki, ettei tarvitse ihan selälleen sitä lennättää.
Kyllä _pikkasen_ harmitti naissukukunnan puolesta siinä vaiheessa :)
- * * * *
Mulla meni parisen viikkoa kun 40 000€ auton takaovessa oli ensimmäinen kolhu naapurin ovesta. Kyllä se vitutti ja vituttaa välinpitämätön suhtautuminen muiden omaisuuteen.
Kivahan siinä on hakata ovilla jos itsellä on satasen auto, ei paljoa tunnu. - Hahaa!
Tämä ei estä auton kolhiintumista, mutta olen asentanut autoon 6 minivideokameraa ja tallennusjärjestelmän. Kerran tuosta oli hyötyäkin kun eräs autoa kolhinut "ei huomannut" kolhintaa ja järjestelmän tallentamien todisteiden ansiosta sain perittyä ylisuuren korvauksen.
- luigi
Mulla on kanssa tuontisaapissa kamerat joka kulmassa. Sitten vielä sysäysanturi joka napauttaa 12 kV (minimiampeereilla!) osumistilanteessa jotta kolhija kyllä huomaa kolhineensa. Tuo volttimäärä nimittäin sykäyttää jos ei pysäytä.
- 34 000km...
Eikä yhtään ovenjälkeä kyljissä...
Ostoshelveteissä AINA reunapaikka ja vähintään viivan päälle tai yli. - artikkelin
lehteen. Jos parkkialue on yhtä autoa lukuunottamatta tyhjä se toinen auto kampeaa ihan sen ekan ja ainoan viereen. Lähes aina. Pahimmat on vanhukset ja äidit joilla lapsi turvaistuimessa. Ovia availlaan ihan surutta kun se on vain "liikkumisväline" . Saatanan daijut!
- 1v ja uusi alle
tuo jo olikin....mitä sitä suremaan vuoden vanha auto on V.A.N.H.A ja se pitää vaihtaa uuteen jo.
kauppaan mars, ei ne siellä ole siitä lommosta kiinnostuneita.Kokemuksieni mukaan kylkilistattomia, kalliita ja urheilullisia autoja ei kolhita niin helposti kuin perus sedania/farkkua. Jos auto on vielä kirkkaan värinen, puhdas ja kaksiovinen, niin lommojen ilmestymisen todennäköisyys vähenee ainakin pohjoisemmassa Suomessa selvästi. Kun vielä ajoittaa kauppareissut rauhalliseen aikaan ja pysäköi vähän kauemmas marketin ovista, niin hyvin pysyy auto uuden veroisena. Tämä toki harmittaa autoa vaihdettaessa, myyjä kun ei hyvitä yhtään enempää täysin virheettömästä korista.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047