Hyvä oppikirja itsenäiseen opiskeluun?

Viking_Lotto

Hei!

Olen opiskellut ranskaa koulussa aikoinaan 4 vuotta, 2 vuotta molemmilla kerroilla alkeista alkaen. Nyt ajattelin aloittaa taas uudestaan ja tällä kertaa ihan vain kotona yksin.

Mikä olisi hyvä ja selkeä oppikirja? Ihan alkeista ajattelin taas aloittaa eli joku alkeiskurssi tason kirja.

4

2377

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pique-nique

Kävisikö opiskelu allaolevasta linkistä? Kirja on hyvä ja toimii ihan alkeista lähtien. Etuna opiskeluun sinulla on tietysti nuo entiset opit.
      Bonne chance et bon courage!

http://www.yle.fi/tv1ope/piquenique/

• RRR

Kannattaa harkita myös iltalukion tarjoamia ranskan kielen kursseja, jos sellaisia on tarjolla paikkakunnallasi. Itse olen tykännyt käydä iltalukion ranskan tunneilla. Kahtena iltana viikossa.

Meidän lukiossa käytettiin kirjasarjaa "Sur le vif". Ykköskirja alkaa ihan alkeista. Pidin tästä kirjasarjasta kovastikin. Tietenkin jos opiskelet yksin, et ehkä kuule ääninauhoja. Ellet sitten hanki itsellesi myös äänitteitä.

• lilja-me

Jos haluat itse opiskella,sur le vif:istä ei ole mitään apua. Kirja on todella sekava, kielioppi aina jatkuu joka kirjasta,eli jos viimeisessä kirjassa mainitaan joku asia joka on jo opetettu, ei sitä todellakaan toisteta vaan saat etsiä sen niistä aiemmista. Lisäksi kappaleiden sanasto on aivan ihmeellistä, sanastot sekavia ja esim. kappeleet usein alkavat kuunteluosilla, jota ei ole tekstinä missään ja teksti sitten alkaa sitten suoraan sen kuuntelun jälkeen. Kirjotin E:n lyhyestä ranskasta, mutta niistä sur le vifin kuunteluista en ikinä saannut mitään selvää.

Sori en oikein osaa mitään suositella, kun itse olen aina lukenut sur le viffiä, ja ilman todella hyvää ranskanopettajaani en varmasti osaisi tuon kirjasarjan avulla sanaakaan.

Meillä oli joskus tunneilla sellainen punainen "Ranskan kielioppi ja harjoitukset", joka siis kielioppikirjana oli hyvä, mutta ilmeisesti haluisit vähän laajempaa opiskelua :)

• ranskanpatonki
        lilja-me kirjoitti:

Jos haluat itse opiskella,sur le vif:istä ei ole mitään apua. Kirja on todella sekava, kielioppi aina jatkuu joka kirjasta,eli jos viimeisessä kirjassa mainitaan joku asia joka on jo opetettu, ei sitä todellakaan toisteta vaan saat etsiä sen niistä aiemmista. Lisäksi kappaleiden sanasto on aivan ihmeellistä, sanastot sekavia ja esim. kappeleet usein alkavat kuunteluosilla, jota ei ole tekstinä missään ja teksti sitten alkaa sitten suoraan sen kuuntelun jälkeen. Kirjotin E:n lyhyestä ranskasta, mutta niistä sur le vifin kuunteluista en ikinä saannut mitään selvää.

Sori en oikein osaa mitään suositella, kun itse olen aina lukenut sur le viffiä, ja ilman todella hyvää ranskanopettajaani en varmasti osaisi tuon kirjasarjan avulla sanaakaan.

Meillä oli joskus tunneilla sellainen punainen "Ranskan kielioppi ja harjoitukset", joka siis kielioppikirjana oli hyvä, mutta ilmeisesti haluisit vähän laajempaa opiskelua :)

Jos sinulla on tietokone niin tilaa alfasoftilta niiden ranska, venaja, saksa paketti. Itse etin aika kauan jotain itseopiskelupakettia koska monet niista tuntuvat olevan taysin turhanpaivaisia sanasto opettelu ohjelmia. Tuo alfasoftin ohjelmisto paras mita ainakin viime kevaan aikana loysin. Siis ainakaan suomenkielisena en loytanyt parempaa...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2766
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1560
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1402
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1219
    Aihe