Pimeät saksantuonnit tiellä

Valokatkaisin taitaa puuttua

Taas on liikenne kesän johdosta vilkkaana,itsekin tulee oltua auton kanssa liikenteessä.Olen huomioinut nämä saksasta itsehaettujen autojen valottomuuden liikenteessä,lähinnä mersut ja bemarit.Mistähän johtuu että kyseisten autojen kuskit eivät käytä autoissaan valoja,kun lähtevät liikenteeseen.Eikö käyttöohjekirjaa ole ollut näissä"autoissa",vai mistä johtuu moinen valojen käyttämättömyys?Lippalakki kyllä on saatu vedettyä päähän,mutta kait sitä pelätään että valokatkaisin kuluu käytössä.Kertokaapa mistä moinen piittaamattomuus johtuu arvoisat valottomat kuskit.

17

1679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yrjö

haluaisi itseäni nähtävän vanhassa tuontiautossa.

• jhanna

Se on Saksassa monessa paikassa tapana tuo valoitta päiväsaikaan ajelu. On ilmeisesti tarttunut autoon tuo tapa. Sitten kun on pölövästi kuski niin tekee kuten bemari käskee.

• sakkia...

Yksinkertaisesti hölmöjä.

• ajokortti vain aikuisille

Niin nämä vintiöt löytävät sumuvalot.

• elämäonkova

Kyl ovat jo löytäneet sumuvalot. Ne päällä on niiiin ihku ihanaa ajella teinityttöjä kyttäillen. Kenellä on paras jytke ja pienin maavara?

• kiirapiili

Onks sun japsituonti toiminu hyvin? mites , onko siellä muuta pimeää kuin kuski, eikai nousevan auringon maasta tuoduissa ole muuta sisällä kuin riisikeppi kuski, joka on älyltään sekä ruumiinrakenteeltaan alikehittynyt kotipoliisi. Ja tältä kotipollari-tampiolta on menny päivä piloille, kun kävi tarjoamassa riisikuppiaan vaihdossa liikkeeseen jossa myytiin tuontiautoja jotka luonnollisesti ovat ehjiä ja ruosteettomia, ja väliraha olikin suurempi kuin mitä riukusääri oli koslastaan maksanut uutena.....

• puuttuu

Saksassa ei ole ajovalojen käyttöpakkoa päiväaikaan,joten autoissa ei ole myöskään siellä
      valoautomatiikkaa.Aika helposti ne valot jää päälle laittamatta,jos ne täytyy erikseen vääntää
      nupista.
      Nimim.tuontiautolla ajeleva.

• Olenkin ihmetellyt, kun ministeriö ei ole vielä hoksannut "määrätä" valoautomatiikkaa pakolliseksi, koska meitä nykyään hyysätään vähän kaikenlaisissa asioissa.
        Maassa maan tavalla.
        Vuokrasin kerran lomamatkalla Turkissa auton ja ajelin automaattisesti ajovalot päällä, kunnes hoksasin jalankulkijoiden lähes huolestuneista käsimerkeistä ja autoilijoiden valomerkeistä suuren typeryyteni.
        Turkissahan on kai surkeat vahinkotilastot, mutta liikenne on muuten esim. suurkaupunki Antalyassa suorastaan "joustavaa". Ehkä paikalliset olivat vaan kohteliaita vuokra-autolle.

• Bunker

Ei mua häiritse valottomat Mersut ainakaan keskellä kirkasta päivää taajamissa, kyllä on pienet murheet joillakin. Oikeastaan turhaa touhua tuo valojen polttelu, kun oikein aurinko helottaa. Peukkua ylös mersumiehille. Kun katselee autojonoja Saksassa, niin on paljon järkevämmän näköistä. Saksalaiset ovat viisaampia, osaavat vielä käyttää omaa harkintaa.. Joillakin sakemanneilla on järkevät Hellan huomiovalot tai integroidut LED-päivävalot.

• Elmeri

Itselläni on vanhemmassa autossani valokatkaisija, ja muistan kyllä joka kerta kuin refleksinä laittaa valot päälle ennen ajoon lähtöä. Toisaalta jos joku lainaa ko. autoa, niin 80% lähtee matkaan ilman valoja, 10% kysyy, missä valokatkaisija ja 10% laittaa valot päälle itse.

Kyse on siis joko unohtamisesta tai sitten bmw/mersukuskit ovat varjostamassa jotain, eivätkä halua näkyä...

• Mehr Licht

Pemari / mursukuskit ajavat kovempaa, kuin valon nopeus, joten on fysikaalinen mahdottomuus, että valo näkyisi meille kuolevaisille.

• en_

ainakaan käytä ajovaloja päivällä, todella typerää kuluttaa polttimoita turhaan päivänvalolla, tuntuvat muutenkin palavan turhan äkkiä loppuun..

Toinen asia, tein jännän havainnon kun ajelin tossa hieman vanhemmalla japanilaisella ns. massaan sekoittuvalla -ei tuonti autolla valot sammutettuina niin johan väheni vastaan tulevien valojen vilkuttelu varmaan yli 50%. Se on kumma miks mersuille ja bemureille tarvii laittaa se hillitön valoshow pystyyn, perhana ihan kuin olis jostain aivan kauheesta asiasta kysymys..

Ihme miten ne siellä Saksassa sitten selviävät ilman ajovaloja päivällä vaikka on sentään moninkertainen määrä autoja siellä..

• 1 monien joukosta

Pimeitä saksalaisia sortavat huomauttajat ovatkin supon tarkkailulistalla.
        Salaliittoa epäillään.

Lisäksi Amnestylle on ilmoitettu asiasta.
        Guantanamon vankien asema jätetään sikseen, kun porukka alkaa ajaa sorrettujen pimeiden saksalaisten asiaa.

Voimaa, toveri.
        Et ole yksin....

• RATKAISU:

HOITELE SINÄ VAAN OMAT VALOSI, JA ANNA MUIDEN HOIDELLA OMANSA. JOKA SAATANAN PAIKKAAN TE KOTIPOLIISIT ENNÄTÄTTE ITKEMÄÄN. OIKEIN TOIVON KOVASTI, ETTÄ TULET MULLE ULVOMAAN, JOS OLEN UNOHTANUT VALOT LAITTAA PÄÄLLE. ARVAAT VARMAAN, MITÄ SITTEN TAPAHTUU. P.S. SOITAPPA IHAN OIKEALLE POLIISILLE, KUN TAAS MINÄ TAI JOKU MUU AJELLAAN ILMAN VALOJA KESKELLÄ PÄIVÄÄ. -ON VISSIIN SULTA SE KIRKKAIN LAMPPU PALANUT AIKOJA SITTEN!

• Valoilla ajava

Mitäs rähjäät!

Minä tänne jo ihan asiallisen jutun valoista kirjoitin, mutta sherihvi sen poisti.

Muistutin siitä, että kun valoton auto tulkitaan paikallaan olevaksi, syntyy vaaratilanteita.

pistä vaan valot päälle sinäkin.

• Huomannut...

niin v...n köyhiä sen jälkeen kun paskarottelonsa ovat liikenteeseen asti saaneet.

• Itse ajelen uudehkolla japsiautolla, jossa ei ole valoautomatiikkaa. Auringonpaisteessa kesällä en kaupungissa ajellessa koskaan laita valoja päälle ja ketään se ei ole tähän mennessä häirinnyt (ei edes poliiseja). Mutta jos tummia pilviä alkaakertyä taivaalle, niin sitten tietysti nappaan valot heti päälle. Polttimot kestävät muuten todella kauan, yleensä ne ovat ainakin uusissa Toyotoissa usein vaihdon tarpeessa. No seuraavassa autossani valoautomatiikka (ja Xenon-valot) varmaan on vakiovarusteena, joten ei tarvitse tätäkään asiaa murehtia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5410
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      21
      2377
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      114
      1617
    4. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      235
      1592
    5. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      93
      1477
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1416
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1175
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      9
      1153
    9. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      321
      1145
    10. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      313
      1108
    Aihe