Sadan vuoden yksinäisyys

Saara

Viime yönä sain päätökseen Gabriel Garcia Marguezin kirjan "Sadan vuoden yksinäisyys". Olin vaikuttunut. Kirja pyöri mielessäni koko ajan. Lopetus oli uskomaton. Onko kukaan muu lukenut kyseistä kirjaa? Tai muuta kyseisen kirjailijan tuotantoa? Haluaisin kuulla muiden kommentteja.

8

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukenut

Hänen uusin teoksensa on tuon niminen. Inhorealismia Ciudad Trujillon varjolla vallasta ja sen voimasta. Ei silti mikään historiallinen dokumentti, sisältää tarinan siinä ohella.

• viltteri

Vuohen juhla on kylläkin Mario Vargas Llosan kirja.

• vilma

Muita Marquezin kirjoja olen lukenut Rakkautta koleran aikaan, Kukapa everstille kirjoittaisi, Pelon hetki, Rojumyrsky sekä Rakkaudesta ja muista riivaajista. Kaikki olleet hyviä lukukokemuksia, vaikka Sadan vuoden yksinäisyys onkin mielestäni paras. Suosittelen.

• moxu

100 vuoden yksinäisyys on vaikea kirja. Olin joskus aloittanut sen lukemisen, enkä ollut päässyt kovinkaan pitkälle. Tuntui vaikealta.
      Sitten tuli viime kevät ja Turun Kaupunginteatteri sai teoksen historiallisen maailmankantaesitysoikeuden G-M:n tunnetusti hankalalta agentilta. Loistava nelituntinen näytelmä avasi patoja tekstin ympäriltä ja menneenä kesänä luin sen romaanina muutamassa päivässä. Kumpi oli vaikuttavampi kokonaisuus, on vaikea sanoa, mutta totta on, että ilman näytelmää tuoreessa muistissa tuskin olisin jaksanut aloittaa tuota tiiliskiviromskua uudelleen.

• Saara

Tällä viikolla olen ehtinyt lukea
      - Kuulutetun kuoleman kronikan
      ja
      - Rakkautta koleran aikaan.

Janoan lisää.

• Anonyymi

yliarvostettu ja naurettavan lapsellinen kirja

• Anonyymi

Olen lukenut kirjan joskus 30 vuotta sitten enkä juurikaan tykännyt innostunut siitä, tylsähön se oli , mutta luin silti, huonompiakin olen toki lukenut.

• Anonyymi

Luin Sadan vuoden yksinäisyyden jo muutama vuosikymmen sitten. Olen myös lukenut Kuulutetun kuoleman kronikan, Mama Granden hautajaiset, Kukapa everstille kirjoittaisi, Pelon hetken, Haaksirikkoisen tarinan. Kaikki hyviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2932
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2783
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      22
      1533
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1263
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe