Olen ihmetellyt, että miksi audi A4 ja A6 on muotoiltu niin persoonattoman näköiseksi, siis kuin huopatossu= mukava eikä mikään pistä silmään. Jotenkin niiden ulkonäköön kyllästyy nopeasti. Sama juttu uuden avensiksen kanssa.
Ei pidä pillastua kenenkään, mutta esim. volvo ja etenkin 9-5 saabi on muotoilultaan persoonallisempia. Ei kaiken tarvitse olla yhtä ja samaa harmaata massaa.
audi persoonaton
6
1031
Vastaukset
- Avanttiaralla
Kieltämättä ed. mallin A6 Avant on harmaan näköinen (minulla on sellainen, metalliharmaa :-), mutta minun mielestäni nämä uudet mallit ovat kyllä aika raflaavia keulamaskista. Minun mielestäni ne saisivat olla hieman konservatiivisia, tosin silmäni on jo alkanut tottua niihin.
Nämähän ovat makuasioita... - volsu.
Makuasioita sano mäyräkoira kun muniansa nuoli. Ehkä Audit ei kovin persoonallisia ole, mutta ainakaan mulle se ei ole tärkeä asia. Paljon tärkeämpää minulle on se, että auto on hyvännäköinen, jota Audit mielestäni ovat. Persoonallinen tarkoittaa yleensä ihan jotain muuta kuin hyvännäköinen (~ruma), tästä esimerkkinä jotkut sitikat ja rellut.
Mun mielestä uusi A6 on yksi parhaimman näköisistä autoista tällä hetkellä muotoilullisesti. A6 Avant taas on ylivoimaisesti parhaimman näköinen farkku. Aanelkunkin muotoilu on kyllä ihan OK mielestäni.
Saabeista ja Volvosta: Saab 9-5:hän on jo niin vanha malli että se jo näkyy ulkomuodossakin. Ei se kissansilmä-facelifti sitä juuri parantanut kun auto on sivuprofiililtaan ihan samanlainen möhkäle kuin aiemminkin. Volvo taas on Volvo, sama ulkonäkö S, M ja L koossa (S40,S60,s80) ja ikä alkaa kyllä näkyä tuossakin muotoilussa.
Joo ja en pillastu, mun mielipide vaan. Mä ajan kansanautolla.... - Audissimo
Juuri niin, Audi on hajuton mauton ja väritön. Niin sen kuuluukin olla. Tyylikäs, mutta hillitty, ei ärsytä ketään (vrt. MB ja BMW).
Mitä Saabiin tulee, niin GM:n olisi suonut muuttavan enemmänkin Saabin muotoilua. Keulan sivuprofiili on samaa Saabia. Wagonin peräpää on sen sijaan jopa hyvännäköinen, tosin muistuttaa aikatavalla Volvon farkkua (takavalot).
Volvo taas luottaa samaan muotoiluun -kuten edellä jo mainittiin- S-, L-, ja XL-kokoluokissa, jossa ei ole mitään persoonallista. No ehkä sittenkin on jotain -S40 on sitten hassun näköinen. Voiko siitä muunlainen tullakaan kun S80 mittasuhteet on kutistettu pari pykälää pienemmäksi. Mikä toimii isossa, ei välttämättä toimi pienessä.. - tyytyväinen nainen ratin takaa
Audi on yksinkertaisesti tyylikäs. Ei huomiota herättäviä erikoispiirteitä. Itselläni on A4 metallihopea vuosimalli 2006. Halusin tavallisen auton ja hyvän sellaisen ja tämä niemenomaan on juuri sellainen.Suosittelen lämpimästi!
Juuri tämä tylsyys on Audilla ja Toyota Avensiksella yhteistä. Makuasioita tietysti, ehkä ko. autot on tehty pappoja ja konservatiivisia miellyttämään. Itse valitsisin Audin sijaan paljon mieluummin BMW:n, koska tekniikka on vähintään yhtä hyvää ja hintaero aika pieni. Ajattelen itse lähinnä malleja BMW 325xi ja A4 2.0 TFSI Quattro Sport. Varsinkin, jos konepellin alla on poweria tavallista enemmän, niin auto ei saa näyttää tylsältä perheautolta.
- asdaf
james_burton kirjoitti:
Juuri tämä tylsyys on Audilla ja Toyota Avensiksella yhteistä. Makuasioita tietysti, ehkä ko. autot on tehty pappoja ja konservatiivisia miellyttämään. Itse valitsisin Audin sijaan paljon mieluummin BMW:n, koska tekniikka on vähintään yhtä hyvää ja hintaero aika pieni. Ajattelen itse lähinnä malleja BMW 325xi ja A4 2.0 TFSI Quattro Sport. Varsinkin, jos konepellin alla on poweria tavallista enemmän, niin auto ei saa näyttää tylsältä perheautolta.
...taas en ymmärrä mitä erikoista tuossa bemarin muotoilussa on A4:een verrattuna. Ihan yhtäpaljon tavallisen perheauton näköinen kuin A4:kin.
Ja sitäkin mieltä olen että sleeperihän se olla pitää. Eli suht tavallisen näköinen auto, mutta poweria on tavallista enemmän. Toisin kuin nuo teinihuvitukset joiden ulkonäkö antaa ymmärtää vaikka mitä mutta pellin alla lymyilee väkivahva 1.3 kone.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565360Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212367- 1141607
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2321564- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3101116- 721047