Käytettyjen Yariksien hinnat

onko tottakaan?

Miten on mahdollista, että käytetyt Yarikset maksavat lähes saman kuin uutena?

(vertailussa v. 2003 ja sitä tuoreemmat Yarikset, koska 1.1.2003 autoveroa laskettiin ja uusien autojen hinnat putosivat keskimäärin 6.1 %)

Esim. 10.1.2003 Toyota Yaris 1.3 Luna/Terra 3d maksoi 13 920 euroa (lähde: http://www.ajovalo.net/Uusien_hinnat.htm )

Esim. Rinta-Joupilla samanlainen v. 2003 Yaris, ajettu 69000 km, maksaa 13500 euroa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=764937

Tai Auto-Aritassa 55000 ajettu 13490 euroa.
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=733780


Miten on mahdollista, että auton hinta on tippunut 3 vuodessa vain 500 euroa? Inflaatio on toki syönyt sekin vähän rahan arvoa, mutta halpaa autoilua kyllä näyttää olevan ollut nämä vuodet uutena Yariksen ostaneille. Sen sijaan käytettynä sellaista havittelevat (kuten allekirjoittanut) ovat huonossa asemassa.

18

2930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyviä kauppoja

      Naapuri osti Yariksen v. 2003 ja tänä vuonna vaihtoi sen uuteen UUDEN KORIMALLIN Yarikseen 2.200 euron välirahalla!! Jotain tässä todella mättää.

      Liikkeet taitaa vedättää Yariksen hintoja tarkoituksella. Arvon pudotus kanavoidaan vasta auton toiselle omistajalle. Helkutti etti kuulostaa taas sopupeliltä tämäkin touhu.

      Mutta mutta... ei syytä kateuteen. Olen ajanut (en omistanut) uutta Yarista yhden talven ja se ei mikään kaksinen värkki ole. Käsijarru jäätyy yhtenään, ilman ABSeja se ei pysähdy kuin kesällä, ja tehdas on antanut maahantuojalle useita nivaskoja kirjallisia ohjeita vaihteiston väärin mitoitettujen osien korjaamiseen... niin että pitäköön arvonsa.

    • Jorkki

      Ei hullu ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Joku ihme politiikka tuohon Tojotalta sisältyy. Noh, tojoon annetaan yleensä muistakin automerkeistä kova hyvitys, halutaan kalastaa asiakkaita lisää tojoleiriin...

      • aloittaja

        Itselläni ei olisi kuitenkaan tarjota vaihdossa autoa, joten vaihtohyvityksestäkään ei pääse nauttimaan. Käteiskaupassa taas ei taideta antaa vastaavaa määrää alennusta?


    • älä pidä muita autoja

      etenkin käytettyjen hintapyyntöjä ja niistä oikeastikin maksettuja summia katsoessa vakuuttuu mallikkokin viimeistään siitä että tojota ei ole automerkki vaan mielenterveysongelma tai uskonto.

      Tojota-palstan juttua selaamalla vakuuttuu nopeasti että se on ainakin jälkimmäinen mutta tuo ei tietenkään sulje pois sitä ensimmäistä vaihtoehtoa.

    • että tuo vastaa

      japanialaisten kannattajien mielestä AUDI A6:sta....ja avensis on vähän jo parempi kuin A6:nen, hiljaisempi ja vakaampi ennenkaikkea hintalaatu suhde on parempi.....buahhahhamuuhhhhhhuhuhuhuhhhh

      • amissälli

        kun et keskustelusta mitään tajua. Markkinat eli kysyntä ja tarjonta määräävät hinnat. Eli jos jostakin merkistä/mallista halutaan maksaa enemmän, tyhmä se on joka ei pyydä...


    • Tomtom

      Ai ne on nykyään toyotan merkkiliikkeet jotka käytettyjen autojen hinnan määräävät...? Ennen ne oli kyllä ne OSTAVAT ASIAKKAAT!!! Eli markkinat määräävät hinnan, eivät autoliikkeet tai myyjät. Eli mistään salaliitosta köyhiä asiakkaita vastaan ei tässä ole kyse, vaikka moni "vääräuskoinen" näin tuntuu väittävän... Ostaisivat toyotan niin ei tarvitsisi itkeä oman kipon arvunlaskua!
      Siinä olen samaa mieltä että uuden yariksen tai ylipäätänsä toyota autoveron laskun jälkeen ostaneet ovat tehneet elämänsä kaupat! Ja eiköhän ne toyotan ostajat ole jatkossakin tyytyväisiä! Kumma kyllä silti jotkut ostavat edelleen esim. ranskalaisia autoja, tosin esim. rellua 25% vähemmän kuin ennen... Vaikka käytettyjen yariksien hinnan ovat kovia, niin älä osta hintaa, osta hyvä auto ja hyvä jälleenmyyntiarvo, ne kohtaavat yariksessa parhaiten! Kannattaa etsiä yariksen omistaja, ja kysyä reippaasti mielipidettä, täällä "omistajat" yleensä ovat jotain ihna muuta...

      • Joo.

        "Siinä olen samaa mieltä että uuden yariksen tai ylipäätänsä toyota autoveron laskun jälkeen ostaneet ovat tehneet elämänsä kaupat!"

        OIKEIN

        Ja kuka sen Toyotan sitten ylihhintaisena käytettynä ostaa tekee elämänsä lähes huonoimman kaupan.

        2-3 vuotias Tojo on paljon muita kalliimpi mut 7-8 vuotiaana hintaeroa ei enään ole että todellakin kannattaa ostaa auto jonka arvo säilyy.

        Kunhan ostaa sen uutena,kaytetyn ostajalle se arvonlasku sattuukin sit omalle kohdalle.


    • Ranskassa...

      Jännä juttu vieläpä se, että Yarikset tehdään Ranskassa (Euroopassa myytävät Yarikset tehty vuodesta 2002) ja tekniikan ja korin/alustan komponenteista suuri osa on eurooppalaisten alihankkijoiden tekemiä. Miten tuo on mahdollista hinnan suhteen, kun muut ranskalaiset pudottavat ekana vuotena hintansa puoleen?

      • Aygo

        Jos Toyota Aygogin alkaa pitämään hintaa yhtä hyvin kuin Yaris,niin sitten vasta alkaakin ihmetteleminen kun auto tehdään samalla hihnalla
        Citroen C1:n ja Peugeot 1007:n kanssa samoista komponenteista.


      • Nissanisti
        Aygo kirjoitti:

        Jos Toyota Aygogin alkaa pitämään hintaa yhtä hyvin kuin Yaris,niin sitten vasta alkaakin ihmetteleminen kun auto tehdään samalla hihnalla
        Citroen C1:n ja Peugeot 1007:n kanssa samoista komponenteista.

        Auton pettäminen kesken ajon johtuu yleisimmin laiminlyödyistä huolloista. Japanilaiset merkit ovat Suomalaisissa huoltotesteissä olleet muita parempia.
        On mielenkiintoista nähdä Aygo/107/c1-kolmikon luotettavuus- ja katsastustilastot. Jos huoltotoiminta jatkuu nykyisellä laatutasolla, Aygon pitäisi olla selvästi 107:ää ja C1:tä edellä.

        Jo pelkästään kokemani huollon asiakasystävällisyyden perusteella valitsisin Aygon ja jättäisin Vehon C1:n hännänhuipuksi.


    • Draivari

      Se on yksinkertaisesti hyvä auto ja myyjät tietävät sen. Sehän on vain hyvä että arvo säilyy vaikkei auto koskaan kannattava sijoitus olekaan.

      • sov

        "Sehän on vain hyvä että arvo säilyy vaikkei auto koskaan kannattava sijoitus olekaan."

        Pitää paikkaansa, tosin lähinnä auton ensimmäiselle omistajalle. Totuus kuitenkin on että kyllä Yariksenkin arvo tulee alas, ennemmin tai myöhemmin. Toinen tai kolmas omistaja kärsii sekä ison arvonpudotuksen että korkeammat huolto/korjauskulut kuin auton ensimmäinen omistaja.

        Ilmeisesti moni ostaja uskoo tähän "vähän käytetyllä autolla on ajettu kalleimmat kilometrit" -mantraan eikä vertaa käytetyn hintaa vastaavaan uuteen. Mitään muuta selitystä en keksi sille että 3-vuotiaan hinnat ovat jopa 85-90% uuden hinnasta.


      • näinhän se taitaa olla
        sov kirjoitti:

        "Sehän on vain hyvä että arvo säilyy vaikkei auto koskaan kannattava sijoitus olekaan."

        Pitää paikkaansa, tosin lähinnä auton ensimmäiselle omistajalle. Totuus kuitenkin on että kyllä Yariksenkin arvo tulee alas, ennemmin tai myöhemmin. Toinen tai kolmas omistaja kärsii sekä ison arvonpudotuksen että korkeammat huolto/korjauskulut kuin auton ensimmäinen omistaja.

        Ilmeisesti moni ostaja uskoo tähän "vähän käytetyllä autolla on ajettu kalleimmat kilometrit" -mantraan eikä vertaa käytetyn hintaa vastaavaan uuteen. Mitään muuta selitystä en keksi sille että 3-vuotiaan hinnat ovat jopa 85-90% uuden hinnasta.

        Täytyy varmaan unohtaa käytetyn Yariksen ostaminen, säästää vähän ja ostaa Aygo/107/C1 (siinä onkin tosin hieman hankala valita, mikä niistä).


    • C05

      Olen itsekin ihmetellyt kuka noita kalliita käytettyjä Yariksia ostaa. Mutta niitä todella ostetaan! Yksi naapurini osti sellaisen kakkosautoksi ja toinen tuttu ihan ykkösautoksi. Hinnat olivat suolaiset mutta molemmat halusivat juuri Yariksen koska ne kestävät.
      Molemmat ovat tosiaan toimineet ja ostajat ovat olleet tyytväisiä eli kai hinta sitten on kohdallaan.

      • Ei pidä valitettavasti paikkaansa tuo vähäinen arvon aleneminen niissä Toyotissa, jotka itseäni kiinnostavat. Milelläni vaihtaisin RAV4:n, Camryn tai Celican uuteen vastaavaan kolmen vuoden välein parilla tonnilla tai vielä vaikka viidelläkin. No noita kahta jälkimmäistähän ei tällä hetkellä edes saa uutena. Ostaisin vaikka 100000 euron Lexuksen (made by Toyota), jos sen arvo alenisi prosentuaalisesti yhtä vähän kuin Yariksen kolmena ekana vuotena.


    • Itä-Suomesta

      mulla makso v. 2003 tuo malli 5-ovisena toimituskuluineen, kaksine renkaineen yli 16000 selvästi

      nyt ajettu 35000 (muuten kuin uusi) ja myynnissä hintaan 11750, joten prosentuaalinen pudotus on kyllä ollut arvossa aika moinen / vuosi / km.

      Jos kiinnostaa ostaa niin vastaa viestiin niin tehdään kaupat. Menee nopeimmalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies vinkkinä sulle

      Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7425
    2. Oletko katkera kun

      Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5374
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

      Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      255
      4544
    4. Haluun sua niin paljon

      ❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4465
    5. Vietetään yö yhdessä

      Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      62
      3237
    6. Mitä palveluita mies..

      Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      48
      2656
    7. Olet oikeasti ollut

      Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2338
    8. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

      Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2302
    9. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

      Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      49
      2252
    10. Nyt se sit loppuu

      Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2164
    Aihe