Oletteko verranneet 95 tai 98 bensalla ajaessanne kulutusta.
Kokeilin 98 ja tuntui että moottori olisi ollut pirteämpi ja kulutus olisi tippunut noin 0,5l /100km.
Voiko olla mahdollista vai ajelinko vaan rauhallisemmin.
Ohjekirjassahan taitaa ollakkin suositus käyttää 98.
Niin autoni on 320 vuosimallia 2001
bensa/kulutus
4
1082
Vastaukset
- millimikko
oikein puolella litralla, sullahan tarkat mittausvälineet on. Noin pieni ero kulutuksessa saattaa kyllä tulla jo muutamassa rankemmassa ylämäessä/kiihdytyksessä tai jos kylmäkäynnistyksiä on ollut useammin edellisellä tankillisella.
Eli ajoin taas noin 500km lenkin matka ajoa.
Eli sama lenkki jonka ajoin noin kuukausi sitten,silloin oli tankissa95 kulutus 8,0l/100km.
Nyt 98 7,5l/100km,auton oma kulutus mittari lukema.
Motari tietä 200km,jossa vauhti 120km/h.
- Havainto
Näin myös mulla. Alla on E90 325i. Sanoivat liikkeessä että voi ajaa 95:llä ja minä hölmö uskoin. Huomasin vasta vähän myöhemmin että suositus on 98 joten vaihdoin siihen. Piti kyllä ajaa pari tankillista ennen kuin muutos tapahtui mutta sitten kulutus tippui suunnilleen tuon puoli litraa. Siinähän menee kuitenkin vähän aikaa ennen kuin moottorin ohjauselektroniikka "oppii" polttoaineen paremman puristuskestävyyden ja säätää sytytystä. Voi olla että todellisuudessa tippui enemmänkin sillä näin kesäaikaan ilmastointi on käytössä ja sehän tunnetusti kuluttaa helposti toisen 0,5 litraa sadalla.
Nyt aloin kokeeksi ajamaan Shellin V-Powerilla. Mielestäni tämä pudottaa kulutusta myös vähän lisää mutta on vielä liian aikaista sanoa kun ei ole tarpeeksi vertailutietoja. Kunhan saan tarpeeksi luotettavan mittalaitteen teen ihan mielenkiinnosta myös muutaman suorituskykymittauksen. Selvää kuitenkin on että 98:lla on halvempi ajaa kuin 95:llä ja todennäköisesti suorituskykykin on parempi.On nyt takana ja ajattelin kertoa ton kulutus testini.
Eli käytin 98 bensaa koko ajan kun ajelimme pohjosessa.
Keski nopeus auton oman lukma oli 79,4km/h ja kulutus auton mittarin mukaan 7,1.
Ajoimme suoraan kotoamme ouluun noin 480km.
Ja tällä välillä kulutus oli 6,6l/100km.
tällä välillä oli kaksi pysähdystä ja ei kaupunki ajoa.
Eli kyllä se 98 taitaa auttaa kulutukseen aika mukavasti,ja moottorikin tuntui aivan erin laiselta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih465877Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6102326Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens821181Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3591048- 771023
Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä541006Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.61946- 61915
- 228844
Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa
Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses58778