Kuinka kauan oma auto saa olla Unkarissa?

Budapestiin pitkäksi aikaa

Hei! Olen menossa Budapestiin pidemmäksi aikaa, ehkä vuodeksi, pariksi. Haluaisin ottaa oman auton sinne mukaan, mutten haluaisi rekisteröidä sitä siellä. Satuuko kukaan tietämään kuinka kauan toisesta EU-maasta oleva auto saa olla Unkarissa ilman mitään sen kummempia rekisteröintejä ja veronmaksuja? Netistä en ole löytänyt mitään tietoa.

Kiitos etukäteen mahd. vastaajille!

4

419

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käynnyt

Myy se autosi ja tuo Unkarista uusi tilalle.

• Budapestiin pitkäksi aikaa

Moninaisista syistä en halua myydä autoani. Joten kysymys on edelleen voimassa.

ap

• AXbeebi
        Budapestiin pitkäksi aikaa kirjoitti:

Moninaisista syistä en halua myydä autoani. Joten kysymys on edelleen voimassa.

ap

Itse olin avomiehen kanssa vuoden Unkarissa ja siellä omalla autolla. Koulussamme oli monia tutkinnon suorittajia joista useat oli koulussa neljäkin vuotta ja he olisvat omalla autollaan siellä (siis ei Unkarilaisia)

• kuin muuallakin
        AXbeebi kirjoitti:

Itse olin avomiehen kanssa vuoden Unkarissa ja siellä omalla autolla. Koulussamme oli monia tutkinnon suorittajia joista useat oli koulussa neljäkin vuotta ja he olisvat omalla autollaan siellä (siis ei Unkarilaisia)

Unkarissa patevat suurin piirtein samat saannot kuin muissakin eu-maissa. Jos sulla on residenssi, niin periaatteessa onkohan se n 30 paivaa ennenkuin pitaisi rekisteroida auto ja maksaa maksut ym. Mutta kaytannossa ihmiset kayttavat vuosikausia ulkolaisia autoja ja jos poliisi sattuisi kysymaan, niin ei vain kannata nayttaa residenssia vain kertoa olevansa turisti. Tosin en ole kuullut etta koskaan juuri olisi kyselty.

Suurin ero on se, etta unkarissa ei varmasti naapurit tai muut kansalaiset kylla soittele sen enempaa poliisille kuin verottajallekaan vaikka ajelisit vuosia autollasi siella (kuten esim. suomessa). Ystavani ajoi englannin rekisterissa olevalla mersulla yli 4 vuotta ei koskaan kukaan kysellyt mitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      2942
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      65
      2793
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1822
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1669
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1657
    6. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1600
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      23
      1553
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1297
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1273
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1259
    Aihe