Meillä kasvaa etupihalla koivuangervoa, joista muutama pensas kovin kitukasvuisesti. Nyt huomasin, että näiden kitukasvuisten juuressa on asuu lauma muurahaisia. Millä saisin muurahaiset tapettua, ilman että pensaat kärsivät ja kuolevat? Kemialliset myrkyt eivät siis ehkä tähän käy, mitä muita keinoja on olemassa?
Millä pois muurahaiset pensasta vahingoittamatta
2
736
Vastaukset
- häätö
Olen yrittänyt jos jonkinlaisia hävitysmenetelmiä, mutta tuloksetta.Erittäin tehokkaaksi olen huomannut Baition muurahaisten torjunta-aineen.Kaadan vain ohjeen mukaan tehtyä kastelu-ainetta pesään.Pesän löytää, kun seuraa muurahaisten kulkua.Meillä huomasin, että yksi rinneangervoista kärsii jostain ja niinpä siellä oli koko alusta muurahaisten vallassa.Yksi kastelu riitti hävittämään sen.Aine ei ole vahingoittanut mitään kasveja .Toivottavasti tämä neuvo auttaa, eikä tule liian myöhään angervojanne ajatellen.
- menee...
Todennäköisesti pensaan huonokuntoisuus johtuu kirvoista, muurahaiset lypsävät niitä eivätkä itse välttämättä ole vahingoksi kasville.
Eli ruiskuta pensas jollain puutarhasprayllä ja töräytä muurahaisille suoraan pesään oma myrkky, esim. Baition tai Raidin muurahaissirote. Niistä ei ole kasveille mitään haittaa.
Jos myrkkypullossa lukee EI KASVEILLE, se kannattaa uskoa. Jos taas lukee pelkästään EI AROILLE PINNOILLE, kannattaa varoa liian läheltä suihkuttamista, muuten toimii kyllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881517
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla101380- 751166
- 1151109
- 681085
- 75981
- 68905
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n255900Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o12831- 33813