Tarkoitus olisi siis ostaa avovaimon kanssa auto puoliksi. Mietityttää vain miten tuo rekisteröinti ja vakuutukset pitäisi hoitaa? Eli kannattaako toinen merkitä omistajaksi ja toinen haltijaksi, vai molemmat omistajiksi?
Jos olen oikein ymmärtänyt omistajalla on kaikki oikeudet autoon ja voi sen vaikka myydä, kysymättä haltijalta mitään? Haltijalle puolestaan tulee autosta kaikki laskut, vakuutusmaksuja myöten? Vai voiko vakuutuksen ottaa omistajan nimiin, vaikka autolla olisi eri haltija?
Emännällä ei koskaan ole omaa autoa ollut, joten sen takia ei myöskään häneltä bonuksia löydy. Itselläni bonuksia on kertynyt vuosien varrella ihan kiitettävästi, joten vakuutus olisi varmasti kannattavaa olla minun nimissäni.
Entä jos molemmat merkitään omistajiksi, peritäänkö silloin molemmilta puoliksi verot ja vakuutusmaksut vai tuleeko nuo vain toisen nimellä? Entä miten ja kummalle bonukset kertyvät, jos molemmat ovat merkitty omistajiksi?
Yhteisen auton osto
3
6750
Vastaukset
- tvl
Vakuutus menee defaulttina haltijan nimiin, mutta sen voi ottaa myös omistajan nimiin. Tässä tapauksessa vakuutus kannattaa siis ottaa sinun nimellä.
Jos molemmat on merkitty omistajaksi, bonus kertyy edelleen sille, jonka nimissä vakuutus on. Verot menevät käsittääkseni ensisijaiselle haltijalle. Vaikka molemmat on merkitty omistajaksi, täytyy vähintään jomman kumman mielestäni olla myös haltija.
Kahden omistajan tapauksessa on se huono puoli, että autoa myydessä molempien omistajien täytyy olla paikalla allekirjoittamassa papereita. Tai no, epäluuloisille tuo kai on hyvä puoli.. Itse olen omistaja ja lisätiedoissa lukee myös omistaja 2:n eli vaimoni nimi. Tämä on sinänsä reilua, koska auto on yhdessä maksettukin. Kyllä nuo vakuutusmaksut ja verot yms. näyttävät tulevan tuolle ensin mainitulle eli minulle. Tämä on ihan hyvä juttu, koska itselläni on 70% bonus vakuutuksessa, vaimollani 0%. Pitäisi kyllä tuolle vaimollekin jollain tavalla omaa bonusta alkaa kerryttämään, nyt sitä ei käsittääkseni tule.
- fgfgfgfg
Ei ainakaan kannata ylimääräistä vakuutusta hankkia bonusten kerryttämisen vuoksi. Luulisi että vakuttusyhtiö vois noissa joustaa sittenkun vaimo tarvitsee oman auton, etenkin, jos on osoittaa että vaimo on ajanut autoa monta vuotta töppäilemättä. Eihan niitä täysiä vakuutuksia muodon vuoksi makseta, vaan sen takia, että vakuutusyhtiö olettaa uuden kuskin olevan riskikuski.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6565410Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o212377- 1141617
Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia2351592- 931477
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos231416Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681175Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly91153Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi3211145Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3131108